Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 750 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

www.foxracing.sk Sumoto Brno DS auto MOTOQUAD Indian - www.klasikmoto.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 3892
Áno, bolo to v pohode: 49% (1888)
Nie, bolo to ďaleko za: 51% (2004)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Cassida-apex-06-2018

Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMoto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (27 hodnotení)

Diskusia k článku: Intermot 2018: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

11.10.2018 7:32

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , len upresnenie , BMW R 1100 GS nikdy nemalo 48 a ani 60 kW a už vôbec sa nedodávalo v roku 1989 .


11.10.2018 8:10

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - a presne akym sposobom taketo asymetricke riesenie nezvysuju zivotnost oproti symetrickym?

akym sposobom sa prejavuje kavitacia vo vnutri tlmica, ako sa prejave napr na lodnych skrutkach vieme

alexa7 - velku vacsinu mojho motozivota sa vozim na koncepcii ktora sa tebe paci (velky motor naladeny na maly vykon). K mojmu zivotu takisto nepotrebujem prekonovanu motorku, naopak napr. nova CRF1000 so 70 kW je velmi zaujimave a obratne jazdenie. Ale jednoducho boli situacie kedy mi na GS ten vykon chybal (ladvika, 3 plne kufre, predbiehanie).

to aky rozdiel by bol medzi tebou spominanymi multistradami posudit neviem, ale co viem ze ta 950 by logicky mala prist druha az za 1250. (lepsi pomer vaha / vykon, vyjazdy zo zakrut, rozdiel vo vahe je len 3kg v neprospech 1250 ale 113 koni vs 160).

Co sa zhodneme ze 80-90% je vzdy pilot.

Ja si myslim ze to ze mas 160 konovu motorku neznamena ze musis na nej chodit ako prasa. Je prijemne vediet ze tam tie kone su ked ich potrebujes.


11.10.2018 8:17

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , veď tryskac na vysvetlenie posunul link o kavitácii . Nepomohlo ?


11.10.2018 8:26

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel čo je to kavitacia viem. Pýtam sa ako sa prejavuje konkrétne v zadnom tlmiči motocykla. Pomohlo to takto naformulovať?


11.10.2018 9:02

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak keď to vieš , tak citujem "Ak sa v mieste implózie nachádza pevný materiál (lopatka turbíny, lodná skrutka, potrubie a pod.) má to naň deštruktívny účinok."

A čo je vlastne tlmič ? To spomenuté potrubie (a pod.) 8-)

Dôvod úpravy: Jedna firma si to dala aj do názvu , tube = po anglicky aj potrubie , no a anglické tube je vlastne v Taliansku tubo a keďže ako prvá použila medzi dvomi tlmičmi vyrovnávacie hadice , dala si do názvu aj preponu Bi , teda Bitubo . :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.10.2018 9:12)


11.10.2018 9:08

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Ked uz tam kavitacia je, ocom trochu pochyubujem, tak sa prejavuje vsade rovnako, ci na lodnej skrute tak aj v tlmici, hned za piestom, teda podla toho akym smerom sa pohybuje.


11.10.2018 9:12

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Kavitácia sa deje v oleji, jednoducho ak vznikne podtlak tak sa v oleji spravia bublinky. (daj si olej do striekačky, zapchaj prstom a potiahni piest - uvidíš) Proti kavitácii je v tlmiči protitlak plynu či už ako emulzia alebo v expanznej nádobke cez piest, gumennú membránu a pod.

Moto Guzzi V85 TT - má zadný tlmič s expanznou nádobkou...


11.10.2018 9:16

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

A kde preboha v tlmiči vzniká "podtlak" v kvapaline?


11.10.2018 9:21

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: egres2: pri rozťahovaní že... Nad piestom.


11.10.2018 9:22

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel akurát si myslím že obvodová rýchlosť lodnej skrutky pri ktorej vzniká kavitácia je násobne vačšia ako najvyššia možná rýchlosť pri ktorej može dôjsť ku stlačeniu tlmiča bez jeho následnej mechanickej deštrukcie


11.10.2018 9:28

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Awia ... tlmič s expanznou nádobkou [dobre] Veď inak by s tou pracovnou dĺžkou vydržal tak do prvej garančky .

Expanzná nádobka je oveľa-oveľa dôležitejšia časť tlmiča ako nejaké hydraulické nastavovanie predpätia pružiny , ľudia by preto pri objednávke mali dávať prednosť expanznej nádobke pred hydroštelom , len nie vždy je "expanzku" možné nainštalovať .
Ideálne je aj to , aj to (expanzka + hydronastavovanie predpätia) , ibaže tam tá cena stúpa oproti "klasike" zhruba na dvojnásobok .

Taký tlmič je fajn (čo fajn , doslova vynikajúci) , viac ako o triedu vyššie ako tzv.klasiky (úplne-úplne iné pruženie) , ale aj ten má svoju životnosť , aj keď , samozrejme , o dosť dlhšiu proti "klasike".


Dôvod úpravy: raptor , práveže ten tlmič "maká ako farebný" .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.10.2018 9:35)


11.10.2018 9:44

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Awia, no myslim si, ze podtlakove bublinky v striekacke asi nemozu narusit material tlmica, kavitacia je destrukcia, megarychlost kvapaliny, odtrhnutie materialu, samozrejme, ze nie jeden vybuch tlmica, ale miliony malych vybuchujucich, alebo teda kvapalinou zaplnajucich sa vytvorenych medzierok.
Kua uz som ako kpt. Danko :-D

a predne tlmice teda trpia kavitaciou ked nemaju expanzku ?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 9:47)


11.10.2018 9:46

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Brazel :-D
Raptor kavitácia je ked sa v kvapaline o nejakom tlaku u nás tlmičový olej sa kvôli rýchlosti jej prúdenia vytvárajú dutinky - kavity vyplnené plynom, parou či "vákuom" v ktorých je nižší tlak ako v kvapaline a väčšinou aj nižší ako atmosférický.
A čo dokážu spraviť s funkčnosťou tlmiča bublinky v oleji pri ventiloch a planžetách si už vieš predstaviť.
Myslím si, že toto je asi druhý či tretí hlavný dôvod prečo sa tlmiče tlakujú, lebo čím vyšší tlak, tak tým ku kavitácii dochádza pri vyšších rýchlostiach.
Mám pocit, že si si moje tvrdenie o kavitácii vyložil ako kavitačné poškodenie - o tom som nepísal.
Ale keby toto TutoTereno zobral do ruky taký Dodo či Svitko možno by došlo aj k tomu >:-)

K asymetrickému zaťaženiu, mal si fyziku? Sily na páke, ohybové momenty a pod. Ak nie tak si nalož rupsak, zaves ho iba na jedno plece a chod na hory. Potom nech Tvoja manželka dá vedieť ako Ťa dávala dokopy. Ak áno, tak pochopíš, že pri asymetrii okrem klasického zaťaženia vznikajú aj daľšie sily a momenty na ktoré treba konštrukciu nadimenzovať /čo výrobcovia aj robia a zvládli to/
A z tohto pramení moja averzia k takémuto riešeniu - kvôli dizajnu komplikovať výrobok.


Dôvod úpravy: kým som /v robote / dopísal pribudlo tu viac príspevkov začal som písať po Brazelovi 8:17

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (11.10.2018 9:50)


11.10.2018 9:50

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel to že maká ako farbený sa zhodneme.. ale v porovnaní s otáčkami lodnej skrutky pri ktorých dochádza ku kavitácii je to obyčajný lenivec...


11.10.2018 9:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ked chytis kolesom jamu, tak lodna skrutka je proti tomu nic ..

pozri sa ako pomaly musia ist lodne skrutky na ponorkach, su lahko sledovane volnym okom, a este maju patentovany, za velke miliony navrhnuty tvar, aby nevznikala kavitacia - vybuchy, zvuky, zachytene radarom, protivnikom... alebo teda aj vlastnym vystrelenym torpedom, ktore zachyti zvuk a napali to do vlastnej ponorky, co sa sem tam stavalo ...


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 9:58)


11.10.2018 10:00

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč - tak teraz už vobec nerozumiem, ale konečne si porozumel ty mne.
Áno neriešim kavitáciu ako takú, ale riešim aké má následky v tlmiči motocykla.

ak tvrdíš že dochádza v tlmiči ku kavitácii bez toho aby niečo poškodila tak

1. ak je to pravda tak je to vlastne jedno lebo nič sa nepoškodzuje
2. ak to nie je pravda tak je to tiež jedno lebo sa nič nepoškodzuje

mám zato že ak dojde ku kavitácii tak sa musí prejaviť.

detto to iste pri asymetrickom zaťažení. Ja sa ťa nepýtam na fyzikálne vysvetlenie ale na prax. Ukáž a dokáž že motorka ktorá má jednoramennu kyvku vydrží menej. Goldwing, GS, Paneuropean, VFR, všetky Ducati vďaka tomuto riešeniu stráca oproti konkurencii s dvojramennou kyvkou.

Prosím ťa ukáž kde sa to v praxi prejavuje, ale nedávaj mi sem tú pomaly bájnu fotku zlomeného kardanu 1200 GS lebo zlomiť sa dá úplne všetko ak to dostatočne preťažíš ale neriešiš údržbu.

Dôvod úpravy: duggo - prosim ta ja neriesim lodne skrutky kde sa niekto zameral na to aby nevznikala kavitacia.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 10:01)


11.10.2018 10:04

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

a co riesis ? pisal si, ze tlmic je lenivec voci lodnej skrutke

len som ti vysvetlil a dal priklad aby si pochopil a pre laika som dal priklad, ale chapem, riesis nieco ine, to ja ale uz neviem co :-}
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 10:05)


11.10.2018 10:06

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo ja riesim to ze ak sa lodna skrutka specialne navrhnuteho tvaru aby nevznikala kavitacia otaca pomaly tak je to uplne neporovnatelne s lodnou skrutkou nejakeho rychloclnu ktoru ti kavitacia zoderie.

Inak povedane ak sa bavime o kavitacii lodnych skrutiek tak sa bavme o tych skrutkach ktory sa ta kavitacia tyka hm?

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 10:06)


11.10.2018 10:18

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Kavitacia je jav v oleji. O destrukcii nik nehovoril, neriesime lodnu skrutku. Presne ako tryskac napisal bublinky sú problem. Bublinky pri prechide cez planzety. Tlmic je natlakovany preto aby tam ten podtlak a tym padom bublinky nevznikali...


11.10.2018 10:19

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Lodne skrutky trapi skor nieco ine ako kavitacia, proti tomu sa ale davaju zinkove anody, ale to sme uz trosku dost offtopic

Ked byde mat toto endure jazditelny motor, nebude kopat, triast a bude mat dobry zvuk, bude to dobra motorka. Tlmic vymenis za ohlins a brm brm brm


11.10.2018 10:31

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: duggo: nesranduj a nestraš. Guzzi musí triasť!!:


11.10.2018 10:32

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

Bublinky v oleji sú "Tlakové" a nie podtlakové.


11.10.2018 10:38

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Awia - kavitácia je jav v kvapaline.
Ak je tlmič natlakovaný (každý je) tak potom o akej kavitácii sa v tlmiči motocykla sa vlastne rozprávame?

Videl tu už niekto tlmič motocykla zničený kavitáciou?



ak nie, tak o akej forme kavitácie v tlmiči sa tu vlastne bavíme.
Existuje kavitácia ktorá derie lodné skrutky a potom iná kavitácia ktora neubližuje tlmičom?

+ dobré rozšírenie otázky od dugga, predné tlmiče nie sú natlakované plynom, pracovnú dráhu mávajú aj vačšiu ako štandardný centrál vzadu. Je v nich alebo nie je v nich kavitácia. Ak je ako sa prejavuje?

Dôvod úpravy: p.s. Duggo - ten ohlins ktorý musíš pravidelne demontovať a dávať servisovať? ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 10:39)


11.10.2018 10:38

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: ok ale prijemne triast, na amisovej som si dal jednu jazdu a tahalo to paradne. A mne sa velmi paci tento motor, rad sa kochám :-)


11.10.2018 10:40

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: egres2: mýliš sa ;-)


11.10.2018 10:43

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona


Video: youtu.be/T7w6PbnRrxI


11.10.2018 10:44

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Raptor nie už nerozumieš, ale ešte stále nerozumieš!
Kavitácia nie je deštrukcia materíálu ale vytváranie dutinek v kvapaline.
Nikde som nepísal o poškodení tlmiča kavitáciou , ak áno cituj ma!
Ide o to , že kavitácia vytvára dutinky tým mení /v tom mieste/ viskozitu oleja, obrazne sa dá povedať, že v mieste kavitácie je miesto oleja "olejová pena" . Takže ak sú planžety a ventily nastavené na olej 10W tak určite nebudú uspokojivo fungovať s nejakou emulziou.

A detto k asymetrii, kde som napísal, že asymetrická kyvka vydrží menej?

p.s. nechci od ludí aby reagovali na to ČO si si domyslel, ale oni nenapísali.

Dôvod úpravy: doplnené čo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (11.10.2018 10:58)


11.10.2018 11:05

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ku asymetrii si napísal presne toto

osobne sa mi nepáči asymetricky umiestnený tlmič alebo jednostranne zavesené koleso, myslím si, že je to zbytočná dizajnová uletenosť, ktorá určite nezvýši spolahlivosť či životnosť.

to že kavitácia mení viskozitu oleja som teda nevedel... ak je to naozaj tak, potom táto debata mala zmysel


11.10.2018 13:29

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Raptor áno tak som to napísal a asi nedostatočne jasne, ale aj trochu naschvál, bol som zvedavý na reakcie >:-) . Nezvýši neznamená že zníži alebo ako si to zobral Ty : "že vydrží menej" . No ked sme si to začali vysvetľovať, tak už v následnom príspevku som písal : nezvýši spolahlivosť či životnosť oproti klasike.
Je to myslené tak, že keby si na klasicky uložené koleso dal ložiská ako sú na mono-paralevery, tak by tie ložiská vydržali možno 3x toľko ako vydržia pri jednostrannom upnutí, podobne to bude aj v uložení kyvky.
Sám vieš, že vymeniť ložiská kolesa na trebárs r1200 nie je tak jednoduché ako na klasike a náročnejší servis tiež nie je plusom. Mám rád jednoduché ale"sofistikované" :-D riešenia a na komplikované sa pozerám dosť rezervovane. To mi však nebránilo kúpiť si 8GS s exotickým vyvažovacím systémom, či snívať o tom, že ak pán Boh, manželka a miesto v garáži nebudú proti, tak by som sa rád "skútroval" na asymetrickej 1200rt


11.10.2018 13:31

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

kavitácia vznikne Zvyšovaním teploty kvapaliny -pozrite si hrniec s vriacou vodou, alebo znížením tlaku NAD kvapalinou (teplota pary príslušnej kvapaliny)
Kde sa v tlmiči zvyšuje teplota tak aby vrel olej a kde sa nad olejom znižuje tlak???
Nechám sa poučiť.


11.10.2018 13:37

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Kavitácia v tlmiči nikdy nebola , nie je a nebude = skutok sa nestal . :-)

Tak neviem , čo mi to podhadzuje za stránku a na čo sa vôbec títo neznalci odvolávajú . 8-)
Nemecky www.ohlins.eu/de/products/motorcycle/kt-302--4850...
Anglicky www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/bm-677--3991...

A tuto hľa , dizertačná práca , ale len pre silných nemčinárov (čo ja nie som) :
www.fzd.tu-darmstadt.de/media/fachgebiet_fzd...
Ktovie . či titul bol udelený ?


11.10.2018 13:51

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

egres2 podľa mňa kavitácia nemá žiadny súvis s teplotou.
Na kavitáciu vplýva rýchlosť kvapaliny, tlak, viskozita, merná hmotnosť a tvar povrchov na ktorých vzniká.

A ešte si nepočul o tom, že voda môže vrieť aj pri 0 st. Celzia?


11.10.2018 13:52

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - neviem aky ma zmysel davat taketo slovne haciky ale dobre :-)))

ak si napisal ze nezvysi a popritom si si vedomy ze "neznamená že zníži" tak všetko ostatné je slovný balast založený na tvojej fóbii z asymetrie. Bodka.

Egreš - zvýšenie teploty kvapaliny je následok po tom ako kavitačná bublina vytvorená v kvapaline imploduje (slovo bublina brať vyslovene obrazne, vo vnútri bubliny je vákuum)

Dôvod úpravy: tryskáč, kavitácia má s teplotou priamy súvis. Nože daj do gúgla kavitačný ohrev vody ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 13:54)


11.10.2018 14:01

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dvojplášťový má vyrovnávajúcu komoru objemu kvapaliny . Tá ale musí byť bez prítomnosti vzduchu ( vysoké vákum) aby kvapalina nepenila (alias nekavitovala)

Jednoplášťové nízkotlaké sú natlakované Dusíkom (ten pôsobí ako vyrovnávač objemu kvapaliny) a ZABRAŇUJE peneniu (tvorbe bubliniek alias KAVITÁCII) Nízky tlak zabraňuje ZMENE tlaku v kvapaline a tým zabraňuje peneniu.

Jednoplášťové vysokotlaké sú takisto plnené dusíkom aby kvapalina nepenila a tvorí TRVALÝ tlak na kvapalinu.

Samozrejme za EXTRÉMNYCH podmienok, Obrovský tlak a zrýchlenie, môže prísť v tlmiči k zmene tlaku a vzniku bubliniek.
Ale nie pri normálnej funkcii tlmiča:


11.10.2018 14:04

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
A ešte si nepočul o tom, že voda môže vrieť aj pri 0 st. Celzia?
Toto myslíš vážne???
Môže vrieť aj pri mínus 150 C za podmienky že je tam tlak 0,00000000mbar.


11.10.2018 14:05

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

V "bubline" môže byť tlak alebo podtlak.
Explózia.
Implózia.


11.10.2018 14:10

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Samozrejme za EXTRÉMNYCH podmienok, Obrovský tlak a zrýchlenie, môže prísť v tlmiči k zmene tlaku a vzniku bubliniek.

To sú presne podmienky , za ktorých pracuje tlmič na motorke/aute .


11.10.2018 14:15

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Vieš aké hodnoty by museli nastať v zmene rýchlosti prúdenia a tým k zmene rozdieľu tlakov v tlmiči aby k tomu prišlo???
Alebo chceš povedať, že tlmiče nie sú nastavené na podmienky bežnej prevádzky aut a motoriek?


11.10.2018 14:20

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Raptor prosím čítaj s porozumením . Ja som reagoval na to, že egreš napísal kavitácia vznikne zvýšovaním teploty.
Ty si pletieš príčinu z dôsledkom. kavitácia nemá priamy súvis s teplotou ale teplota má priamy súvis s kavitáciou.
Egreš. Ked o tom vieš tak prečo sa čuduješ, že v tlmiči /nie celom/ môže vrieť olej?


11.10.2018 14:21

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A ty vieš ? Lebo potom nás tí hnusní výrobcovia len o-to-to (o pár príspevkov vyššie ešte aj ten Ohlins skur..ný :-))) )
Banda jedna tlmičárska . :-(((((( :-)

Dôvod úpravy: A keďže ten olej vrie , tak sa aj mení na plyn . ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.10.2018 14:22)


11.10.2018 14:30

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč - príčinu s nasledkom si teraz pletieš ty.

uplne jednoducho

Vodu točením vrtule bez vzniku kavitácie neohreješ.
Ak točíš vrtulou tak, že dochádza ku kavitácii, tak teplota vody stúpa.
Nárast teploty je dosledok implózie bubliny vákua.

Začína sa mi to Tutto Tereno páčiť. :-D


11.10.2018 14:46

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

No dobre.
Odkiaľ berie olej energiu.
Bod varu je cca okolo 300C.
Kam odvzdáva energiu. (teplotu)

traskáč:
Ty si pletieš príčinu z dôsledkom. kavitácia nemá priamy súvis s teplotou ale teplota má priamy súvis s kavitáciou.
Prosím vysvetliť. :-O

Ešte mám na CC čku vzduchové tlmiče :-D


11.10.2018 14:52

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

raptor normálne s Tebou súhlasím, tak kde máme problém?
len dám copy.
egreš : kavitácia vznikne Zvyšovaním teploty kvapaliny
tryskáč: kavitácia nemá žiadny súvis s teplotou. - prepáč, že som nenapísal : vznik kavitácie nemá ...

egreš použijem raptora, ber to , že je to pravda, len ak sa bavíme o kavitácii:
vodu točením vrtule bez vzniku kavitácie neohreješ.
Ak točíš vrtulou tak, že dochádza ku kavitácii, tak teplota vody stúpa.
Nárast teploty je dosledok implózie bubliny vákua.


11.10.2018 14:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

romanesku
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zdravím Vás páni, od hodnotenia V85 ku kavitácii je riadny úlet. Ku kavitácii by sa mal vyjadriť človek čo má naštudovanú fyziku prúdiacich kvapalín - hydrodynamiku. Je to obsiahlá veda, vyžaduje hĺbkové štúdium a aj prax. Takže trocha teórie: kavitácia, je hydrodynamická dutina, vytvorená v kvapaline pri prudkom lokálnom poklese okolitého tlaku. Po zániku podtlaku, ktorý ju vytvoril kavita zaniká implóziou .
Ak kvapalinu z fyzikálneho hľadiska považujeme za nestlačiteľnú, potom prudký lokálny pokles tlaku spôsobí odčerpanie kvapaliny z určitého miesta, pričom okolitá kvapalina nestihne na uvedené miesto [b](kvôli zotrvačnosti a viskozite) hneď natiecť. Tak na chvíľu vznikne vákuová "bublina" - kavita. Kavita je spočiatku vákuovo "prázdna", ak však dynamický podtlak trvá môžu do nej difundovať pary zo stien kavity. Po zmiznutí budiaceho podtlaku kavita skolabuje (okolitá kvapalina prudko vyplní prázdny priestor), pričom vznikne rázová vlna - mikrovýbuch, ktorý sa šíri kvapalinou do okolia a prejavuje sa akustickým pulzom. Ak sa v mieste implózie nachádza pevný materiál (lopatka turbíny, lodná skrutka, potrubie a pod.) má to naň deštruktívny účinok. Prejavuje sa vytrhávaním mikročiastočiek materiálu, čo spôsobuje rýchle opotrebenie. ]Na vznik kavity má vplyv hlavne rýchlosť prúdenia (veľkosť podtlaku), povrchové napätie kvapaliny a jej viskozita.
Späť k hydr tlmiču: áno, teoreticky tam môže nastať kavitácia. Sú msi toho vedomí konštruktéry hydr tlmičov, ktorý to robia už desaťročia a preto by sme mali mať určitú dôveru v ich schopnosti.

Mne osobne sa motka páči, či po technickej stránke, dizajn(až na vysoký predný blatník ) a aj imidž.

Dúfam, že búrka okolo kavitácie už utíchne


11.10.2018 15:08

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

romanescu a to načo si sem skopíroval obsah z už vloženého linku z wikipedie?


11.10.2018 15:09

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč a kde si teda pletim príčinu s dosledkom keď zrazu so mnou súhlasíš? :-))) :-D

začína to tu byť rehotavo uštipačné :-D :-D [dobre]


11.10.2018 15:11

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

romanesku , ak si autor opisu kavitácie na slovenskej vetve wikipédie , tak pokračuj v ďalšom objasňovaní [dobre] , ak si to teraz sem len skopíroval , tak tryskac sem dával link už na predchádzajúcej strane .


11.10.2018 16:08

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Raptor napadlo ma mnoho uštipačných viet, no držím sa a nenapísal som ani jednu a nevidel som ani žiadnu inú.

Neviem o tom, že by som s Tebou zrazu súhlasil, lebo stále tvrdím to isté.
To môžem rovnako napísať aj ja, že Ti s mojou pomocou konečne došlo a pochopil si, že v tlmiči môže dôjsť ku kavitácii a tá ovplyňuje vlastnosti oleja a jeho funkčnosť.

Ale načo to?

Napísal si: tryskáč, kavitácia má s teplotou priamy súvis. Ja som si to zle vysvetlil, že zastávaš egrešov názor o tom, že kavitácia vzniká teplotou. Preto som napísal o príčina vs. dôsledok.

V tom som spravil chybu, lebo nad tým si mal text : zvýšenie teploty kvapaliny je následok po tom ako kavitačná bublina vytvorená v kvapaline imploduje (slovo bublina brať vyslovene obrazne, vo vnútri bubliny je vákuum). - s tým samozrejme súhlasím.

Stačí to takto vysvetliť a ak sme sa pochopili aj uzavrieť?


11.10.2018 16:09

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Ale späť k bublinkám :-)))


11.10.2018 16:11

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Explo, neboj sa zachvíľu všetky implodujú :-P


11.10.2018 17:04

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

A vo vriacej vode vzniká čo?
štyriskáč?


11.10.2018 18:23

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tiež vákuová bublina ? :-O


11.10.2018 19:48

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Egres2 dobre, dobre všimol som si to už pri minulom príspevku, len som neveril, že 61 ročný chlap, ktorý sa prezentuje ako človek, čo si vie excelentne poradiť s právnymi problémami, nevie napísať neoslovuj ma egreš. Prepáč ospravedlňujem sa, myslel som si, že máš prezývku egreš a len v nicku sa nedá spraviť interpunkcia.
Môžem vynechávať 2ojku?


11.10.2018 20:30

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: brazel:
Keby som velmi hladal, mam este valce a karburatory z oilheadu, hadam z roku 1990, mozno 92
Asi to bolo GS, ale zial ja uz som kostil len motor. Malo to mensie vrtanie, okolo 94mm to si nepamatam presne, ale aj zdvih to malo iny, vyssi, hadam 71mm, lebo novsie vstrekovane, cca od 95 roku, mali zdvih zhodny 70,5mm 850, tak 900 a aj 1100.
Ja som to riesil, koli kluke a prave ta kluka z toho cuda nesedela do novsich motorov.
Mal aj dalsie odlisnosti ten motor, ale to je na dlhe pisanie off topic.
Hlavne mal este karburatory, na miesto striekaciek, klasika bing, inak normalny oilhead.


11.10.2018 21:43

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Nemyslim si ze by sa olej v tlmici ohrieval nasledkom kavitacie, teda ked tam nejaka je. Skor si myslim, ze sa ohrieva trenim roznych suciastok o seba a mozno este stlacanim. No a Prehriaty tlmic prestava tlmit a tvrdne.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 21:46)


11.10.2018 21:44

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , ja si ťa naozaj vážim , lebo viem , že si toho na bitúnku spracoval dosť , ale ...

Ale R 1100 GS prišlo na trh oficiálne v roku 94 (neoficiálne 93) a vŕtanie tie R 1100-vky (1085) mali všetky rovnaké , 99 mm , líšili sa vačkami a kompresným pomerom R a GS 10,3:1 , RS a RT 10,7:1
Na nasledujúcej verzii , teda 1150 (vlastne 1130) , to prevŕtali na 101 a celú sériu firma použila na experimentovanie s rôznymi novotami , pochopiteľne za peniaze cteného (a hlavne platiaceho) obecenstva . :-)

A k výkonom , RS a RT nebudem rozvádzať (66kW) , ale R a GS mali v plnej verzii 58,4kW a pre Nemecko (aj niektoré iné krajiny , kde ich ctení zákonodarcovia odpísali nemeckú daňovú hranicu 57kW) - 56,9 kW , v techničákoch 57kW .

Tá 57kW je v D hranica možno ešte dodnes (len rozdiel v peniazoch už ľudí až tak netrápi) , veď ti muselo byť nápadné , že je akosi priveľa motoriek otypovaných na tento výkon ? CBF 600 , Bandit 600 , GSX 650 F , atď , atď , všetky mali 57kW .
Podobne napr. Virago 250 , oficiálna verzia myslím 16kW , nemecká len niečo cez 12 , lebo ? No lebo nemecká hranica 13 ...
Mali (majú ?) , do 7 , do 13 , do 20 , do 37 , do 57 , do 72 a nad 72 , samozrejme kW .
Koľko je skútrov 6,8/6,9kW a určite by mohli mať vyšší výkon ? Prečo asi ? Žeby do 7 ? :-)))
Slovensko nie je hlavná cieľová krajina výrobcov . 8-)

A tých 48 , čo si spomínal ,tak na to je veľmi jednoduché vysvetlenie , je to chyba v zadávaní údajov , 48 PS=35kW , teda predaj nejakej škrtenej mašiny (alebo možnosť priškrtenia na 35kW) , ale však čo , kW ako kôň , tiež to tam nie je samý mudrc . 8-) :-)))


11.10.2018 22:25

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin ak to čo máš doma je ozaj z 90-92 tak potom si nejakou ko(z)mickou náhodou dostal ku predprodukčnej verzii čomu ale na 99% neverím. Brazel dobre píše že 1100 prišla na trh v 93.

tryskáč v pohode, nemusíme to ďalej škrabať.

egreš - kavitácia produkuje teplo, nie teplo produkuje kavitáciu. Celkom určite je to takto.
Vo vriacej vode je bublina plynu. Vo kvapaline ktorá sa nestihla vrátiť naspať vplyvom lodnej skrutky je dutina ničoho (vákua).


11.10.2018 22:46

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Jasné , že mám pravdu .
A z roku 92 mohol pitvať akurát motor z modelu RS , tie šli na trh oficiálne v 93 , neoficiálne jazdili už 92 -testovacie mašiny .


11.10.2018 23:06

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: brazel:
No ja som tu moto nemal, kupil som torzo motora v krabici, nejake diely z dacoho a sypanicu.
Ale mam dojem, ze to bola GS. Tak to bolo prezentovane. Zadne lesenie podsedove tomu najviac zodpoveda.
Karburatory som odlozil, lebo sa mi zda, ze ked by mi drblo v bedni, tak sa da nahradit striekacka.
A ja mam aj palivovu pumpu ku tomu, nie vysokotlake cerpadlo na striekacku.
Ten motor sa lisil od neskorsich oilheadov par vecami, napriklad v prednych prsiach mal este rozstrekovaci maltezak na olej, ine vedenie oleja a iny olejovy termostat.
Z vonka sa lisi ten motor vedenim prepadu oleja od chladica, ma inde dieru na trubku.
Boh vie z coho to bolo. Mnoho dielov mam teraz vo svojej moto. Napriklad tie predne prsia, plastovy kryt remena, casti startera, sacie vedenia od airboxu ale nesedeli na striekacku atd.
Ale kluka je ina, to viem celkom na isto. Ma vatsi zdvih.
Bohuzial polobloky motora sa nezachovali, tie som uz vyhodil, tam bola prasklina od padu a ine drobnosti.


11.10.2018 23:14

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

... no kurvaže !! to by bolo aby si ju nemal :-)))


12.10.2018 7:55

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Bol to pokus o zlachčenie. Ak sa ťa to dotklo rak sa ospravedlňujem.
raptor:
Ak je tlak v kvapaline atmo plus hydro v hrnci cca 101,325 kPa tak všetko pod túto hodnotu je PODTLAK.
Tak aj v bubline nie je vákum ale tlak nižší ako tlak v kvapaline.
Bublinky ktoré vzniknú pri rozdiele tlakov v kvapaline sú diametrálne odlišné od bublín vzniknutých rotáciou pevného predmetu v kvapaline aj keď princíp je rovnaký a to dodaná energia.

Ak pridám do kvapaliny energiu vo forme tepla tak vytvorím rozdieľ tlakov kvapaliny a tlaku nad povrchom kvapaliny tak vytvorím kavitáciu -bublinky vriacej kvapaliny vo forme pary v kvapaline .

V prvom rade musíš dodať kvapaline energiu (napr pri kavitačnom kúrení) a až potom ju môžeš nechať cez výmenník odovzdať získanú energiu vo forme tepla.


A ako vznikne kavitácia ak nedodáš kvapaline energiu (teplo) ????????????????

egreš - kavitácia produkuje teplo, nie teplo produkuje kavitáciu.
Toto by bolo perpetum mobile tretieho druhu :-D


12.10.2018 8:21

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - samozrejme že najskor musíš dodať energiu aby si ju mohol premeniť na inú formu energie. Inak to nejde to si nemusíme hovoriť.

Pri kavitácii energiu dodáva motor ktorý točí vrtulou. (Snad sa zhodneme sa ze vrtula nedodáva teplo do kvapaliny?) ktorá sa točí tak rýchlo že vznikajú bublinky vákua ktoré implodujú a až pri tomto jave implózie sa uvolnuje teplo.

Ty hovoríš o pridávaní energie vo forme tepla aby si vytvoril kavitáciu. Ja hovorím že najskor musí vzniknúť jav kavitácie (mechanickym sposobom) aby bolo vytvorené teplo.


12.10.2018 8:31

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Je absolútne jedno akou formou dodám kvapaline energiu = teplo (najednoduchší prenos energie).
Buď si budeš v zime trieť ruky o seba =mechanický spôsob, alebo si ich priamo ohreješ nad radiátorom =pridať energiu priamo už niekde vytvorenú = vždy pridáš najskôr teplo a až potom sa môže energia prijatá vo forme tepla odovzdávať ďalej, napr. do bublín za lodným šróbom.
končím.


12.10.2018 8:45

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

egres Tvoje závery sú nesprávne lebo vychádzaš z tohto , citujem:

Ak pridám do kvapaliny energiu vo forme tepla tak vytvorím rozdieľ tlakov kvapaliny a tlaku nad povrchom kvapaliny tak vytvorím kavitáciu -bublinky vriacej kvapaliny vo forme pary v kvapaline .

tento výrok je úplne zmätočný.
Pridaním tepla nevytvoríš rozdiel tlakov v uzavretom priestore.
ešte sa nikomu nepodarilo "kavitovať" kuchtu či parný kotol. - z hladiska prúdenia statické javy
teoreticky by mohlo kavitovať napúšťacie zariadenie kotla či potrubie k p. motoru - médium prúdi sú tam dynamické sily.
Kavitácia je dynamický jav musí tam byť prúdenie


12.10.2018 8:54

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

picaso
 Edvenčr 

toto je vysoko doborna téma

A tak teda bude ta guzina schopna jazdy ci nie ? :-D


12.10.2018 9:05

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

romanesku
 Turista 

Ikona

prepáčte, nevšimol som si že už bol v niektorom príspevku daný link . Hoci som vyštudoval STU Bratislava - Strojnícku fakultu a urobil skúšku z predmetu Hydraulika, kde sa preberala aj kavitácia a hydraulické rázy, nenapísal by som to lepšie ako to bolo v tom linku. Je to tam popísané jasne a zrozumitelne . nechápem prečo teda je tolko polemiky okolo toho, dokonca niekto porovnával kavitáciu s vriacou vodou.
Prosím , vráťme sa k V85. Napríklad polemika okolo zadnej kyvke bola zmysluplná. Môj názor je, že toto riešenie nie je zlé pri dostatočnej dimenzii čapov kyvnej vidlice a ložísk+ich ochrana. Samozrejme dôležitá je aj tuhosť rámu, respektíve uchytenie tlmiča. U MG by to nemal byť problém,robil vždy tuhé rámy. Určite robili simulácie počas vývoja a ostré skúšky podvozku tokže ,,no problema".
Nevie nikto kolko váži? cca 200kg? Ak to bude lachšie ako môj TA700, začnem o tom reálne uvažovať.


12.10.2018 9:26

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ultrazvuk.


12.10.2018 9:55

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

salem79
 Kávičkár 

Re: picaso: Ano, v zasade bude schopna jazdy. Avsak len na vyzametanom okruhu s dokonalym povrchom. V pripade nerovnosti moze zadny tlmic pohrozit kavitacnym procesom a nasledna implozia sposobi vymazanie jazdca vratane motorky z povrchu zemskeho.


12.10.2018 10:24

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Spravia zvolavacku, k zadnemu tlmicu privaria kuchtu a dalsie explozie budu zazehnane.


12.10.2018 10:28

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Wau, tu je ale fyzikov :-O >:-)


12.10.2018 13:07

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš spravidla mávaš pravdu ty ale tento krát ju nemáš a mám ju ja a Tryskáč.

Bez javu kavitácie možeš tou vrtulou krútiť akokoľvek dlho chceš teplota neporastie. Ak tou istou vrtulou začneš krútiť tak (rýchlejšie) že dojde ku kavitácii teplota porastie. Neviem to inak a lepšie napísať.


12.10.2018 13:32

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

Za prvé:
Diskusia začala okolo "bubliniek " v oleji v tlmiči.
Potom ste do toho zatiahli kavitáciu a samozrejme najprezentovanejšiu kavitáciu lodných skrutiek.
Celú dobu píšem o "bublinkách" "pene v oleji respektíve v kvapalinách.

Zober si fľašu s olejom (kuchynským) a lej ho z výšky do sklenenej nádoby.
Bude plný "bubliniek" vzduchu.
Žiadna lodná vrtuľa, žiadna rýchlosť prúdenia v potrubí, tlakovom hrnci atď. žiadna vákuová bublinka .

Zober nádobu z olejom bez "bubliniek" a daj ho na sporák a pozeraj ako sa ti začnú v oleji tvoriť "bublinky" vplyvom tepla a nie vplyvom kavitácie.

Sily (kinetické - energia) pôsobiace na olej v tlmiči sa menia na teplo - energiu a zohrievajú olej. Preto by sa teoreticky po zahriatí na teplotu varu v oleji mohli tvoriť "bublinky" a kedže "bublinky" plynu sú Stlačiteľné tak by sa tlmiaci účinok znižoval.

Kavitácia vplyvom rozdielov tlaku naprichádza podľa mňa do úvahy vzhľadom na rovnaký priemer valca tlmiča.

A posledný (ostatný) krát .
Kavitácia spôsobená otáčaním lodnej vrtule je len a len na základe ROZDIELNYCH tlakov spôsobených otáčaním vrtule.Teplota je len odovzdaním ZÍSKANEJ energie , ktorú odovzdá kvapaline implózia kavity.
Každá zmena skupenstva kvapaliny alebo plynu POTREBUJE energiu aby mohla prebehnúť.

Žiadne prúdenie plynov a kvapalín neexistuje bez ROZDIELOV tlakov.
Teplota je len odovzdaním ZÍSKANEJ energie z tepla.


12.10.2018 13:35

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

ado93
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ked uz tu je tolko fyzikov, este si treba ujasnit pojmy TEPLO a TEPLOTA ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (12.10.2018 13:40)


12.10.2018 13:40

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

Píšem obyčajne . ;-)
Samozrejme že presný termín je teplota.
Teplo je následkom teploty.


12.10.2018 15:07

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: egres2: egres uplne jednoducho ako som pisal na zaciatku, vplyvom podtlaku nad piestom v oleji vznika kavitacia teda bublinky vakua. Priklad z injekcnou striekackou je evidentny, kebyze nie som na cestach tak to davno ukazem.
Kazdy tlmic je spraveny tak aby tlmil teda odpor pri roztahovani tam je a preto zakonite musi kavitovat. Kedze v tlmici je oleja malo, malo miesta deje sa to hned. Preto je tam pretlak aby ku kavitacii nedochadzalo.
V pripade tlmiča je kavitacia zla kvoli bublinkam, ktore inak prechadzaju cez planzety... To je hlavny dovod preco sa proti kavitacii bojuje.


12.10.2018 15:31

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

awia:
Preboha kde je podtlak v tlmiči?
Ak stláčam kvapalinu pod piestom tak predsa kvapalina nad piestom alebo plyn kladú ODPOR (to je predsa základný princíp tlmiča. Ak kladú odpor tak to predsa znamená, že majú vyšší tlak nad piestom ako pod piestom.

