Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1802 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26143
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15800)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10343)

Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMotorkari za socializmu - spomienky a kuriozity - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 7 |

02.05.2010 10:54

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

papiboy neobhajujem. ja som gay a strašne ho uznávam ;-)

Tvoja posledná veta je bohová 8-)


02.05.2010 12:03

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Duzo
 Bahniak 

Ikona

Tak toto je asi najlepšia téma motoride [dobre] a s takými "znalcami" ako ludovitko sa denne stretávam či v škole alebo na internete I-GRR lenže to je tá generácia ako písal FaDe ,ludovitko patrí k tým čo jednoducho povedia tato tato ja chcem motorku a má ju a aj keby si na ňu zarobil aj tak nebude vedieť o čom sú tieto staré vraždy pokial sám neokúsi FaDe to jednoducho pekne opísal tak ako to je [dobre]

Mimochodom ČZ 500 V4 tu spomínaná nebola, boli vyrobené repliky 2ks v hodnote cca 10mil. KČ sa odhaduje. Viete o tom niečo ?


02.05.2010 12:56

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

shushen, nie je to moja veta, od koho som ju ukradol, volal sa Oscar Wilde ;-)

DUDO175, o päťstovke toho moc neviem, ale "Pudilova" závodná ČZ V4 350 2xOHC mala základné parametre asi takéto:

- vrtanie 50 mm
- zdvih 44 mm
- objem 345 ccm
- chladenie vzduchom
- základné vyhotovenie 62 k/14 500 ot/min
- preodovka 6stupňová
- váha 140 kg
- max. rýchlosť so základným nastavením a sprevodovaním 237 km/h

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (02.05.2010 12:57)


02.05.2010 13:33

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

papiboy obaja máte moju úctu :-)


02.05.2010 13:40

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok


02.05.2010 13:43

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Košice 1972, štvorvalec ČZ 350 s Bohumilom Stašom Vľavo, vpravo Františk Srna, Jawa.

Pozri obrázok


02.05.2010 13:55

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

noxik
 Kávičkár 

Ikona

cii tak taketo motocykle keby sa dostali do vyrobneho programu jawy :-O :-O :-O

to by bolo niečo [dobre]


02.05.2010 13:57

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Angelsk
 Kávičkár 

Ikona

Prečo Prečo Prečo ??? Strašné trest smrti tomu kto zrušil vývoj takýchto strojov :-((((((


02.05.2010 15:03

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Duzo
 Bahniak 

Ikona

Retro: [dobre]
Už som niečo našiel o tých replikách čo som spomínal .
Video: www.youtube.com/watch?v=F9OvDMcItms&feature=related
daliss.rajce.idnes.cz/CZ_500_860_V4_replika...

Ak chcete vedieť viac www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=64460&fid=3...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (02.05.2010 15:08)


02.05.2010 15:16

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

noxik
 Kávičkár 

Ikona

dalsia jawa ktora sa nikdy nedostala do vyroby
Pozri obrázok
alebo
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil noxik (02.05.2010 15:18)


02.05.2010 20:25

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Neplačme
režim to nepustil,
a kvalitatívne by to tiež nebolo excelent..

retro,,
len daj čo máš ;-)
je to super,
a vo svojej podstate sa nič nezmenilo..


02.05.2010 21:45

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro [dobre]

Ten pilový diagram ČZ 420 >:-) - na jednotke vyše 120km/h - vyrobí sa vôbec ešte hocikedy v Česku alebo na Slovensku takýto motocykel? :-(


02.05.2010 22:09

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

[dobre]


02.05.2010 22:09

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Takýto motocykel sa už nevyrobí. A na Slovensku už vôbec.... Tie repliky, to je úplne iná vec. Aj ČZ, aj 4V Jawa /ktorých je viac ako ich bolo vyrobených/...


02.05.2010 22:22

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

A tak pre zaujímavosť...štvorvalcová továrenská Zetka bola vo federálnych majstrovstvách v r.1972 porazená Františkom Srnom na súrkomne pripravenej Jawe. Starší vedia kto to bol, mladší ktorých to zaujíma si to zistia a ne exotov ktorí tu podje....ú seriem....


03.05.2010 9:02

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

matobaf
 Kávičkár 

Ikona

ak sa nemylim, tak ta modra Jawa 500 je osadena motorom Rotax vyrabanym v 80tych rokoch pre znacky ako KTM alebo Aprilia, netusim kolko bolo vyrobenych kusov, ale niekde som cital ze par kusov dostala vtedajsia policia, ktora zabezpecovala prezidenske navstevy a podobne akcie...
skoda ze tu spolupracu s Rotaxom zas niekto stopol, tych motoriek mohlo byt podstatne viac...


03.05.2010 15:33

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Duzo
 Bahniak 

Ikona

retro: tovarensku ČZ 350 4V porazila jawa súkromne pripravená to je jasná vec ale tú ČZ420 na ktorej jazdil Bohumil Stáša by neporazila si myslím...na jawách sa zabil jeden talian myslím a viacerí popadali vraj sa "kusali" ojničné ložiská a boli viac poruchové ako ČZ. Ak trepem tak ma oprav dik. :-)


03.05.2010 16:00

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

Pani prispievatelia (az na ludovitka) klobuk dolu, toto je tema jak sa patri! [dobre]


03.05.2010 16:43

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Na Jawe sa zabil anglán Bill Ivy /máš ho tu na fotke/. Silvio Grasseti s tým jazdil až potom /aj Jack Findlay/. Na to ložisko doplatil aj Ivy. Zetka 420 by nepatrila do triedy 350 takže by ju jawa ktorá v tej dobe pollitre nevyrábala nemohla poraziť :-)


03.05.2010 16:57

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

noxik
 Kávičkár 

Ikona

velmi sa do toho nevyznam lebo som sa narodil len ,,nedavno´´ 8-)

tak preto sa chcem spytat prečo bol system taky sk....ny? :-((((((

ze nevyvijaly nove stroje?lebo to neplati len o motorkach ale i autach


03.05.2010 17:11

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Tak som tú knižku našiel :-))) - volá sa to - Učebnice řidiče motocyklu a dá sa to stiahnuť [dobre]
...bizon bol môj favorit.
Úplne iná Jawa ako všetky dovtedy a asi aj po ukončení výroby v 1973ťom roku.Ten tvar a charakter motorky ma prenasledoval celé roky a dnes mám podobnú motorku.
Vyrábal sa na nejakej pomocnej linke a len pre ČSSR.Počet a pomer 350/250 z celkového počtu asi 4000 ks nepoznám.Na tú dobu neskutočná charizma. [dobre] [dobre]


03.05.2010 18:25

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Bolo to zhruba na polovicu...


03.05.2010 18:28

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

retro,
dík,
kámoš mal v "slivkovo" modrej dvaapolu.To bol stroj... [dobre] - tá farba vtedy "letela".. ;-)


03.05.2010 18:33

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Na Bizona krásna farba :-D :-D :-D Ináč Bizon sa nedal upraviť. Všetko čo sa na nich vyskúšalo napr. kapotáže, výfuky atď vyzeralo katastrofálne.


03.05.2010 18:40

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

noxik skusim ti odpovedat....
v nasich podnikoch, Jawa, Skoda, CZ bolo mnozstvo sikovnych ludi, ktori vedeli a vealkrat aj skutocne dokazali vyrobit stroje na spickovej urovni... Ale rezim nebolo to najhorsie len u nas v republike. Rezim znamenalo to najhorsie v ramci celeho ost bloku..To znamena ze vladol byvaly zvaz sovietskych socialistickycjh republik a to sposobom ze nedovolil vyrobit nic s cim by sa dali exportne "preskocit" ich uspesne Lady a moskvice a Uraly... Vyroba motoriek bola vylucne dvojtatkna... vsak asi preco bola jawa a MZ a Simson vylucne 2t.. to bol jednoducho silny politicky vplyv ktory tlacil na nase vedenie ktore spolahlivo zamietlo pod stol vsetko inovativne.. neboli peniaze, lebo nechceli ich dat...jedinou vynimou bolo sportove oddelenie ktore ako tak prezivalo a produkova,o vynimocne stroje..
A aby som pripomenul historiu... Jawa Perak dostala po vojne na svetovej vystave v Parizi ZLATU MEDAILU za technicke riesenie...!!! Dokonca Japonci okopirovali CS patent automatickej spojky a cela kauza sa dostala az pred medzinarodny sud..a nasi vyhrali... nuz ale kam sme dosli... :-(


03.05.2010 18:46

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

demo,
honda ten patent odkúpila,
ak sa nemýlim.


03.05.2010 18:56

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro, ako že sa Bizón nedal upraviť?! :-(((((( :-D - veď ty sám si sem pridal parádneho Bizóna na nepoznanie upraveného (21.11.2009, 12:11). Kamoš mi vtedy volal, že veď ani jeden z tých štyroch nie je Bizón :-D :-D :-D Som sa ho pýtal, či spoznáva päťstovky? Že hej, sú tam tri >:-) No, vravím, tak čo nie je 500vka, je Bizón :-D

Inak na tú dobu to bola aj bez úprav originálna mašina:

Pozri obrázok


03.05.2010 18:58

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Angelsk
 Kávičkár 

Ikona

Prosím Vás nemáte niekto info o motore ČZ 250 s označením 485.5, kamarát čo staval moto v mojom profile tam použil tento motor a nejako o ňom nič nemôžem zistiť, jediné čo som zistil je že išli na export niekam do tropickejších oblastí, ale ani to nemám nejako potvrdené.


03.05.2010 18:59

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Zase tie sériové Jawy neprechváľte. Ja osobne na nich nič prevratné nevidím. Už som to tu písal, že Perák ťažil z toho že v v Čechách po vojne ostali továrne ktoré neboli poškodené a okamžite vedeli vyrábať a nasýtiť svetový trh. To bola jediná výhoda. Motorky to boli spoľahlivé to určite, ale žeby nejaké pokrokové to si nemyslím... Špeciály to je niečo iné, to boli špičkové veci...


03.05.2010 19:01

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Papiboy to bol jediný Bizon ktorý za niečo stál, vlastne bola to špička. Ale bol to len samotný rám s motorom. Ostatné bolo všetko iné. Ale dostal si ma. Na to že máš toľko rokov si bystrý :-D :-D :-D


03.05.2010 19:08

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Pennywisse
 Turista 

Ikona

Na Vianoce sme sa stahovali a mama robila poriadok aj vo fotkach, triedila si , ukladala, tak som Vam par kuskov odfotil. Kvalita je slabsia je to fotene mobilom ale aspon nieco.
yfrog.com/jpmamkamj
mamka na otcovej moto, tuto Jawku mu raz chceli aj ukradnut z dvora, zlodeja prichytil a par krat mi o tom hovoril ako mu je teraz trochu aj luto, ked si na to spomenie ako ho vymlatil a co-to mu aj dolamal.

yfrog.com/2gotec1cj
Otec mal asi cca 10 moto, vsetko boli sa mi zda z dielne Jawa a CZ , na tejto snimke neviem co je to mi retro alebo papiboy objasnia :-)))

yfrog.com/j3otec1mj
Otcov, mustang, kupil si ho ako cisto noveho, ked som si kupil mustanga ja, tesil sa z neho aj zamna ako som mu ozivil spomienky

yfrog.com/0potec2cj
opat otec vo vojenskom

Otec byval v dedine pri NR - Ludovitova


03.05.2010 19:13

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

penny Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok


03.05.2010 19:13

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Je to motocrossová Zetka 125/511


03.05.2010 19:15

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Pennywisse
 Turista 

Ikona

shusen - dik ze si to sem hodil
Retro - vdaka za objasnenie


03.05.2010 19:16

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

penny 8-)


03.05.2010 19:51

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Demo, neboli to len dvojtakty, po vojne sa rozbiehali aj štvortakty... Je pravda, že postupom času sa vytratili z výrobného programu :-((((((

Pozri obrázok

Ale pridám aj dobvú reklamu na tú tvoju ešte "nepoškvrnenú" ;-)

Pozri obrázok

Retro :-(((((( vieš z koho si rob onétoto, ty "bystrý" :-D :-D :-D


03.05.2010 20:04

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Áááá báči sa vytočil :-D :-D :-D Máš u mňa poldeci aby si sa nezbláznil :-D Alebo Continental circus?
K tým pollitrom...Ja odchovaný olejom Jawy 500 OHC by som nemal takto rozprávať, ale... Okrem motora aj vo svojej dobe pár rokov za anglickou konkurenciou. Motor ale bomba /až na ten olej/. Motor bol vyvinutý pôvodne ako závodný a rozvod OHC to bola na svoju dobu vážna vec. Podvozok keby bol dvojitý s kývačkou, veľké bubny keby aj brzdili to by bolo iné kafe. Ceny za ktoré sa teraz predávajú to je úplna debilita. Za to si viem kúpiť Norton Commando a ešte mi ostane na dosť litrov jablčného vína :-D


03.05.2010 20:16

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro - sranda musí byť... :-D - len ma kľudne vytáčaj >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 20:16)


03.05.2010 20:21

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Už nebudem :-))) Nie kvôli veku ale kvôli tomu že máš Guzzi. A tie majú len tí ktorí vedia o čo ide. Nejedná sa o módu ale o srdce.


03.05.2010 20:26

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

..áno,
Guzzi je tiež srdcovka ;-)


03.05.2010 20:45

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

:-D :-D :-D vedell som že ducaťák zagága. Tiež... :-D


03.05.2010 20:50

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

:-D [dobre] Bimoťák - [dobre] Ducaťák :-D

Keď vyrastiem a budem bohatý, aj tak si kúpim MG California Vintage, bielu [dobre]

:-P :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 20:50)


03.05.2010 20:56

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

:-D [dobre] ,
treba ísť niekde niekedy na dve deci ;-)


03.05.2010 21:27

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

noxik
 Kávičkár 

Ikona

papi [dobre]


03.05.2010 21:37

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Na dve deci coho, infuzie? Ked zorganizujete ten geriatricky zraz... :-)))


03.05.2010 21:50

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

..sa nesmej,
za chvíľu to tak bude :-)))


03.05.2010 21:56

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro, chlapeeeečku, to sa musíš najprv dožiť určitého veku, aby si na ten zraz mohol :-D
Máš už vôbec pipíka chlpatého ? :-D


03.05.2010 22:04

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

:-D :-D :-D Dobre uz nevrtam...
Na ten zraz uz potom urcite nebudem vladat prist. Aspon nie na mojom stroji. Po hodine jazdy necitim ruky, zadok ani ..... To je na sportovanie nie na cestovanie. Takze uz teraz sa citim starsi... :-)))


03.05.2010 22:10

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Retro,
krásny stroj máš [dobre]
rozmýšľal si aj nad nejakou Bimotou s Duc motorom?


03.05.2010 22:18

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Dakujem. Rozmyslal ale bugilar nepusti... Ale tak mi treba, lebo keby boli peniaze tak by som este prikupil MV Agustu, Benelli Tornado, Guzzi Le mans vsetky generacie, Mondial, Magni Guzzi a este kopu dalsich....a by som sa ztoho zblaznil :-)


03.05.2010 22:31

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Krátky Off topic, moderátor, sorry ;-)

cees2r, keď už provokuješ s tým stretkom aj v téme 40+ a Retro zas tu, ... mal by som návrh:

Zhruba v strede bermudského trojuholníka Košice-Žilina-Komárno je Halič (pri Lučenci). My budeme s bandou 14-15-16 v Leviciach na zraze (Riders party, Margita-Ilona). Lenže oni v sobotu nerobia výjazd, takže pár borcov sa chystáme navštíviť Pročkov zraz (Haličská motorkáreň) a večer späť do Levíc. Čo tak naplánovať tam nejak okolo obeda sa stretnúť? Pozbierame pár starcov a urobíme Pročkovi reklamu?

P.S. aj si tú reklamu zaslúži, kvôli veteránom >:-) ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 22:34)


03.05.2010 22:33

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

retro,
[dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cees2r (03.05.2010 22:37)


03.05.2010 22:41

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

papi,
vnímam vlákno o 40+ ako virtuál.o stretku som tam nič nepísal.Len maličká pozvánka na Vychylovku..
15teho nemôžem - máme stretko s Duknami.(Aj to vyzerá biedne z mojej strany) :-(


03.05.2010 22:42

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

... patent na spojku japonci kupli az po prehratom sude ...lebo museli ..
.. Jawa vyrabala aj stvortakty, ale zastarale 500OHC v malych seriach a vyvoj dalsich sa rovnal nule
... napriklad v Strakoniciach mali prototyp stvortakt vodou chladeny CZ 175.. taky sikovny cestny ..ale skoncil v stadiu prototypu :'(

.. a papiboy, moj upraveny perak je vlastne obycajna kyvacka ku ktorej som zo srotu doniesol poskodeny perakovy ram... takze original Peraka by som nemal srdce "likvidovat" na takyto besny tuning ... :-)


03.05.2010 22:49

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

No vidim ze vikend bol dlhy :-D
Dakujem za info a fotky o tom 4 valci, zase som o nieco mudrejsi, na tej prvej Retrovej fotke je to nadherne vystihnute aka je to krasna masina... Ducati by zavidelo :-D

Retro: ale zase tak neber tym civilnym jawam ich pokrokovost, podla mna do zaciatku 60-tych rokov, takych hodne skorych max. 62-63 sa mohla Jawa naozaj porovnavat s konkurenciou, po tom uz to islo dole vodou, a neskor zaciatkom 70-tych rokov to uz zacinala byt hudba japoncov, ale stale mala Jawa z 50-tych rokov par jedinecnych a svetovych patentov v civilnych masinach co svedci o ich nadcasovosti ;o)

Uzasne na socializme bolo to, ze napriek vsetkemu utlkaniu a netolerovanemu moc rychlemu "progresu" sa v sportovych odvetviach nikdy nebranilo byt najpokrokovejsi a najlepsi. Totizto zlemu imperialistovi sa potrebovalo pred ludom vzdy dokazat ako to mi sudruhovia dobre vieme... :-~ :-} A tak sa v CSSR vyrabali spickove zavodne masiny, spickove terenne vozidla, vsetko to vsak islo tak maximalne na sport alebo vojsko takze obycajny clovek z toho aj tak nic nemal... Toto je pre mna najfascinujucejsi paradox socializmu...

Retro: teda ja moc na motosport nie som, ale pred tebou smekam klobouk, co tu ty vychrlis z historie motocykloveho sportu len kukam :-O [dobre]

Aporpo papiboy: ta najkrajsia 500 OHC je az ta ktora ma odhaleny kralovsky hriadel a je bez rebrovania na hlave, to uz sa pekne podobalo anglanom... >:-) Moj najoblubenejsi Jawa-motor...
A skus si prosimta vypnut ten datum na fotaku ;-) trosku mi spati krasne dobove fotky a prospekty... Iba ak by si ho tam mal ako Copyright aby ti niekto nepouzival fotky :-D


03.05.2010 22:50

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees, ;-) keď tú "maličkú pozvánku" prijmeme a na Vychylovku ideme, to už je nejaké stretko, nie?

:-D Veď aj toto je len jedna možnosť, pre teba dokonca logicky cez Vychylovku >:-) Zober aj Ducaťákov [dobre] :-D :-D :-D


03.05.2010 22:50

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

maguma
 Turista 

Ikona

papiboy, keď budeš u pročka ozvi sa ideme tam aj my s partiou. privíta ťa osobne nano7. ahoj


03.05.2010 23:08

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

demo >:-) neber to slovo "nepoškvrnenú" ako výčitku, tá tvoja prerábka je veľmi podarená a vkusná, veď kade chodím, ťa chválim :-D. Dokonca konkrétne v tejto téme aj tvoj "veľký ctiteľ" ( >:-) ) Vadim to pochválil...
Chcel som tým len naznačiť, že prvé peráky boli také, keď vybehli z fabriky.

