Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1091 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32597
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18977)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13620)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3422)  » Košice (1439)  » Žilina (767)  » Nitra (727)  » Prešov (707)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (641)  » Trnava (596)  » prievidza (418)  » Martin (400)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (304)  » zvolen (301)  » Piešťany (298)  » Považská Bystrica (298)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (286)  » Liptovský Mikuláš (274)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (262)  » Bardejov (255)  » Senec (251) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa mesta:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Mesto začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
jozo13
Halič BMW R 1250 GS 2021 Ikona
bonjovi
HaličBajaj KB 125 1998 Ikona
Stevoc
HandlováŽiadnaN/A
Vilcik
HandlováSuzuki VL 1500 Intruder Legendary Classic 1998 Ikona
Rastislav1983
HandlováYamaha Ténéré 700 2024 N/A
Hopahop
Hanušovce nad topľouJawa 250 Automatic typ 559.05 (Panelka) 1966 N/A
Vulcan800
Hanušovce nad topľouKawasaki Vulcan 800Ikona
1976
HarmanecBMW R 1150 GS 2001 Ikona
myso87
HlbokéKTM 690 Enduro R 2019 Ikona
ixs1
HlohovecHonda Honda CB 1000r 2012Ikona
Vratak
HlohovecYamaha TDM 900 2002 Ikona
Cliford
HlohovecSuzuki DL-650 V-StromIkona
valerossi1
HlohovecKawasaki Z 750 2007Ikona
jaro490
HnúšťaYamaha FZ6 sN/A
haudevbe
Ho chi minhNenastavená N/A
begis
HolíčSuzuki Suzuki DR Big S 800 1995Ikona
wolodymyr
HoliceSuzuki GSF 650 S 2009Ikona
Mizu1998
Horka pri popradeHonda NX500Ikona
Laesna
Horné hámreHonda CB650R 2024 Ikona
kebo
Horné srnieYamaha FJR1300AE 2020 Ikona
woodoo15
Hostie ( zl. moravce)Suzuki VS 800 GL Intruder 1997 Ikona
Majkl429
HrachovoHonda @ 125 2003 N/A
dudis
Hradište pod VrátnomXingfu 50racingIkona
2786
HriňováYamaha XT1200Z Super Ténéré 2015 N/A
Janko255
Nový člen
HriňováHonda CRF1100L Africa Twin 2024 N/A
kiko11
Hronská dúbravaBMW R 1200 RT 2009Ikona
Zzz5
Nový člen
HumenneAprilia SR 50 Ditech 2005 N/A
kjuby
HumenneŽiadnaN/A
robhor
HumenneKawasaki Z H2 2021 Ikona
stupak
HumennéHonda GL 1500 SE Gold Wing 1999 Ikona
Samulej
HumennéSuzuki SV 650 S 2003 Ikona
emmausa
Nový člen
HumenneNenastavená N/A
peterak
HumennéHonda CB500X 2023 N/A
enmoto
HuncovceHonda CBF 1000 2007 N/A
axel585
HurbanovoTriumph Tiger Sport 1050 2017 Ikona
Stefan7406
Nový člen
HybeBMW S1000XR 2019 N/A

Mesto začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »