Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1474 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26124
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15792)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10332)

Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBlog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (41 hodnotení)

Diskusia k článku: Blog: Prestavba BMW R1150GS RR Enduro by Awia dokončená (sezóna 2021)

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 |

15.01.2016 10:15

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Za malo. Preto som dal sem aj link, lebo som mysell, ze sa to este niekomu zide.

Ceny su takmer prijatelne. Su tam aj komplet vrchne okuliare so SUB kitom za podobnu cenu. Len neviem, ze kam sa tam montuje kolik. Ci priamo na okuliare, alebo treba tiez "kruzok".

Lepsie sa mi idu hlavne zakruty na trati s nizsimi riaditkami. Ktosi mi raz povedal, ze na trati by som mal byt nad prednym kolesom, ze nie su dobre priliz vysokre rajdy. Tak skusam jazdit teraz tak. Ale zas na dlhsiu rally jazdu to nie je az tak ono.

Nic to ale nemeni na tom, ze ta moja technika nie je najlepsia a je pravda, ze dost casto sedim. Suvisi to urcite aj s kondickou.


15.01.2016 14:22

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ako ste identifikoval správne nie je to scotts ale je to ten véééľmo východniarsky typ... Teda nie tam kde slnko vychádza prvé ale trochu vedľa ;-)

Má ho už pár ľudí na SK napr aj copo, chalani na F800GS a pod. Scottsa som dlho chcel ale nikdy na to nebol ani kit na GS a pod. No a tá kopa peňazí. Teraz je to za stovečku tak som riskol.

Čo ho mám doma dva dni môžem povedať že vyzerá OK, reaguje na Base ventil a aj sweep control bezchybne nieje to atrapa. high-speed okruh v rukách neotestujem a myslím že to bude fachať. Možno ho aj otvorím a vymením olej tak bude jasné čo je vnútri.

Montážnu sadu z jančim vyrobíme, na KTM 990 SM/SMT scotts predáva len celé nové okuliare a 400 kilá za to nedám.

Awia

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (15.01.2016 14:23)


15.01.2016 14:32

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

awia: Prosim tak ak mozes, tak sem zaves link na predajcu, ebay, alebo odkial si to kupoval..., ked to mas uz overene na vlastnej kozi. Aby niekto z nas nekupil atrapu, alebo kopiu kopie ako to je u tych kopii GoPro.


15.01.2016 15:09

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: pripajam sa, supni link, uz nad tym rovnako dlhsie dumam... mozno bude kit aj rovno na moju...


15.01.2016 17:37

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Asfalt
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tiež som namontoval tú čínsku kópiu - vyzerá skvele. Je dobré keď stred otáčania ramena tlmiča riadenia je v jednej osi so stredom krku riadenia. Mám o tom prichystaný článok. Ale najprv mi musí Awia zverejniť druhú časť cestopisu.
kupované z ebayu
www.ebay.com/itm/Universal-Motorcycle-STEERING-DAMPER-S...
Dá sa aj na aliexpress.com
www.aliexpress.com/item/Motorcycle-Accessories-Universa...


15.01.2016 18:00

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Feror
 Edvenčr 

Ikona

TA HEJ veru hanba Awiovi za tu rychlost uverejnenia 2. casti.
Keby aspon Haro ho predbehol ....

Bitte, objasnite amaterom na co vsetko je dobry taky tlmic riadenia.


15.01.2016 20:00

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Objasní ešte väčší amatér: napríklad v piesku ti nelieta predok ako sa mu zachce, ale pôjdeš pekne rovno. Cheat pre tých, čo nevedia jazdiť. (Len závidím).


15.01.2016 20:50

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Tak som dnes objednal sebe a cachovi ten tlmič riadenia cez aliexpres a cez ten Janovalov link montážnu sadu. Celé riešenie za 250 Eur, čo je asi bez debaty to najekonomickejšie riešenie, ak človek nie je "majster" a nevie si vyrobiť montážnu sadu. Strašne sa na to teším.
Po stretku medveďov ideme montovať zadné nádrže :-)


15.01.2016 21:28

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

josip
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Landal:
ty ides stavat riadnu Rally replicu, ccc ;)


15.01.2016 21:58

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: Landal: Nádrže už máte kúpené? Čo tam idete ešte nakvačkať? Koĺko litríkov tam naleješ?


15.01.2016 22:45

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Jáj chlapci, čo vám budem vyprávať :-D v tejto a šeckých susedných galaxiách to bude najsamväčšia RR ;-) >:-)

Nádrže už sú, tie originál termoplastové od acerbisu, čo má na moto zavesené Jašterica. Malo by to byť dokopy tuším 32 litrov! To je samozrejme úplná zbytočnosť na európske rally, ale až raz pôjdem krížom cez mongolsko, tak to bude špica :-D Robím to hlavne kvôli ťažisku, aby bolo rovnomerne rozležené, lebo LC4 Adva je dosť ťažká na predok. Na jar by malo byť šecko hotové a pretekárska premiéra "Full RR" by mala byť v piliscséve, tak sa teším veľmo moc :-)


16.01.2016 1:30

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Linky dal už Asfalt, (zajtra Dakar končí článok potom, škoda by bolo ho utopiť)

Bral som to z ebay a nie z ali, pozor na clo a DPH, ja som to radšej kupil dva kusy osobitne a každý na inú adresu. A copo poradil že kupiť z ebay že rýchlo pride, z aliho to trva viac ako mesiac. Tak si sa Lanďo mohol radšej poradiť. Ak ti to colnici otvoria kvoli väčšiemu balíčku a najdu dva kusy, aby ťa nezavovali doplatiť clo s DPH :-)

Tlmič riadenia je dobrý vždy a všade, ni len do piesku. Tento resp scotts jep lne nastaviteľny, základný ventil, hich-speed okruh teda na rázy a dá sa nastaviť aj uhol v ktorom zaberá.

A ešte jedna vec. os otáčania na tlmiči musí byť presne nad osou v krku riadenia. Teda nie ako Asfalt píše že je to dobré, je to nutné.


16.01.2016 10:40

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Cervo
 Edvenčr 

Ikona

na oboch je zhruba rovnaky termin dodania,tak daj Landal vediet ked ti pride,Awia za aky cas prisiel tvoj?


