Anketa:
Články - Šport - Cestné Motocykle
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 361 až 375 z cekového počtu: 445.
11.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3107 [Šport - Cestné Motocykle]

Štvrté miesto z Rijeky pre Tomáša Svitka
Cez víkend sa konalo druhé podujatie medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska v chorvátskej Rijeke.
28.04.2009 - Cacao Čitatelia: 1926 [Šport - Cestné Motocykle]

Aj Tomáš Svitok tesne za pódiom
V rámci UEM Alpe Adria Championship sa už tradične vypisujú aj Majstrovstvá Slovenska. V Maďarsku samozrejme nechýbal ani 18-ročný Tomáš Svitok, ktorý s podporou tímu K+L Intermoto Czech štartuje v triede Supersport.
28.04.2009 - Cacao Čitatelia: 1789 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár tesne za pódiom
Počas uplynulého víkendu sa na maďarskom Hungaroringu konalo úvodné podujatie UEM Alpe Adria Championship v cestných pretekoch motocyklov.
06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 13091 [Šport - Cestné Motocykle]

Nová cestná kubatúra 450GP - dobrý nápad vs. nezmysel?
Pri surfovaní internetom človek natrafí na všeličo. Dnes sa mi podarilo naraziť na veľmi zaujímavú alternatívu k súčasným možným riešeniam kubatúr 250ccm a 125ccm, o ktoré sa snaží do budúcnosti Dorna a FIM, navyše, táto by bola dostupnejšia širšej jazdeckej základni.
27.12.2008 - Lorenzo Čitatelia: 3016 [Šport - Cestné Motocykle]

Posedenie s majstrom sveta Gáborom Talmacsim
V druhú decembrovú nedeľu usporiadal Red Team Yamaha, pod vedením Istvána Talmacsiho, otca Gábora, majstra sveta cestných motocyklov z roku 2007 v triede 125cm³, meeting s cieľom poďakovať sponzorom za ich podporu, prehodnotiť výsledky úspešnej sezóny 2008.
12.11.2008 - Lorenzo Čitatelia: 6755 [Šport - Cestné Motocykle]

JLT Pro racing Team od začiatkov po rok 2008
Šahy, pohraničie južného Slovenska, cca. 8000 obyvateľov. Na tak malé mesto jeden pretekársky team cestných rýchlostných motocyklov s obsadením štyroch aktívnych pretekárov. Po troch rokoch pretekania je asi najvyšší čas ho predstaviť.
17.10.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3758 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Smola na záver sezóny
Jedným z dôležitých tohtoročných cieľov motocyklového pretekára Tomáša Svitka bola účasť na pretekoch Majstrovstiev Európy triedy superšport 600, ktoré sa konali počas uplynulého víkendu v španielskom Albacete.
30.09.2008 - Zeno Čitatelia: 5815 [Šport - Cestné Motocykle]

Posledný závod CEC - MOTORIDE ACENT TEAM celkové druhé miesto v seriáli!
Pre MOTORIDE-ACENT team, celkové druhé miesto v seriáli.
27.09.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3027 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: posledné podujatie Európskeho pohára pretekov cestných motocyklov
V poľskej Poznani sa cez víkend konalo posledné podujatie Európskeho pohára pretekov cestných motocyklov, kde v dvoch triedach opäť štartoval náš pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Erinac.
10.09.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3674 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Posledné preteky tohoročného Alpe Adria
Na maďarskom Hungaroringu sa konali posledné preteky tohoročného Alpe Adria šampionátu a zároveň Majstrovstiev Slovenska.
05.09.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3300 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Spokojnosť po pretekoch v Brne
Tomáš Svitok a Gold Fren Team Erinac sa cez víkend predstavili na Masarykovom okruhu v Brne, kde sa predposledný raz v sezóne bojovalo o body do šampionátu Alpe Adria a Majstrovstiev Slovenskej republiky.
14.08.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 4772 [Šport - Cestné Motocykle]

Race for fun! 9. - 10. 8. 2008 - Tri poháre z Trenčína pre Svitka
Trojnásobným úspechom sa skončilo účinkovanie Tomáša Svitka na medzinárodných pretekoch Race for fun! na letisku v Trenčíne.
12.08.2008 - Zeno Čitatelia: 6394 [Šport - Cestné Motocykle]

4. závod CEC - ďalší pohár pre Motoride ACENT team
Tak ako sme už vopred dali vedieť, došlo k spojeniu „slovenských“ síl v tomto najobsadzovanejšom českom závode. Našu trojicu doplnil Alino (Alexander Urban) z BONMOTO teamu.
04.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5366 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár tretí na UEM Alpe Adria Championship v Moste
Michal Puškár, jazdec týmu SG FIX racing sa cez víkend predstavil pri ďalšom podujatí šampionátu UEM Alpe Adria na automotodrome v Moste. Už tradične sa tieto preteky zaratávali aj do Majstrovstiev Slovenska.
30.07.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 2949 [Šport - Cestné Motocykle]

Návrat Tomáša Svitka po švédsky
Po zranení v Brne Tomáš Svitok cestoval na ďalšie podujatie Európskeho pohára vo švédskej Karlskoge.
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!