Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10341)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Erzberg Rodeo 2008 - deň prvý

Pridané: 23.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8447 [Šport - Enduro]

Tak toto je iný masaker, ako sa vraví. Každopádne vycestovať do Rakúska sa oplatilo. Od skorého rána pozeráme a takmer vkuse jazdíme v obrovskom lome...

Seriál článkov - Erzberg Rodeo:

Dnes je prvý deň Erzberg Rodea. Na pláne je prolog a od rána 8:00 ho jazdia postupne všetci prihlásení jazdci. Jazdí sa 13,5 km dlhá trasa na vrchol kopca. Prolog nie je v náročnom teréne, ale ide o rýchlosť. Na šotoline sa jazdí vysokými rýchlosťami po traverzoch - terasách lomu - a často to nie je taký problém rozbehnúť ako ubrzdiť. Iba 500 najrýchlejších sa klasifikuje do nedeľnajších pretekov.

Okrem prologu sa jazdí aj pretek z názvom Rodeo-X Endurocross. Ide o kratšiu trať s extrémnymi prekážkami, ako gumy z obrovských nákladiakov, ktoré v lome pracujú a podobne. Naviac dnes o 19.00 nás čaká tradičný výjazd z názvom Sturm Auf Eisenerz. Ide o spoločný výjazd všetkých motoriek do mestečka Eisenerz.

A čo my? Okrem mňa na svojej BMW R 1150 GS, došiel na motorke aj Jarda Šíma (Transalp) a jeden poľský novinár (Jacek - KTM LC8) S Jardom sme samozrejme do lomu došli na motorkách a príjemne nás prekvapila ponuka v press centre, na výjazd zo sprievodcom. Doobeda sme sa tak túlali po lome a fotili jazdcov. Miestne šotoliny sú rôznorodé od drobného štrku ala hrach až po šutre ako tenisové loptičky. Najlepšie to samozrejme ide na plný kotol a veru na niektorých rovinkách rýchlosť prevyšuje stovečku. Len to brzdenie potom, to je už iná kapusta...

O 11:00 nám KTM CEE zariadila výjazd na KTM 690 Enduro. Sprievodcovia mali ľahké 450-tky a môžem povedať, že sa s nami nemaznali. Napriek sériovému cestnému obutiu sme sa na šotolinách dlho nezdržali. Ako prvý bol lesný, kde vznikla hneď prvá zápcha. Čo nasledovalo potom, bol extrém. Výjazdy, úzke lesné cesty, zjazd do odkaľovaciej nádrže, kde sa jazdí aj hlavný pretek. Tento zjazd bol prvým miestom, ktoré niektorí novinári nezišli a radšej obišli. V extrémoch sa pokračovalo a počas hodinovej jazdy nebolo kedy si vydýchnuť. Najťažšie úseky sa dali obísť, a tak každý z nás 2 - 3 miesta vynechal... Aj vďaka tomu sa naše jazdenie obišlo bez pádu...

Poobede berieme znovu sprievodcu + naše motorky a dve KTM od dovozcu KTM CEE. Boli to 125 EXC a 250 EXC-F. Tie sme potom trápili vo výjazdoch a zjazdoch. Keď už hovorím o nás tak by bolo fajn napísať aj o koho sa jedná: Jarda Šíma (Supermoto, CZ), Miro Tamáši (Motomagazín, SK) no a ja Tomáš Hajduch - Awia, motoride.sk. Jazdil s nami aj Miro Lacko z KTM CEE a český novinár z časopisu Motocykl, ktorý šiel so sprievodcom na štvorkolde nedošiel, keďže dostali defekt.

Za nami je teda deň plný jazdenia a zároveň, deň kedy sme videli úžasné výkony, najlepších jazdcov sveta. Zajtra sa jazdí znovu prológ, a tak jazdci majú šancu na reparát. Lepší z časov sa im potom zaráta do celkového poradia. Prvých 500 potom bude štartovať v extrémnom nedeľňajšom preteku - RedBull Hare Scramble. Štartuje sa v skupinkách po 50 jazdcov a pripravené sú tie najextrémnejšie terény a prekážky.

Z vrcholu Erzbergu vás zdraví Awia

Článok som dopísal cca o 18:40. Internet tu ale stále vypadáva, okrem toho výsledky meškajú, ale tie si hádam nájdete aj na webe.