Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1361 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26119
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15789)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10330)

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (15 hodnotení)

Diskusia k článku: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

05.08.2020 20:45

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

miros139
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

chalani :-)
ja to berem tak, ze tester je vzdy subjektivny nazor a tak to treba brat,
ak to ma retaz vzdy sa da pomoct zmenou zubov k spotrebe ci otackam
onania okolo kriviek atd to je vzdy paradne citanie
preto mam rad motoride, zasipim flameware ci co a da sa stravit s pivom a cipsami krasny vecer,akurat blizki nechapu tie vybuchy smiechu


11.11.2017 8:21

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: preco by to muselo obchadzat sotoliny?


10.11.2017 13:05

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zaujímavý showbike aj nový bodykit vyzerá celkom na úrovni, .. len šotolinu to musí obchádzať veľkým oblúkom


10.11.2017 12:54

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Prestavba k téme:
Pozri obrázok

www.pipeburn.com/home/2017/06/23/mellow-motorcycles-suz... ;-)


17.10.2017 8:38

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ale nic :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.10.2017 8:38)


16.10.2017 11:01

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: brazel: aaa tak to tankovanie na svojej vlastnej motorke po troch sezonach uz tak nesledujem. Dlhodobu mam 5,6 - 5,9 litra, ale jazdim teda dost svizne.

Herghott


16.10.2017 10:59

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - IMHO pri rychlostiach 170km/h moze aj "maly" rozdiel v otackach urobit velky rozdiel v spotrebe. Cize ak by sme chceli byt uplne puntlich presní, tak upraviť sekundárny prevod, dať o 1-2 zuby vačšiu rozetu na Multu a potom by to bolo presnejšie porovnanie spotreby.

+ multa má kolesá 17+17" a detto "cestné" zdvihy tlmičov takže rozhodne medzi cestovné endurá už len z tohto titulu u mňa nepatrí (rovnako ako tam nepatrí ani XR)... (ak sa teda nebavíme o Multistrade Enduro ale o tej tuším reč nie je)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.10.2017 10:59)


16.10.2017 10:30

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Bol si si pojazdiť v Nemecku ? :-D

A koľko si natankoval od plnej do plnej a na koľko km ?


16.10.2017 10:19

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Chalosi, nedavno som na svojej Multoske pobehal dlhsie trasy vratane dialnic. Zamerne som sledoval spotrebu pri 170 km/h, a to na roznych usekoch v roznych casoch. Len pripomeniem, ze Multa je tiez L-kovy dvojvalec, ale s o 20 % vyssim objemom a 50 % vyssim vykonom nez V-Strom. Je o 7 rokov starsia nez ten V-Strom a ma najazdene o 40 000 km viac. Rychlost 170 km/h dosahuju zhruba v rovnakych otackach, alebo Multa mozno toci o nieco menej.

Vo vsetkych spominanych usekoch aj casoch mi pocitadlo aktualnej spotreby neukazalo viac ako 7,4 litra.

Strom zozral v podobnych podmienkach 8,5 a viac.

Jasne, dlhodobu spotrebu mam na Multoske vyssiu nez som mal na Strome, ale proste 8,5 na dialnici je na cestovne enduro vela.

Herghott


23.09.2017 12:17

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Skôr tak vieš kedy tvoja motorka najviac hučí, ako naznačil majster brazel.

Všetko čo o motorkách viem, som sa naučil z pozerania videí na youtube.com. Takže zo zdroja najspoľahlivejšieho, takpovediac z prvej (niekedy teda možno druhej) ruky :D


23.09.2017 8:34

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Janoval> to je taky typ ludi...nerozumeju, teorerizuju, ked im nieco nevychadza pridaju si dalsie veliciny na zavedenie diskusie inym smerom... ale moze robit co chce, kazdy z nas co tu je vie na vlastnej kozi, kedy motorka zrychluje najviac.


23.09.2017 8:29

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Už viem že ty ani sám vôbec nechápeš o čom píšeš. Ale nevadí ....hlavne že o tom píšeš "múdro".
Len toľko k tej mentálnej výbave.

Som si istý vo všetkom čo som napísal. A už ti nič vysvetľovať nebudem, lebo to jednoducho nemá zmysel.

Janko to vystihol. [dobre]



23.09.2017 1:55

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Naklonovali mlhosa, alebo ludstvo hlupne zavratnym tempom.


22.09.2017 23:12

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: bacaono: "Vedel som že anonym ktorý tu nie je prvý a určite ani posledný krát pod ďalším novým nickom tu bude vymýšľať a prekrúcať."

Ak sa obúvaš do mňa, máš dojem, že som nejaký falošný nick alebo na čo narážaš? Nemám v úmysle ani potrebu niečo prekrúcať, no mám intenzívny dojem, že nevenuješ dostatok pozornosti tomu na čo reaguješ.

Re: bacaono: "nie pravdepodobne ale určite."

Začínam nadobúdať pocit, že nedokážeš chápať, o čom vyššie píšem. Ale nevadí, určitá úroveň mentálnej výbavy nemôže byť dopriata každému.

Re: bacaono: " aj v tej malej rýchlosti mám vďaka prevodovke možnosť využit max krútiaci moment"

Si si istý? Určite si, no tak to prosím ťa nejako stručne opíš, ako konkrétne by si to zrealizoval. Pretože to vôbec také jednoduché za tých podmienok ako si stanovil nie je. A pravdepodobne si to neuvedomuješ.

Re: bacaono: "(...) Veď týmto si sám potvrdil že eko-motory žerú viac."

Omyl. To si tvrdil ty. Ja tvrdím, že ak také prípady sú, tak príčiny môžu byť také ako som napísal vyššie.

Fakt máš dojem, že ten čo má snahu niečo prekrúcať som tu z nás dvoch ja?


22.09.2017 21:31

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

OMG!
Vedel som že anonym ktorý tu nie je prvý a určite ani posledný krát pod ďalším novým nickom tu bude vymýšľať a prekrúcať.

"Ja to chápem (že najväčšia sila je na vrchole kr.m. a teda pravdepodobne aj zrýchlenie),... "
- nie pravdepodobne ale určite.

...Znamená to, že v nižšej rýchlosti, ked je ten odpor malý sa s menšou silou môže docieliť vyššie zrýchlenie t.j. s menším gašparkom väčšie divadlo"
- aj v tej malej rýchlosti mám vďaka prevodovke možnosť využit max krútiaci moment. Takže s najväčším gašparkom akého mám zahrám v rámci daných možností najväčšie divadlo aké sa zahrať dá. Potom sa s malým gašparkom môžeš hrať akurát tak v gatiach.

"Napríklad preto, že v časti prípadov sa kompenzuje pokles výkonu zvýšením zdvihového objemu valcov, alebo v ďalších prípadoch musíš zhoršenú dynamiku nového motora vynahradiť jazdou vo vyšších otáčkach a pod."
- pochybujem že si sa dostatočne zamyslel, lebo som písal o porovnateľných motoroch. O žiadnom zvýšenom objeme. Prečo má teda motor s ekokurvítkami zhoršenú dynamiku ktorú musíš naháňať zvýšenými otáčkami a teda aj zvýšenou spotrebou?
Veď týmto si sám potvrdil že eko-motory žerú viac.




22.09.2017 19:21

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

OMG!
Re: bacaono:
"Ak niekto pochopí že ak je raz v určitom momente k dispozícii maximálny krútiaci moment tak je k dispozícii aj najväčsšia sila na prekonanie všetkých odporov a teda aj sila pre najväčšie zrýchlenie, tak si možno uvedomí, že naväčšie zrýchlenie musí byť vždy pri najvyššom krútiacom momente.
Takže o Matúšovom vyjadrení pochybovať netreba."

Ja to chápem (že najväčšia sila je na vrchole kr.m. a teda pravdepodobne aj zrýchlenie), ale si asi prehliadol, že matus tvrdi, že to tak nie je v tomto bode, ale medzi nim a vrcholom vykonu.

Ešte raz špeciálne pre teba:
Re: matus: "Zoberme si motorku, ktora ma max kr. moment pri 10.000ot a max.vykon pri 13.000ot - charakteristika bezneho 600ccm supersportu. (...) Medzi 12.500 a 13.500ot ma takato motorka skutocne najvyssiu akceleraciu."


Okrem toho pochybujem, že si sa dostatočne zamyslel nad tým čo píšem o odpore prostredia vs krivka KR.M. - že je k dispozícii najväčšia sila nemusí stačiť na to, aby prekonávala exponenciálne rastúce odpory. Znamená to, že v nižšej rýchlosti, ked je ten odpor malý sa s menšou silou môže docieliť vyššie zrýchlenie t.j. s menším gašparkom väčšie divadlo :-)

Re: bacaono: "...a k tej spotrebe.
Prečo majú potom porovnateľné motory s "ekokurvítkami vyššiu mernú spotrebu ako bez "ekokurvítok"?"

Napríklad preto, že v časti prípadov sa kompenzuje pokles výkonu zvýšením zdvihového objemu valcov, alebo v ďalších prípadoch musíš zhoršenú dynamiku nového motora vynahradiť jazdou vo vyšších otáčkach a pod.

Re: matus: "Nie teoriu, ale konkretne otacky uved."
Na skúšobnom stende (alebo vo vákuu :-))) to bude na tom motore nepochybne pri 10000 otáčkach. V realite - to si musíš prečítať ešte raz môj predošlý príspevok - rolu hrá, že prostredie kladie odpor rastúci s druhou mocninou rýchlosti. Tá teória je žiaľ v tomto prípade skutočne podstatná.


22.09.2017 18:42

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Panbosko>
Cast 1: uviedol som konkretny motor.
Ak nehovorim spravne, v ktorych otackach motor najlepsie akceleruje? Nie teoriu, ale konkretne otacky uved.

Cast 2: iba emisie CO a CO2 su priamo umerne mnozstvu paliva. Ostatne emisie zavisia napr od stupna prehorenia zmesi, takze vyrobcovia sa snazia podporovat dodatocne prehorenie zmesi roznymi sposobmi.
Najlepsie bude ak si zistis ake emisie maju 2 rozne vozidla, nech je medzi nimi aspon 15 rokov. Pochopis.


22.09.2017 18:28

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ak niekto pochopí že ak je raz v určitom momente k dispozícii maximálny krútiaci moment tak je k dispozícii aj najväčsšia sila na prekonanie všetkých odporov a teda aj sila pre najväčšie zrýchlenie, tak si možno uvedomí, že naväčšie zrýchlenie musí byť vždy pri najvyššom krútiacom momente.
Takže o Matúšovom vyjadrení pochybovať netreba.

...a k tej spotrebe.
Prečo majú potom porovnateľné motory s "ekokurvítkami vyššiu mernú spotrebu ako bez "ekokurvítok"?


22.09.2017 16:56

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: matus: "najlepsie zrychlenie motor dava prave od max.kr.momentu"

O tomto pochybujem.

1) Otáčky, pri ktorých vrcholí krútiaci moment hovoria, kedy pracuje motor s najvyššou silou. Krútiaci moment = sila vynakladaná pri otáčavom pohybe t.j. v rotujúcom systéme na danú páku. Práve zrýchlenie vyžaduje tú "silu". Udržiavanie najvyššej t.j. ustálenej rýchlosti jej vyžaduje menej a väčšiu rolu hrá schopnosť dosahovať vysoké max. otáčky. Okrem toho keďže ide o vrchol krivky, to znamená, že s rastúcimi otáčkami za ním táto "sila" motora klesá. Výkon však naďalej rastie len vďaka tomu, že je to násobok otáčok a tieto rastú - čisto matematická záležitosť. Keď pokles kr.momentu je už taký veľký, že prevýši rast otáčok, začne klesať aj výkon.

2) Ako bolo spomenuté, odpor vzduchu rastie s (druhou) mocninou rýchlosti. Už len čisto kvôli tomuto bude zrýchlenie za vrcholom krútiaceho momentu nižšie ako priamo na ňom, pretože odpor vzduchu rastie s druhou mocninou (teda nie je to jediná veličina, na ktorej prekonanie sa energia motora vynakladá, no v danej situácii najvýznamnejšia), no činitele proti tomuto pôsobiace sú (za svojím vrcholom už) klesajúci krútiaci moment, a lineárne rastúce otáčky, čo odporu rastúcemu druhou mocninou ťažko môže konkurovať.

Čiže tvoje poznatky z jazdenia by som si dovolil označiť za subjektívne :-)

Inak nie je vylúčené, že matematik s fyzikom alebo praktické merania by došli k tomu, že zrýchlenie je najvyššie pri nižších rýchlostiach kde nevrcholí nič len to zrýchlenie :-)

Re: matus: " Akokolvek paradoxne to moze zniet, exhalaty sa daju znizovat aj tak, ze sa v urcitych rezimoch zvysuje spotreba. "

Toto vieš prosím ťa nejak doložiť? Lebo o tom teda veľmi pochybujem, ale v konečnom dôsledku pravdu môžeš mať, tiež nie som Vševedúci, len Všemohúci :D

IMO s tlakom na emisie sa prechádzalo na chudobnejšiu zmes horiacu vo vyššej teplote a to spôsobilo prechod od vzduchom chladených ku kvapalinou chladeným motorom a k nárokom na presnejší manažment spaľovacích motorov. Na chudobneišiu, nie bohatšiu - tie emisie sú totižto priamo úmerné množstvu paliva.


22.09.2017 9:28

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Drobcekkrk, PeterUK: ak tomu spravne rozumiem, obaja mate V strom rok 2015, euro III

V teste je rok 2017, euro IV. Akokolvek paradoxne to moze zniet, exhalaty sa daju znizovat aj tak, ze sa v urcitych rezimoch zvysuje spotreba.

Tzn to, ake mate vy spotreby je v tomto pripade uplne bezpredmetne.


22.09.2017 9:24

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

PeterUK
 Turista 

Ikona

Co sa tyka spotreby, tam si myslim ze tam je to trochu zavadzajuce. Spotreba pri jednom jazdcovi je ina ako spotreba pri druhom. A tak isto ruozne doplnky motorky vyrazne ovplyvnuju spotrebu.

Ja osobne mam rad zrychlovanie, takze aj pri odpichoch z krizovatiek v meste tomu trochu pridam...
A spotreba motoriek vo vyssich rychlostiach je extrem. Motorky su same o sebe dost neaerodynamicke, tak tam odpor vzduchu rastie s mocninou rychlosti...
Spomenme si ze jedna z prvych motoriek ktore presiahli 300kmh bola Hayabusa a to najma kuoli tomu ze sa inziniery zamerali prave na aerodynamiku motorky (takze kapotaz je vyrazne zaoblena s dlhymi prechodmi).

Ja mam na svojej vysoky stit a velky top box, tak necakam ze budem dosahovat oficialne parametre uvedene vyrobcom.


Sprevodovanie motorky sa da najst tu:
www.gearingcommander.com/
Ja si pamatam ze na 6ke pri 5k otacok ide cca 140km. A tiez na 6ke sa da ist aj 80kmh, ale je to niekde okolo 2.5k otacok.
V tej rychlosti mam tiez spotrebu 4.5l/100km...


Pri servise som zabudol uviezt ze kazdy druhy servis (major service) sa vymienaju aj sviecky (4ks) a tie su tam hodne drahe :-( - na maleho som kupoval 4 za 20libier, na velkeho tolko stoji jedna (ak nie nahodou viacej).

Dôvod úpravy: Lovencina :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterUK (22.09.2017 9:26)


22.09.2017 8:04

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Dobre, dobre , tak ešte raz .

Největší akcelerace (rozuměj největší nárůst rychlosti za daný časový či délkový úsek) tak vozidlo dosáhne při otáčkách maximální hodnoty točivého momentu.

A potom to už len zavíja .


22.09.2017 7:57

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Brazel> mozno to pre teba ako laika tak vyzera, ze si odporuju - ale neodporuju si.

Zoberme si motorku, ktora ma max kr. moment pri 10.000ot a max.vykon pri 13.000ot - charakteristika bezneho 600ccm supersportu.


Prva veta, ktoru si citoval hovori, prafrazujem: ze nestaci mat 10.000ot (max. kr.moment), treba byt blizsie k max. vykonu, teda dajme tomu na 12.500ot.

A ma pravdu. Medzi 12.500 a 13.500ot ma takato motorka skutocne najvyssiu akceleraciu.
Avsak toto vyjadrenie je v praxi tazko pouzitelne, lebo v realite ani na okruhu nie je jednoduche drzat sa v tak uzkom rozsahu otacok.
Resp jazdec by musel tak casto preradovat, ze by tym realne stracal cas.
Ale pravdiva ta veta je.



Druha veta, ktoru si citoval hovori, ze najlepsia akceleracia bude od 10.000ot (max kr.moment) a vyssie.
A je to pravda, je to aj citit pocas jazdy, ze to najlepsie zrychlenie motor dava prave od max.kr.momentu - 10.000ot do cca 14.000ot - kusok za max.vykonom.
Potom uz vykon citelne klesa (u SS vyrobcovia schvalne posuvaju obmedzovac vyssie ako je bezne)


Cize realne ked sa jazdi na okruhu, tak sa jazdi prave medzi 10.000 a 14.000ot. Samozrejme cim je zaradena vyssia rychlost (4-5-6) tym viac sa uz clovek snazi drzat v uzsom pasme okolo max.vykonu, teda 13.000ot a preto su aj tieto posledne 3 rychlosti nahusto sprevodovane (aj menej ako 500ot)

Obe vety maju svoj kus pravdy a obe su pravdive.


21.09.2017 20:31

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

matus , ja som nejaký ten kilometer už najazdil a dávno ma netrápi , čo si kto napíše , ale som to tam vložil , lebo si tie dve tvrdenia absolútne odporujú .


21.09.2017 19:18

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

krutak je na rozbeh, vykon je na rychlost



21.09.2017 19:16

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

drobcekrk2
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Takže k tej spotrebe V Stoma mám už tretiu sezónu, tento rok mám dlhodobú spotrebu 5,1litra. Mal som možnosť porovnať spotrebu s novou Africou na tohtoročnej dovolenke v Rusku najazdené cca 7200 km.Takze kamarát na Africe mal väčšiu spotrebu pri každom tankovaní o 0,2až 0,3 deci ako ja e raz mal dokonca aj o 0,5litra väčšiu spotrebu. Takže pri normálnom jazdení sa dá jazdiť aj za 4,5l. A to mám obuté Mitasky E10 takže žerie trochu viac.


21.09.2017 18:57

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Brazel: treba podradit do otacok, kde je max krutiaci moment.
Medzi otackami max kr.momentu a max.vykonu je dynamika najvacsia.


21.09.2017 18:44

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ked idem predbiehat, tak je lepsie podradit a to aj vtedy, ak mam otacky na urovni max krutaku, pre max zrychlenie potrebujem otacky tam, kde mam max vykon.

A tuto , v zrozumiteľnejšej reči , píšu opak :
www.auto.cz/vykon-vs-tocivy-moment-k-cemu-jsou-dobre-ko...

Největší akcelerace (rozuměj největší nárůst rychlosti za daný časový či délkový úsek) tak vozidlo dosáhne při otáčkách maximální hodnoty točivého momentu.

A teraz nech si človek vyberie , keď tu už nikto nič negarantuje . :-)

www.auto.cz/vykon-motoru-udavany-v-konich-kde-se-vzal-a...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (21.09.2017 18:45)


21.09.2017 17:35

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Romanka - ak ťa v náklonoch brzdia už len bavorácke vystrčené hrnce tak máš moj veľký rešpekt bol by som rád aby si ma učil jazdiť [dobre]

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.09.2017 17:39)


21.09.2017 17:35

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

osobitnaskola
 Edvenčr 

Ikona

panbosko: s tym ja ale suhlasim, mne len vadi, ked niekto porovnava len cez krutak to, ako dynamicky sa motorka sprava, co je vseobecne rozsireny omyl. Na pochopenie charakteristiky je dolezite vediet v akych otackach je max krutak a v akych max vykon, idealne ked vidno cele krivky.

K zrychleniu a krutak vs. vykon: ak by islo pri zrychleni o krutak, potom by max rychlost dosahovali motorky pri otackach, kde je krutak najvyssi, co nie je pravda. Je to casto na druhom najvyssom kvalte, pretoze ide o vykon. Krutak je o sile, ktora posobi na piest, prenasa sa na klukovku, kde uz hovorime o momente sily, ten sa potom znasobi cez prevodovku az na koleso, kde sa prenesie na cestu a posobi proti odporu prostredia.

Ked idem predbiehat, tak je lepsie podradit a to aj vtedy, ak mam otacky na urovni max krutaku, pre max zrychlenie potrebujem otacky tam, kde mam max vykon.

brazel: vykon prenasany prevodovkou sa nemeni, az na straty, krutiaci moment vsak ano a o tom tu je cela tato debata.

Takto je to jednoducho je a kazdy nech sa s tym vysporiada ako chce :-) danielmiessler.com/study/horsepower/


21.09.2017 17:17

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

ja by som si veľkého stromčeka celkom rád vyskúšal, k véčkvým dvojvalcom pociťujem náklonnosť... do náklonu by mali ísť viac ako baworácke vystrčené hrnce...


21.09.2017 17:11

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: osobitnaskola: "Dolezitejsi pre dynamicke parametre je vzdy vykon, tzn. aky vykon je dostupny pri urcitych otackach, to urcuje zrychlenie, nie krutiaci moment motora."

S týmto nedokážem súhlasiť. Prečo? Výkon je súčin kr.momentu a otáčok. ALE: motory majú rôzne otáčky, pri ktorých dosahujú max.výkon. Čiže sa miešajú takpovediac hrušky s jablkami. Oveľa lepšie vypovedajúca veličina je preto kútiaci moment, ktorý je od vyššie uvedeného rozdielu očistený.

No najlepšiu orientáciu o charakteristike motora má (pri zohľadnení objemu motora a hmotnosti motocykla) tento údaj: pomer otáčok, kde je dosahovaný najvyšší krútiaci moment k otáčkam, pri ktorých je dosahovaný najvyšší výkon. Pri veľkoobjemovom naháči to môže byť napríklad 60% a pri superšporte okolo 90%.

Prečo toto považujem za praktickejšie? Zoberme si pre zjednodušenie, že máme 600ku superšport s výkonom 100 koní a veľký litrový naháč s rovnakým výkonom. 100 k = 100 k ale v reále sa prejavujú úplne inak. No keď viem, že pri jednom je vrchol krúťaka pri 90% max otáčok a pri druhom pri 60%, je to oveľa vhodnejšia informácia, ktorá mi dáva obraz o tom, že na tej druhej motorke mi je ukradnutý max. výkon 100 koní pri 9000 otáčkach, lebo na nej nikdy do takých otáčok nebudem musieť ten motor vytočiť!


21.09.2017 16:26

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

.....sa čudujem, že na tých čo sa sami za seba hambia a preto si každých pár mesiacov vymenia anonymný nick aby sem mohli písať svoje výplody, vúbec reagujete.
Za posledné dni sem pribudli hneď dvaja staronoví.


21.09.2017 16:25

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: osobitnaskola: "Ovela dolezitejsi parameter je vykon pri danych otackach, to je jedine, o co ide"

Pozerám, že tomu asi rozumieš svojím spôsobom, mohol by si to teda rozviesť? Ja to totiž vidím presne naopak - kde je vrchol kr.momentu v porovnaní s vrcholom výkonu dosť o motocykli hovorí. Zjednodušene vyjadrené, až po vrchol krúťaka motorka ťahá "vďaka" krúťaku, až za ním vďaka výkonu, teda rozsahu po max. otáčky, pretože výkon = kr.moment krát otáčky.

Alebo ešte aj inak: motorka zrýchľuje a motor má pružnosť vďaka krútiacemu momentu, a je schopná dosahovať vysokú max,rýchlosť vďaka výkonu resp. vysokým max.otáčkam. To ilustruje porovnanie veľkoobjemový naháč (Bandit 1200) vs superšport (GSXR 600)


21.09.2017 15:32

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Sano: :-D [dobre]


21.09.2017 15:31

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Sano [dobre] [dobre] [dobre] :-D


21.09.2017 15:18

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Nakoniec sa tu dopracujeme z testu velkeho stroma k tomu, ze krutak nie je vobec podstatny udaj. No odpadavam... Z komara somara dpc. Chudaci redaktori. Musia sa za hlavu chytat co za kktov sa sem chodi motat :-~


21.09.2017 15:01

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Osobitnaskola> urcite sa aj u vas preberalo, ze opakovanie je matkou mudrosti, takze doporucujem este raz pomaly si precitat moj prispevok z 9:21

Zistis, ze to co si napisal uz bolo povedane.


21.09.2017 14:37

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

akykolvek udaj o Nm sa udava na motore, nie na kolese ... a výkon na kolese ?


21.09.2017 14:32

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

osobitnaskola
 Edvenčr 

Ikona

matus: akykolvek udaj o Nm sa udava na motore, nie na kolese, preto je to samo o sebe nic nehovoriace cislo. Inak to ani nemoze byt, pretoze prevodovka je prave na zmenu krutiaceho momentu, kazda motorka ma ine prevodove pomery atd.
Udaj o maximalnom krutiacom momente ma vyznam jedine v spojeni s otackami, pri ktorych motor tento moment ma, toto spolu s udajom o max. vykone dava zaklad na predstavu ako sa asi motor sprava. Idealne je vidiet obe krivky v celom otackovom spektre. Dolezitejsi pre dynamicke parametre je vzdy vykon, tzn. aky vykon je dostupny pri urcitych otackach, to urcuje zrychlenie, nie krutiaci moment motora.


21.09.2017 12:44

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Testovali sme ju, pri rovnakych rychlostiach zerie menej:

Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950

Herghott


21.09.2017 12:42

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

alexa7: a uz ked sa pytame na tu Mutistradu ako je to s tou spotrebou? Tiez sa mi paci tak ma to zaujima. Dikes.


21.09.2017 11:30

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: prvých 1000olej, 15000 olej + klasika, každých 30000 rozvod,
Môžeš počítat počas tých 30tis pre tie rozvody drahší servis cca o 500euri oproti iným značkám, čo pri mojom jazdení cca 8tis ročne nehralo žiadnu rolu. Ale v autorizovanom servise. Bol som pred objednanim.
Pre zajimavosť. Oproti CRF bola v turistickom stave v akej si motku predstavujem, minimalne o ten
desmo servis lacnejšia.



21.09.2017 11:09

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Alexa> pre zaujimavost, ako to vyzera s pravidelnymi servisnymi nakladmi a narocnostou servisu u tejto Ducati?
dakujem

Mam na mysli, ze kolko stoja povinne prehliadky pocas zaruky a ci sa potom take bezne veci ako ventily a sviecky daju robit svojpomocne.


21.09.2017 10:12

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: Rozdiel je minimalne 2tisíc v lete nikto nechcel spustit z Afriky ani stovku pre velku hystériu. Inak Strom nemá duše,vačšia stabilita, lepšie brzdenie vo dvojici lebo 19 vpredu, konfort a samozrejme motor. Afrika je uplne holá,este aj tie bástre treba vymeniť...
Ja by som jednoznačne prekusol ten výzor. Tá žltá je celkom fajn a 170 moc nejazdím.
Ale u mna je vitaz 950ka Multistrada. Podla mna najlepší liter, všetko som skušal. Vo všetkom, aj v spotrebe.


21.09.2017 9:28

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - vis ono je to o tom ze som si povedal ze za tento hacik s navnadou ja rad potaham.. len sa neviem rozhodnut ci sa teraz raduje viac rybar alebo ryba...

p.s. šišo si na afrike dal dozadu o tri zuby vacsiu rozetu oproti originalu a chodí vysmiaty.. že úplne iná motorka teraz ;-)

napr ten motor na afrike mne sadol ovela viac ako motor v 1090... asi dost zavisi od povahy jazdca


21.09.2017 9:21

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Osobitnaskola> ciastocne s tebou suhlasim. Ale treba povedat aj B a to, ze Hergott udava aj otacky pri rychlostiach. Cize ak mas motorku s nizsim krutiakom a tazsimi prevodmi, tak to napovie o charaktere prejavu.

Na druhu stranu, nejake Nm a nejaky vykon v urcitych otackach tiez nie je moc vypovedajuci.
Moze byt motorka, ktora ma 120Nm, avsak strmu krivku, takze napr v otackach 3000-6000 ma priemerne 80Nm.
Druha motorka moze mat 110Nm, avsak v otackach 3000-6000 ma priemer 95Nm.

Na papieri je lepsia ta 120Nm ale v realite ta 110Nm. Preto sa potencialny majitel ma na motorke previest, a neriesit papierove hodnoty.


21.09.2017 9:19

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - ja s tebou v tomto suhlasim ale v diskusii ktoru nesledujes odznelo okrem ineho aj...

BMW a KTM v konkurencii vobec nespominam


21.09.2017 9:18

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: raptor: ""vsuvky" v clanku smerom k BMW GS ktore su ranou na istotu smerom k dalsej diskusii" ale len pre teba raptor :-D

Osobne si myslim, ze ked clovek podrzi 170 na hoci com, tak si to 8 litrov cucne, nechapem co sa nad tym tolko pozastavujete. Verim, ze aj Hergiho Multistrada.

Stroma by som si nekupil, lebo sa mi tie pinguinoidne motorky nepacia. Zacala s tym Honda (NC, Cross...). Prva pekna "enduro" motorka od hondy po rokoch je nova Afrika.

Oproti starym stromo siel ten dizajn poriadne dole vodou. Uz faclift u 650tky par rokov do zadu bola (podla mna) cista katastrofa. Vzdy ked to zbadam, tak mam z toho take zmiesane pocity, ci je to viac hrackarska alebo viac dievcenska motorka. No a ten pinguin vyzera este horsie.

Osobne si myslim, ze aj ked ma V-strom asi lepsi motor, tak clovek si radsej prihodi tisicku dve a kupi Afriku. Keby ten motor nebol taky nudno - hondacky, tak by som si ju kupil asi aj ja. Netvrdim, ze nejde, nevladze, alebo netaha, ale nicim nezaujme, neprekvapi. Kto vie, mozno raz "motyka vystreli" a honda v afrike naladi motor trochu zabavnejsie.


21.09.2017 9:14

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja vasu diskusiu nesledujem, ale nevidim dovod nespominat GeeSo. Ved je to etalon a urcite sa najde kopec ludi, ktori stoja pred otazkou: kupit noveho stroma alebo jazdene geeso.


21.09.2017 9:10

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

osobitnaskola
 Edvenčr 

Ikona

K debate o krutaku, ze pri akych otackach je aky: Mozem najst par lopatistickych linkov s vysvetlenim, preco je to nezmysel. Ja chapem, ze pochopenie vztahu vykon-krutak nie je z fyzikalneho hladiska trivialne, je ale uplne zbytocne porovnavat krutak motora v Nm pri nejakych otackach medzi motorkami, pretoze kazda je inak sprevodovana a moment na kolese je iny. Ovela dolezitejsi parameter je vykon pri danych otackach, to je jedine, o co ide, na ostatne je prevodovka.


21.09.2017 8:55

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

asi tak.... :-))) + nejde o to ze herghott neprikyvuje (kazdy ma pravo na vlastny nazor), ide o to ako neprikyvuje

"vsuvky" v clanku smerom k BMW GS ktore su ranou na istotu smerom k dalsej diskusii a v samotnej diskusii ako ten vodou chladeny boxer vlastne nie je vobec elasticky, ked vlastne o elasticitu boxera v tomto clanku (potazmo v diskusii) vobec nejde a nakoniec sa dozviem ze tu vlastne nikto stroma s boxerom neporovnava

čísla, kliky, návštevnosť...

pred rokmi mi bolo v diskusiách zo strany redakcie vyčítané že z nich robím krčmu... možem teraz prehodiť rovnakú loptičku na druhú stranu ja? :-~

bača [dobre] [dobre] dobrý postreh k "vytrhávaniu" ;-)


21.09.2017 8:46

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

keby vam len prikyvoval, tak by sa netocilo pocitadlo navstevnosti :-)


21.09.2017 8:06

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

inak ja zacinam podozrievat herghotta ze naschval reaguje ako reaguje

normalne ze byval ten clovek vac na vecou....

p.s. panbosko inak dobry nick :-))) [dobre] , som zvedavy ako dlho to ozajstneho herr ghotta bude s tebou bavit :-)))


20.09.2017 21:10

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

tak sori, ja porianne po americko vjem len OHV DOHC

BTW "test" je dosť silné slovo. Páni, dohodnime sa na niečom. Budeme realisti. Hovorme tomuto typu článkov vo všeobecnosti PR.


20.09.2017 19:44

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak skúmaj , nová motoriť . :-)))


20.09.2017 19:41

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

(OT2)
Akože celkom schopná výhovorka, prijíma sa :-)
A má to nová afrika hentak? lebo som to až tak neeskúmal.
Ináč v tom citovanom príspevku to volo ešte zvýraznené nahrubo to Včko tuším, tak som bol fakt na pochybách či nemá Honda pre voľaktoré okresy Slovenska zvlášť verziu afriky pre nás čo sme nové vydanie chceli sa naozajským véčkom.

Pánboško zdraví motorite.sk


20.09.2017 19:32

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To som fakt napísal ? Bože (či pánbožko ? :-) ) ja som .o.ot >:-) :-)))
Asi som mal v hlave uložené tých 270° , no a 360° - 270° = 90° - charakter motora ako vidličák .


20.09.2017 19:24

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Sa popredku ospravedlnujem za offtopic

brazel: "Takže je hneď zrejmé , že jediný , kto rozmýšľal , bola Honda , lebo inak by určite nemali ani najmenší problém z toho Véčkového litra vytiahnuť oveľa-oveľa vyšší výkon , ale načo ???"

Majstre, neviem či som niečo nepochopil, alebo len čítam nesprávne motočasopise, ale litrový Africa Tuen je véčko??
Dankešén za objasňené.


20.09.2017 15:48

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Clanok v pohode....
Diskusia taka normalna.....Made in Motoride.sk :-~

p.s.: DL1000 teda da pri 170km/h cca 200 km a tankujes. No pri takom cvale na motorke stylu CE asi na case zastavit na chvilu....


20.09.2017 15:30

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Okrem Triumphu som si isty, ze V-Strom zerie pri 170 najviac zo spomenutych.

Herghott


20.09.2017 14:59

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Nikde som netvrdil že to tam nemá byť, ....ale vypichnuté ako negatívum v červenom rámčeku bez porovnania celkovej priemernej spotreby oproti konkurentom sa mi to zdá ako "vytrhnuté z kotextu". >:-) .....to len keď sme boli pri tom "vytrhávaní". :-)))


20.09.2017 14:38

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Baca> preco by to v teste nemalo stat?

Ak by som bol zaujemca o velky strom a vedel by som, ze s nim budem jazdit 120, tak mi spotreba pri 170 vadit nebude...


20.09.2017 14:23

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ja som sa pýtal na tvoj odhad pomeru takých či onakých používateľov.
To do ktorej kategórie sa vojdeš konkrétne ty sme už dávno pochopili.


20.09.2017 13:58

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Baca, prave pre nich som do cerveneho policka napisal, ze "vo vyssich rychlostiach". Aj v texte vysvetlujem, ze v beznej mimodialnicnej premavky je vsetko ok.

Inak, cisto nahodne - nebol som daleko od toho, aby som si maleho Stroma 650 kupil. Lenze fakt lietam rychlo, aj po kopcoch, a to on nezvlada, tak normalne som rozmyslal aj nad velkym Stromom. Ale kvoli tej spotrebe ho nevezmem. Cize presne som sa vosiel do toho "%", na ktore sa pytas.

Herghott


20.09.2017 13:53

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: Herghott: Myslím že litrového dreveňáka si nekupujú ludia preto že im je malý dreveňák pomalý, ale hlavne preto že im je slabý pri predbiehaní a do kopcov(trebárs nabalený a vo dvojke).
Táto kategória nie je primárne určená na cestovanie nad 170 a neviem či poznám človeka čo by si na takéto rýchle dlhodobé jazdenie takúto moto kúpil. Na to sú určené iné stroje ako GTL, GTR a pod.
Takže ako preličku do predstavenia tejto moto to beriem, ale vypichovať to ako strašné negatívum do červeného rámčeka?
Čo myslíš, koľko % ľudí čo si tú moto kúpi ju bude takým štýlo aj dlhodobo používať, a koľko % tie rýchlosti použije iba krátkodobo a tú zvýšenú spotrebu ani nepostrehnú?


20.09.2017 13:22

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

a ja si len tak, sám pre seba, alebo aby som nasral hejterov..

900ccm TDM z roku 2009 /8ročná motorka/mi pravidelne berie pri jazde vo dvojici, tri plne naložené kufre + dva lodné vaky na bočných hliníkových /hranaté krabice so šialeným odporom vzduchu/ kufroch, pri rýchlosti súvislých 170-180kmh tachometrových niekde okolo 7,5 litra na 100 km....

a do mňa :-))) :-))) 8-)


20.09.2017 13:21

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: bacaono: ako pisem v teste, velkeho Stroma si kupuju aj ti ludia, pre ktorych je maly Strom prilis pomaly. A velky Strom ich prave v tychto vyssich rychlostiach sklame spotrebou.

Nova Multistrada 950 pri takej rychlosti zerie nieco okolo 6, Afrika nieco cez 7. To mam osobne overene.

Moja sedemrocna Multistrada ma pri takej rychlosti spotrebu 6,5.

Herghott


20.09.2017 13:14

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vypichnutie vysokej spotreby vo vysokých rýchlostiach do červeného rámčeku v "teste" (ja osobne by som povedal skôr v predstavení) už vytrhávanie z kontextu nie je? :-O :-)))
Myslím že +- tak isto budú žrať pri rýchlostiach 170-200 všetky moto v tejto kategórii, ale pri dreveňákovi je to v tomto teste čudné?
Litrový dreveňák sa mi páči po stránke technickej zladenosti ako celku. Nepáči sa mi ale dizajnovo


20.09.2017 12:08

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

a co som tym prispevkom povedal, absolutne nic :-D

mozno autor testu porovnal krutak s motorkou ktoru beru za etalon, alebo ju maju viaceri, tak sa to robieva ako porvonat s krutakom motorky ktorej je ako safranu a tym padom to porovnanie nieco povie iba safranistom, teda XRkačom.

Dôvod príspevku: cmukáčik

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (20.09.2017 12:09)


20.09.2017 11:57

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ach jaj...
dakedy sme tu mali iba Varadero, telefon Nokiu, motodoplnky zo Sirsieho Centra, a taky tu bol klud.

teraz tu mame teatralne vytrhavanie vynimocneho prehanania, a od maleho v stroma sa clovek dostane az ku Goldwingu. V teste o uplne inej motorke.

Brawisimioo

a co to zere ? no pri 180 viac ako 8

Dôvod úpravy: tunning

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (20.09.2017 11:59)


20.09.2017 11:45

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

na teatralnom prehananani sa vynimocne zhodneme... ale nezhodneme sa na tom ze v tej vete porovnavas iba krutak ako taky. Ono to logicky ani nejde bez toho aby si spomenul tu druhu motorku ktorej sa to tyka. Zato Goldwing, zato GSXR...

cisto informacne - k tomu teatralnemu prehananiu mozem zaradit aj "plieskat po stehnach a utries si slzy" alebo to tam uz nepatri?

Dôvod úpravy: p.s. alikvótne porovnateľná s o triedu vyšším a drahším BMW R 1200 GS

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.09.2017 11:48)


20.09.2017 11:41

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: saly: neurazam sa, iba argumentujem.

Re: raptor: jaaaj, ked sa uz neda vytrhavam z kontextu, tak prejdes na teatralne prehananie. Typicky postup.

Poviem ti dalsi vtip: XR je o motorka o DVE triedy vyssie nez Strom. Ked sa prestanes rehotat, plieskat po stehnach a utries si slzy, tak pochopis, ze je to pravda.

Herghott


20.09.2017 11:30

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

myslim ze mi nemusis nic vysvetlovat.... aha takze porovnavas iba krutak nie motorky - uz chapem [dobre]

len potom (zas raz :-~ )nechapem preco si trebarz nemohol krutak Stroma porovnat aj s krutakom goldwinga alebo GSXR.. ked ide teda iba o ten krutak (je mi ale dopredu jasne ze to bude asi o mojom obmedzenom chapani tvojho textu a urcite nie o tvojej dostatocnej schopnosti vysvetlovat)

to ze ma motorka vacsi vykon alebo stoji viac ju diskvalifikuje? fiha :-O ? no teda... a kde presne je ta hranica. lebo "Do ringu sme vybrali iba litrové stroje" - .. viem viem, zas vytrhavam z kontextu aj ked zas s tym dopredu nesuhlasim :-)))


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.09.2017 11:31)


20.09.2017 11:27

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

saly
 Turista 

Ikona

Nepovedal som,že vytrhávate s kontextu ,len som napísal svoje skúsenosti.A neurážaj sa hneď.A malá KTM je síce tá trieda ale podla mňa je určená pre iný tip jazdca a to je na nej fajne že človek má na výber podľa štylu jazdy ktorý preferuje.V strom kľudná jazda malá KTM ostrá jazda a točenie motora.
A tie údaje čo som napísal sú moje pozorovania.


20.09.2017 11:17

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ano, porovnavam krutak, neviem co je na tom take smiesne.

Eh, XR je cenovo aj vykonovo aj "target groupovo" niekde uplne inde kamo, a je velmi smutne, ze ti to musim vysvetlovat ja.

Herghott


20.09.2017 11:12

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aha takze ty vlastne porovnavas krutak na urovni 4000 otaciek u stroma a u BMW GS

takze vlastne neporovnavas Suzuki a BMW ale iba krutak u tychto dvoch motoriek :-D :-D [dobre] [dobre] dobre si ma teraz rozosmial

"Do ringu sme vybrali iba litrové stroje, pretože by nebolo fér porovnávať V-Stroma so slabšími a lacnejšími osemstovkami, a ani s veľkými prémiovými tisícdvestovkami."

ciste informacne, ak si dal do porovnania Multistradu 950 a Tiger 1050 co presne branilo tam dat aj S 1000 XR?


20.09.2017 11:09

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Neviem ci mas problem s pochopenim textu alebo ja som nedostatocny vo vysvetlovani, pripadne ci nerozumies do akej triedy patri GS a do akej V-Strom.

Jediny dovod preco tam GS v uvode spominam je ten, ze ho vsetci velebia za nizky krutak. V-Strom ho ma porovnatelne nizky, ale hned som tam napisal, ze GS je o triedu vyssia a drahsia motorka.

Zaroven v odseku o konkurencii pisem:

"Do ringu sme vybrali iba litrové stroje, pretože by nebolo fér porovnávať V-Stroma so slabšími a lacnejšími osemstovkami, a ani s veľkými prémiovými tisícdvestovkami."

Neviem ako polopatistickejsie to mam este vysvetlit.

Herghott


20.09.2017 11:03

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vytrhavanie z kontextu.. :-O herghy tak teraz si mimo .. ale total ze mimo

jasne si napisal ze BMW a KTM v konkurencii vobec nespominas a pritom v clanku je jasne napisane alikvótne porovnateľná s o triedu vyšším a drahším BMW R 1200 GS

kkz.. :-~

Dôvod úpravy: p.s. ciste informacne, ak si dal do porovnania Multistradu 950 a Tiger 1050 co presne branilo tam dat aj S 1000 XR? :-}

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (20.09.2017 11:09)


20.09.2017 10:44

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Jasne, vytrhavame z kontextu, ako vzdy...

"Z celého radu je pritom najzaujímavejšia práve tá číslovka 4 000. Je položená najnižšie z celej kategórie, a je takpovediac alikvótne porovnateľná s o triedu vyšším a drahším BMW R 1200 GS."

Ale musim sa ospravedlnit, lebo KTM v konkurencii skutocne je, a to nova 1090 Adventure.

Herghott


20.09.2017 10:39

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Je položená najnižšie z celej kategórie, a je takpovediac alikvótne porovnateľná s o triedu vyšším a drahším BMW R 1200 GS. Našťastie to neznamená, že by sa tento motor najlepšie cítil pri 3 000 až 4 000 otáčkach ako GS, to určite nie

BMW a KTM v konkurencii vobec nespominam

tak teraz neviem.. :-}

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.09.2017 10:41)


20.09.2017 10:34

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: saly: eh, neviem ci sa rozumieme. Asi si cital nejaky iny test.

- 170 km/h nie je na hranici moznosti V-Stroma
- pisem tam aj o vsetkych inych rezimoch jazdy
- nejazdil som s nim tazky off-road
- BMW a KTM v konkurencii vobec nespominam
- vyssie pisal PeterUK, ze nad 130 mu to zerie 6 a viac, a pritom ma rovnaku motorku ako ty

Herghott


20.09.2017 10:29

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

saly
 Turista 

Ikona

Áno testy sú nato aby sa mašina otestovala.Ale hodnotiť stroj podla toho ako sa správa na iba hranici svojích možností a testovať na tom na čo ani nebola prioritne určená(dlhé a fest rýchle dialničné presuny,ťažký off)porovnávať s Bmw,KTM a podľa toho určiť že stroj taký alebo onaký a povedať ,že žere jak krava z roku raz dva je tiež neobjektívne.Mám ten stroj cca dva roky a používam ho ako bežný uživatel a mávam aj rýchle prejazdy(180 a viac)aj ľahký off a stroj sa správala v pohode.Neskákal som sním nebrodil,nešiel krížom cez čerstvo poorane pole,ale lahký off dal úplne v pohode(šotolina cesta cez les).Áno stupačky by mohli biť o trochu nižšie (mam 175),ale dalo sa to v pohode ukočírovať. Tlmiče som zatial nedostal na doraz.Na ceste je v pohode netreba ho točiť do nebies(100kh/h je cca 3900ot) a pri normálne jazde 90-110 čo je podľa mňa bežna cestovná rýchlosť aj s dialničnými presunmi (cca 100-200km) pri rychlosti cca 130-140km/h mam ako som už písal dlhodobú priemerku 4,3-4,5l.Áno ochrana pred vetrom nieje bohviečo ,tiež som skúšal všelijake lopaty ale vždy som sa vrátil ku origoplexi s mra sportvario ten menší a bolo to torelovatelné aj keď nie dokonalé.Ešte celkom fajn funguje puig.V zákrutách drží dobre ,preklápa sa úplne ľahko a s prehľadom.Je citlivejší na gumy.Mali by biť správne nahustené a dobré potom funguje výborne. Vybrácie sú také ako na V dvojvalci.,Ale pri bežnych rychlostiach takmer žiadne.Má zakladnú elektroniku ako trakčna 3 stupne(1+2+vypnutie).ABS nevypínatelné.Verím tomu že existuje nejaka fičúrka ako ho vypnuť ja ju bohužial nepoznám.Viac ma nenapadá.


20.09.2017 10:15

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: Herghott: Niekde majú a nie je toho málo, pribudlo hodne radarov a zdvihli pokuty. A tiež sa tam jazdí inakšie ako pred niekoľkými rokmi.


20.09.2017 8:42

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

Herghott - súhlas [dobre]

Testy sú od toho aby sa motorka poriadne odskúšala v každých podmienkach na čo je stavaná a s toho sa robili závery.
Lietať po dialnici dlhodobo 150-170 je podľa mňa normálne pri turistike, kde si nudné presuny skracujem dialnicou. Veľa bikerov má ,,litre" práve kvôli takýmto presunom, lebo trápiť naloženú 650tku je masochizmus.


19.09.2017 21:57

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

V-Strom je na živo oveľa krajší . Dnes jazdiť 170km/h je len pár sekundová či minútová záležitosť ... radarov je toľko, že človek na kilometer sliedi či nezbadá niečo podozrivé aby nedostal "pozdrav " .
To boli časy pred 15-20timi rokmi keď sa dalo ťahať za plyn :-)


19.09.2017 21:54

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Eh, chlapi sorry, ale motorky su konstruovane na vysoke rychlosti. Sa citim tak trochen cudne, ze medzi motorkarmi sa musim takto obhajovat. V Nemecku nemaju rychlostne limity na dialniciach, kolko tam asi jazdia motorkari? Na okruhu lietame lajtovo pod 300...

Herghott


19.09.2017 21:48

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

peto51
 Turista 

Ikona

Re: saly: Si im to ,vytmavil.Krátko a múdro...


19.09.2017 14:49

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja ked som robil dialnicne presuny cez rakusko a taliansko tak 150 tacho, lebo to je okolo 140 gps a to toleruju policajti v tychto krajinach.
Pozeram to akurat v mojich zaznamoch, napr v 2008 som tak dal 900km za den a spotreba bola 7,4 - tri kufre a motorka mala 2.500km.


19.09.2017 14:48

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

saly
 Turista 

Ikona

Re: Herghott: Takže mali pravdu.Tie testovačky dostávajú riadne na buchtu >:-) A potom,že tak veľa žerú :-)))


19.09.2017 14:31

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: saly: sam mam prave z tohto dovodu Multistradu. Robim to na kazdej testovacke, ktora to dokaze.

Herghott


19.09.2017 14:28

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

saly
 Turista 

Ikona

Chlapi vy ste sa asi s koňom zrazili.To by som vás chcel vidieť ako cestujete čo i len 200km 170km/h.
A to na akomkoľvek stroji.A to že 800 km. :-@ :-@

Dôvod úpravy: +

Upravené 1 krát. Naposledy upravil saly (19.09.2017 14:30)


19.09.2017 13:34

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor ... je ten rozdiel v spotrebe na 100km na urovni skatulky cigariet kupenej tu na vychode
Nó . A na 800 kilometroch je to jedna noc v penzióne aj s raňajkami .

Skús rozgúľať tu tvoju na 170 , podrž tú rýchlosť nie 5 , ani desať , ale takých tristo kilometrov a daj vedieť , za koľko litrov si sa viezol .
Ak budeš mať pod osem , tak je to slušné , pod 7,5 vynikajúce . 8-)

Dôvod úpravy: 170 , nie 140 , ani 150 , ba ani 160 , naozajstných 170 .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (19.09.2017 13:35)


19.09.2017 13:19

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

afrika viem ze ma pomerne apetit na to ze nema vela koni a je to "len" liter... ale aj tak si myslim ze pri 170 si nepotiahne 8.5


19.09.2017 13:11

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Tak ani Afrika neni uplne ze striedma v takych rychlostiach. Nad 7 urcite.

Herghott


19.09.2017 13:02

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aj tak.... ktore sucasne cestovne enduro (nie 10 rokov stare karburatorove varadero) pri 170km/h zere este 8.5

p.s. teda nie zeby na tom zalezalo ...tato rychlost je daleko za limitom tolerancie policajtov + nie je standardnou pre cestovne endura + tzn. pri obcasnom presune je ten rozdiel v spotrebe na 100km na urovni skatulky cigariet kupenej tu na vychode


19.09.2017 12:54

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: matus: nemyslim si... Bola cerstvo zabehnuta. Nespominam si na presny pocet najazdenych kilakov, ale mohla mat okolo 1 500. A v "normalnych" rychlostiach (mesto, okresky) bola ta spotreba normalna...

Ako pise PeterUK vyssie, nad 130 ta spotreba fakt rastie. Ak si dobre spominam, v tlacovych materialoch sa pisalo, ze E4 dosiahli iba pridanim dalsich katalyzatorov, cize dodavka paliva nebola zmenena.

Herghott


19.09.2017 12:48

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nemohlo byt nieco na tej motorke pokazene?
170km/h je dost ale ta spotreba by nemala byt vyssia ako zhruba 7,5l


19.09.2017 12:38

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

DDD452
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Predné plexi je jednoducho nastaviteľné aj počas jazdy, no ja by som prijal aj o kúsok vyššie, hlavne kvôli hluku obtekajúceho vzduchu, ktorý mi išiel priamo do helmy.

Vie toto niekto rozviest? Priplatkove plexi to riesi?


19.09.2017 10:14

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jazdu vo dvojke planujeme robit castejsie.

tak to sa turbína poteší :-))) + ak tam už bude ladvinka tak možno doplniť aj o názory a postrehy ladvinky (turbulencie, posed, komfort sedla)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.