Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 764 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32597
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18977)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13620)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3422)  » Košice (1439)  » Žilina (767)  » Nitra (727)  » Prešov (707)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (641)  » Trnava (596)  » prievidza (418)  » Martin (400)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (304)  » zvolen (301)  » Piešťany (298)  » Považská Bystrica (298)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (286)  » Liptovský Mikuláš (274)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (262)  » Bardejov (255)  » Senec (251) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa mesta:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Mesto začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
emmascott6374
Nový člen
DargovNenastavená N/A
totositeland
DasdasdŽiadnaN/A
plaso
Detva Yamaha TDM 850 1999 N/A
sarausa
Nový člen
DetvaNenastavená N/A
skrecok
DetvaSuzuki GSX-R 600 SRAD 1998Ikona
Igor0249
DetvaŽiadnaN/A
drak72
DevicanyHonda VT 1100 C 1988 N/A
Mattousek
DladssadaŽiadnaN/A
Miro61
Dlhá nad váhomŽiadnaN/A
Cacao
Fotoredaktor
Dolné LovčiceSuzuki SV 650 S 2008Ikona
vilino
Dolné OrešanyBMW C1 2000 N/A
helygon
Nový člen
Dolné otrokovceZontes 703 fN/A
Dudko90
Nový člen
Dolné srnieHonda CB 600 F Hornet 1999 N/A
snowden
Dolny hricovHonda XRV 750 Africa Twin 1995 Ikona
ovip
Dolný KubínYamaha XVS 1100 A Drag Star Classic 2002 Ikona
Asfalt
Dolný KubínKTM 525 MXC Desert Racing 2005 Ikona
insomnia
Dolný kubínHonda CB 600 F Hornet 2010 Ikona
robmihal
Dolný KubínPiaggio X 10 350 ExeN/A
joko600ttr
Dolný KubínYamaha XT 660 R 2004 N/A
Jozef01
Dolný lieskovNenastavená N/A
Flbulale
DubaiNenastavená N/A
achbo
Dubnica nad váhomYamaha YZF-R1 2007 N/A
dzina
Dubnica nad VáhomŽiadnaIkona
dvenohy
Dubnica nad váhomHonda Crosstourer 2014 Ikona
maruusa
Nový člen
Dubnica nad váhomNenastavená N/A
polytrack
Nový člen
Dubnica nad váhomNenastavená N/A
Samkojan53
Dubnica nad váhomBMW R 1250 GS Adventure 2020 N/A
felika
DudinceYamaha XJ 900 S Diversion 2002 Ikona
coffeeracer
DukatovceDucati Sport 1000 Monoposto 2006Ikona
HoGo80
DunaharasztiKTM 1190 Adventure R 2014 Ikona
doco
Dunajská lužnáSuzuki GSF 600 Bandit 1995 N/A
Sallut
Dunajská LužnáBMW R 1250 RT 2021 Ikona
Advt123
Dunajská lužnáBenelli TRK 502 X 2019 N/A
svabster
Dunajská lužnáNenastavená N/A
KAJL
Dunajská stredaHusqvarna Vitpilen 701 2018 N/A
Muci
Dunajská stredaYamaha XJR 1300 2008 N/A
pal0
Dunajská stredaYamaha FZS 600 Fazer 2002 Ikona
Palika
Dunajská stredaBMW SajdkaN/A
DsJimbo
Nový člen
Dunajská stredaHarley-Davidson XL 1200XS Sportster Forty-Eight SpecialIkona
Dabernig
Dunajská stredaAprilia Mana 850 2009 Ikona
Raven
DvorníkyJawa Ikona

Mesto začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »