Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1578 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26139
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15799)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10340)

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuV Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: Doplnené: Vaše otázky a odpovede - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
10.03.2018 12:15

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

V článku teraz doplnené Vaše otázky na konštruktérov BMW F750/850 GS 2018 a odpovede: - hneď na začiatku.

Re: MaAT: Pointa bolo v tom že položte otázky a ja ich položím priamo ľuďom z BMW - teda v tomto prípade je pointou "papagajovat" - dávam vám ich odpovede. ;-)


10.03.2018 7:51

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Jozef Lesňák - JL89
 Kávičkár 

Ikona

.. Nastavim si jazdny rezim, trakciu atd. Jazdim teren a ked motor zdochne, tak po nastartovani musim nastavit opat svoje nastavenie alebo to ostane ako bolo ?
Pri startovani musim mozem mat rychlost a startovat so spojkou ? Dik


10.03.2018 5:18

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Pravdepodobne je to len moja OCD, ako pri kardanoch, alebo dusovych kolesach, ale motor vyrobeny v Cine, aj ked “pod dohladom” BMW vo mne vzbudzuje nervozitu. Nemozem za to, som stara skola a globalizacia mi nerobi dobre. Stale si cenim napis na mojej moto “Made in Japan” ako istu zaruku kvality, aj ked ani to uz asi ziadna zaruka nie je. Keby bolo toto “male” GS vyrobene cele v “zapadnom” Nemecku, asi by som na neho pozeral inak, ale zial, nemozem sa preniest cez ten cinsky Loncin motor. Jawe vycitame cinsky povod jej vyrobkov, ale pri BMW sa to sotva spomenie. Inak vsetko OK, motorka pekna, palec hore za inovacie a bezdusove pneu.


09.03.2018 12:14

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

..hm, kedysi sa v ramci porovnavacich testov nepapagajovali len ucelove zvasty dilerov, ale skutocne sa merala hmotnost moto, objem nadrze, spotreba, dokonca aj take prkotiny ako sila potrebna na stlacenie spojkovej packy ci intenzita klaksonu..
Ked som pred par rokmi poukazal na to ze su tu v jednotlivych specifikaciach sa objavuju evidentne kraviny, tak mi redakcia odpovedala, ze su to oficialne udaje od vyrobcu.
No a vysledok je ten, ze vdaka takymto testom dnes mozme porovnavat akurat to, cim nas vyrobcovia v priebehu rokov krmili Dnesni citatelia uz nemaju ani paru, kolko benzinu si musia zaobstarat ked chcu motorkou X realne prejst vzdialenost Y, alebo aku tazku motorku este realne zvladnu, alebo aku zataz este zvladne motorka...
Z pohladu vyrobcu, fenomenalna strategia [dobre]


09.03.2018 11:00

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: Samozrejme aj ABS niečo váži, aj samotná jednotka, zvyčajne ABS znamenalo aj väčšiu baterku. Veľký katalizátor a výfuk. Veď dobre viete aké výfuky obrovské majú nové modely. Veď každá jedna moto čo prešla na EURO4 pribrala nejaké to kg...


09.03.2018 9:46

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

pozeram do toho porovnania prveho modelu a "medzimodelu" a vidim tam volitelne ABS a ABS v serii, neviem, ci to moze mat 7kg, ale nejaky rozdiel to isto spravi.

K tomu F800GS vs. F850GS. Neviem sa zbavit pocitu, ze 850 bude "rozpoctovejsie". Navyse sa farbami a rafikmi akosi chce podobat na Afriku.

Mne osobne sa viac paci "male" GSko s tankovanim v zadu na boku. Ale uvidime po vystave, mozno zmenim nazor.


08.03.2018 21:26

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: to ze si vcera pil je akože výhovorka. Dosť trápna ;-)
No nič nejako sa zariadim...


08.03.2018 20:07

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Dal by som si pivo, ale vcera sme pili na Tomasa... BTW Vsetko najlepsie!
Ale blizko stanice je prijemna krcmicka MOREE. Zo stanice do lava a dole po schodoch.


08.03.2018 19:18

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: ved toe infu su dostupne na nete volne. Len vravim ze v minulosti kazdy vyrobva udaval ako chcel. Dakto dry weight aj bez baterky ;-) extrem ;-) a wet bolo bez bezninu.
Taka honda zacala jeden rok udavat iba wet, a plne naplne vsetky, tak ten rok vsetky jej modely vyzerali ako s nadváhou ;-)

Apropi vazenie sme uz riesili... Je tu diskusia... Realizovatelne.

Ale v konecnom dosledku je to len cislo. Dve masiny co maju rovnako kg mozu byt diametralne odlisne...

Stale cestujem... Len cez mobil pisem. Doma spracujem odpovede na vcetky otazky...

P.S. Cca za 1h na pivo niekde blizko vlakovej stanice BA ;-) Kto by chcel pokecat o bavorakoch ;-)


08.03.2018 18:47

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: ak 15kg je rozdiel medzi euro3 a euro4, tak nech nas vsetci motorkovi chrania pred euro5.... :-D :-))) :-D

A to ma ten novy model, este mensiu nadrz!

Re: raptor: vies zistit kolko kg pridava prehodenie retaze a vyfuku z jednej strany na druhu? >:-)


08.03.2018 17:25

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 aco stara F800GS nebola europskych rozmerov a s riadnou nosnostou?

awia vychadzam z informacii volne dostupnych na internete... podla mna pri tebe to radsej porovnali s "vahovym medzimodelom" vid janovalova tabulka

inak čo by bolo úplne najvác ppč keby ste pri vašich testoch (samozrejme tu v SR) mali k dispozícii váhu kde by ste mohli motorrad reálne odvážiť


08.03.2018 16:50

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Je mi to fuk, moj favorit to nie je :-) Ale zas ked to postavili na riadne europske rozmery s riadnou nosnostou s urcitym konfortom, tak moc neni priestor na dietu.


08.03.2018 16:50

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: stale cestujem nestiham pisat. Nova 850 je o 12kg tazsia ako bola 800 tak mi povedali. Nove normy, euro 4, vyfuk, kayalizator atd... Tam je ten narast.
Neviem ci idavas spravne cisla... Pred par rokmi vyrpbco udavali mokru vahu ale bolo to b3z benzonu... Sa carovalo...


08.03.2018 11:40

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vyzera to, ze ta motorka kazdych 5 rokov cosi priberie
motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C8500%2C9194%2C11594%2C


08.03.2018 11:13

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 preco by som mal to mal porovnavat s Afrikou :-O . Treba sa vzdy porovnavat s lepšími.

"stará" F 800 GS Hmotnosť s náplňami: 207 kg

nová F 850 GS Hmotnosť s náplňami: 229 kg

akože nový model a +20kg? :-O :-@ :-))) :-D [dobre] a že zrovna s tebou to ani nepohne tak to sa fakt čudujem 8-)


08.03.2018 10:42

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: raptor: ved to ide ako Afrika a je to viac ako o 10kg lahsie :-)
Neni dovod frflat 8-)


08.03.2018 9:46

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

odpoved - neodpoved [zle]

urobit nove middle class road enduro s vahou aku mal vrchol ich ponuky pred 15 rokmi... [zle]


07.03.2018 15:42

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: mana: Podsedlovy ram je montovany. Priestor pod sedlom som vam odfoti

Foto: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska...


Dalsie video

Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska


07.03.2018 11:35

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: k tej nadtzi to com som pisal je ich odpoved ;-)


07.03.2018 11:16

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

vaso Nemcik - mana
 Bahniak 

Ikona

Ma to podsedadlovy ram napevno alebo demontovatelny ako stara.


07.03.2018 10:09

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

duggo
 Kávičkár 

Ikona

za chvilu budu mat zlate rafiky aj choppre


07.03.2018 7:47

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia - vsetko beriem ale ked pred rokmi presunuli nadrz pod sedlo tak tiez to boli argumenty typu "Lepsie rozlozenie hmoty"

nezabudni sa ich urcite opytat na tu hmotnost !!


06.03.2018 18:47

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: jak nepochvalia ;-) na to sa tu nehráme. Skúsim ziskat odpovede na vsetky otázky. Na kazdu musim oslovit ineho človeka.

Motor je inak fajn, agresívnejší a tocivejsi sko Afra. Sportovy.

TFT perfektne citatelne vždy!

Na Adventure sme sa už pýtali. Nik nič nepovie lebo nemôže ale u úsmevu je jasné ze bude... Ja dufam ze nádrž aspon 20, 22l, vyssie zdvihy a nastaviteľná vidlica... Kto vie...

Nádrž dopredu. Pytal som sa včera: Lepsie rozlozenie hmoty, zaťaženie predneho kola. Nadrz vzadu vela ovplyvnovala vraj zatazenie zadneho tlmica, plna vs. prazdna. Takto ked je na klasickom mieste tak zatazuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal aj ze motor potrebuje na funkciu airbox isteho objemu. Ak nie je misto tak musi ist nadrz inam ;-)


06.03.2018 10:00

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Awia, tak za túto diskusiu /že si ju ako novinár/ spustil Ťa reklamní mágovia BMW nepochvália. >:-)
otázky, také prostoreké :
1,Prečo presun nádrže na klasické miesto?
pamatám si úžasné reči okolo ked nádrž dali pod sedlo.
2,Je teda pod sedlom aspoň nejaký slušný odkladací priestor?
3, Predné pruženie je nenastaviteľné? a zadné ESA? To ESA musí byť tak rozťahané po celom zadku?
4, Načo je dobré prepojenie "držiakov riadítok" ked nie su na samostaných silentblokoch?

Foto: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850...


5, Čo za meranie alebo čo je ten kanálik pod sacím kanálom?

Foto: Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku...


6, Pre trúbu sa fakt nedalo nájsť lepšie miesto?!
Inak táto fotka je obrazom konštruktérskej antiinvencie či ignorácie pojmu enduro aj cenduro.
Však k tomu výfuku už nemôžu dať ani len plastový krytík :-O

Foto: Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku...


Nevadí mi, že to bavori dali robiť číňanom, to je ich vec, no motor starej TDM sa zdá užší, menej členitý, vhodnejší do endura, krajší?
p.s. tieto moje výlučky sú len na základe foto, takže ...

Dôvod úpravy: img linky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (10.03.2018 11:21)


06.03.2018 9:18

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

čitatelnosť toho TFT displaya namiesto klasickych budikov na slnku...
a dúfam že tu bude mať aj nočný režim aby ta to v noci zas zbytočne neosvetlovalo

a ci a kedy bude F 850 GS Adventure a aku velku nadrz bude mat

Dôvod úpravy: p.s. či si konštruktéri nemyslia že hmotnost novej 750/850 neni tak trochu miesto na dalšie vylepšenie (čítaj trapas) ked sa rovná hmotnosti starého vzducháča R 1200 GS [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (06.03.2018 9:20)


06.03.2018 9:01

Re: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Awia,

tak aky je ten motor, hlavne ked ho porovnas s novou Afrikou? V com sa lisi, aky ma charakter?
Tak isto by ma zaujimal podvozok. Je to 50/50 ako Afra ci viac v prospech asfaltu?

dik


06.03.2018 7:53

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Motorky sú úplne nové. Nový motor - vlastný - už nie Rotax. Nový rám, nádrž presunutá dopredu a prvky výbavy zo sveta väčších strojov.

Máš nejaké otázky k týmto motorkám? Polož ich do diskusie a skúsime ich všetky zodpovedať. Máme tu inžinierov, ktorí sa podieľali na vývoji strojov.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.