Anketa:
Nové oficiálne videá:
Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuHonda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
veru tak, moc sa tu teoretizuje. Ten, kto má DCT, nedá na to dopustiť a je to najlepšie na svete ak nie v celom vesmíre. My, čo nemáme DCT máme pochybnosti o tom , či to správne funguje hlavne v niektorých neštandartných situáciách. Ja jazdím na motorke už 35rokov a jazdil som všetkomožné, aj okruhy SBK, SS, aj terén. Mal som všeliaké druhy motoriek, ale aj mne sa niekoľkokrát v živote stalo ale pri naozaj núdzovom a krízovom brzdení v priamom smere, že som nechtiac pridal plyn. Tiež o tom ťažkom teréne v skalách, nie som presvedčený, že je to lepšie ako manuál. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
DCT vzniklo primarne kvoli zvyseniu komfortu. Pri sporte (rally) je komfort na poslednom mieste. Nehovoriac o vyssej hmotnosti DCT. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
ako pise herghott, na profi zavod zbytocna vaha navyse. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Môj posledný OT príspevok oh?adom krízového brzdenia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.09.2017 19:21) |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Re: Varan: úplný súhlas so všetkým, až na bod 8. To je diskutabilné. Ke? sa brzdí zo 60 až 100 na 0, ?o trvá pár sekúnd, asi nemá význam podra?ova? a zaobera? sa ma?kaním a vypúš?aním spojky - odpútava to pozornos?, a ešte aj dáva? pozor aby sa zadné kolo nezablokovalo. To by som vyma?kol spojku a dal plnú brzdu. A nemyslím si, že by som mal vä?šiu brzdnú dráhu, ako ten, ?o by brzdil aj motorom trebárs kvaltovaním 3-2-1. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Fogy - ako? citam spravne? zadnou sa na okruhu nebrzdi? Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 8:13) |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Re: raptor: nečítaš dobre. Napísal som, že VTEDY zadnou nikto nebrzdil - to bolo 15-20r dozadu. To sme mali ostré superbiky bez štartéra -väčšinou ZXR750, ktoré sme závažím dovažovali, aby mali aspoň predpísaných dačo nad 160kg a zadné brzdy mali podaktorí len atrapy kvôli technickému preberaniu. Moja mala zadnú funkčnú, ale nepoužíval som ju. Pri prudkom brzdení do cielovky išla motorka aj tak na predné. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
bod c. 8: je cely nejaky divny |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
MaAT - poslednu vetu neviem na zaklade coho si zobral. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 10:48) |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Raptor, ak musis zadnej brzde "pomahat" motorom, tak je na tej motorke volaco/volakto napicu. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
MaAT - nuz urcite volakto, lebo GS je dokonala motorka vsakze.... |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
ja brzdím AJ motorom, keď idem na motorke trebárs 100 a pred zákrutou potrebujem 60- 80. To by som nazval mľandravé brzdenie a ešte aj jednu podradím. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
FOGY - ono to zavisi od vzdialenosti na ktoru potrebujem zabrzdit.. ak je ta "babka" vo vzdialenosti na ktoru pomaly docuras tak jasne ze nemas sancu (cas) sa chytit spojky s tym ze ides podradovat dole... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 19:12) |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
pekne videjko, |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
K tej teoretickej "nebezpečnosti" absencii spojky by som len dodal, že ostrý enduráci používajuci |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Funkcia DCT sa da aj nastavovat: a to citlivost/reakcia plynu. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
@Saints: Sorry, mozno som pomalsi, ale toto som celkom nepochopil. Ved plynova rukovat, ak je spravne nastavena vola, to nijako neovplyvnuje. Alebo si hovoril o niecom inom a ten obrazok je len ilustracny aby sme vedeli ako vyzera plynova rukovat a DCT ovladace? O akom nastaveni citlivosti plynu pises? |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Re: dreamer: Napisem presnejsie: Ide o kalibraciu DCT spojky - nastavit to vie asi len servis. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
@Saints: Kalibracia spojok na DCT prevodovke nie je ziadna veda a vela majitelov to bezne robi, je to otazka jednej minuty a dokonca na to netreba ziadne naradie. Robim to vzdy, ked sa mi zda, ze prevodovka neradi tak hladko ako by mala. Neviem ci to moze vyraznejsie ovplyvnit zaber na volnobehu, tento problem som nikdy nemal, kazdopadne by citelne dopredu tahat nemala a ani cukat pri rozbehu. Co sa citlivosti tyka, tretia generacia DCT uz pouziva tzv. "clutch feathering", cize simuluje davkovanie a preklz spojky, takze ziadne trhanie pri rozbiehani z volnobehu, alebo pri extra pomalej jazde sa nekona. Ale tomu kto nema cit v pravej ruke, ziadna moderna technika nepomoze. |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Spravit kalibraciu nebude veda len musis vediet co robit . |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Ja mam NC750D Integru, ale postup je rovnaky minimalne pre vsetky NC a pre Africu Twin (overil som si to v servisnom manuali), nech sa paci: |
Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X
Re: dreamer: zaujímave info... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce