|
Motorka nema slapacie pedale.
Moped, je legislativny ofajc, ked v dobe vzniku napriklad na stadion, nebolo potrebne mat vodicske opravneneie. Neskor babetta, korado a ine, boli vlastne mopedy z pedalmi, ale na expoprt sa robili aj bez pedalov. Opat taka vychytavka doby minulej, ked to napriklad u nas nemuselo mat TP, SPZ, ale v zahranici uz davno roky ano. Teraz z toho maju vrasky na cele vsetci, co by to chceli po roku 202? prevadzkovat, prihlasenie stojo viac, ako cely hnily moped.
Bycikel z pomocnym motorom, je taka vec, kedy na povodne bezmotorovy bicykel, sa domontuje pridavny motor, ci uz spalovaci, alebo elektricky.
A u nas spalovacie motory, napriek lacnej dostupnosti z ciny, sa velkej oblube netesia, problem je, ze domabastlici, nemaju dostatok skusenosti, samotny set pridavneho motora, na sposob "Moskva II" prevrtany a vyrabany v kubature 80ccm, co stal kedysi 50-70 rublov, je dost narocny na prvotne spustenie, karburator stoji za houno, co sa ku tomu dodava a zohnat odolny bicykel, vhodny na zastavbu, nieje uplne easy, lebo mnohe horske bike, sa na to vobec nehodia. V prevadzke potom tie motory trpia vatsinou na chudobu zmes, alebo pri zjazde dole kopcom, sa pridru, ak sa nevyradi spojkou motor od pohonu. Dobry karburator, stoji skoro polku ceny motora a malo kto vobec tusi, ako to spravne nastavit. Z dnesnej internetovo zdebilnelej omladiny, pochybujemm ze by aj ked jazdychtivych by sa naslo kopa, nemaju sancu na uspesne prevadzky schopne dobastlenie takeho zazraku.
Druhy problem je, ze to smrdi, je to hlucne a ak sa nevyrobi dobry vyfukovy system, ktory odvedie spaliny niekde za zadne koleso, jazdec na takom neupravenom, len namontovanom motore, sa stava dvojtaktnym udenacom, oprskany olejom. Povedzme si uprimne, kto vie dnes doma na kolene, spravit z plechu ladak crevko, na taky motor a naohybat ruru, a vyrobit koncovy tlmic, pred tym to spocitat, pripadne odladovat? Navyse aby to nezavadzalo pedalovaniu?
Preto dnes sa robia zastavby najma elektromotorov, co sice nema nejaky uzasny dojazd, vdaka legislative, to nesmie fungovat bez slapania, vykon je obmedzeny na 250W, co do kopca sice pomoze, ale na take to "jazdenie" po okoli, je to stale v ramci legislativy platnej, dost neprakticke. Kupenske hotovky elektrobicyklov, to je vlastne taka pasca na kupujucich, castokrat po roku, max dvoch rokoch prevadzky, zacnu problemy z dielmi a bateriami, nakoniec to ostava stat niekde v sope nefunkcne a odhodene. To plati aj o elektrokolebezkach, alebo podobnom naradi. Castokrat je to smejd, ktory by na prestavbu, alebo zvysenie vydrze, potreboval investiciu, presahujucu nadobudaciu cenu toho vozitka.
Na domace bastlenie elektrobike, treba mat urcite skusenosti a znalosti, najma v oblasti elektro a mechaniky, vyrobit si dobru bateriu, tiez nieje sranda, takze to u nas este nenabehlo na ten spravny "kubansky styl" navyse ono to zas nieje take lacne, ako sa na prvy pohlad moze zdat, lebo bezny olajbany skuter, hoci 2t 50ccm, alebo dnes klasika 125ccm cokolvek, je daleko lacnejsi na kupu, aj domaservis a na prevadzku ani nehovoriac. 4t skuter 50ccm, je kralom vsetkych elektrobicyklov, ak dostane spravnu udrzbu, vydrzi roky, taha do kopca, taha po rovine, sice nemoze na cyklotrasy, aspon zatial, ale potom taka 125ka je kralovska kubatura mestskeho vozenia. A stale na to staci vodicak B, co dava predpoklad menej mrtvych 15-17 rocnych.
|