Trik s injekčnou striekačkou:
Vo valci je atmosferický tlak. Ak ponorím ihlu do kvapaliny a ťahám piest tak robím PODTLAK pod piestom a nasávaná kvapalina na základe ROZDIELU tlakov (samozrejme nad piestom musí byť nižžší ako pod piestom kavituje.

Natiahni do valca striekačky olej do polovice.Obráť striekačku a potiahni piest tak aby nad olejom zostal vzduch.Zatav otvor na ihlu a skúšaj stláčať piest. Kde ti vzniká kavitácia?

Kazdy tlmic je spraveny tak aby tlmil teda odpor pri roztahovani
Prečo si myslím že pri stláčan
A prečo mi píšeš to, čo som jasne opísal x príspevkov vyššie?


12.10.2018 15:44

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Dajte uz niekto do strielacky ten olej, tlmicovy olej, ale nie natiahnut ale rozobrat a vo vedre plneho oleja ju zlozte a piest nechajte v strede. Ozatvorte otvor, vsetko Pod hladinou oleja a vytiahite z oleja. A pokuste sa posunut piest.... chcem vidiet bublinky.


Lebo natahovat vzduchovu bublinu vie kazdy


12.10.2018 15:56

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=Fd8Ng5ll9Jk


12.10.2018 16:26

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: egres2: krasne video, pekne je to tam vysvetlene Dokonca je jasne povedane načo je tam ten plyn... Aby udrzal pracovnu komoru v ktorej je olej stale plnu a aby nevznikali bublinky.
To je typ tlmica kde je plyn a olej oddeleny piestom. Napr tractive to tak robi. Lacnejsie tlmice su emulzne, plyn je natlakovany priamo do komory s olejom. Ine riesenue je oddelenie membránou v expsnznej nadobke je gumenny balonik a plyn je na jednej strane. Take mam ja v Hyperpro napr..

A kde je v tlmici podtlak? Dufam ze srandujes. Tlmic je navrhnuty ze kladie mensi odpor pri stlacani a väčší pri roztahovani. Tede je to úplne zrejmé...


12.10.2018 16:51

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Pre neveriacich tu krásne ukážkové video, ukáže tlmič aj ked je pretlakovany a potom ho vyfuci, pekne v priehladnej verzii.

Ak chces pretoc si to na cca 2min 55sek.


Video: youtu.be/W4ZZYqRVzLc


12.10.2018 17:47

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Hurá, egres s týmto úplne súhlasím, zase citujem:
Kavitácia spôsobená otáčaním lodnej vrtule je len a len na základe ROZDIELNYCH tlakov spôsobených otáčaním vrtule.Teplota je len odovzdaním ZÍSKANEJ energie , ktorú odovzdá kvapaline implózia kavity.
Žiadne prúdenie plynov a kvapalín neexistuje bez ROZDIELOV tlakov.
Aplikované na tlmič :
Kavitácia v tlmiči je spôsobená rozdielnymi tlakmi, ktoré vznikli prúdením oleja cez ventily a planžety.


12.10.2018 20:28

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Špeciálne pre egres2 www.oskole.sk/?id_cat=3&clanok=10183

Pre romanesku , ktorý píše : U MG by to nemal byť problém,robil vždy tuhé rámy. Určite robili simulácie počas vývoja a ostré skúšky podvozku tokže ,,no problema"..

Keďže sa v súčasnom celosvetovom PR odvolávajú na svoju tradíciu , tak by som si s tým "No problema" nebol vôbec istý .
Lebo táto ich konkrétna tradícia je založená len na tom , že "Ale však po tridsiatich rokoch už ľudia zabudli" .

A pre duggo , ktorý spomenul "vymeníš tlmič za Ohlins a bude pokoj" , tak okrem toho , že ani Ohlins tomu nepomôže , tak si treba mrknúť , aký je na foto v rámci toho celosvetového PR

Pozri obrázok



Podľa mňa , podoba toho stroja ešte nie je úplne finálna a všeličo môže byť inak .

Upravené 3 krát. Naposledy upravil brazel (12.10.2018 20:42)


14.10.2018 10:33

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: ktory model od MG nepodlieha tradicii a je “lacny” ?

Moj kamarat, byvaly motokrosar dlhe roky vlastni GS 100 s rovnakym systemom zavesenia a dlhe roky s tym brazdi europske , hlavne rumunske sotoliny a to sposobom , ze som za nim s novou 800 ledva stihal.
Nic mu na tej motorke ku stastiu nechyba.
Tak by ma zaujimalo , kolko terennych km si dal na takomto zaveseni a co ti na tom konkretne vadilo?



14.10.2018 21:14

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

svisto
 Kávičkár 

Re: brazel:

Na čo mali ľudia po 30tich rokoch zabudnúť.

Ja som síce asi zaujatý Guzzista. Poznám viac menej iba Breva/Sport/Norge, keďže staršie a iné modely ma zatiaľ moc nelákajú (MGS 01 nepočítajme :-D )

Ja osobne toto modelové spektrum, ktoré v podstate tvorí jeden základ, považujem za pomerne robustné, hoc pochádza z počiatku tohto tisícročia.
Ak sa aj niečo vyskytlo, ako napríklad na začiatku problém s vačkou, tak to zvolali, vymenili ...

U mňa konkrétne tesnenia pod deklami ventilov, čo som poriešil výmenou tesnenia za silikón.
Odišla RJ, ktorej výmena za takú istú jazdenú stála 6000kč. Zasa je použitá vo veľa japoncoch a europanoch. To sa môže stať hoc komu.

Ináč sú to jazdecky príjemné a neagresívne motorky, ktoré vedia hltať kilometre. Ja som na tom chodil so Nemecka za robotou. Taktiež dala Rumunsko.

Dúfam, že aktuálne modely budú aspoň tak dobré, ako tie za posledných 15 rokov. V takom prípade si myslím, že si vždy nájdu svojich fanúšikov [dobre]


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.