16.01.2016 10:50

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Cervo: Môj extra rýchlo, objednal som 1.1 a prišiel 12.1. A to poslal 5-teho tuším, šlo letecky. Už viac ľudí objednávalo jedny z ebay iný z ali je to vyskúšané že z ali ide dlho... copo mi to poradil... Cena +- rovnaká... Na škatuli bola cena 22USD a popis damper, škatuľka dosť malá, nik to netváral, prišlo rovno domov.


16.01.2016 11:07

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Cervo
 Edvenčr 

Ikona

Tak to je fakt superrychlo, z Ali to bol zatial vzdy min mesiac.Tu cenu na balik ti oni hodili automaticky,ci si o to poziadal?


16.01.2016 11:24

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Mne teraz prisli len pruziny u USA a aj to mi zobrali colnici na colne konanie. Clo sa plati od 25€ tusim. Ak sa im nezda co mas napisane na krabici, alebo nemas nic, budu si pytat doklad. Idealne dohodnut sa s predajcom, aby sa vase ceny zhodovali :-D Samozrejme aj ten platobny doklad v PDF je editovatelny >:-) Tyzden sa to zdrzalo na colnici a este aj postovne dalsie so musel platit. Pri osobnom odbere ti to daju hned.


16.01.2016 11:34

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Nad 22EUR sa platí DPH (20%), nad 150EUR aj clo (3-10%)...

Re: Cervo: Cenu na balík dal číňan sám, je to relatívne malé a ľahké... Oni to tuším roentgenujú a keďže nevedia o čo ide tak to nechajú asi tak... Ak by ťa zavolali pýtajú rovno účet z paypalu a z tej ceny + poštovné sa platí.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (16.01.2016 11:34)


17.01.2016 16:41

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Ivan Ifk0 Kuzevič
 Turista 

Jany z teba by mali bezpečáci radosť, flexa bez krytu. Koľko krát si si už zarezal do ruky, resp. nabrúsil na tvár?


29.01.2016 0:00

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

28. 1. 2016 - Predné brzdové hadice + timelapse video skladania:

Nebolo moc času makať na moto, no keď došli objednané brzdové hadice tak som sa na to pozrel. Viď článok:

Foto: Hel téčko na držiaku hadice KTM, trochu...


No a k tomu na pobavenie časozberné video zo skladania GS-a, čo som robil koncom roka. Nastavil som GoPro na fotenie každých 10 sec. Žiaľ baterka v GoPro nemala takú výdrž ako ja tak je to prerušené. V niečo viac ako minútke vide máte dva dni práce.

Video: Prestavba R1150GS timelapse skladanie od motora na bandaske po moto na vlastných koleasách


16.02.2016 2:25

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

7. - 14. 2. 2016 - úprava okuláru + výroba držiaka na tlmič riadenia:

Foto: Úprava okuláru pre tlmič riadenia


Foto: Držiak aj s tlmičom už v okulári - všetko...


Viac info a foto v článku...

Motorka je už skompletovaná a čaká na prvú jazdu, len sa mi nechcelo von do toho monzúnu :-)


16.02.2016 12:55

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Ten držiak tlmiča presne na os matice sťahujúcej okulár sa mi javí geniálny, len nie celkom rozumiem...

Ako je to doriešené s maticou hornou na okulári? Vidím tam ten zárez z drážkou presne na 12-tich hodinách, ale nejak nechápem čo do čoho...Nie sú aj iné foto zo skladania?


16.02.2016 13:15

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hned nasledujuci obrazok, alebo to tam uz medzicasom niekto pridal...


16.02.2016 15:43

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Re: janoval: práve na túto foto som kukal a nerozumiem...

Tiež mám KTM okulár. Ten výstupok na 12 hodinách si myslím, že tam nie od výroby, ale možno sa mýlim. Druhá vec, že ten výstupok a tá drážka asi nebudú jediný bod, ktorý to drží v danej polohe. Šak keby sa na to prenášal celý ten tla, tak to sa musí za chvíľu vydrať, nie?

A ten jazýček je na matici, alebo na podložke pod ňou urobený? Asi nie na matici, lebo to by sa potom pri doťahovaní matice stále točil aj ten držiak a nedal by sa vycentrovať takto pekne...

Alebo to naozaj drží tá matica v strede, čo sťahuje okulár a ten výstupok je len zaisťovák polohy a proti vykrúteniu matice? Lebo šak ono sa to vlastne celé toči s rajdami, aj tá matica, takže by to mohlo fungovať, že to bude chytené tou maticou... Ale ak to naozaj drží tá matica, ktorá je hliníková, nie je to málo? Namalo by to byť chytené priamo do okuláru nejako šróbom?

Preto sa toľko vypytujem, lebo toto isté chcem riešiť v horizonte pár týždňov.


16.02.2016 17:36

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Aha. Uz chapem. Myslel si to asi takz ze ako to tam drzi a neuvolni sa.... Navyse ked riadenie je potrebne dotiahnut na presny, nie priliz velky, moment.

To sice netusim, mozno nam to awia vysvetli, ale aspon som pochpil otazku.


16.02.2016 20:06

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak trochu objasním. Aj Scotts robí kity čo sa chytajú pod tú maticu.

K tej matici: Tú utiahneš na moment nastavíš utiahnutie ložisiek riadenia, potom utiahneš na okuláry tú obímku ktorá stiahne os riadenia. To je to čo to drží pokope. Matica sa potom len utiahne ale už aj keby tam nebola tak okuláre držia.

Najprv sme presústružili okulár a to tak aby tam vzniklo presné osadenie, od výroby je to odliatok takého oválneho tvaru. Viď foto:
Foto: Vysústružené osadenie na držiak tlmiča...


Potom sme vyrobili na sústruhu tento držiak zatiaľ okrúhly tvar, dole sadol na osadenie, spodná stena cca 2mm teda stena kde sa chytí tá matica. Tu sme to mali zafixované a rezali sme závity:

Foto: Výroba držiaku na tlmič riadenia


Z "kruhového" držiaku sme vyrezali výrez na rameno tlmiča

Foto: Výroba držiaku na tlmič riadenia


No a na záver sme tam dali červík, malý šrób 4-ka, do okuláru závit, po našrobovaní zrezaný. Je to na zafixovanie, aretovanie držiaka v jedinej správnej polohe. Držiak na mieste drží veľká matica, červík je namáhaný minimálne na strih. Vidieť ho na tejto foto na 12 hodine pod maticou:

Foto: Držiak tlmiča riadenia


Dúfam Že som objasnil... Dôvod prečo som to robil tak je že náliatky na riaditká su šikmé a nie sú v osi s osou riadenia.

Okulár LC4 je jednoduchší tam sa to dá vyriešiť ľahšie plocháčom - držiakom. Podobne ako Asfaltov postup na Tenere.


16.02.2016 21:22

Re: Blog: Prestavba GS-a po leteckom dni

Hodnotenie: Dobré

Re: Awia: pekne ste to vymysleli [dobre] [dobre] [dobre] som zvedavý ako to bude vyzerať na živo ;-)


16.02.2016 21:23

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

16. 2. 2016 - Spať na ceste!

Tak dnes bol konečne deň D, moto kompletná, monzúny vonku ustali, nahodil som cestne kolá, naklikal podvozok do základného settingu (podľa KTM 950 Adv) a vyrazil.

Foto: 16. 2. 2016 - Spať na ceste!


Viac v článku... ;-)


16.02.2016 21:41

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

dobre to vyzera na tych malych motardovych kolesach [dobre]


16.02.2016 21:45

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Landal
 Edvenčr 

Ikona

[dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


16.02.2016 22:30

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

[dobre] [dobre] [dobre] paráááda.


17.02.2016 1:50

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

jo teraz je to motard :-)


17.02.2016 7:55

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

To čo tam máš za gumy? Fuj. Normálne to kazí celkový dojem. :-D

Ináč [dobre] [dobre]


17.02.2016 15:40

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Awia:: pekne vymysleny adapter. momentalne tiez riesim nieco podobne ako uchytit na LC8 okular tento tlmic. To vyfrezovanie z okularu ma uz napadlo, ale neoslabilo to moc ten uchyt riadidiel? Ten adapter udrzi pri namahani ta skrutka? Snad ti to bude dobre fachcit a v blizkej dobe aj ja poriesim nejak podobne ;-)


17.02.2016 15:52

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: to sa mi len zda, alebo si na hlavnom stojane ani neodlepil predne koleso od zeme? ;-)


17.02.2016 22:43

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Menton: Stojan je krátky už dávno, mám predĺžený aj zadný tlmič a to vpredu nieje 21-tka kolo na tej foto. Stojan potrebujem dvihnúť tak o 2 cm, bočák asi i viac. V garáži to stiaviam na dosku aby som vedel nahodiť/zhodiť kolesá :-)

Mám za sebou asi 50-60 km, vybavoval som nutnú administratívu :-) Spojka mi šmýkala ale bolo treba len páčku nastaviť. Prevodovka krásne radí ako za mlada, bez spoječky to tam padá krásnučko a podvozok... Idem tej vidle spraviť servis, otvorím vyčistím a vymením olej. Pružina je tam žalostne mäkká a čo som zisťoval žiaľ tak od výroby iba 4.8N/mm, to i 690 či SX majú tvrdšie. Zatiaľ možno vypodložím a uvidíme ale asi sa nevyhnem kúpe tvrdších pružín, len ešte neviem akých...

Awia

Dôvod úpravy: oprava 48Nm na 4,8 Nm

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (27.03.2016 12:58)


18.02.2016 8:00

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mozno si len musis zvyknut, ze tie velke endura bez telelele sa na ceste trochu ponaraju.

Ale vazne, ked tu pruzinu das o vela tried tuhsiu, tak ti pravdepodobne nebude stacit len dat hustejsi olej, ale aj planzety k tomu dopasovat a co ja viem co este...

Mozno by nebolo na skodu, to dat niekomu spravit. LK Suspension, Faryn.... Sprav to formov reklamneho clanku. My sa nieco nove dozvieme a ty usetris.

Ale daj si zalezat, aby sme sa aj nieco dozvedeli, nie len telefonne cislo na mechanika, ktory to vie spravit :-D


18.02.2016 10:10

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: Pruženie a tlmenie sú dve veci, výmena pružiny si apriori nežiada zmenu tlmenia. Pruženie absorbuje silovú zložku... N/mm. Tlmenie reguluje rýchlosť ako sa to deje :-)

Vidlu poservisujem aby som vedel na čom som, ako potom ladiť sa uvidí... Apriori nie som nadšencom "čiernej mágie" že odovzdám niekomu a on to porobí a ja neviem čo a ako. Chcem tým povedať že to porobí určite dobre, ale určite ani mne ani nikomu nebude vyzrádať svoje know how. Ja to chápem aj rešpektujem.


21.02.2016 13:21

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

20. 2. 2016 - Servis vidlice + podložky pod pružiny:

Rozhodol som sa spraviť si servis vidlice, keďže som ju kúpil jazdenú a nevedel som v akom je stave. Bola na tom veľmi dobre, olej čistý. Spravil som o tom vlastný článok keďže je to návod použiteľný takmer pre každého majiteľa KTM s takouto vidlicou.

Okrem toho som si dal vysútružiť 10mm hrubé podložky pod pružiny a zvýšenie predpätia.

Foto: Po našrobovaní horného uzáveru vidlice...


21.02.2016 13:41

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

erbe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tento počin celkom s chuťou sledujem, pretože ide o takú čisto nadšeneckú záležitosť spraviť si sám podlľa vlastných predstáv viac-menej vlastnými silami [dobre]
Dúfam, že na konci spravíš Awia nejaký sumár, čo to všetko obnášalo v zmysle času, financí a iných nekvantifikovateľných ukazovateľov :-D
Držím palce!


21.02.2016 14:50

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

salli
 Turista 

aj tak z toho africa nebude:D neviem ale ja som raz daval podlozky na moto a nejako sa mi to nezdalo lespie.mozno nejake placebo tam bolo ,ale aj tak to bolo meke.inak to je take zvlastne ked das vydlu a uz prva jazda nespokojnost.ocakaval by som viac po takej velkej vymene.nakoniec aj tak tam das progresy.inak praca snaha parada

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil salli (21.02.2016 14:52)


22.02.2016 13:14

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: salli: Myslím že progresy tam nedám... ;-) Silnejšiu pružinu možno, to sa uvidí a s tým som aj počítal, keďže mašina je ťažšia ako pôvodná "darcovská" ;-)

Nespokojnosť tam nebola, mašinka ide krásne, budem ale testovať až v teréne...


22.02.2016 20:50

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Sali: po takej uprave je podla teba sklanie ak vsetko slape, len pruzinu treba doriesit na hmotnost(svoju, alebo v tomto pripade motorky)?

Bezne ked si niekto kupi fungel novu vyladenu motorku, tak pruzinu musi riesit na svoju hmotnost.


15.03.2016 10:58

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

picaso
 Edvenčr 

a postřehy z jazdenia , navrh na konecny design ? ,,,,,,,,,,,,,ide jar tak daku inspiraciu >:-)


15.03.2016 15:18

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: picaso: Neni čas ani len doma nie som. Na ceste mám cca 250km, moto famózna, spokojný, keď sa vrátim pustím sa do offroad testovania. Design nie je nič pre mňa, je to enduro, nebudem ani len striekať... Nechám to tak ako to je i s jazvami ;-) Ale ak bude čas tak predsa len čosi vymyslené mám, uvidíme...


26.03.2016 17:12

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak konečne pár hodín v teréne

25. 3. 2016 - Konečne v teréne:

Po čase pracovných povinností prišla veľká noc a voľný piatok, doobedu som mašinku prezul na MX gumy, nahodil som tie najstaršie a najzošľahanejšie že ich dorazím a pôjdu už do koša. No a poobede som vyrazil na cesty, lepšie povedané na necesty... Čítajte viac v článku samotnom

Foto: Rigól na Zelenom dvory, ktorý som prehliadol...


Foto: Niekde cestou necestou


27. 2. 2016 - Prvá jazda na ceste:

Pojazdil som najprv na ceste, 250km na asfalte za mnou.

Awia


26.03.2016 18:06

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Aby sa na to nahodou nezabudlo, že géesá bez teleleveru patria do rovnakej kategórii ako hp2!

>:-) :-D :-D


26.03.2016 18:12

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Retro
 Jogurťák 

Ikona

No...a máš normálnu motorku /skoro/ :-) . Nico Bakker to nevymyslel len tak pre srandu...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (26.03.2016 18:13)


26.03.2016 19:03

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Feror
 Edvenčr 

Ikona

[dobre]

Nabuduce, by si mohol do terenu aj s kameramanom a ten rigol dat znovu.


26.03.2016 19:10

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Feror: nabuduce pod so mnou a mozme dat. ;-)

Re: Retro: veru normalnu... A tusim je to lepsie. ;-)


26.03.2016 20:40

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Hodnotenie: Dobré

Keďže na začiatku malo GS nefunkčný predok, tak táto úprava bola určite dobré riešenie. O tom nepochybujem.
Problém vidím v "kozom chodníku". To je presne "moment", prečo som chcel ľahkú motorku do lesa. A dnes sa už neotáčam. Naopak, kozie chodníky si vychutnávam.

Len apelujem na tých, ktorí by si mysleli, že takto sa dá dostať k enduru. Podľa mňa nie. Prejazdy roletami a skoky na cestovnom endure áno, to Awia ukázal. Žiaľ, kozie chodníky zostávajú minimálne pre osamelého jazdca s pudom sebazáchovy aj tak zatvorené.

Viem, že je tam milión pozitív, ani jedno nespochybňujem.
No "ja" viem, čo je za kozím chodníkom.

Každopádne, Awia, [dobre] že si moto takto prekopal. Z mojej strany obdiv.


26.03.2016 22:42

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"Pruženie a tlmenie sú dve veci..."
Spytam sa ta ked vymenis pruziny, ci si nemusel doladzovat tlmenie. A stale si stojim za tym, ze ked spravis velku zmenu v pruzinach, tak aj uprava tlmenia je potrebna.


27.03.2016 0:05

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: satos: ako vždy foto klame, ľahkú moto nemáš, nerob si ilúzie ;-) Chodníčky mňa bavia viac ako trať... Nabudúce sa pridaj i na miesto ťa zavediem.
Inak predok nebol nefunkčný, bolo by nefer to tvrdiť, na to na co tú moto postavili a na to ako ju ľudia využívajú je ten predok fakt dobrý

Re: janoval: neviem ci budem pružiny meniť, kazdopadne je to presne tak. Jednoducho pruženie je o tom ako hlboko a tlmenie ako rýchlo ;-)
Ak niekto rieši slabe pružiny pritvrdenim tlmenia, nerobi dobre, tlmič trpí a pochopiteľne ze po vymene pruzin treba tlmenie ubrať...


27.03.2016 7:52

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Re: Awia: Určite som nemyslel, že GSo ako také má nefunkčný predok. Ale, že konkrétne tvoja ho už mala nefunkčný. Sám si to písal v úvode článku: "Veci sa zmenili tohto roku v Pilisčéve, kde som už urputne bojoval s nefunkčným predkom GS-y."

Ak to pôjde, určite sa pridám ;-) [dobre]

Len bacha na kozie chodníky:

Video: www.youtube.com/watch?v=cv8Cy-b2nPg


27.03.2016 9:57

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: satos: tak to hej. To som nepochopil správne. Ja som mal ten predok uz zly, trubky vybite, tlmič nefunkčný... ;-) nejaká oprava by ma čakala tak či tak. Ja som si vybral túto cestu.

Rozmýšľam už dlhšie, spraviť si nejaký tréningový deň na nejakej rozmanitej trati...


27.03.2016 10:01

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Dobrú cestu si si vybral [dobre]
Daj vedieť kedy a kde. Rád sa pridám... 8-)


27.03.2016 10:19

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nechcem sa hadat. A vopred pisem, ze nie som ziadnen odbornik na tlmice. Pisem, len co som odpozoroval pri experimentovani na vlastnych motorkach.

To co pises nie je nepravda. Ale treba sa pozriet aj na odskok. Silnejsia struna ti posle tlmice po prejdeni prekazkou silnejsie/rychlejsie von... Prirychlo je zle -budu poskakovat. Priliz pomaly tiez zle budu sa zatlacat - nestihnu sa vratit. Jasne, da sa to doladit klikanim(ak sa da), alebo hustejsim olejom. To vsetko ovplyvni aj utlm. Ale ak je zmena pruziny privelka, tak narazis na hranice moznosti a treba upravovat vnutro tlmica.


27.03.2016 10:40

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: silnejsie a rychlejsie je rozdiel. ;-) Pruziny sa nastavia staticky a dynamicky, riesit ich na zmysel iba pri zmene zataze, teda jazdca / batoziny. To nie je ladenie, to je nastavenie, to je ta lahsia cast pribehu ;-)


27.03.2016 11:21

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Od zaciatku som reagoval na toto: "Pružina je tam žalostne mäkká a čo som zisťoval žiaľ tak od výroby iba 48N/mm, to i 690 či SX majú tvrdšie. Zatiaľ možno vypodložím a uvidíme ale asi sa nevyhnem kúpe tvrdších pružín, len ešte neviem akých..."

Pojem "žalostne mäkká" si ja vysvetlujem tak, ze nestaci poskocit o jednu dve triedy... +mas o nieco tazsiu motorku od tej z ktorej mas tlmice.

Ty tu teraz pleties staticky a dynamicky SAG. Uz nemam energiu ta o niecom presviedcat, budes na to musiet prist sam.

Pozri si hlavny rozdiel vo funkcnosti najjednoduchsieho tlmica s jednou dierkov, ako mal napriklad trando, alebo aj tvoja jawka. Rychlo pochopis, kde ma svoj limit (pri nestlacitelnosti kvapaliny "narazis") a potom este pozri nieco o tlmicoch s planzetami. Pravdepodobne take tam mas teraz...

Alebo si myslis, ze turisticka 990tka ma rovnako nastavene tlmice ako enduro 690tka a ta ma rovnake tlmice ako nejaka motokrosovs SX a rozdiel je len v pruzine? Ja si to teda nemyslim.


27.03.2016 12:56

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: janko ja nič nepletiem ;-) A áno je to tak, zdá sa mi že čosi o tom vieš... Tak si pozri settingy od výrobcov, pri zmene zaťaženia sa nikdy nemení tlmenie... Ale tiež ťa nechcem o niečom presviedčať.

"Pružina je tam žalostne mäkká a čo som zisťoval žiaľ tak od výroby iba 4,8N/mm, to i 690 či SX majú tvrdšie" (bol tam preklep je to 4,8Nm) - toto je pravda a je to vec, ktorú som sa dočítal po fórach a moto bola ešte rozobraná. Že to ľudia menia, alebo dokonca tam dávajú progresy, že dávajú pružinu zo SER a pod... V realite som ale tú vidlu nahodil na o 30kg ťažšiu mašinu a čuduj sa svete zatiaľ funguje dobre. V teoretickej rovine som si myslel, že ma výmena pružín čaká ale najprv potrebujem pojazdiť. Chalani v CZ si tam dali natočiť brutal pružiny tuším 8,2 ale to sa mi nezdá.

Teraz má mám niekde okolo 30% a to je na enduro fajn, zdvih má 230 čo je viac ako pôvodne a tak si môžem dovoliť aj väčší sag. Keď som teraz jazdil mal som pružinu predpätú o 10mm, teda ako v sérii max nastavenie. Ja ju mám max povolenú a bolo to podľa mňa vcelku ok, určite nie "žalostne mäkká" - ono niekedy nie všetko čo sa dočítaš vo fórach je pravda...

To ako funguje tlmič viem, neboj. Tlmič má poberať ale len rýchlostnú zložku pohybu a pružina silu. Ako som písal ak niekto rieši slabú pružinu, pritvrdením kompresie, síce sa mu ide lepšie, moto je "tvrdšia" a možno ani na dorazy nejde, ale olej a planžety extrémne trpia.

A aby som ti odpovedal na poslednú otázku. Áno v roku 2003 mali všetky KTM rovnakú vidlicu, WP 4860 MXMA. Rovnako EXC aj LC4 aj LC8. Dokonca táto vidlica sa dá prerobiť na zdvih 300, je to vecou vnútorných dielov, dorazov. Samozrejme planžety môžu byť a asi aj sú iné pre iný rozsah nastavenia... EXC mali pružinu od 3,8N/mm (dokupit sa dala az po 4. 8) a vážili 100kg, 950 má o 120kg viac a pružinu dali 4,8... Nemyslím že vo WP pracujú ľudia čo nevedia čo činia :-) Na enduro potrebuješ mäkší podvozok a chceš využívať celý rozsah zdvihu. Motokros má úplne iné požiadavky. Ále to už sme sa riadne pomotali myslím si.

Potrebujem teraz jazdiť a testovať, jeden deň na nejakej trati a X pokusov mi dá asi odpoveď. Možno sa ani výmene pružín nevyhnem to teraz nevylučujem. Teraz je to zbytočné teoretizovanie...

A medzi nami ešte i jazdiť sa musím popri tom naučiť ;-) >:-)


27.03.2016 13:17

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

S tym jazdenim som ja na to asi este horsie. Idem sa navliect do chranicov...


27.03.2016 22:46

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím chlapy potrebujem kúpiť tlmič riadenia nemá niekto? Prípadne ak by bol niekto ochotný objednať zo zahraničia.


28.03.2016 12:16

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: stefo2617: Riešil som to i ja (viď info v článku) i ďalší, máš montážnu sadu, aký tlmič chceš buď konkrétnejší a hlavne daj to do tejto témy kde to oveľa viac pasuje: Diskusie k Článkom: Ako namontovať tlmič...

Chceš Scotts original či číňana? Atď.


28.03.2016 20:43

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: chcem to isté čo si dal ty. A aj montáž odkukám od teba, dúfam že sa to nedozvieš! ;-)
Mám také isté okuliare aj tlmiče ako ty tak si to trochu ulahčím.


29.03.2016 11:48

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: stefo2617: Keď niečo potrebuješ čo nebolo objasnené v článku tak sa pýtaj pýtaj, linky na objednanie tlmiča viď Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere


01.04.2016 23:43

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

1. 4. 2016 - Dokončený tlmič riadenia + predný blatník:

Doplnené do článku

Foto: Kolík k tlmiču riadenia, keďže os tlmiča...


Foto: Pokusná montáž blatníka KTM


02.04.2016 19:01

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: Ahoj Tomáš keď budeš riešiť tie nadstavce na riadidlá a budeš mať chuť riešiť to cez kopír jednu sadu by som od teba kúpil. Ď.


04.04.2016 8:34

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: stefo2617: To budú len podložky pod predstavce (ešte neviem aké vysoké) a musím k tomu skúsiť zohnať dlhšiu vysokopevnostnú šróbu vo Fabory. Popýtam sa majstra, zatiaľ ňet materiál... ;-)


04.04.2016 14:50

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: napíš mi presne čo potrebuješ skúsim pozhaňať aj ja.


24.04.2016 0:04

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Prestavba BMW R1150GS RR Enduro by Awia dokončená

Foto: BMW R1150GS RR Enduro by Awia


14. 4. 2016 - Enduro dokončené - ľahká enduro maska:

Ešte cez zimu som objednal enduro masku. Plán je jasný, spraviť si ľahký kit, iba malú masku a enduro blatník na jazdenie na tréningy a preteky. Info doplnené v článku...

Foto: TT IMO používam ako klasickú prístrojovku...


24.04.2016 10:09

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

josip
 Bahniak 

Ikona

Re: Awia: nakoniec z toho bude aj tak KTM >:-)


24.04.2016 10:17

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: josip: z ktm je tam iba vilica a okulare... teraz blatnik a to len na skusku... vybral som ceresnicku z torty :-)

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (24.04.2016 10:18)


24.04.2016 10:53

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: Zbytočne sa tomu brániš. Tú KTM tam vidíme všetci ;-) :-D [dobre]
Tá motorka vyzerá suprovo. [dobre]


24.04.2016 11:34

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Vidíte iba čo chcete vidieť... Ak by som zohnal za tie prachy vidlicu od Ohlinsu tak by som ju tam dal :-) A videli by ste prd makovy ;-) >:-) Ak by som chcel KTM kupil by som si ju rovno... :-*


24.04.2016 11:59

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: To predné koleso je 21? Z tej fotky to vôbec neviem posúdiť.


24.04.2016 12:01

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: stefo2617: Jasne že 21, veď to som mal už dávno, apropo je z BMW, i kotúče, i brzdy... ;-)


24.04.2016 12:15

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia - nebolo by jednoduchsie si kupit starsiu LC8 ako silou mocou trapit toho boxera v terene?

Ono tvoje chudák-BMW už vlastne svojim spôsobom zomrelo. Ty si do tej mrtvoly nalial oranžovú krv a teraz chodí po svete franKTMstein :-)))

uz len cakam kedy vymenis kardan za retaz :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.04.2016 12:15)


24.04.2016 12:17

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: Nehnevaj sa! Naozaj sa to veľmi hodí z tou KTM kombináciou. Aj farebne by si to mohol trochu hodiť "with-orange". Na CZ bazosi je krásna oranžová GS 1100 a vyzerá dobre.


24.04.2016 14:51

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

josip
 Bahniak 

Ikona

Re: raptor: s tou retazou si to zaklincoval :D


24.04.2016 17:07

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor:
boxero sa netraposi, traposil sa ked mal telever ;-) ;-) ;-) pre mna je motor neskutocny v terene, teda na 1100 bol + prevodovka, aj tazisko motorky vyborne, ked moto padla, lahko sa dvihala a neotlkla sa, lebo nemalo co.

Awia si z toho urobil riadnu samodomo HP. Kontrolku rezervy by som vyriesil druhym FID panelom z ebay





24.04.2016 17:31

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Ja by som mal na predaj malú univerz prístrojovku, všetky dôležité kontrolky a dokonca ovládač k madlu. Dá sa využiť aj ako tripmaster. Cena dohodou


24.04.2016 23:55

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copo - napísal som "trápiť" nie "trapošiť". Trochu rozdiel nie? ;-)

Nemám nič voči boxeru, naopak na ten motor som si zvykol a vyhovuje mi. Len si skrátka myslím že awia na tej GS už aj tak turistiku nejazdí a LC8 by mu skrátka urobila lepšiu službu. Nemusel by sa trápiť s prerábaním od piky a ladil by už len detaily.


25.04.2016 1:34

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Jednoduchšie by to bolo určite. Vyjadril som sa myslím jasne. Ak by som chcel LC8 tak si ju kúpim, zvažoval som ju i pred 10-rokmi no rozhodol som sa inak. Nerozumiem čo ma tým otravujete. Ak budem silno subjektívny a úprimný tak LC8 nemá "pre mňa" nič čo by mi mohla ponúknuť. Motoricky nič čo by ma ohúrilo, brzdy horšie, cestovanie horšie, enduro horšie (ovládateľnosť), oplastovaná až až, motor komplikovaný na servis a údržbu a k tomu rôzne problémy. Čo má LC8 určite lepšie je podvozok. KTM-áci má teraz asi zožerú zaživa no nechcem sa nikoho doktnúť, píšem max zo svojho pohľadu s ohľadom na to čo ja od moto chcem a čo mne sedí.

Ak by som pred 10 rokmi kúpil LC8 r.v. 2002 teda 950 Adv, kde by asi dnes bola? Po 170 000 km? Koľko by som servisoval motor, koľko spojok vymenil, koľko reťazových sád... No a po pár saltách v Tuhrinej by som ju tam zbieral asi doteraz... Viď Hogová téma ako si 950 kúpil... ;-)

A o tom či moje BMW zomrelo alebo či sa trápi v teréne len teoretizuješ... mne je to fuk... Rovnako o tom či jazdím turistiku, alebo či by mi LC8 spravila lepšiu službu, viem že nespravila...

A prečo preboha by som menil kardan??? To nemá žiadnu logiku...

Keby ste riešili HP2 tak pochopím, po tej som i slintal no je drahá a tiež je treba riešiť podvozok (vyhodiť vzduch tlmič zadku i vidlica nič moc) + treba HP2 upraviť na turistiku... tak mi to nedávalo zmysel.

Z KTM som si zobral súčiastku ktorú považujem za veľmi dobrú (inak je to vidlica WP), nič iné na LC8 zato nestojí ;-) >:-) A nechápem čo to tu toľko riešite, aj v nové Triumphy sú KTM zato že majú podvozok WP? Ak by som tam dal Marzocchi z nejakej Husky bola by to Husqvarna???

Re: stefo2617: žadná oranžová nebude, blatník kúpim biely, toto je prototyp, blatník som dostal grátis lebo je prasknutý... Prístrojovku nepotrebujem vďaka za ochotu. Veď vidíš že tam mám TT Imo prístrojovku so všetkým čo potrebujem, kontrolky si vyvediem...

Re: copo: Druhý fid tam nechcem, nepotrebujem ho, je to enduro edition, minimalistický dizajn, stačí kontrolka rezervy ;-) Normálne kapoty si nahodím na turistiku odhadom za hoďku.

