Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1855 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26141
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15799)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)

Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMoto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (25 hodnotení)

Diskusia k článku: Intermot 2018: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

11.10.2018 7:32

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , len upresnenie , BMW R 1100 GS nikdy nemalo 48 a ani 60 kW a už vôbec sa nedodávalo v roku 1989 .


11.10.2018 8:10

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - a presne akym sposobom taketo asymetricke riesenie nezvysuju zivotnost oproti symetrickym?

akym sposobom sa prejavuje kavitacia vo vnutri tlmica, ako sa prejave napr na lodnych skrutkach vieme

alexa7 - velku vacsinu mojho motozivota sa vozim na koncepcii ktora sa tebe paci (velky motor naladeny na maly vykon). K mojmu zivotu takisto nepotrebujem prekonovanu motorku, naopak napr. nova CRF1000 so 70 kW je velmi zaujimave a obratne jazdenie. Ale jednoducho boli situacie kedy mi na GS ten vykon chybal (ladvika, 3 plne kufre, predbiehanie).

to aky rozdiel by bol medzi tebou spominanymi multistradami posudit neviem, ale co viem ze ta 950 by logicky mala prist druha az za 1250. (lepsi pomer vaha / vykon, vyjazdy zo zakrut, rozdiel vo vahe je len 3kg v neprospech 1250 ale 113 koni vs 160).

Co sa zhodneme ze 80-90% je vzdy pilot.

Ja si myslim ze to ze mas 160 konovu motorku neznamena ze musis na nej chodit ako prasa. Je prijemne vediet ze tam tie kone su ked ich potrebujes.


11.10.2018 10:19

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Lodne skrutky trapi skor nieco ine ako kavitacia, proti tomu sa ale davaju zinkove anody, ale to sme uz trosku dost offtopic

Ked byde mat toto endure jazditelny motor, nebude kopat, triast a bude mat dobry zvuk, bude to dobra motorka. Tlmic vymenis za ohlins a brm brm brm


11.10.2018 10:31

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: duggo: nesranduj a nestraš. Guzzi musí triasť!!:


11.10.2018 10:38

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: ok ale prijemne triast, na amisovej som si dal jednu jazdu a tahalo to paradne. A mne sa velmi paci tento motor, rad sa kochám :-)


11.10.2018 13:29

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Raptor áno tak som to napísal a asi nedostatočne jasne, ale aj trochu naschvál, bol som zvedavý na reakcie >:-) . Nezvýši neznamená že zníži alebo ako si to zobral Ty : "že vydrží menej" . No ked sme si to začali vysvetľovať, tak už v následnom príspevku som písal : nezvýši spolahlivosť či životnosť oproti klasike.
Je to myslené tak, že keby si na klasicky uložené koleso dal ložiská ako sú na mono-paralevery, tak by tie ložiská vydržali možno 3x toľko ako vydržia pri jednostrannom upnutí, podobne to bude aj v uložení kyvky.
Sám vieš, že vymeniť ložiská kolesa na trebárs r1200 nie je tak jednoduché ako na klasike a náročnejší servis tiež nie je plusom. Mám rád jednoduché ale"sofistikované" :-D riešenia a na komplikované sa pozerám dosť rezervovane. To mi však nebránilo kúpiť si 8GS s exotickým vyvažovacím systémom, či snívať o tom, že ak pán Boh, manželka a miesto v garáži nebudú proti, tak by som sa rád "skútroval" na asymetrickej 1200rt


11.10.2018 20:30

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: brazel:
Keby som velmi hladal, mam este valce a karburatory z oilheadu, hadam z roku 1990, mozno 92
Asi to bolo GS, ale zial ja uz som kostil len motor. Malo to mensie vrtanie, okolo 94mm to si nepamatam presne, ale aj zdvih to malo iny, vyssi, hadam 71mm, lebo novsie vstrekovane, cca od 95 roku, mali zdvih zhodny 70,5mm 850, tak 900 a aj 1100.
Ja som to riesil, koli kluke a prave ta kluka z toho cuda nesedela do novsich motorov.
Mal aj dalsie odlisnosti ten motor, ale to je na dlhe pisanie off topic.
Hlavne mal este karburatory, na miesto striekaciek, klasika bing, inak normalny oilhead.


11.10.2018 21:44

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , ja si ťa naozaj vážim , lebo viem , že si toho na bitúnku spracoval dosť , ale ...

Ale R 1100 GS prišlo na trh oficiálne v roku 94 (neoficiálne 93) a vŕtanie tie R 1100-vky (1085) mali všetky rovnaké , 99 mm , líšili sa vačkami a kompresným pomerom R a GS 10,3:1 , RS a RT 10,7:1
Na nasledujúcej verzii , teda 1150 (vlastne 1130) , to prevŕtali na 101 a celú sériu firma použila na experimentovanie s rôznymi novotami , pochopiteľne za peniaze cteného (a hlavne platiaceho) obecenstva . :-)

A k výkonom , RS a RT nebudem rozvádzať (66kW) , ale R a GS mali v plnej verzii 58,4kW a pre Nemecko (aj niektoré iné krajiny , kde ich ctení zákonodarcovia odpísali nemeckú daňovú hranicu 57kW) - 56,9 kW , v techničákoch 57kW .

Tá 57kW je v D hranica možno ešte dodnes (len rozdiel v peniazoch už ľudí až tak netrápi) , veď ti muselo byť nápadné , že je akosi priveľa motoriek otypovaných na tento výkon ? CBF 600 , Bandit 600 , GSX 650 F , atď , atď , všetky mali 57kW .
Podobne napr. Virago 250 , oficiálna verzia myslím 16kW , nemecká len niečo cez 12 , lebo ? No lebo nemecká hranica 13 ...
Mali (majú ?) , do 7 , do 13 , do 20 , do 37 , do 57 , do 72 a nad 72 , samozrejme kW .
Koľko je skútrov 6,8/6,9kW a určite by mohli mať vyšší výkon ? Prečo asi ? Žeby do 7 ? :-)))
Slovensko nie je hlavná cieľová krajina výrobcov . 8-)

A tých 48 , čo si spomínal ,tak na to je veľmi jednoduché vysvetlenie , je to chyba v zadávaní údajov , 48 PS=35kW , teda predaj nejakej škrtenej mašiny (alebo možnosť priškrtenia na 35kW) , ale však čo , kW ako kôň , tiež to tam nie je samý mudrc . 8-) :-)))


11.10.2018 22:25

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin ak to čo máš doma je ozaj z 90-92 tak potom si nejakou ko(z)mickou náhodou dostal ku predprodukčnej verzii čomu ale na 99% neverím. Brazel dobre píše že 1100 prišla na trh v 93.

tryskáč v pohode, nemusíme to ďalej škrabať.

egreš - kavitácia produkuje teplo, nie teplo produkuje kavitáciu. Celkom určite je to takto.
Vo vriacej vode je bublina plynu. Vo kvapaline ktorá sa nestihla vrátiť naspať vplyvom lodnej skrutky je dutina ničoho (vákua).


11.10.2018 22:46

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Jasné , že mám pravdu .
A z roku 92 mohol pitvať akurát motor z modelu RS , tie šli na trh oficiálne v 93 , neoficiálne jazdili už 92 -testovacie mašiny .


11.10.2018 23:06

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: brazel:
No ja som tu moto nemal, kupil som torzo motora v krabici, nejake diely z dacoho a sypanicu.
Ale mam dojem, ze to bola GS. Tak to bolo prezentovane. Zadne lesenie podsedove tomu najviac zodpoveda.
Karburatory som odlozil, lebo sa mi zda, ze ked by mi drblo v bedni, tak sa da nahradit striekacka.
A ja mam aj palivovu pumpu ku tomu, nie vysokotlake cerpadlo na striekacku.
Ten motor sa lisil od neskorsich oilheadov par vecami, napriklad v prednych prsiach mal este rozstrekovaci maltezak na olej, ine vedenie oleja a iny olejovy termostat.
Z vonka sa lisi ten motor vedenim prepadu oleja od chladica, ma inde dieru na trubku.
Boh vie z coho to bolo. Mnoho dielov mam teraz vo svojej moto. Napriklad tie predne prsia, plastovy kryt remena, casti startera, sacie vedenia od airboxu ale nesedeli na striekacku atd.
Ale kluka je ina, to viem celkom na isto. Ma vatsi zdvih.
Bohuzial polobloky motora sa nezachovali, tie som uz vyhodil, tam bola prasklina od padu a ine drobnosti.


11.10.2018 23:14

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

... no kurvaže !! to by bolo aby si ju nemal :-)))


12.10.2018 8:54

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

picaso
 Edvenčr 

toto je vysoko doborna téma

A tak teda bude ta guzina schopna jazdy ci nie ? :-D


12.10.2018 9:55

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: picaso: Ano, v zasade bude schopna jazdy. Avsak len na vyzametanom okruhu s dokonalym povrchom. V pripade nerovnosti moze zadny tlmic pohrozit kavitacnym procesom a nasledna implozia sposobi vymazanie jazdca vratane motorky z povrchu zemskeho.


12.10.2018 20:28

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Špeciálne pre egres2 www.oskole.sk/?id_cat=3&clanok=10183

Pre romanesku , ktorý píše : U MG by to nemal byť problém,robil vždy tuhé rámy. Určite robili simulácie počas vývoja a ostré skúšky podvozku tokže ,,no problema"..

Keďže sa v súčasnom celosvetovom PR odvolávajú na svoju tradíciu , tak by som si s tým "No problema" nebol vôbec istý .
Lebo táto ich konkrétna tradícia je založená len na tom , že "Ale však po tridsiatich rokoch už ľudia zabudli" .

A pre duggo , ktorý spomenul "vymeníš tlmič za Ohlins a bude pokoj" , tak okrem toho , že ani Ohlins tomu nepomôže , tak si treba mrknúť , aký je na foto v rámci toho celosvetového PR

Pozri obrázok



Podľa mňa , podoba toho stroja ešte nie je úplne finálna a všeličo môže byť inak .

Upravené 3 krát. Naposledy upravil brazel (12.10.2018 20:42)


14.10.2018 10:33

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: ktory model od MG nepodlieha tradicii a je “lacny” ?

Moj kamarat, byvaly motokrosar dlhe roky vlastni GS 100 s rovnakym systemom zavesenia a dlhe roky s tym brazdi europske , hlavne rumunske sotoliny a to sposobom , ze som za nim s novou 800 ledva stihal.
Nic mu na tej motorke ku stastiu nechyba.
Tak by ma zaujimalo , kolko terennych km si dal na takomto zaveseni a co ti na tom konkretne vadilo?



14.10.2018 21:14

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

svisto
 Kávičkár 

Re: brazel:

Na čo mali ľudia po 30tich rokoch zabudnúť.

Ja som síce asi zaujatý Guzzista. Poznám viac menej iba Breva/Sport/Norge, keďže staršie a iné modely ma zatiaľ moc nelákajú (MGS 01 nepočítajme :-D )

Ja osobne toto modelové spektrum, ktoré v podstate tvorí jeden základ, považujem za pomerne robustné, hoc pochádza z počiatku tohto tisícročia.
Ak sa aj niečo vyskytlo, ako napríklad na začiatku problém s vačkou, tak to zvolali, vymenili ...

U mňa konkrétne tesnenia pod deklami ventilov, čo som poriešil výmenou tesnenia za silikón.
Odišla RJ, ktorej výmena za takú istú jazdenú stála 6000kč. Zasa je použitá vo veľa japoncoch a europanoch. To sa môže stať hoc komu.

Ináč sú to jazdecky príjemné a neagresívne motorky, ktoré vedia hltať kilometre. Ja som na tom chodil so Nemecka za robotou. Taktiež dala Rumunsko.

Dúfam, že aktuálne modely budú aspoň tak dobré, ako tie za posledných 15 rokov. V takom prípade si myslím, že si vždy nájdu svojich fanúšikov [dobre]


16.10.2018 13:32

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Moderator
 Turista 
Virtuálny člen

Diskusia o kavitácii oleja presunutá sem: Len Tak: Tech talk: Kavitácia oleja v zadnom...


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.