Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 362 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

www.foxracing.sk Sumoto Brno DS auto MOTOQUAD Indian - www.klasikmoto.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 3291
Áno, bolo to v pohode: 48% (1585)
Nie, bolo to ďaleko za: 52% (1706)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Suzuki SV650X

Adamoto KTM

60 000 km na moto neznamená vôbec nič... - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu60 000 km na moto neznamená vôbec nič... - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
15.09.2018 10:02

60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

SADLATY
 Geriatrik 

Moju GSR -ku som kúpil novú pred 10 rokmi v Trnave. Pojazdil som čo to, predal ju bráškovi, ten pojazdil niečo, predal bratrancovi z druhého kolena, ten pojazdil niečo, predal minulý týždeň so 67 000km za cenu o 200 eur vyššiu, ako ju kúpil od môjho brata... Za celú dobu sa na motorke menili iba prevádzkové kvapaliny a robil sa cca pri 40000km repas tlmičov. Nič viac. Ešte i kotúče sú na nej myslím pôvodné.... Motorka šlapala ako hodinky, absolútne ale absolútne bez problémov.... Ja momentálne jazdím na stroji , čo má cez 60000 km, poruchy tiež vôbec neriešim, celá je v pôvodnom stave... Len som chcel povedať, že borci, čo si kúpite normálnu nesúťažnú jazdenku s 20.000km a stále riešite poruchy, že miesto tých 20 tis. tam v pohode mohlo byť 200 tis. A teda poruchy stroja nepripisujete nekvalite tej ktorej značky, či typu motorky, ale vašej prostoduchosti pri kúpe. :-D Normálne udržiavaná motorka je pri najazdených 50 tis. km v stave takmer nového stroja. Len som mal chuť Vám vynadať. ;-) Zostante v pohode, je smutné, že my ako zákazníci, čo chceme niečo kúpiť si serieme na vlastné hlavy a snívame a požadujeme od predávajúcich jazdené stroje za minimálne ceny v stave nového. Sami sme si skurvili trh. [zle]


15.09.2018 10:17

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

NostalgicRider
 Geriatrik 

Ikona

Strach z najazdených kilometrov?

Honda CRF 250, ročník 2017 (slovom dvetisícsedemnásť), nájazd 81000km (slovom osemdesiatjeden tisíc kilometrov).....

A k tomu sa nám fundovane vyjadrí jej majiteľ.... a preto hádžem rukavicu, či ju zodvihne... erbe a idééééš.... odpovedaj! [dobre]

Myslím, že táto téma bude naozaj výživná.... [ciel]


15.09.2018 10:45

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

Toman
 Skútrista 

Ikona

- Jawa..... 12000km. raz do roka sa to zadrie, raz do roka praskne ram a vidla, raz do roka sa rozmrda spojka, raz do roka za rozmrda prevodovka a milion dalsich veci.....
- ta zabava k tomu proste patry....
- a kazdy vylet tak ma tu spravnu prichut dobrodruzstva [dobre]

- inak u japonca len bezna udrzba


15.09.2018 12:04

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

TomTee
 Turista 

Ikona

Ja mam na mojej KTM 1290 super adventure cez 51000 a nestalo sa absolutne nic. Ziadny problem, nikde ma nenechala. Dostava co ma dostat. Samemu mi je to divne cakal som na to kedy pride ten tyzden ze bude treba motor :-O


15.09.2018 13:03

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

boombastic
 Turista 

Neda sa to zovseobecnovat. Nezalezi len na dobrom a pravidelnom zakladnom servise, ale hlavne na tom, ako sa ta motorka pouzivala a ci bola a ako burana.
To znamena, ze aj motorka s 20 tisic km sa moze jebat ak nebola dobre urobena napriklad po buracke, alebo jazdila okruhy a nemusi mat stoceny tachac.


15.09.2018 13:29

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

SADLATY
 Geriatrik 

boombastic... normálna nesúťažná jazdenka podľa mňa nie je búraná a jazdená okruhy. Presne o to ide, že mnohí považujú za normálnu motorku tú lepenku, čo polovicu km jazdila okruhy v obmedzovaci... teda ak nie je majitel vymletý, tak po 60 000 km má motorku, na ktorú môže kedykoľvek sadnúť a dať trip po Európe úplne v pohode. Ak nie, tak sa nestará, alebo má motorka reálne 4x viac km ako na tachači. Autičkari su takí istí :-~ takže normalna motorka sa po 20.000 km nejebe, jedine, ze by nebola normálna ;-)


15.09.2018 15:35

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Úžasné zistenie, to ked si všimnú papaláši Eurospjuzu ,urcite to podporia garantom na vedu al výskum


15.09.2018 19:39

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Re: SADLATY: ja suhlasim s tebou, mam DUCATI Monstra 696 s 80000 km a vozim sa a vozim, bola veelakrat na zemi, aj roztrhana na dvakrát , ale považujem ju za spolahlivu a nekaziacu, priznam sa, odišiel alternator a vyrobca to aj riešil zámenou kvalitnejšim altikom Denso))), ale funguje paraaadne.


15.09.2018 19:44

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

boombastic
 Turista 

Spadnut z motorky je uplne normalne, dokonca normalnejsie ako buchnut auto a preto je ich kopec robenych po lahkych, alebo tazkych burackach. Dokonca motorku, ktora ma 60 tisic, je na predaj a nikdy nelezala povazujem za vacsiu raritu, ako buranu.

A ano, inak motorka najazdi kopec kilometrov a 60 tisic neni nic.


15.09.2018 20:40

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

erbe
 Edvenčr 

Ikona

S názvom témy sa dá jedine súhlasiť.
Ale keď to nostalgicrider načrtol... moja 250ka CRF L má dnes niečo cez 81000km a je stále v bezproblémovej kondícií. A rozhodne si nemyslím, že mala ľahký život. Prvú polovicu som tu popísal v článku Pamir Trip 2017 - 1. časť - Stredná Ázia a Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko. Druhá polovica jej života bola náročnejšia, hlavne sme spolu zdolávali ďaleko náročnejší terén ako bol v Pamíre a Mongolsku. V zime je na MX gumách a vláči sa po lesoch a snehoch, v lete slúži ako primárny cestovný stroj. Doteraz si nevypýta ani kvapku oleja medzi výmenami a ventilové vôle som nastavoval 1x pred druhou cestou. Boli jemne mimo, ale na chod motora to pocitovo nemalo ešte žiadny vplyv. O CRFke po sto tisícoch plánujem nejaký článok.
Takže ak toľko spravila bez akýchkoľvek problémov malá 250ka, tak veľké stroje o takých kilometroch ani nevedia si myslím. Ale je to o tom ako sa k tomu kto správa. Keď je niekto prasa a točí za studena, tak raz darmo. Tisíc ľudí, tisíc skúseností.


15.09.2018 21:05

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

NostalgicRider
 Geriatrik 

Ikona

...túto tvoju odpoveď by si mal prečítať každý potencionálny záujemca pred kúpou motorky...akejkoľvek... [dobre]


15.09.2018 21:09

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

A niekedy mas proste stastie a niekedy ne :-D :-D :-D
a inak hej, motorku s tolko km by som kludne bral ;-)


15.09.2018 21:14

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

vtip- vola chlapik do bazaru, chcel by som kupit tu striebornu oktišu 18 ročnu, kolko ma nabehane??? bazarnik- kolko by ste tak chceli aby mala???)))) >:-)


15.09.2018 21:23

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

doddy
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ono to az tak vtip nie je... v 2013 som predaval drag star 650 s 84 000 km vo vybornom stave s dokladmi o vymene rozvodov atd... chlapik sa previezol, ze super, vsetko OK, ale tie kilometre... tolko o nich hovoril, az som mu navrhol, ze nech si povie kolko tam chce a da mi 3 dni... nasledne ju zobral...

niekto vlastne chce byt odrbavany... >:-)


15.09.2018 21:34

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Predal som 30 ročnú Yamu mala nalietanych 192XXX km motor zhodný s číslom rámu a behá veselo ďalej.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (15.09.2018 21:35)


15.09.2018 23:56

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Jazdena motorka s najazdom 60K nie je nova, aj ked moze byt bezproblemova a spolahliva a mozno este nepotrebovala ziadne opravy. No kazda suciastka ma nejaku zivotnost a s pribudajucimi kilometrami a rokmi sa cas do jej mozneho zlyhania prirodzene skracuje. Ak aj motorka ma pravidelny servis, nemusi to nic znamenat, pokial neviem ako bol ten servis vykonavany. Napriklad, nespravne napnuta retaz, moze mat negativny dopad na zivotnost loziska, ktore moze neskor predcasne zlyhat, nespravny typ oleja zvysi opotrebenie mazanych casti, odlozena vymena chladiacej kvapaliny, alebo jej nespravny typ nastartuje proces korozie, atd. Nic z toho si nemas sancu pri kupe vsimnut, no skor ci neskor sa to prejavi. Poctom najazdenych kilometrov sa riziko zlyhania zvysuje a kazdy ma iny prah ochoty toto riziko podstupit. Ale ani ulozenky na tom nemusia byt lepsie, osobne by som skor doveroval stroju, ktory je pouzivany kazdy den, ako stroju, ktory roky len stal v garazi so starymi naplnami. Chemicke procesy a zvetravanie makkych suciastok, ako hadicky, gufera a pod. tiez robia svoje. No a v neposlednom rade, ani striedanie majitelov nemusi mat pozitivny vplyv. Inak doverujem stroju, ktory poznam od prveho kilometra ako stroju s mne neznamou historiou. Cize, ano, je pravda, ze moderna motorka moze vydrzat vela a 100 tisic kilometrov nemusi este nic znamenat, ale neda sa to zovseobecnit a pouzivat ako mantru. Kazdu jazdenku treba posudzovat individualne, mnohe mozu byt v dobrom stave a aj s vyssim najazdom mozu bez problemu sluzit este velmi dlho. Ale aj tak, pokial je spolahlivost na prvom mieste a financna situacia to dovoli, volil by som vzdy radsej novy stroj.


16.09.2018 7:17

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 
Nový člen

Re: doddy: To snad nemyslis vazne.

Napadol ma jeden vtip:
Chlapik bali babu a pyta sa jej "Kolko mas rokov"
"No predsa tolko, na kolko vyzeram"
"Ma neser, tolko sa ludia nedozivaju"

Tak ako on neveril tomu, ze je taka stara, mne sa nechce verit, ze existuje az taky dement, aj ked je pravda, ze uz vela krat som sa presvedcil o tom, ze ludska blbost nepozna hranice, ale toto je predsa len trosku silna kava. Iba zeby ju potreboval rychlo predat a zarobit na nej a nechce stacat on, ale keby nieco hodi to na teba - inak mi to nedava zmysel.


16.09.2018 7:27

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 
Nový člen

Re: dreamer: V tvojom nazore je vela pravdy, ale ako pises, kazda jazdenka je ina, tak isto aj kazda situacia je ina.

Nakonci pises "financna situacia to dovoli" - nie u kazdeho to financna situaciaa dovoli (predsa nove motorky sa bezne pohybuju 6-20 tisic - a nie kazdy ma uz to -teda ked k tomu priratas este oblecko asi tis €, ktore musis kupit aj k starej masine (teda ak sa neplanujes vozit v krataskoch a tricku, ako bezne vidim a ako som sa vozil v 98mom na CZ 250 aj ja) . Teraz uz nechcem takto riskovat.

Dalsia vec je, ze napriklad niekto byva v bytovke a nema garaz. Moto je celu sezonu vonku pred bytovkou (predpokladajme, ze na zimu ma nejake ulozisko), kde je vecia sanca, ze mu ju niekto v lepsom pripade zhodi a v horsom, ze moto zmeni majitela ako v pripade, ze niekto ma rodinny dom v hornej dolnej a moto ma v garazi pod barakom. Je to to iste ako s autami - do takejto situacie by som asi nove nekupoval, lebo pri tom by ma vyrazne viac sralo, keby sa nieco z uvedeneho stalo ako pri starej moto.


16.09.2018 7:54

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

doddy
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

nevymyslam si ;-) a smutne na tom celom je, ze to bola taka uprava, ze ju poznalo vela ludi, takze ked sa objavila o rok na bazosi, ze ma 34000km (no uz ju predaval iny ako ten co ju kupil odo mna), tak som mu to rovno napisal a napisal som mu skutocnu historiu motorky... stiahol inzerat a viac neviem...
aj toto je realita slovenskeho trhu s motorkami (a podla mna aj autami atd)...

jasne ze motorka s tolkymi km nie je nova... no je rozdiel, ci predavajuci zdokladuje vsetky zasadne opravy a vymeny s telefonom na servisaka a prisposobi tomu aj cenu, alebo sa snazi niekoho ojebat... takze ako pisu mnohy, nie je motorka ako motorka, ale ja dodavam, nie je predavajuci ako predavajuci [dobre]


16.09.2018 9:20

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Prevazna vacsina jazdenych moto ma na tacho +- 35tis km.
Je jedno ci ma 2 alebo 15 rokov.
Preco asi?

Ked som predaval stary GW1500 mal na tacho cca 120tis km.
Kvoli tomu stal v bazare 3roky... ak by som to stocil tak verim ze by odisiel ovela skor.
Akurat nemam na take veci zaludok tak mam smolu.
Ludia chcu byt klamani tak nech sa paci, verte comu chcete.


16.09.2018 10:11

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

ked nemaš prachy, kup si hondu nc 750 manual, a prvy si prdneš do sedadla >:-) , alebo vstroma maleho.
vtip- /v krčme/
fero, ty maš tušim stale to iste auto, ved si ho chcel predat.
ty joži, ano, malo vela km, dal som stočit a tak premyšlam, ved načo budem predavat auto s tak malo km.
>:-)


16.09.2018 10:14

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

inak vyborna je motorka, čo stoji v garaži vlhkej 4 roky, malo nabehane, a z pod laku nadrže až kopčeky hrdzave vykukaju, čerpadlo zhnite, hadice tiež, hrdza aj za ušami, cena opravy 3 000 , cena motorky 2500.
ale malo nabehane)))


17.09.2018 0:27

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

veverica
 Kávičkár 

Ikona

a ešte sa mi páčia inzeráty kde je polepená hajtra striekaná guličkovým sprejom v troch odtieňoch- GSXR 750 - pozor škrtená na 315 km/h..35 kW.. Keď som to čítal , nevedel som či sa smiať, či plakať.


17.09.2018 6:58

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

ked som kupoval skoro 30 rocneho Transalpa 600, tak v inzerate mala bez hanby uvedene 37tis km :-D :-D :-D
ale isiel som ju pozret a majitelovi hovorim, ze tie kilometre nemozu byt realne, ze to bude isto 137tis ak nie 237 tis... uistoval ma, ze su realne :-D :-D :-D
hlavne ze na tychto motorkach sa po prejdeni 99.999km pocitadlo pretoci na 0 a ide sa od znova.. tak ktohovie, kolky krat tam tych 37tis uz svietilo :-D

navyse, bez ohladu na to, koko km moto mala za sebou, slapala jak hodinky a bolo vidiet, ze bolo o nu cely ten cas dobre postarane [dobre]

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kimlo (17.09.2018 6:59)


17.09.2018 7:59

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Kimlo , to ten , čo máš uvedený v profile , 1998 ? Veru , ten je teraz už skoro 30-ročný ... 8-) :-)))


17.09.2018 8:16

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: tak v profile mam chybu, ma to byt 89 :-)


17.09.2018 9:24

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 
Nový člen

Re: Kimlo: Ved 89 - do milenia je to 11 rokov, a od milenia do dnes je dalsich 18 a teda 11+18 = 29 - teda skoro tridsat


17.09.2018 9:40

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Bjorni , 89 , ale po oprave .


18.09.2018 17:38

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

veverica
 Kávičkár 

Ikona

no stará kwašaki mi najazdila 75000 keď som ju predával. Bola v stave, že bez zaváhania by som sa vydal na nej cez celú európu. Nová kwašaki mi spravila 12000 a spojka sa začala porúčať. A to tá nová bola jazdená podstatne miernejšie.


18.09.2018 21:44

Re: 60 000 km na moto neznamená vôbec nič...

MatoTheOne
 Čoprák 

Ikona

Mam ako prvy majitel na SVK hondu vtx 1300 r.v.2005 dovoz USA pri kupé mala 19tis. teraz 99 tis.km. Krizom-krazom sme spolu presli europou a nikdy ma nesklamala. Okrem repasu prednych tlmicov a x-krát zvarania vyfukov všetko povodne aj spojka s lankom 8-) skratka slape ako švajčiarske hodinky [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.