FaDe, vieš, že s tým dátumom už som špekuloval, že na čo tam vlastne je? >:-) Dobrý nápad :-D
Moje fotky, ktoré sú sem hodené, sú voľne použiteľné, svoje patenty sem zatiaľ nedávam... ;-)

maguma, sajdka 350 na LPG tam bude? >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 23:12)


03.05.2010 23:21

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Papiboy: trafil si hlavicku po klinci >:-) Neviem ktory dement vymyslel na digitalny fotak "datumovu stenu" na fotakoch na film to malo zmysel aby si si pamatal kedy ta fotka bola urobena, ale na digitale to mas predsa v kazdej fotke zapisane ten datum a cas... :-D [dobre]

Demo: s tymi stvortaktami vs. dvojtakty nemas az tak uplne pravdu, ono taky dvojtakt ma aj "par" vyhod oproti stvortaktu ;-) Cize pre obycajnych ludi bol dvojtakt ako masovo vyrabana motorka omnoho vhodnejsi... bol prakticky az na elektriku bezudrzbovy, alebo lepsie napisane domaco urdzbovy, s vacsim vykonom a o ekologiu sa v tej dobe nikto nestaral... Naco by komu boli 4 takty? Ako pise brozurka z 50-tych rokov o peraku 350 "s vykonem ctyrtaktni petistovky vhodny na turistiku v tandemu" ;-)
Jaaaj pamatam si casy ked clenovia ako MajLanKoSK a Andoo zacinali vo svojich nastich na moto a Andoovi som pomahal davat dokopy jeho dvojtaktnu Gileru SP 125... Ked som to porovnal s MajLanKovym stvortaktnym bicyklom Honda CB 125 bol to sakra rozdiel... Ta Gilera isla 165 ako delo a to uz bol trosku davnejsi rocnik... S fungl novou CB 125 iducou ledva 130 sa to nedalo ani porovnavat... tolko 4T vs 2T >:-)


04.05.2010 9:53

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

jasterica
 Geriatrik 

Ikona

Halič mám kúsok pod nosom.Tak ak tam najdete stát niekde v kúte moju Katku s jaštericou na blatníku tak sa nejak prihláste. Rád vás spoznám.A mna najdete lebo v motokrosovom oblečení na takom zraze vela ludí nebude ;-)


04.05.2010 14:45

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

chlapi, este na obhajobu peraka ... Retro pises ze to nebolo nic moc... mam pocit ze Perak bol v case uvedenia na trh najpokrokovejsou motorkou minimalne v europe ak nie na svete. Ved okrem toho tu jazdili tazke Zundapy s paralelogramovou prednou vidlou lisovanou z plechu a pevnym zadnym zavesom. Pruzenie bolo zabezpecene len sirokou gumou. Do toho vdaka vojnovemu tajnemu vyvoju prisla Jawa so zadnymi klzakmi, prednou teleskopickou vidlou s integrovanym svetlom a skutocne lahkym a vykonnym dvojtaktom (Fade mas plnu pravdu co si pisal vyssie). Preto aj v tej dobe dostal zlatu medailu, pretoze to bola naozaj mimoriadne nadcasova masina a nieco podstatne modernejsie nez vystavovali ostatni. Informacie mam z druhej ruky, resp,. z knizky pretoze som tam nebol... :-) a pisali doslova o tom ze to bol doslova šok...
Skoda ze tam skoncila akakolvek inovacia, a nasledny vyvoj uz stagnoval... bola sice kyvacka, tri a pula, Bizon, 500OHC, ale nic z toho uz nedosahovalo vyznamu a velehlasu Peraka... a si budem musiet najst tu knizku a preskenovat z nej zopar foto...

A papiboy..ja s Vadimom nie som nijak na noze... vsak on rype, ja rypem...ale ked k nemu obcas zavitam na predajnu nevyhodi ma.... len tam treba chodit v style..:
"Nazdar Vadim...kuuurva fix potrebujem nejake zasrane svetlo , nemas tu nejaky shit co by sa dal pouzit... a on na to...jasne vsak mam aj jazdenky pre takych zgrlosov ako si ty...kurva vsak ma neser...sprav mi cenu...ti jebe tolko...tak daj dvadsat..no dobre.... a nakoniec ich aj tak poslal mne do zdruzenia na charitu... :-) takze... everything seems to be all right.. :-)

edit..knizku som prave nasiel a idem nastudovat podrobnosti..vsak som ju cital pred 20 rokmi... :-) nazov Pulstoleti prace a uspechu... naklad 5000 kusov..nepredajne... tam su infosky priamo z Jawackej kuchyne...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (04.05.2010 14:47)


04.05.2010 15:18

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Pozri obrázok

Pozri obrázok

tu som narychlo hodil vycuc z clanku z Automobilu z 89 teho roku


04.05.2010 15:20

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

To len moj názor. Aj vidlice, aj zadné perovanie sa už vo svete používalo. Ale rozdielne názory nie sú dovodom k hádke.


04.05.2010 15:40

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity




Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

a to je spominana kniha k 50 vyrociu Jawy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (04.05.2010 15:42)


04.05.2010 15:44

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro vsak uplne v poho... :-)


04.05.2010 16:40

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Necital som cely ten clanok co sem demo dal, ale pokial viem a asi to v tom clanku bolo aj napisane, okrem spominaneho pruzenia a vidlice bola peckou aj skryta elektrika vedena vo vnutri ramu, co z mojho pohladu robi Peraka prvym fabrikovym Customom :-D [dobre]


04.05.2010 20:13

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

>:-) FaDe, demo -možno oboch vás "naštvem" :-D

FaDe, teba preto, lebo som (kua) zabudol vypnúť dátumovač >:-)

demo, teba tým, že aj článok o Peráku vedome zavádza a vytvára falošné legendy - ostatne to robia všetky renomované značky, na čele s veľkou štvorkou z Japonska ;-)

Predné teleskopy absolútne nevymyslela Jawa, šikovné formulácie v textoch popisujú patent viacmenej na dizájn, konkrétne na "obalenie" vrchu teleskopov do krytu svetlometov - resp. vyhotovenie vrchného uchytenia trubiek teleskopov. Ak si z detstva spomínam dobre, mechanici na toto riešenie navyše dosť nadávali...
Fabrika BMW pre Wehrmacht vyrábala už v roku 1935 mašiny s hydraulicky tlmenými teleskopickými vidlami:

Pozri obrázok

Zadné odpruženie zase bolo riešené na závodnej triapolke NSU už v roku 1938 takto:

Pozri obrázok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (04.05.2010 20:16)


04.05.2010 21:00

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Papiboy..ale v poho...... prave som nad tym rozmyslal ze ci niekto da protiargumenty a ze ci naozaj Jawa bola v tomto tak prevratna, ako pisu dobove dokumenty.. Najviac verim clanku v casopise Automobil, ktory som roky ododberal... Ale nepopieram ze to mohla byt aj vec propagandy....ale zlata medaila je fakt..a to uz hovori same za seba... :-) [dobre]


04.05.2010 21:02

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Odpérovaný zadok už pred vojnou sa používal aj na závodných strojoch Jawa. Toto je polliter preplňaný kompresorom. Aj také niečo existovalo :-)

Pozri obrázok


04.05.2010 21:11

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro, bola jedna zaujímavá kombinácia "kývačkoperáku" ( >:-) ) Benelli, bol to závoďák s odpérovaným zadkom, objavil sa okolo roku 1930. Nie je to téma a technických perlách ale ak nájdeš fotku, daj. Hladám aj ja :-((((((


04.05.2010 21:29

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

>:-) Mal som to pred nosom :-(((((( - ale trošku som sa sekol, rok 1939, dvaapolka, vyhrala vtedy Lightweight TT:

Pozri obrázok

FaDe ;-) bez dátumu :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (04.05.2010 21:35)


04.05.2010 21:41

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Cloverfield
 Kávičkár 

Ikona

Prečo na tých zavodných starých Jawach boli take úzske gumy? :-O


04.05.2010 21:42

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Tých zaujímavých riešení bolo... Len tu sme boli krmení tým že Jawa bola naj. Iba u talianov toho nájdeš nenormálne množstvo. Napr. Guzzi V250 r.1935 /jazdec Omobono Tenni/

Pozri obrázok


04.05.2010 21:51

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

:-D Guzzi som naschvál nedal, je to škaredé :-D - ale ide na zadné ;-)


04.05.2010 22:06

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

:-D :-D


04.05.2010 22:18

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Po skončení druhej svetovej vojny, v roku 1946 sa podarilo Jawe vyrobiť 1360 kusov dvestopäťdesiatky, ktorá bola vyvíjaná tajne počas vojny. Už druhý rok výroby sa podarilo vyrobiť 17162 nových dvestopäťdesiatok s výborným perovaním zadného kolesa. Motocykel mal premiéru na parížskom autosalóne v septembri roku 1946, kde získal zlatú medailu. Dôkazom toho ako motocykel zaujal nielen návštevníkov ale aj odborníkov je ,že slávny francúzsky motocyklista tej doby Louis Jeanin, víťaz mnohých závodov a držiteľ svetových rekordov deň čo deň prichádzal k stánku s Jawou a zaujímal sa o podrobnosti týkajúce sa motocykla. Nová Jawa bola prekvapením nielen pre laickú ale aj pre odbornú verejnosť a predbehla prinajmenšom o päť rokov svojich konkurentov v trende vývoja motocyklov.
Jawa 250 mala príjemný praktický elegantný design. Mala rám zo štvoruholníkových zváraných trubiek z oceľového plechu. Patentovaná teleskopická predná vidlica s vinutými pružinami bola spojená do karosérie zo svetlometom o priemere 150 mm a zo zapusteným rychlomerom. V ráme bol zabudovaný dvojtaktný jednovalcový motor o zdvihovom objeme valca 248,8 cm3 (o 65x75), o výkonu 6,6 kW (9 PS) s plochým piestom. V jeden blok z motorom bola spojená štvorstupňová prevodovka, ktorá mohla byť obsluhovaná bez spojky, iba zošľapnutím nožného pedála. Nádrž mala objem 13 litrov a bola spojená zo sedadlom novej konštrukcie. Hmotnosť stroja bola 125 kg, dĺžka bola 2 010 mm výška 954 mm. Maximálna rýchlosť bola 100 km/h a spotreba 3 l na 100 km. Jawa 250 bola obrovským predajným šlágrom nielen doma ale aj v zahraničí. Vyvážala sa do 112 krajín.

aj toto som nasiel...

a retro.. len sa uistujem... hovorime o seriovych motorkach???

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (04.05.2010 22:22)


04.05.2010 22:27

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Cloverfield :-D len sa pozri, akými gumami začínala Honda >:-) Objavila sa na medzinárodnej závodnej scéne až v roku 1959 ( na TT), predtým tam ale chodil "očumovať" aj sám Soichiro Honda (už od 1954).

Pozri obrázok

Japonci mali dobré foťáky ( >:-) ), + nakupovali, rozoberali a študovali mašiny, začali vyrábať lepšie stroje, aké boli ich vzory. Vyhrávať začali preto už po pár rokoch, teda pomerne skoro, a to v nižších triedach 125 a 250, keď tieto triedy opustila MV Agusta...


04.05.2010 23:06

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

demo, z hľadiska patentu nie je podstatné, či je to séria alebo nie... Dáš skrutku šikmo, nie kolmo - vybavíš na to patent a po rokoch sa s tým budeš chváliť...
Veď aj tá Retrom pridaná Guzzina má vpredu teleskop - a to hodne pred Jawkami.

Alebo teda počty vyrobených kusov...Nemecké DKW dosahovala niekoľkonásobnú výrobu Jawy už pred vojnou - mali však smolu. po vojne sa fabrika ocitla vo východnom bloku (Zschopau, známe to mesto, že? >:-) ) a boli nútený stavať nový závod na zelenej lúke v Ingolstadte. Do roku 1954 aj tak vyrobili v tomto novom závode viac než 250 tisíc motocyklov a 122 tisíc dvojtaktných automobilov. Takže treba to vidieť v súvislostiach, na nenasýtiteľnom svetovom trhu Jawa zdaleka nebola sama a nebola najlepšia... Len komunistická propaganda to nerozbubnovala


05.05.2010 0:18

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Juro123
 Geriatrik 

MZ ROTAX :-))) [dobre]

Pozri obrázok


20.07.2010 11:04

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Aby sa niektoré fotky nemuseli pridávať znova, trošku oprášim túto tému ;-)


07.10.2010 23:58

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity


Len tak, aby reč nestála: Oživiť spomienky a vidieť nejaké kuriozity možno aj na Oldtimer Show tu za rohom, v Budapešti, 22-24. okt. 2010

www.oldtimershow.hu - po kliknutí na "Belépés" (Vstup) kliknite na slovenskú zástavu a nájdete tam krátky popis akcie. Je tam aj mapa, do toho SYMA-centra (=hala, všetko pod strechou) sa v pohode dostanete trasou mimo centra, ak idete napr. cez Štúrovo zhora, jednoducho furt rovno, cez Árpád-híd, popri mestskom parku Városliget a až potom doprava (Cieľ: Dózsa György út).

Sú tam fotky z predchádzajúcich ročníkov, čo boli aj v Pešti, aj mimo. Koniec reklamy :-)))


08.10.2010 9:24

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

egres2
 Bahniak 

Ikona

JAWY boli najlepšie motorky svojej doby na svete.
Preto som si nekúpil v MOTOTECHNE NORTONA ale 500 OHC.
A aj farebný televízor TESLA Manes z roku 1964 bol najlepší na svete.


08.10.2010 12:43

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

ferkoter1
 Čoprák 

Ikona

krasne casi a nezabudnutelne spomienky zacal som ako 14 rocny a samozrejme bez vodicaku ten som spravyl ked bolo po vsetkom uz som mal auto, boa to menej narocna doba ked nas dochitily policajti obcas to vyriesila facka co bol ten lepsi pripad nez zaplatit 100sk ,ak som mal M72 (povojnova 750 zo sajtkov ruskej vyroby) policajti ma zastavyli len .aby ju poobdivovali a motorecky aj daco vydrzali 30rocna bola po opraseni fit,dnesne trebarz cinske pri utierani sa mi odlomil spetak


13.10.2010 7:12

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

egres2 keď pozerám na tvoj vek, to v akej Mototechne si vyberal medzi Nortonom a OHC? Alebo si kupoval motorku ako štvorročný? :-) A farebný televízor v r.1964? Veď vtedy bolo len pár čiernobielych...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (13.10.2010 7:14)


13.10.2010 10:33

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

no, my sme si dávali cez telku farebný celofán :-D a hneď bol farebný ;-)


13.10.2010 10:48

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Multigénius pracoval vo vývoji Tesly. V roku 1964 skonštruoval FTV Mánes, ktorý sa žiaľ nedostal do predaja, pretože tomu zabránila Japonská loby infiltrovaná do UV KSSZ.

Taká je naša slovenská mutácia Járy Cimermanna/Foresta Gumpa/baróna Munchhaussena... :-)))


13.10.2010 12:22

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

:-D :-D :-D


13.10.2010 13:39

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Duracel
 Čoprák 

Ikona

Vadim s tým Mánesom nemáš úplne pravdu lebo v rodine sme mali až dva, boli to také malé Farebné TV skôr prenosné ako klasický TV. Za soc. bol problém s peniazmi, každá nová výroba stála veľké investície ta sa všetko vyrábalo do rozpadnutia a inovovanie sa sa robili na oko čiže face lifting a na toto zakapala celá konkurencia schopnosť socializmu.


13.10.2010 14:32

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Tesla 4401A "Tesla Color"
První Československý barevný televizor.
1972 - 1974
V roce 1972 českoslovenští vývojáři vyvinuli ve spolupráci se sovětskými techniky barevný televizor hybridní konstrukce. Sovětská obrazovka o úhlopříčce 59 cm. Plynulé ladění ve všech pásmech.


13.10.2010 15:41

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

Môj tatko keby ešte žil tak by vám vedel povedať o tom niečo, patril medzi prvých v Bratislave ,ktorý opravoval televízory a prví farebný dotiahol asi v 74 alebo v 75 bolo to také veľké ruské hovädo. Podľa rodinných fotiek už v 57 na fotkách figuroval černobiely telkáč na čo bol vždy patrične hrdý :-}


13.10.2010 21:16

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Vadim a Tesla color 110ST ? tušim ten bol prvý farbáč. Nakoniec Československo bolo v 80tych rokoch najväčším výrobcom ČB TV na svete inde sa už nerobili. :-D


13.10.2010 21:38

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

oldsohe .Asi sa tá ruská sviňa volala rubin ;-)


14.10.2010 20:38

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

CB... bol az siesty v poradi

Tesla 4401 Color 1973-1976
4409 Color Spektrum 1977-1978
4411 Color Fatra 1978-1980
4414 Color Univerzál 1980-1981
4407 Color 110 1980-1982
Tesla 4415 "Color 110ST" 1982-1986


14.10.2010 21:06

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

>:-) No, ja keď som si kúpil čínsky Changhong v roku 1988, všetky Tesly mohly do puče :-D Bola to licencia japonskej NEC s originálnou obrazovkou NEC, prekrásne farby, stabilný obraz. Kamoši k nám chodili na telku, ako v praveku. Napríklad aj Grundigy z tuzexu boli pri ňom úplný shit :-D

Hehehe, myslím to vážne, aj keď dnes na čínske motorky len p.čujem... ;-)


14.10.2010 21:44

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Krsná má NEC z tuzexu od nejakého 85r bez poruchy do dnes. [dobre]
V rodine máme od 87- 88r 3ks Sony podobné modely 51uhlopriečky (moj ide ešte stále) 2x porucha 1x zablokovaný zdroj vadný elektrolyt C a výmena sieťového vypínača, ktorý som kúpil na tehelnej za 3 KČS inak tie vypínače boli menené na všetkých 3TV

Rusi mali jeden ČB zázrak Elektronika VL100 (šileris) uhlopriečka a nejakých 12-13cm :-D


14.10.2010 21:49

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Premenujeme tému na "Televízory za socializmu - spomienky a kuriozity"?
:-)))


14.10.2010 21:56

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

KAMIL
 Edvenčr 

Ikona

ja si pamätám , že keď sme sa vracali večer domov na nejaký dramatický film z drsného prostredia, tak sme to mali vyrátané na minúty, aby sa stačili nahriať tie elektrónky v tom Rubín Tesla telkáči, no keď dobre pamätám, tak cca 3 minúty iba zvuk a potom sa to rozsvecovalo jak lampáš, pekne pomaličky :-D :-D :-D
hold kludná doba to bola , pohoda, klídek ... a sociální jistoty [dobre] [dobre] [dobre]


14.10.2010 22:32

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

endy
 Veteránista 

Ikona

matobaf
ak sa nemylim, tak ta modra Jawa 500 je osadena motorom Rotax vyrabanym v 80tych rokoch pre znacky ako KTM alebo Aprilia, netusim kolko bolo vyrobenych kusov, ale niekde som cital ze par kusov dostala vtedajsia policia, ktora zabezpecovala prezidenske navstevy a podobne akcie...
skoda ze tu spolupracu s Rotaxom zas niekto stopol, tych motoriek mohlo byt podstatne viac..

je to tak ako pises, Husakovi ked isiel na hrad sa nepacilo, ze mu dymia tie dvojtakty tak si kupili tie motory Rotax a osadili do tych ramov, neviem kolko ich prerobili, ale jedena taka je tu na strednom Slovensku, poznam toho chlapa co ho ma, a pred par rokmi / asi pred troma/ ste to mohli vidiet na Halicskej motozraze, ale ta nebola modra, ale cierna tusim.


14.10.2010 23:04

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Nebola to spolupráca s Rotaxom. Bola to spolupráca s anglickým importérom Jawy ktorý ich osadzoval týmito motormi.


14.10.2010 23:28

Re: Motorkari za socializmu - spomienky a kuriozity

Túto Jawku už síce pridal Noxik, ale dám ďalšiu fotku aj so schémou motora - tento motor je výsledkom vývoja v Jawe a dovolujem si tvrdiť, že je tej mašinky škoda. Malo sa to vyrábať... :'(

Pozri obrázok

Pozri obrázok


| 1 2 3 4 5 6 7 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.