Anketa:
Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 150 [Novinky - Predstavujeme]
Voge rozširuje svoju športovú ponuku o dva dynamické modely: RR500S určenú pre začínajúcich jazdcov a RR660S pre tých, ktorí hľadajú vyšší výkon. Obe novinky prinášajú ostré línie, zúženú siluetu a typickú „superbike“ zadnú časť.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
RR500S: športový vstup do triedy
RR500S poháňa 475 cm³ štvorvalec s výkonom 76,3 k a 47 Nm, pričom dosahuje maximálku 220 km/h. Ponúka dva jazdné režimy (Sport/Eco), Launch Control, elektronickú výfukovú klapku, TC a ABS. Podvozok tvorí oceľový rám, hliníková jednostranná kyvka, USD vidlica a monoshock s nastaviteľným predpätím. O brzdy sa stará Nissin.
RR660S: vyššia liga športového jazdenia
RR660S využíva štvorvalec 662,8 cm³ s výkonom 99 k a 64 Nm a dosahuje až 235 km/h. K výbave patria dva režimy, Launch Control, výfuková klapka, Cornering ABS a TCS. Dopĺňa ho oceľový rám, dvojitá hliníková kyvka, USD vidlica a zadný tlmič nastaviteľný v predpätí aj odskoku. Predné brzdy tvoria dva kotúče s radiálnymi strmeňmi Brembo.
Kľúčové vlastnosti
- Športový dizajn s ostrými líniami
- Štvorvalcové motory pre oba modely
- Moderné elektronické asistenty
- Odlišná konštrukcia podvozka pre rôzne úrovne jazdcov
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Ďalšie články tohto autora:
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- EICMA 2025: Benda trojica cruiserov a prelomový hybridný P51 Concept kombinuje boxer motor s elektromotorm
- EICMA 2025: Benelli predstavil úplne nové TNT 550, modernizoané TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale
- Ducati DesertX 2026: kompaktnejšia, ľahšia a výkonnejšia
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!