Teraz mám niekoľko moto v jednom:
1. Cestovné enduro - road, 19 palcové kolo, kapoty, ABS, vysoké plexi
2. Adv turista - 21 palcové kolo + kapoty, i ABS keď je chuť
3. Rally - 21-tka, kapoty, roadbook, IMO trip
4. Enduro - malý enduro štítok s IMO-m
Všetko rýchlo konvertibilné...

A keď sa rozhodnem tak na dôchodok tam skľudom vrátim telelever, všetko je reverzibilné...

Awia



25.04.2016 6:36

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Podla mna, to riesenie je dobre. [dobre]
Ma to alternativy, dalsie mozne modifikacie a cele to ma hlbsi zmysel.

Moj osobny nazor je ten, ze gilardone boxer, zo zavesenim serepetieciek ako je zvysok motorky na tento motor, ma daleko vatsie mnozstvo variacnych zmien, ako ram a kostra "nejakej" moto a variacie daleko sirsie, ako menenie motorv v rame, pripadne zmeny ramu z motorom, ako u ostatnych motoriek.
Je to ale dost narocna cesta, len pre zrucnych a sikovnych. Cesta nieje draha, ale my malo zarabame..
Tomasovo snazenie, cisto prakticka extaza radosti z prestavby.

Pre tych, ktory v tom nevidia BMW, alebo vidia zhovadilost, tak len podotykam, ze BMW skoncilo u K75 a K100. Boxery skoncili u BMW v casoch R80 a R100.
Motory, ktore Tomas pouzil pri prestavbe, su Gilardoni a su vyrabane pre BMW.
Kedze vsetko je povesane na motore a nema to kostru, alebo ram, do ktorej by sa vkladal motor, tak vsetci, co sa hrdime BMW° pozitivity, jazdime na Gilardoni, nie BMW!
Kto mi neveri, nech sa kukne pod valce.
Mozete teraz nadavat a prskat, kolko chcete, ale ja povazujem za zaklad motorky najtazssi diel a tou je v pripade "Gilardoni" onen motor, vsetko ostatne je nanom len povesane.
Dokonca ani diel z WIN, nieje ram, ani blok motora, ale drziak hlavoveho zlozenia, ktory Tomas vymenil.
Takze v pripade BMW typu boxer, od roku cca 1995, je to z motocyklami BMW ssi podobne, ako z jeho skutrami, F650, F800 a td.
Proste sa o BMW nejedna, ak tak len v prenesenom slova zmysle.

:-O

Dôvod úpravy: pismenka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (25.04.2016 6:47)


25.04.2016 7:39

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Awia> ja chapem tvoj pohlad. A tiez by ma zaujimalo, ako bude LC8 vyzerat po 170.000km. O par kuskoch so 150.000km som cital a v pohode, ale ak tuto motorku pouzivaju motokrosari na motokros - co aj vela ludi robi, tak par spojok by uz urcite mala za sebou.

Co sa tyka Hogo - kupil velmi lacno... bolo jasne, ze, ta motorka ma nieco za sebou alebo ma nieco nedoriesene a bude treba sa jej povenovat.


25.04.2016 8:07

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia - si sa volako nadurdil.. :-@ a tusim si to zobral cele strasne vazne (najma ten ftipek o vymene kardanu za retaz :-))) )

neni som si uplne istý či je LC8 motoricky horšia oproti 1150 a neni som si uplne istý či je horšie v teréne ovládatelná ale dobre. Ja by som povedal že to čo ma GS navrch na turistiku má LC8 navrch v teréne. Asi uhol pohladu.

Ide iba o to že ty si spokojný, nerozčuluj sa a nohy v teple. ;-)


25.04.2016 10:36

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Som rád že si sa ozval lebo som reakciu po tom čo som napísal čakal. A ešte viac ma teší že si to nezobral osobne :-)

Prečo mne LC8 nedávala zmysel? Nesedí mi ergonómia, je to podľa mňa rally motorka, jazda priamo plný plyn, veľká rýchlosť. Nikdy sa mi na nej nejazdilo dobre nejaké enduro. Ťažisko vysoko, malý rejd... Zo všetkým sa dá žiť i hromotlkom boxerom, všetko má + i -.

Kto má LC8 a jazdí terén, po krátkom čase - básnicky do roka a do dňa - zvyčajne presedlá na 690 Enduro... (alebo ak nato má tak ju prikúpi) Lebo načo s LC8 v tom teréne? No a za ďalší rok presedlá na EXC... Proste to nedáva rozum, jazdiť stále rýchlejšie v teréne lebo tie moto to vedia a načo sa tam trápiť s 220kg mašinou...

Tak aby to nevyznelo zle mám KTM ako značku vo veľkej úcte a i model LC8.

Re: raptor: Vôbec som sa nenadurdil... Nemám nato dôvod, motorku som si staval pre seba a nie pre to aby sa páčila komukoľvek. Len som chcel jasne povedať prečo LC8 pre mňa nie. Mám od moto iné požiadvaky, ktoré sa vôbec nemusia zhodovať s masou. Táto prestavba na tak starej moto s toľkými km nemá ani gram zdravého rozumu, už v úvode som o tom písal. Cena prestavby je takmer cena celej jazdenej moto... Pre mňa tá moto za to stojí, a plne chápem že to nechápete... Ani ja by som... "Keď ju miluješ nie je čo riešiť..."

LC8 je motoricky niekde inde, ale spodok je slabý a ucukaný, v technickom endure nič moc, potrebuje otáčky... Keď potrebuješ prebrodiť potok a potom do výjazdu a preskočiť strom tak to nie je žiadna sláva... Rally motorka proste. Na trati, na MX dráhe v podode.

A je ešte jeden dôvod prečo sa venujem starej GS-e. A to smer ktorým idú nové moto. Nepáčilo sa mi ani R1200GS aj keď to boli rozdiely malé, ale podľa mňa smerom k horšiemu. K tomu nový vodník - super moto na vozenie ale koncepcia zle, motor + prevodovka v jednom bloku, výmena suchej spojky za mokrú... Čistý nezmysel z pohľadu servisovania boxera...

Ani KTM nejde dobrým smerom, od LC8 kde umrelo enduro, 1190 je už cesťák a iba eRko to trochu zachraňuje ale je to veľké, neohrabané, prekoňované... Je to enduro odvodené z cesťáka, kedysi to KTM robila naopak...

Prekvapením je pre mňa iba Honda od ktorej by som to nečakal. Afrika je po rokoch moto, ktorá je podľa mňa postavená ako enduro, motor plochý, ťažisko nízke, štíhla, super ovládateľná, ideálny pomer výkon / krútiak, minimum elektroniky a keď tak ľahko vypínateľná... Má svoje muchy o tom sme vraveli už v iných témach...


25.04.2016 10:52

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: paci sa mi tvoja zatatost, alebo zalubenost. Spravil si kopec roboty, este dolad dizajn a farbicky. Rad si to tvoje dielo pozriem nazivo [dobre] ;-)


25.04.2016 15:25

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

myso87
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Cela prestavba [dobre] klobuk dole. Dokonca mne sa to paci aj s tym oranzovym blatnikom >:-) a ta maska je tiez super. Konecne to nevyzera ako skulavy hroch...


25.04.2016 15:53

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

picaso
 Edvenčr 

klobuk dole, ma vyznam urobit si motorku podla seba a nemusi to byt nova super masina za x tisíc ecok ktoru je luto drbnut o zem


25.04.2016 16:57

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: "a neni som si uplne istý či je horšie v teréne ovládatelná ale dobre" ak zo vzorca vynecháme telelever a vyššie zdvihy lc8, tak je.


25.04.2016 21:51

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: ale jasne, bolo myslene tak ako si to myslel Ty, len ja som to traposne napisal ;-) ;-) ;-)


28.04.2016 14:23

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

27. 4. 2016 - Výroba LED kontroliek do enduro prístrojovky:

Kontrolky chýbali, hlavne tá rezerva, lebo človek netuší koľko paliva má v nádrži, a tiež smerovky som zabúdal vypínať. No a keď už som sa do toho pustil tak som sa rozhodol vytiahnuť kontroliek šesť: 2x smerovka, dobíjanie, tlak oleja, rezerva a neutrál. Nakúpil som LED, odpory kabeláž (asi 5 EUR) a večer som si to pripravil. No a potom asi hodinka práce pri motorke. Zatiaľ to mám zapojené v konektore iba tak že sú tam nasunuté jednotlivé dutinky a odizolované, ale podarilo sa mi zohnať i správny konektor, tak keď príde tak to prerobím na finál.

Foto: Výroba LED kontroliek do enduro prístrojovky


Foto: Výroba LED kontroliek do enduro prístrojovky


Awia


28.04.2016 18:48

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Tak to uz teraz je motorka ako od praveho RADIOAMATERA [dobre]
s najsam letovackou [dobre]

Ta TT pristrojovka mi tam teraz kole oci. Zamen za diody. >:-)


28.04.2016 20:44

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mas to pekne, ale ja len take drobne doporucenie, ktore mam z praxe.
Na KTM, z ktorou som sa obcas bahnil, alebo vyprasoval, som musel vyrobit pristrojovu budku, koli STK, aj blinkre opravit atp..
Tiez som pouzil ako kontrolky led, rovnake sokle, ale malo to hacik.
Pri striekajucom blate, alebo prachu, ked som to otrel rukavicou, sa mi do toho lievika, nadrbavalo furt viac a viac blata a spiny.
Potom som videl len zotrete vrsky LED diod a neutral niekedy vobec.
Blinkre a dialkove, ma moc netrapili..
Nakoniec som dal vatsie LED, myslim, ale nepamatam si presne, ci 8mm, alebo 10mm a kovexne puzdra. To stacilo prebehnut palcom, ked sa tam naondialo blato a spina a yas bolo vidno aspon neutral.
static4.tme.eu/products_pics/1/5/b/15bd55b06e71e71c600a...

A este jeden detail.
Ledky maju obvykle zelezne pocinovane vyvody, ktore rady odhniju.
Mne 5mm ledky vdaka spine a bordelu, odhnili asi v priebehu jedneho roku.
Je dobre, do tej objimky, pred zasunutim LED, natlacit neutralny silikon, pripadne vyvody a odpory zafuknut do zmrstovacej buzirky, ktora ma vnutri cosi ako termolepidlo a termolepidlom zaliat tie vyvody.
O nic nejde, len o zivotnost. Ta sa rapidne zlepsi, ked sa tam nemude moct dostat vlhkost do tych LED vyvodov.
Silikon sa potom da utriet handrou v benzine a cez tie konvexne objimky sa tam voda nedostane a nebude sa tam zbierat spina.
www.tme.eu/sk/details/rtm-8080-ni/objimky...


28.04.2016 20:54

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Merlin00: v zmršťovacej bužírke to mám, toto je len pár kontroliek na tú Enduro ľahkú prístrojovku, nebude to tam celoročne... Normálne budem jazdiť klasické kapoty... Ale i tak dík za tipy, ak to odhnije tak nabudúce dám i silikón alebo iné led, teraz už to nebudem robiť...


28.04.2016 21:44

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je len rada z praxe. Mne sa tie lieviky pacili viac, ale bordel to rychlo vyriesil.
Mozno som spravil chybu, ze som to par krat, cistil kefkou a saponatom. Ale aj tak som to nikdy nevedel vycistit uplne.
Mne sa ten tvoj hroch lubi, je to taka zaujimava stavba.
Snad sa mi to v plnej polnej, podari raz kuknut na zivo..


29.04.2016 9:14

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Merlin00: Ja sa moc čistením moto nezaoberám... Teda wapka a iba zľahka blato dole za euro dve na umyvárke a hotovo... ;-)

Včera som už doplnil i high-tech symboly ku kontrolkám :-)

Foto: Výroba LED kontroliek do enduro prístrojovky


29.04.2016 17:23

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ja len že oranžová ide dole ;-)

Foto: Nový predný blatník - biely


30.04.2016 10:00

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Uz sa tesim do pilisceva, ked toto vozitko zbadam na zivo v akcii [dobre]


30.04.2016 10:31

Re: Blog: Prestavba R1150GS (Konečne v teréne!) na skutočné enduro

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: nechcel si si aj ten tripmaster vyrobit z cislicovych lediek za par eur? :-D
Inak, TrailTech meria priamo napatie siete, to by si usetril jednu ledku a este mas presny udaj...


| 1 2 3 4 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.