Anketa:
Motoride Klub - Členovia
Najväčšie mestá:
Ďalšie mestá:
Zoznam členov, zotriedený podľa mesta:
Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.
- Zotrieď podľa loginu
- Zotrieď podľa mesta
- Zotrieď podľa motorky
- Zobraz neaktívnych členov
Zobraz darcov krvi
Mesto začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
| Login: | Mesto: | Motorka: | Obrázok: |
|---|---|---|---|
| emmascott6374 Nový člen | Dargov | Nenastavená | N/A |
| totositeland | Dasdasd | Žiadna | N/A |
| plaso | Detva | Yamaha TDM 850 1999 | N/A |
| sarausa Nový člen | Detva | Nenastavená | N/A |
| skrecok | Detva | Suzuki GSX-R 600 SRAD 1998 | |
| Igor0249 | Detva | Žiadna | N/A |
| drak72 | Devicany | Honda VT 1100 C 1988 | N/A |
| Mattousek | Dladssada | Žiadna | N/A |
| Miro61 | Dlhá nad váhom | Žiadna | N/A |
| Cacao Fotoredaktor | Dolné Lovčice | Suzuki SV 650 S 2008 | |
| vilino | Dolné Orešany | BMW C1 2000 | N/A |
| helygon Nový člen | Dolné otrokovce | Zontes 703 f | N/A |
| Dudko90 Nový člen | Dolné srnie | Honda CB 600 F Hornet 1999 | N/A |
| snowden | Dolny hricov | Honda XRV 750 Africa Twin 1995 | |
| ovip | Dolný Kubín | Yamaha XVS 1100 A Drag Star Classic 2002 | |
| Asfalt | Dolný Kubín | KTM 525 MXC Desert Racing 2005 | |
| insomnia | Dolný kubín | Honda CB 600 F Hornet 2010 | |
| robmihal | Dolný Kubín | Piaggio X 10 350 Exe | N/A |
| joko600ttr | Dolný Kubín | Yamaha XT 660 R 2004 | N/A |
| Jozef01 | Dolný lieskov | Nenastavená | N/A |
| Flbulale | Dubai | Nenastavená | N/A |
| achbo | Dubnica nad váhom | Yamaha YZF-R1 2007 | N/A |
| dzina | Dubnica nad Váhom | Žiadna | |
| dvenohy | Dubnica nad váhom | Honda Crosstourer 2014 | |
| maruusa Nový člen | Dubnica nad váhom | Nenastavená | N/A |
| polytrack Nový člen | Dubnica nad váhom | Nenastavená | N/A |
| Samkojan53 | Dubnica nad váhom | BMW R 1250 GS Adventure 2020 | N/A |
| felika | Dudince | Yamaha XJ 900 S Diversion 2002 | |
| coffeeracer | Dukatovce | Ducati Sport 1000 Monoposto 2006 | |
| HoGo80 | Dunaharaszti | KTM 1190 Adventure R 2014 | |
| doco | Dunajská lužná | Suzuki GSF 600 Bandit 1995 | N/A |
| Sallut | Dunajská Lužná | BMW R 1250 RT 2021 | |
| Advt123 | Dunajská lužná | Benelli TRK 502 X 2019 | N/A |
| svabster | Dunajská lužná | Nenastavená | N/A |
| KAJL | Dunajská streda | Husqvarna Vitpilen 701 2018 | N/A |
| Muci | Dunajská streda | Yamaha XJR 1300 2008 | N/A |
| pal0 | Dunajská streda | Yamaha FZS 600 Fazer 2002 | |
| Palika | Dunajská streda | BMW Sajdka | N/A |
| DsJimbo Nový člen | Dunajská streda | Harley-Davidson XL 1200XS Sportster Forty-Eight Special | |
| Dabernig | Dunajská streda | Aprilia Mana 850 2009 | |
| Raven | Dvorníky | Jawa |
Mesto začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






