Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1193 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26078
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15768)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10310)

8.9.2015 BA, most Lafranconi - Diskusné fórum - Nehody

Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.

Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu8.9.2015 BA, most Lafranconi - Diskusné fórum - Nehody

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
18.09.2015 23:05

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Problém s prilbami je ten, že mozog zabije sám seba. Myslí si, že to v 200kmh okolo toho auta dá, ale nedal.


18.09.2015 14:00

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Toman
 Skútrista 

Ikona

- to sa zase bavite o extremoch... problem s prilbami je ten ze mozok zabije uz stvrtinovy naraz aky je potrebny na rozbitie prilby....
- mne to vychadza tak ze ak uz clovek schita v rychlosti naraz do hlavy, tak je mrtvy tak ci tak.... a kvalitna prilba sluzi predovsetkym nato uchranila hlavu pred nasletnou totalnou deformaciou, teda - aby mohol mat motorkar otovorenu rakvu.


16.09.2015 16:03

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: tento prípad ano. ale je more takých, kde to IQ neni..


16.09.2015 14:27

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Písal som to už dávno, že zabíjala rýchlosť a nie blbá prilba.


16.09.2015 9:27

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

egres2
 Bahniak 

Ikona

chester:
No a vidíš že je to o IQ.


15.09.2015 16:35

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

richard74
 Turista 

R.I.P. chalanovy.
pišem len pre info. Bol som dnes na kofolke s chalanom ktory bol priamy učastnik danej nehody. Isiel v noci cca 130 a chalan ho objehal na motorke bajočko 200 a ten golf bol pred nim pripajal sa z prava a isiel az do laveho pruhu. radil sa cez pruh a zjavne neodhadol rychlost moto. Podla odhadu golf nieco okolo 80-90. Chalan na moto dal brzdy zhodilo ho z motorky a hlavou tresol presne do elektronu na golfe. Podla informacii akurat na druhej strane policajti merali rychlost a hned uzavreli cestu. zachranka bola do 5 minut tam. podla info bol mrtvy ihned a pravdepodobne podla polohy hlavy zlomene vazy a vykrvacal.
pre info je tam 90 ktora koli opravam je znizena na 50.
R.I.P a poprosim ostatných učastnikov premavky ak jazdim viac ako 150 musim predvidať za ostatnych a su to obrovske sily, fyziku sa neda osrat, ta oserie vzdy nas. každy to už raz zažil a vačsina z nas mala štastie a prežila to. [ciel]


13.09.2015 20:27

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

svisto
 Kávičkár 

Deformačná zóna sa má plánovane deformovať, určite to nemá byť najslabší článok. To, že sa prilba pri náraze rozbije, automaticky neznamená, že pohltila veľa energie. Na vyššie spomínanej prilbe je vidno, že trhliny sa šíria práve zo zadnej časti, kde má odvetranie. Práve v tejto oblasti by mala byť prilba pevnejšia, aby nedošlo k jej "otvoreniu".

Taktiež škrupina prilby. Nemala by byť super tuhá, ako spomínaná "betónová skruž", lebo v takom prípade už pohlcuje málo energie, ale tak isto by nemala dovoliť, aby došlo k jej absolútnej deštrukcií až do takého štádia, že pohlcuje veľmi málo energie a už dochádza k prieniku cez tlmiaci element (polystyrén).

Je kopu videi, ako podomácky vyšpekulovať "udelátko", ktoré vie ochrániť vajce, ktoré je pustené z mosta. Pri použití bežnej moto prilby by som si nebol taký istý, či to vajko vydrží.

Je to len príklad a nikoho nenabádam, aby si chránil svoju hlavu ako vajko z videa na jutube, len konštatujem, že je škoda, že sa vývoj prilieb zastavil a nik nie je ochotný ísť s tým ďalej. Ja osobne som ochotný dať za prilbu aj viac peňazí, keď mi jej výrobca preukáže, že naozaj funguje lepšie, ako iné.

Z mojej strany koniec a ešte raz R.I.P. :'(


13.09.2015 19:50

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: kamikaze: To áno, len podstatné je tam opačné poradie. Pri F1 najprv deformačná zóna a až potom pevná časť. Naopak to fungovať predsa nemôže.


13.09.2015 19:14

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

kamikaze
 Čoprák 

Re: HoGo80: ale ta vana jazdca specena z uhlikovych vlakien sa nedeformuje, aby nemusel pilot F1 cast narazu tlmit hrubsimi podrazkami. Deformacou zonou F1 je vsetko pred monokokom, tou vanou pre pilota. Deformacnou zonou prilby motocyklistu je vystelka, teda ten polystyren.

Dôvod úpravy: pirates ma pravdu, ked uz nic ine, zachova dobra prilba aspon podobu s fotkou vo vodicaku

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamikaze (13.09.2015 19:17)


13.09.2015 14:01

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: kamikaze: Ták teoretizujme ďalej, aj keď admin zrejme nezasiahol doteraz už len preto, lebo nechce dráždiť vájtígl.
"Nekonečne tuhá" škrupina nie je dobrá z jedného dôvodu. Prudký náraz od betónového stĺpu by ti jednoducho odtrhol hlavu, keby prilba netlmila náraz tým, že sa chová ako deformačná zóna. Hlava bez škrabanca je ti na nič, ak je na 12 metrov od tela. Prilba musí ubrať čím viac z tej prijatej energie, aby to vydržala krčná chrbtica.
Dobrým príkladom sú F1 autíčka, sleduj ako sa rozpadávajú pri náraze, keď začne pracovať deformačná zóna. Nie je to náhoda.

Admin, nevieme jednoducho založiť novú tému a tam tieto prilbové teoretizovania presunúť? Fl4K toto vlákno pekne ukončil s tým videom, zbytok sem už nepatrí.


13.09.2015 13:17

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

ziaden vnutorny organ vratane mozgu nezaujima co mate na sebe pokracuje pri naraze povodonou rychlostou ano prilba ti ochrani hlavu aby si v truhle vyzeral pekne ale mozog bude po naraze na kasu ved si uvedomte ze aj dobre mierena rana pestou vas moze poslat na druhy svet
z titulu nerozbitnosti a narauodolonosti v kazdom pripade vychadza najlepsie choppracka satka
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.09.2015 13:18)


12.09.2015 10:06

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: nie, nepadol som na hlavu. prilbe sa dokopy nič nestalo. malý škrabanček..


12.09.2015 7:44

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

kamikaze
 Čoprák 

Idealne by bolo, keby vonkajsia skrupina prilby bola nekonecne tuha. Pri naraze by sa nedeformovala a tlmenie pohybu hlavy by zaistila ta polystyrenova vystelka. Ked sa skrupina deformuje, tak sa skracuje vzdialenost medzi hlavou a skrupinou...takze skrupina stlaci polystyren a ten cast tlmiacej schopnosti strati deformaciou skrupiny, na hlavu zostane uz menej tlmenia. A tym, ze sa skrupina deformuje menej, dokaze prenechat vystelke vecsiu kapacitu tlmenia a vdaka tomu, ze ma byt prilba tesna, nema sa po hlave pohybovat, tak vacsia plocha vystelky tlmi pohyb hlavy, lebo skrupina sa nedeformuje, teda v mieste mimo narazu neuhyba od hlavy a nevytvara medzeru.

Svisto, polystyren sa ako tlmenie dava aj do aut medzi ocelovy naraznik a vonkajsi plastovy kryt, ktory zvonku vidime ako naraznik ( a je to iba jeho dekoracia :-D )


12.09.2015 7:06

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

svisto
 Kávičkár 

Do konštrukcie prilieb nevidím, ale skôr by som očakával, že sa prilba bude deformovať viac elasticky. Toto, čo vidíme, je podľa mňa lokálne prebitá prilba s tým, že trhliny sa šírili pomerne ďaleko a v takomto prípade by som povedal, že takáto škrupina nevie rozniesť zaťaženie na väčšiu plochu.

Podľa mňa by to malo fungovať tak, že škrupina by mala vedieť rozložiť deformáciu na väčšiu plochu a veľká časť tlmenia by malo prebiehať pod ňou.

Ako som už aj písal, "polystyrén" alebo čo to tam je, je ako tlmiaci materiál sám o sebe podľa mňa dnes už nedostatočný.


11.09.2015 22:00

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Prilba chrani v princípe ako deformacna zona trebars na aute.Ak sa energia narazu spotrebovala na destrukciu prilby je to rozhodne lepsie ako mat prudkým pretazenim mozok na kašu.
Je vrcholne odvazne posudzovat jej kvalitu bez relevantných dát veľkosti energie nárazu...


11.09.2015 14:44

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

8814
 Turista 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=xaJ55fRw-SU ...prilba nepraskla...


11.09.2015 11:26

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

meloking
 Kávičkár 

Ikona

tie fotky od bolvua su jednoznacne. moze byt polemika o tom, ci by mu lepsia prilba pomohla prezit. ale nie o tom, ci sa normalna prilba moze pri podobnej nehode takto rozpadnut ako pomarancova supka. tento crepnik mu jednoducho nedal ziadnu sancu.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (11.09.2015 11:29)


11.09.2015 10:39

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

egres2
 Bahniak 

Ikona

Chester:
A praskla ti prilba?


11.09.2015 10:03

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

A aby sa tu už toľko nemudrovalo pridávam fotky.. názor si spravte každý sám.

Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bolvua (11.09.2015 10:04)


11.09.2015 9:45

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

Re: icenko64: ee to nie je ono... hento je nejaká helma na motorku čo to nevydržala.. Ale nejaká shumacherova myslím, že vydržala

toto mám na mysli. Ale videl som na to aj video par rokov dozadu..
Pozri obrázok


11.09.2015 9:31

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: 8814: dristy. ECE norma je nieco podobne, ako u aut schvalenie na prevadzku v premavke. Ma ju Trabant, aj najmodernejsie SUV. Ale sanca prezit celnu zrazku je diametralne odlisna...


11.09.2015 9:20

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ludia, čo tu tliachate kokotiny? ked ťa prejde tank, alebo dáš v dvestovke stenu, tak môžeš mat na hlave aj betonovu skruž. aj adamantiovú prilbu, čo mal wolverine z nej kosti. zlomí ti väz.

ale kvalitná prilba sa nemusí rozjebat pri náraze o obrubník alebo hociakú inú prekážku. pasívna ochrana vám tiež nič nehovorí? z kvality je lepší výhlad, môže mat antifog, môže mat slnečnu clonu, nikde ťa netlačí, je lepšie vetraná a nesteká ti pot do očí, pri vyššej rýchlosti bradový deflektor bráni, aby ti fúkal vietor na oči a podobne... už vám jäbä?

nesúhlasím ani s egrešom. mna dal dole týpek, bez blinkéra rovno mne do cesty ked odbočoval vlavo. vidiet ma MUSEL. lahol som.. s mojim IQ ani mojimi skúsenostami to nemalo nič.. ani rossi by tam nič neurobil.. kde je teraz tvoje IQ?

toto video si kukni, je prijebaný tank..


Video: www.youtube.com/watch?v=HMOAu4LFnE4

a každý mudrc nech mi povie, keby vyletí z cesty do hrubších kríkov, ktorú by chcel mat na sebe?


11.09.2015 9:04

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

8814
 Turista 

Ikona

Každá prilba ktorá spĺňa normy ECE je rovnako bezpečná,ostatné veci sú o konforte a marketingu.Finančná skupina ,ktorá vlastní Nolan vyrábala aj prilby JHL a GREX sú to prilby nolan len staršie modely,je tam použité futro slabšej kvality alebo menej atraktívny zapínací mechanizmus ale po stránke bezpečnosti je to taká istá bezpečna prilba ako ostatné.Majú však už nižšie náklady na výrobu netreba platiť vývoj atesty atď....


11.09.2015 7:35

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

egres2
 Bahniak 

Ikona

Každá prilba ja tak bezpečná, koľko IQ je v nej.


11.09.2015 6:53

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

icenko64
 Kávičkár 

Ikona

Re: bolvua:
Video: www.youtube.com/watch?v=It2c5qfyiE0 toto si mal na mysli?


10.09.2015 22:44

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

Re: svisto: Študentov netreba... Na vývoj heliem sa vykladajú nemalé peniaze týmami z prostredia formuly 1 alebo motogp. Alebo ich dodávatelia o to sa neboj. Rovnako tak sa stále vyvíjajú nové materiály. Stále pevnejšie a odolnejšie ale ľahšie. Nie len pre potreby heliem, ale aj kapotáže, bŕzd, spojky, motory, no proste všetko.

Vlastne povedal by som, že nebyť závodov f1 alebo motogp alebo iných sérií, helmy by vôbec neboli tam kde sú dnes. Lenže také helmy čo oni používajú stoja určite viac ako 1000€. Raz som videl, že jednu testovali tak, že na ňu vyšiel tank... ale neviem nájsť to video


10.09.2015 20:18

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

zeze
 Turista 

Ikona

Re: svisto: automotive priemysel ale nevie prestavat alebo spevnit ludske telo. problémom je to, ze hlava ma cca 9kg a laicky povedane je na krku. su to krcne stavce, na ktorých sa pri motocyklových nehodách zvykne rozhodovat o zivote alebo smrti, a preto je extremne dolezita nielen pevnost skrupiny prilby, ale aj schopnost vystelky tlmit naraz, a HMOTNOST prilby - pretoze ta celkovu hmotnost, ktora na tie stavce posobi, zvysuje. preto lahucke a zaroven odolne prilby stoja take strasne peniaze, lebo jednak vyroba poriadnej skrupiny (nie plastova!) je nakladna, a zaroven vela tlmiacej hmoty zvysuje hmotnost prilby.
kdesi som cital, ze nejaky test narazu do prilby sa robi len v rychlosti pod 40km/h, lebo pri naraze do pevnej prekazky rychlostou vyssou sa uz lame väz


10.09.2015 20:06

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

zeze
 Turista 

Ikona

Re: mimonisko: nic v zlom kamarat, ale Tebou spominany test porovnava prilby, ktore si moze dat clovek nanajvys na skuter do 250ccm, alebo lepsie 125ccm. v nemeckej odbornej tlaci sa im hovori "Baumarkt-Helme".
Samozrejme nechcem mudrovat o tom, co bolo pricinou tragedie. Ale na motorku co ide 200 sa treba poobzerat po uplne inom leveli prilieb


10.09.2015 20:00

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: dester: ako kedysi pisaval Vadim, v Sharp teste by suverenne zvitazilo plechove vedro. Stoji len par eur, neskusis? Len asi nesplna dalsich X vlastnosti, ktore sa od moto prilby ocakavaju. A to je limit tych testov...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (10.09.2015 20:04)


10.09.2015 19:09

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

dester
 Kávičkár 

svisto: Treba si kupovat prilbu podla sharp testu nie podla ceny.

sharp.direct.gov.uk/

inak R.I.P


10.09.2015 17:54

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

svisto
 Kávičkár 

Je to veľká škoda, RIP.

Myslím si, že testovať prilby pri páde v malej rýchlosti je dnes už nie až tak zmysluplné. Požiadavky na bezpečnosť sa v automobilovom priemysle posúvajú neuveriteľnou rýchlosťou. Kedysi nehoda v rýchlosti 50kmh (pri náraze) bola automaticky smrteľná, dnes je štandardom, že človek často odchádza po svojich.

Prečo to isté nepožadovať od výrobcov prilieb? Prečo nepožadovať, resp. nedopytovať používanie iného materiálu ako "polystyrén" a pod.? Ja osobne si myslím, že dizajn prilby má ešte veľké rezervy, len treba posunúť latku testovania niekde inde a prestať sa uspokojovať len s výsledkami pri nízkej záťaži, pri nízkych rýchlostiach ...

Ja osobne pracujem v automotive oblasti a to, čo bolo pred 10timi rokmi nemožné, dnes splní náročnejšie požiadavky a zajtra už nestačí, lebo zákazníci nás sami tlačia do toho byť lepšími.

Ja osobne som ochotný darovať študákovi / doktorandovi na vysokej škole moju 150 eurovú prilbu na test, ak ju bude vedieť s niečim porovnať.
Meracie prostriedky sú, testovacie podmienky sa dajú vymyslieť, doktorandov habadej, ale chuti niečo reálne vymyslieť, otestovať, vyskúšať už asi menej.

Kiež by sa toho chytil niekto, kto má možnosť a prostriedky... Vysokých škôl tu máme plno. "Test rig" nemusí vyzerať ako vo videách na "jutube", ide o imput a output.

Ešte raz RIP a kiež by tento príspevok bol aspoň počiatočnou ideou, ktorá by v budúcnosti zachránila keď aspoň jeden ľudský život.

PS: som technik, takže ak treba technicky niečo helfnúť, tak veľmi rád pomôžem, aj keď nie som vševed, len zo školy som už dlho preč a kontakty už nemám a doma v garáži by som vedel prilby rozbíjať, ale aby bol aj rozumný output, tak je treba aj nejaké senzory a pod...


10.09.2015 17:09

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Prilba neprilba, na vine je podla mna motorka, isla prilis rychlo.


10.09.2015 14:05

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

Re: mimonisko: jj mal som reč s pánom od pitvy. Ja sa nechcem hádať. Len ma to proste štve, že ho tá helma neochránila :-(

Re: Fl4K: pekne videjko [dobre]

už viac nepíšem k tejto téme.. Flak to pekne uzavrel.
R.I.P.


10.09.2015 13:48

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Fl4K
 Kávičkár 

Ikona

Ludia uz kaslite nato...

Uzavrel by som to takto:
www.facebook.com/Fliacik/videos/10205393321296153...


10.09.2015 13:14

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Cervo
 Edvenčr 

Ikona

Co sa tyka toho znacenia, ja sa vzdy zamyslim, ked tade idem, ako niekto kto to tam nepozna a chce ist na stred sa musi radit do pruhu na Zilinu a Komarno nie napr. aj na NR,ZV a pod.


10.09.2015 13:12

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

mimonisko
 Turista 

bolvua Ty si videl lekársku správu??? ked tu s istotou tvrdiš že nemal žiadne iné zranenia...
A k tomu tvojmu tvrdeniu o prilbach:

adam.cas.sk/clanky/15243/test-adac-drahsie-prilby-su-ho...


Ako napísal pirates..v prvom rade sa treba spoliehat na rozum a nie na to co ho ma chranit

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mimonisko (10.09.2015 13:19)


10.09.2015 12:46

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Zas ten Mlhoš tliacha kokociny...


10.09.2015 12:37

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Inak na úmrtí sa určite podieľala aj zlá výstroj. Lacná helma. Žiadne kombinéza. Žiadne normálne boty.

mozog nema airbag ani pasy ani prilbu a pri naraze kde mozog v hlave pokracuje povodnou rychlostou k lebecnej kosti mozes mat na sebe co len chces a medzi drahou a lacnou prilbou je rozdiel iba v nenazranosti predavajuceho

treba to na cestu namaľovať, ako je zvykom v civilizovaných krajinách.
ty za mokra zrejme na motorke nejazdis a nevies co to na takychto malbach dokaze robit a zvlast u nas kde do farby sa sice ma davat ale sa nedava to protismykove plnivo lebo je drahe a firma tym usetri ved to aj tak to nikto nekontroluje

keď mám helmu mal by som sa na ňu aj trošku spolahnúť...

ja sa spolieham na hlavu nie na helmu
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (10.09.2015 12:41)


10.09.2015 12:27

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

Re: mimonisko: tomu ver, že je to o výbave!!!... nevieš čítať? Chalan nemal žiadne iné poranenia... žiadne zlomeniny, žiadne vnútorné zranenia. Keby to tá helma vydržala, tak by skončil s max prasknutou lepkou. Otrasom/otokom mozgu. Bol by v pohode... Proste helma je základ!!! že nemal ostatné nehrá rolu... čo by na tvoj koment povedal F. Massa čo schytal pružinu do hlavy v 300km/h. Je netvrdím, že to je nezničiteľné, ale tak kurva keď mám helmu mal by som sa na ňu aj trošku spolahnúť...

Jazdci v motogp tiež dostanú highside v 200km/h a dopadnú rovno na hlavu...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bolvua (10.09.2015 12:28)


10.09.2015 10:23

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

pedro916
 Turista 

Ti, ktori tade nejazdia pravidelne sa castokrat uz cez plnu ciaru preradia do praveho, pretoze nevedia, ze aj zo stredneho pruhu sa da odbocit na D1. Vodorovne znacenie ich k tomu trochu zvadza. Hore na tabuli to sice vidno, ale...


10.09.2015 9:26

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to plazivec:
www.google.sk/maps/@48.1360128,17.0742971,3a,75y,179.16...
ako som spominal vyssie, je tam na ceste namalovane D1 aj PL/UA


10.09.2015 9:08

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

maryhuan
 Turista 

Ikona

Re: Plazivec: Je tam pekné zvislé značenie, ale v tomto sa naprosto zhodujeme, že akékoľvek dodatočné značenie len pomôže a sprehľadní ten úsek.


09.09.2015 23:56

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: maryhuan: ja som tam šiel v noci a s tlmenými a práveže v tom pravom pruhu, prd som videl tabule, treba to na cestu namaľovať, ako je zvykom v civilizovaných krajinách. A ty tam jazdíš stále, takže to poznáš, na rozdiel odo mňa.


09.09.2015 23:15

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

keby bola zaseknuta na 0, tak by to znamenalo, ze tam stal?!

Je uplne, ale UPLNE nepodstatne, co ukazuje pristrojovka po nehode, lebo s realitou to nemusi mat nic spolocne.

RIP


09.09.2015 21:25

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Podla zaberov z nehody na Hnojke, kde ukazovali pristrojovku, bola tusim rucicka otackomera zaseknuta na 12500 ot/min.
Netvrdim, ze to zodpovedalo realite, uz je to aj tak jedno.
Skoda mladeho zivota.
R.I.P.


09.09.2015 19:46

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

icenko64
 Kávičkár 

Ikona

R.I.P už mu spor o prilbu asi nepomôže...pokoj jeho duši....škoda mladého chalana :-(


09.09.2015 17:24

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

mimonisko
 Turista 

Prosim neriešte chujoviny....Akú mal prilbu aké lacné mal boty a to že nemal kombinézu. V rychlostiach nad 80km/h a ak nie si a okruhu...a prežiješ nehodu na moto...tak oslavuješ svoje plnohodnotné druhé narodeniny. Vo vyýších rýchlostiach je to už len o šťastí, nie o výbave

Takže jedine RIP...


09.09.2015 17:05

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

Re: Fl4K: prilba za 59€ :-(


09.09.2015 16:45

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Fl4K
 Kávičkár 

Ikona

Re: Darius14: MT IMOLA II

Pozri obrázok


09.09.2015 16:26

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

Re: 8814: on nenarazil do ničoho... práskol s hlavou o zem... to musí normálna prilba vydržať... Táto praskla a čo je horšie vraj sa mu zarazila do hlavy... nemal vraj žiadne iné poranenia ani vnútorné ani zlomeniny...

Re: Darius14: podla fotiek to bola helma značky MT... model neviem.


09.09.2015 15:44

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Darius14
 Turista 

Re: Fl4K: Inak nevieme co to bolo konkretne za prilbu?


09.09.2015 14:29

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

maryhuan
 Turista 

Ikona

Re: Plazivec: Nesúhlasím s tebou. Jazdím tade často na plechovke aj na motorke a je to značené úplne luxusne.

Celý problém je v tom, že každý ignoruje tretí pruh vpravo, ktorý vytvorili práve na zlepšenie prejazdnosti a jazdí sa v strednom a ľavom pruhu. Potom tí, čo jazdia v ľavom na poslednú chvíľu myšičkujú a ruka v ruke s nedodržaním odstupu od vozidiel to tam vytvára kolízne situácie. Tretí - pravý - pruh je nonstop prázdny. To isté je aj medzi Vajnormi a IKEA, tí čo sa pripájajú z Vajnôr málokedy ostanú v rovnocennom treťom pruhu a nezmyselne sa trepú do stredného, čím to zapchávajú a vytvárajú kolízie.

Už sa konečne prestaňme vyhovárať na všetko okolo nás a začnime všetci od seba, aký je kto šofér. A na čo konkrétne používame modzog pri šoférovaní, lebo mám pocit, že 90% šoférov v BA myslí za volantom iba ak na trtkačku, ale ani trocha na to, čo robia.


09.09.2015 14:07

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

meloking
 Kávičkár 

Ikona

nemam pocit, ze by to bolo vyslovene nedostatocne oznacene a napriklad odbocka na zilinu a na D1 je tam naznacena hned niekolkokrat:
1.
www.google.sk/maps/@48.1375826,17.074428,3a,75y,201.06h...
2.
www.google.sk/maps/@48.1360128,17.0742971,3a,75y,179.16...
3. (miesto nehody)
www.google.sk/maps/@48.1332062,17.0743053,3a,75y,179.16...

ale je pravda, ze tam ludia do poslednej chvile obiehaju pomalsie auta, kamiony a pichaju sa na nadjazd aj cez plnu ciaru. raz som dokonca na tej zebre videl uplne bez hamby cuvat nejaku blondinecku. v minulosti to bolo este horsie. teraz, zmenou odstavneho pruhu na odbocovaci, mi to pride lepsie.


09.09.2015 13:15

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

8814
 Turista 

Ikona

Re: bolvua: Poradíš mi drahú prilbu v ktorej keď havarujem a narazím vo vysokej rýchlosti do niečoho nestane sa mi nič?


09.09.2015 12:01

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Celé je to tam nachuja zančené, isiel som iba parkrat tade, na plechovke, vždy s odstupom niekoľko rokov a posledne v noci na moto, skoro som neodbočil na Žilinu, ma to viedlo na Viedeň a pritom som si pamätal, že je to tam na pikaču, musel som zamyšičkovať. Naši dopravní inžinieri sú totálni tupci a cestári ešte väčší a zvlášť v TT, nevedia spraviť rovno jediný kanál, jediný flek na ceste.


09.09.2015 11:58

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

bolvua
 Jogurťák 

Ikona

podľa fotiek si to tiež neviem vysvetliť... jedine že šuchol o auto, vyletel z motorky a spadol rovno na hlavu... Motorka ale musela ísť ešte po oboch kolesách inak by nedošla tak ďaleko od miesta nehody... však to bolo aj kľudne 200m. Keby motorka padla, tak by zastavila omnoho skôr nie?

Inak na úmrtí sa určite podieľala aj zlá výstroj. Lacná helma. Žiadne kombinéza. Žiadne normálne boty. :-(

RIP Maťko... Mali sme spolu jednu fajn večernú jazdu.. škoda, že už ju nezopakujeme :'(


09.09.2015 10:57

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Henten kus dialnice je bohuzial bohaty na krizovky aj na nehody. Ludia vyjdu zo sitiny, menacu sa na stranu do mynskej, nasledne sa medzi nich radia ti z mlynskej, par metrov na to sa pripaja nadjazd z karlovky, kamiony tam nemozu pouzivat na kuse pravy pruh, tak ludia predbiehaju po pravej strane a nakoniec sa polovica na poslednu chvilu rozhoduje ci ide na vieden ci na zilinu.
Denne cestujem do prace tadial a podla mna je zazrak, ze tam aj mensich nehod nieje ovela viac.
kazdopadne umprimnu sustrast .


09.09.2015 10:35

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

slobo
 Bahniak 

Ikona




www.yaplakal.com/html/emoticons/rip.gif


09.09.2015 10:33

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Fl4K
 Kávičkár 

Ikona

Re: meloking: Podla vsetkeho to bola chyba motorkara otom sa asi hadam nemusime bavit... Vysoka rychlost + maly zmatok v doprave a je to tu... Motorka letela cca 170m prilba na dve polky a hlava....


09.09.2015 10:30

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to Fl4K:
uprimnu sustrast.

nech odpociva v pokoji.

osobne som dedukoval, ze mu asi niekto, na poslednu chvilu odbacajuci, vyrazil motorku spod zadku. inak mi to nedavalo zmysel. chalan este na ceste a motorka uz na nadjazde... velmi casto sa tam ludia pchaju na poslednu chvilu. neraz som tam videl krizove situacie z tohto dovodu.


09.09.2015 10:20

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

peto51
 Turista 

Ikona

R.I.P.


09.09.2015 10:18

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Fl4K
 Kávičkár 

Ikona

Bol to moj kamarat :-( Chalan z nasej partie. Asi najviac miloval vozenie sa :-( Je to strasne tragedia som s toho v soku. Este v cera 2hodiny pred nehodou som sa s nim rozpraval. Viem len tolko ze mu golf zabocil do pruhu a podla vsetkeho isiel pririchlo nato aby zareagoval. Udajne to ale mohla byt aj vada motorky v podstate sa nic moc nevie. Nech mu je zem lahka :-(Pozri obrázok


09.09.2015 10:17

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to ziskop: ta nocna

Dôvod úpravy: zmena

Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (09.09.2015 10:18)


09.09.2015 10:09

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Kedy sa to stalo ? Nebolo to uz na vecer alebo po tme ?
ja FB nemam takze netusim co tam je ale aj ked som siel do aj ked som siel z roboty bola na lafranconi nehoda. Raz cez den, tusim este rano ked som siel do mesta okolo 9:00 ale tam som si moto nevsimol. No a druha bola vecer tam som nevidel co sa deje lebo som siel z roboty a uz bola tma okolo 22:30


08.09.2015 23:48

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

Darius14
 Turista 

Už sa to rieši na fb, dobre si videl :-( R.I.P.


08.09.2015 23:10

Re: 8.9.2015 BA, most Lafranconi

meloking
 Kávičkár 

Ikona

isiel som tadial dost neskoro po nehode, pretoze tam uz bolo kopec policajnych aut a aj cestari uz stihli zablokovat prejazd.
v strede na ceste sa mi pred ocami mihlo vrece s ludskou siluetou. motorka zapichnuta o hodny kus dalej, uz na nadjazde, vo zvodidlach.
pevne dufam, ze som zle videl...


08.09.2015 22:27

LAFRANCONI - BA 08.09.2015

mrkvacervena
 Jogurťák 

Neviete niekto co sa stalo na moste, smerom na Aupark pred nadjazdom ? :-(

Dôvod úpravy: zmena datumu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mrkvacervena (08.09.2015 22:31)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.