Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1494 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26136
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15797)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10339)

BMW F 650GS - malé veľké GSko - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW F 650GS - malé veľké GSko - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (22 hodnotení)

Diskusia k článku: BMW F 650GS - malé veľké GSko

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
22.10.2018 9:18

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

picaso
 Edvenčr 

Takze pruziny a tlmice nahodene

Na tento typ moto hydrostel nie je mozne pouzit povodny . mam bez ( na niektore to ide )

Svetla vyska stupla cca 1 - 2 cm , motorka je tuhsia po nasadnuti. zhruba do 1/3 nie je velky rozdiel oproti serii . Věci zacnu fungovat kde sa na stolinke osoli :-D to uz je ina motorka , stabilna , drzi stopu , poslucha pokyny , aj kde clovek trafi dieru ( fakt dieru ) tak ziadna rozpantovanie , oracinu vyzehli uplne v pokoji , zrazu sa rehocem jako leco a hladam diery :-D ( nie chlpate )

Takze diky raptor [dobre]


09.10.2018 7:30

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - ved v pohode, uz to riesim s Robom kedze Picasovi to dodal Motoraptor.

Zatial to vyzera na nesulad informacii v katalogu medzi tlmicom v streetboxe (ktory kupoval Picaso) a informaciami k solo zadnemu tlmicu. Robo pisal do Holandska, cakam odpoved.

Vzniknuta situacia ma vobec netesi koli dobremu zakaznikovi. (aj ked Picaso z toho nerobi ziadnu dramu)

p.s. Robo mi vcera potvrdil ze Hyperpro celkom urcite ponuka tlmice kde je moznost pouzit originalny hydroštel (awia presne popisal princip ako, ziadne uniky dusika resp olej atd.)


08.10.2018 15:55

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: brazel: Samozrejme že áno, s tlmičom to nemá nič, mal som to v rukách rozobraté X-krát. Stiahneš pružinu a nasunieš hydroštel - medzi šróbu nastavovania predpätia a pružinu. Tlmič o tom ani nesníva, veď je to zvonku ;-)

Hydroštel je len šrób predpätia ktorý sa vie hydraulicky roztlačil a predĺžiť o cca 1cm.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.10.2018 16:01)


08.10.2018 15:38

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , ja ponuku Hyperpro poznám dosť dobre . A aj veľmi dobre viem , k čomu sa vyjadrujem .

08.10.2018 10:25 Začína slovami Tak objednal som (minulý čas) na gs Hyperpro kit . A vrta mi v hlavicke ci prelozim aj hydrostel . Doteraz som ho nepouzival, raz som nastavil a bolo. Cize při rovnakom rezime by som ho nemal potreboval ani teraz.

No nepreloží . 8-)


Z pôvodného určite nie a ani origoš Hyperpro hydraulické nastavovanie predpätia doma takisto nie (lebo sa musí otvárať tlmič) .

Bez "hydrauliky"

Pozri obrázok



S "hydraulikou" (pre nechápavých , na tomto obrázku ten horný)

Pozri obrázok



Dôvod úpravy: Reakcia na príspevok medzitým Awia , nasadíš origoš hydroštel na už zakúpený tlmič bez jeho rozoberania ? Tak , aby nevyfučal všetok dusík , atď , atď . Ak áno , tak potom je to fajn , O pôvodnom sa nebavme , to je ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (08.10.2018 15:43)


08.10.2018 15:35

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: brazel: Na HyperPro nie je s hydroštelom žiadny problém, mám ho viem to. Je to len medzikus, ktorý vložíš do tlmiča - ako na tvojej foto tam vpravo kde je ten veľký závit, ktorým sa nastavuje predpätie pružiny. Jednoducho tam podložíš pružinu hydroštelom a o zodpovedajúci kus posunieš maticu.

Je iba otázka či sa dá použiť ten hudroštel z tlmiča BMW - o čo dosť pochybujem...


08.10.2018 14:52

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel normalne si naklikaj stranku importer eres-racing.sk

hydroštel je za priplatok tušim 210€
a ano to čo picaso povedal som 1:1 posunul info od Roba ktory to ma z katalogu

F 650 GS (not Sertao) 00> SB-BM06-0AB With Purple or black spring, HPA on rear shock std., no other options/changes possible


08.10.2018 14:39

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Hyperpro ho ponuka osobitne. Aj ofiko na stranke je poznámka ze to ide

Kde ? Ukáž , prosím , daj nejaký link .


08.10.2018 14:12

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

picaso
 Edvenčr 

vraj to mozne je. Zistoval mi to raptor. Hyperpro ho ponuka osobitne. Aj ofiko na stranke je poznámka ze to ide

Len som chcel vediet ci sa do toho pustit. Tak sa na to pripravim [dobre]


08.10.2018 13:54

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak ešte to Hyperpro

Pozri obrázok



Rozobrať sa dá všetko , 90% vecí ide len silou a zvyšných 10% ešte väčšou silou . :-)


08.10.2018 13:48

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: brazel: Neviem podľa foto veru neviem... Nevyzerá byť napevno spojený s telom tlmiča... Na foto 2 má evidentne inú farbu ako chrómované telo. Ak sa vyberie pružina možno sa dá hydroštel dať dole... A potom je už len otázka či bude vnútorný a vonkajší priemer sedieť na telo HyperPro a pružinu...


08.10.2018 13:42

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Awia , naschvál som vložil fotky , čo myslíš , dá sa ? :-) >:-)


08.10.2018 13:34

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: picaso: Ako bolo povedané Hydroštel mení predpätie.

Nie som si istý či sa dá jednoducho prehodiť pôvodný na hyperpro... Ak sa dá neváhal by som. Hydroštel je na turistickej moto priam nutný - veľký rozdiel zaťaženia prázdna moto vs. dvaja + batožina...


08.10.2018 11:31

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

brazel
 Kávičkár 

Ikona

picaso , kvapaliny sú nestlačiteľné .

Merlin00 , chlap chce preložiť hydroštel z (asi) pôvodného tlmiča , to je ešte vyšší level . 8-)

Dôvod úpravy:

Z takéhoto

Pozri obrázok



Pozri obrázok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (08.10.2018 11:36)


08.10.2018 11:26

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Hyper pro som riesil na svojej moto.
Studoval si to zle, hydrostel je piest, ktorym sa zvysuje, alebo znizuje predpatie pruziny.
Je to externe ovladanie, ako by si maticami nastavoval pruzinu.
Je to vyborna vec, lebo ked mas prazdnu moto, bez bagaze a ides sam, tak hydrostelom znizis predpatie pruziny a naopak, ked navalis bagaz, ladvinu a jej carachy, tak hydrostelom zvysis predpatie a dvihnes moto hore.
Najma pri progresivnych pruzinach to ma vyznam, lebo ta pruzina je pri vyssej zatazi hodne stlacena a moto je tak nejak moc dole na zadku.
Sice nemam 650, ale troska vatsiu moto, pred tym som musel na origo tlmici, vzdy menit napnutie pruziny hakovym klucom.
Traz mi staci potocit kohutikom hydrostelu, zhruba mam spocitane o kolko, na zataz. Ladvinka su 4-5 otacok , kufre a ladvinka je 8-12 otacok.
Ked idem sam, bez bagaze na lahko, hydrostel davam do polohy minimum, teda vytocim na plno von.
Ale cele to treba najprv starostlivo nastavit vymedzovacimi maticami, na spravny zdvih minimalneho a predpokladaneho maximalneho zatazenia. Je to telocvik, tlmic musel ist niekolko krat von a dnu.
Rovnako som nastavoval aj predny tlmic, ziadna sranda, ale jedno doobedie a maly vylet po obede, po asi mesiaci laborovania, to vyriesil na definitivne nastavenie.
Je to dolezita vec, dobre nastavene pruziny a nastavene tlmice, ti spravia uplne inu moto. Najma pri vyssom zatazeni, unavena pruzina uy isla na doraz a unaveny tlmic odskakoval, oskakal gumu a nebolo to uplne prijemne vozenie.


08.10.2018 10:25

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

picaso
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Tak objednal som na gs Hyperpro kit . A vrta mi v hlavicke ci prelozim aj hydrostel

Doteraz som ho nepouzival, raz som nastavil a bolo. Cize při rovnakom rezime by som ho nemal potreboval ani teraz. Po preskumani sa mi javi ze hydrostel zvysi tlak oleja v tlmici a urobi ho tvrdsim

Kezde Hyperpro zadny tlmic je s progreskou nastavóvaci ( jemne ) malo by to fungovat aj bez hydrostelu dostatocne . Lenivi som a nechce sa mi rozoberat nieco co funguje

Riesil to niekto ?


24.02.2016 17:08

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

matoj
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Gorgi no život je zmena, postarala sa o mňa, mám kopu zážitkov a fotiek z ciest no prišiel čas na zmenu, hádam jej nájdem dobrého majiteľa


24.02.2016 13:58

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Gorgi
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

bmw-f.autobazar.eu/650-gs-id8169748.html

A uz je aj na predaj :-)


30.11.2012 21:07

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

MONDi
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne natukane pismenka, vidno, ze je medzi vami nieco viac :-)
I já taky tak som si nedavno zaobstaral male GS-ko, tak sme obaja plní ockavaní. :-)))


23.11.2012 15:25

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

PeterUK
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekny clanok.

Ja som testoval novsiu verziu G560 a tie vybracie mi neskutocne vadili.
Jazdi a zrychluje v pohode, hoci zisla by sa aj ta 6kta.
Velmi ospevovana co sa tyka spolahlivosti a spotreby, ale to som za 2 hodiny testovacej jazdy nemal moznost vyskusat.
Stit v zaklade je trochu nizky a urcite by som nan kupoval nieco vascie s deflektorom.
Dobre vyriesene vypinanie ABS prepinacom.

Napokon som sa rozhodol pre V-Strom 650.


22.11.2012 22:13

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Pavol1982
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super článok [dobre]


21.11.2012 22:30

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

MacOWitza
 Kávičkár 

Ikona

matoj vieš, moja prvá mala 108k, druhá 135k, takže Bavorka ma jednoducho nedokázala u(spo)kojiť
8-)


21.11.2012 22:23

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

matoj
 Turista 

Ikona

vdaka za komenty som rad, že sa sloh lúbil :-)
k svetlám - pridavne som zatial neriešil a ani sa nechystám, človek ale nikdy nevie, takže skúsim počarovať zo žiarovkama. To spolu s reťazovkou a načím aj s tým tlmičom, ale až cez krutú zimu.
Jurik [dobre] aj ja mám také info ako píšeš
dadol tabletka pod jazyk a sadnem aj do zadu
MacOWitza presne tak, dostať sa k niečomu :-O , našťastie sa v nej netreba často vŕŕtať, inak rýchlo si predal


21.11.2012 21:13

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

MacOWitza
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mal som takú. Ľahká, obratná, pohodlná ale slabučká. Dobre sa na nej vozilo mimo asfaltu. Chválim ABS a vyhrievané rukoväte. Niektoré detaily by si ale zaslúžili nakladačku nemeckým súdruhom - napr.na doliatie chladiacej kvapaliny treba zložiť pol kapotáže na 6 skrutkách. Sériové plexi nestojí za nič.
8-)


21.11.2012 19:21

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

jojozba
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No normalne som dostal chut skocit na masinku a pojazdit si s nou :-)))
Tento rok sme si moc neuzili, iba BUDAPEST-BRATISLAVA RALLY a sem tam okolo komina.
Nech Ti sluzi a vela peknych km.


21.11.2012 17:09

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

SimsonRiderS51
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

konecne kvalitny clanok a pekne citanie [dobre] vela bezproblemovych km ;-)


21.11.2012 15:54

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Menton ja píšem o roku 1996 keď som riešil to svetlo. Nepamätám si značku žiarovky ale bola riadne drahá , tak s tou čínou pomaly. Terajšia Suzuki mi svieti ako lokomotíva [dobre]

Vždy keď zvýšiš "watáž" tak ti stúpne aj prúd ktorý tečie do žiarovky.Výkon z ničoho nestúpne. Kde máš vyšší prechodový odpor tak sa to hreje ;ako mne poistka a plast pod ňou.


21.11.2012 10:09

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

PeterKeke
 Edvenčr 

Ikona

Mento + navigácia a koľko to bolo - 5°C, alebo teplejšie? >:-)

Je to pravda že ten odber 2 x 55W navyše je asi citeľný, zdá sa mi že alternátor má 400W, tak keď sa to tam všetky tie odbery sčítajú, nestačí.. Ale počas jazdenia máčlovek málokedy všetky tieto srandičky spolu zapnuté. :-)))

Veľmi praktické mi príde toto dvojsvetlo, len cena a výsledný dizajn trochu pokrivkáva...

Pozri obrázok


21.11.2012 9:54

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Menton
 Skútrista 

Ikona

PeterKeke: len ked tie pridavne svetla v kombinacii s vyhrievanymi ruckami uz maju vysoku spotrebu a dobijanie nestiha... vsakano... ;-)


21.11.2012 9:42

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

PeterKeke
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobrý článok. 8-)

S tým svetlom súhlasím, ja som pridal prídavné dve svetlá a je to lepšie. Výmena za vysokosvietivú žiarovku nebola výrazne citeľná, aj keď uznávam že pomáha.


21.11.2012 6:13

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Palika
 Turista 

Moja R1150RT oproti Japoncom tiez slabo svieti, a pritom ma samostatnu parabolu a zvlast ziarovku na dialkove. Riesil som to dvoma Hella pridavnymi svetlometmi, samozrejme cez relatko, plus 2 x 55W nie je hracka, skoro 10Amperov to potrebuje.Od tej doby parada, sice sem tam mi volaju piloti Boeingov, ze ich oslepujem :-)
marek750- bud rad, ze len poistkovu srynku ti to rozatvilo, ja som zachranoval kolegu, na Shadov750 mu v Trnave dali krasne chromove pridavne svetla, a zapojili to tak blbo, ze aj ovladaci, ale aj napajaci prud prichadzal z orginal kabla tlmeneho svetla. Jemu to roztavilo kable, spinac a vsetko okolo.


20.11.2012 23:21

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

dadol
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

normalne si ma donutil kuknuť inzeraty na BMW [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] a s tym zadnym sedlom ze si ho neskusil ccc .... nie moc ale bál si sa hm :D ;)


20.11.2012 22:13

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Menton
 Skútrista 

Ikona

marek750: lacne cinske braky maju vyssiu svietivost dosiahnutu vyssim prikonom (napr. 55W vs. 100W)... staci pouzit rozum, priplatit za kvalitu a vyhnes sa podobnym situaciam...


20.11.2012 21:40

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobrá motorka [dobre]
K tej žiarovke z vyššou svietivosťou , len toľko že aj ja som mal taký problém na starom XJéčku. Kúpil som "fasa" žiarovku z vyššou svietivosťou... až raz som ostal v noci 30km od domu po tme , svietili len smerovky !
Tá ku.va potrebovala väčší prúd , a nielen že prepálilo poistku, ale aj tavilo plast poistkovej skrinky !!!


20.11.2012 20:22

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

JuriK
Je to presne tak ako píšeš.Dvojsviečkový karbec je talian.O tej volnobežke si to krásne a diplomaticky napísal,tiež čakám kedy mi padne a k tomu ešte to tesnenie pod hlavou.No a Aprilka je vochlasta,žere aj trávu okolo cesty. >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hruso25 (20.11.2012 20:23)


20.11.2012 20:10

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

mmaajjkkoo
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre]


20.11.2012 19:41

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Podla vyhlasenia BMW, ziadny model GS alebo Dakar sa nevyrabal v Aprilii.

Rodeny talian tak moze byt maximalne karburatorovy model F650 Funduro do roku 2000. Vtedy sa robili spolocne na jednej linke.

Striekackove modely F650 GS (s jednou svieckou) od polovice roku 2000 si uz vyrabalo BMW v Nemecku aj ked v tej dobe ten motor davali aj do Pegasa (len s horsou volnobezkou a inou hlavou).
Od roku 2004 (model Twin spark) uz nemal nic spolocne s Pegasom, lebo Aprilia sa rozhodla ist cestou Minarelli motora.

P.S. Mal som sice novsi model 2004, ale doteraz nan spominam v dobrom. 40000 km za 2 roky bez jednej poruchy a ta spotreba a ta spotreba, nad 4 litre som sa dostaval len velmi tazko.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (20.11.2012 19:48)


20.11.2012 19:38

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

brazel
 Kávičkár 

Ikona

hruso25 , Rotax je pôvodom Nemec a výroba bola do Rakúska premiestnená v dobe II. svetovej vojny pre blízkosť pracovnej sily sústredenej v neslávne známom Mauthausene ... , už dlhší čas patrí do portfólia kanadskej firmy Bombardier .


20.11.2012 18:52

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

hruso25
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekné čítanie ,písané srdcom motorkára. [dobre]
Rotax je rakušan a to BMVčlko je rodený talian.Na jednom páse ho skladali spolu s Apriliou Pegaso 650.
Majú tie iste brembo,zadnu nápravu a ešte zopar vecí.Motor Rotax,nemec má 4 ventile a dva sviečky a Pegaso má 5ventilov a jednu sviečku.


20.11.2012 18:14

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

branikcb600f
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super článok a nádherný kúsok [dobre]


20.11.2012 16:37

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Rotax , firma voľakedy nemecká , dlhé roky rakúska , kanadská (Bombardier) , ale žeby niekedy bola talianska , to som nepočul .


20.11.2012 16:24

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Osram Night Breaker Pus [dobre]


20.11.2012 16:20

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ked sa nieco robi s laskou, tak to je citit... ;-)

najjednoduchsie riesenie pre svetlo ja vymena za vysokosvietivu ziarovku. Na trhu je iekolko modelov, napriklad Osram Night Breaker Pus ma podstatne lepsiu svietivost, belsie svetlo a zivotnost podobnu klasickej halogenke, takze za tych par eur navyse rozhodne dobra kupa...


20.11.2012 16:09

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

Hodnotenie: Dobré

Parádne napísané [dobre]
Vzťah ako sa patrí - podobný prežívam aj ja :-)
Veľa šťastných km [dobre]


20.11.2012 15:47

Re: BMW F 650GS - malé veľké GSko

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekne napisane, nech sluzi [dobre]


20.11.2012 15:09

BMW F 650GS - malé veľké GSko

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekný článok, dobre sa to čítalo. vidno že ju máš rád. veľa šťastných km



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.