Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 999 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32602
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18980)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13622)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3422)  » Košice (1439)  » Žilina (767)  » Nitra (727)  » Prešov (707)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (641)  » Trnava (596)  » prievidza (418)  » Martin (400)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (304)  » zvolen (301)  » Piešťany (298)  » Považská Bystrica (298)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (286)  » Liptovský Mikuláš (274)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (262)  » Bardejov (255)  » Senec (251) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa mesta:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Mesto začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
caper
Ilava Honda CRF1100L Africa Twin 2023 Ikona
kaugen
IlavaHonda XL 650V Transalp 2006 Ikona
rebeel1
IlavaSuzuki V-STROM 650 2008Ikona
CharlieBraun
ImeľYamaha Yamaha Xv 1900A Midnight Star 2006Ikona
bleko
IstebnéSuzuki V-Strom 650 2007 N/A
cbf125
IvachnováSuzuki V-Strom 800DE 2023 Ikona
assiereguar
Nový člen
IvachnováATK N/A
pairflock
Ivanka gần nitraAmazonas N/A
bajo
Ivanka pri dunajiBMW R 1250 GS Adventure 2020 N/A
IvanB
Ivanka pri dunajiMoto Guzzi V7 Sport 2025Ikona
jakubko
Ivanka pri DunajiYamaha TRX 850 1998 Ikona

Mesto začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »