Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1748 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26141
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15799)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)

Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVaradero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Podvozok.

| 1 2 | Nasledujúce

01.06.2017 12:34

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Len dohad , neklamú tie fotky? Ak by mala premenlivý prierez je dopredu dané ktoré miesto bude preťažované a praskne.

Rovnako si myslím, že progresívne pružiny majú pri rovnakej kvalite výroby kratšiu životnosť ako klasické.


01.06.2017 12:44

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?


tryskac, a kde vidis ten rozpor?

,,,tuhost pruziny je zavisla len od dlzky, priemeru drotu a jeho ,materialovymi vlastnostami, je jedno ako husto/riedko, pravidelne/nepravidelne je namotana ...rozpor?

..ak horne rozpor nieje, tak po spojeni sa urcitej casti zavitov pruziny sa defakto zmeni celkova dlzka drotu...rozpor?

...ak stale nie, tak zase k tvrdeniu jedna, priemer rovnaky, vlastnosti rovnake, dlzka mensia => vacsia tuhost ...rozpor?

na ponaranie predku ma vplyv tuhost pruziny ...rozpor?


...ked nahradzujeme linearnu pruzinu progresivnou, asi nam primarne nejde o zvysenie tuhosti povodnej pruziny v celom jej rozsahu...rozpor?

...standardne brzdenie by sa nemalo odohravat v hornom pracovnom rozsahu pruziny...rozpor?


progresivna pruzina ako taka, by nemala mat vplyv na ponaranie sa pri brzdeni, ....rozpor?


01.06.2017 12:56

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

baca, tusil som ze nejake take tyce budu [dobre], len som si chcel potvrdit predpoklad a overit hypotezu, ale to je uz naozaj mimo temy...

K tomu skracovaniu, ak myslis ze pouzivanim sa skrati celkova dlzka drotu pruziny na ukor dajme tomu, zvacsenia jeho priemeru, alebo dojde k celkovemu "zhutneniu materialu" tak ano, moze to mat nejaky dopad na celkovu tuhost pruziny, ale aj tak neviem ci prave na "maknutie".. ale tento aspekt pre prakticku rozpravu povazujem za zanedbatelny, vo vseobecosti si stojim za tym, ze pruziny pouzivanim svoju tuhost nestracaju, lebo... sak som to uz pisal aj tryskacovi...


01.06.2017 13:17

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

MaAT hádam niekedy pokecáme aj osobne, lebo cez písmenká nám to zjavne nejde.
Reagoval som na Tvoj príspevok 9:52 a Ty tu postupne doladuješ svoj názor.

Takže zareagujem teraz už len na príspevok 12:44 napísal si :
,,,tuhost pruziny je zavisla len od dlzky, priemeru drotu a jeho ,materialovymi vlastnostami, je jedno ako husto/riedko, pravidelne/nepravidelne je namotana ...rozpor?

Jasné, že už tu v jedinej vete je do neba volajúci rozpor!
Kedy konečne pochopíš, že ZMENOU STÚPANIA t.j ako husto/riedko je namotaná sa mení DĹŽKA DRÓTU?




01.06.2017 13:51

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Tuhosť? Stlač lineárnu a stlač hustejßie navinutú... Tryskáč má pravdu


01.06.2017 14:03

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac, netvrdim a ani si nemyslim ze pisem pre kazdeho jednoducho a zrozumitelne, ale kurva, ked tu stale a v x prispevkoch pisem o dlzke drotu z ktoreho je pruzina namotrana tak mam na mysli dlzku drotu z ktoreho je pruzina namotana a nie dlzku pruziny ktora je namotana z nejakej dlzky drotu.
Ze v tom niektori maju zmatok, no budjiz, ale ze by to zase nikto nepochopil, alebo aby si niekto este myslel ze nemam snahu to nejako zrozumitelne vysvetlit, tak to nech ide do pice!
A ani ty mi tu kurva vkuse neomielaj nejake rozpory a sa kurva netvar, ze nerozumies o com tocim.
Alebo dobre, je to blbost co tu pisem, a co teraz? Spokojny?

V co vlastne dufas, ked si niekedy som mnou nazivo pokecas?, ...ze ta presvedcim, ze ma presedcis ty? ...ze budem iny? ...ci v co vlastne???

Diskusia s ludmi ako si ty, je pre mna zabity cas, maj sa!


01.06.2017 14:18

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: MaAT: Re: tryskac:

Ja som to teda pochopil tak, že sa obaja zhodnete na fakte, že na tuhosť má vplyv dĺžka pružiny ...

Nie je to teda náhodou tak, že progresívna pružina má v istej časti hustejšie "vinutie" a teda, pri rovnakej dĺžke pružiny samotnej je v nej viac drôtu a teda je vlastne aj tuhšia ?


01.06.2017 14:28

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Trochu z tej komercie :-) :

Verbesserung des Fahrverhaltens - besserer Kontakt zur Fahrbahn
Fahrwerksverbesserung: progressive Gabelfedern härter als das original !
Kein Durchschlagen mehr, weniger Bremstauchen
keine Schwammigkeit
Luftunterstützung fällt weg - daher kein Durchblasen der Simmeringe mehr
besseres Ansprechverhalten
bei hoher Laufleistung idealer Ersatz für erschlaffte Originalfedern
getestet und empfohlen von führenden Motorradfachzeitschriften
leichter Selbsteinbau mit ausführlicher Anleitung.


No nič , pre seba mám v tom jasno už dávno , ALE to mi nebráni v tom , aby som to išiel prekecnúť s jedným kamarátom , od ktorého ciciam vedomosti zo strojáriny a aj keď určite prídem o niekoľko desiatok miliónov* mozgových buniek , za to posedenie to určite bude stáť . >:-)

* 50 gramov alkoholu vraj zabije 80 miliónov mozgových buniek .

Dôvod úpravy: Ako zdroj komercie bol použitý opis zo stránky výrobcu pružín , firma Wirth :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (01.06.2017 14:30)


01.06.2017 16:06

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Zas mám na niečo iný názor.
Re: tryskac:
"Rovnako si myslím, že progresívne pružiny majú pri rovnakej kvalite výroby kratšiu životnosť ako klasické."
- Progresívne pružiny sa vyrábajú z hrubšieho drôtu preto aby hustejšia časť bola aj pri menšom torznom namáhaní rovnako tuhá ako pôvodná pružina a redšia časť spravidla so stúpaním veľmi podobným pôvodnej pružine bola tým pádom tuhšia. Viac materiálu pri rovnakom namáhaní musí vydržať dlhšie.

Re: MaAT:
Nie nemyslím celkové skrátenie dĺžky drôtu pružiny. Myslím únavu materiálu, trvalú deformáciu a s tým súvisiacu zmenu jej pružnosti.
Takže s tvrdením "....vo vseobecosti si stojim za tym, ze pruziny pouzivanim svoju tuhost nestracaju..." tiež nesúhlasím.
Zober si ako príklad dve identické pružiny vyrobené v jednej sérii z jedného materiálu v jeden deň. Jednu odložíme do skladu a druhú osadíme na vozidlo. Po určitom čase a najazdení trebárs u moto 50-100tis km porovnáme tu jazdenú s tou čo bola v sklade na regáli. Myslíš že budú mať rovnakú tuhosť? Prečo potom motorky autá, dodávky vekom "kľaknú"?


01.06.2017 16:13

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

Pruzina pouzivanim nemekne ? To jsou veci. Doporucuji zkusit novy Ohlinse s jejich pruzinama co udelaj prvnich 3tis km. Jak ze zacatku drobne nerovnosti nefiltrujou a jsou tvrdy a poskakujou Nato je treba prispusobit utlumy. Staci tyden a stale se meni jejich vlastnosti do mekka a opet menit oba utlumy. A v zadni Showe neb je pruzina stale predepnuta mekne pruzina stale i kdyz moto nejezdi to plati i pro jine znacky Ohl,HPro,Wilb,RaceT,PSusp atd Starne a mekne i kdyz ma moto najeto 0 km. U GW staci 3 zimy s zadek lezi na zemi s jakoukoliv pruzinou i kdyz ma stroj najete nic. Kdyz se pri odstaveni predepnuti povoli na minimum tak doba degredace se prodlouzi cca na 2 nasobek.Kilometry nehrajou roli jako cas a uroven predepnuti. Po vyjmuti a zmereni volne delky je ve stavu nove pruziny i kdyz stroj lezi na zemi. Vyzkousene nescetnekrat. Ostatni teorie nebudu komentovat Jo a hustym samo nahoru kvuli neodruzenejm hmotam to sedi. Olej v baleni pro HyPro je total sracka a degraduje extremne rychle stejne jako Reps Shell Motuly atd Olej HPro jen vyhazuju. Co jedine vydrzi 2-3 nasobek blata je origo Showa ci Kayaba.


01.06.2017 16:36

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Wing2: [dobre]

Este nikto nespomenul, ze ked sa pruzina vymontuje z moto (auta), polozi na policku, tak si po case oddychne, zrevitalizuje sa a moze sa pouzit, lebo sa jej vratia povodne parametre?
:-D

Tato tema by si vazne zasluzila erudovaneho moderatora....


01.06.2017 16:47

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

Delas si prdel ( v policce si asi neoddechnou kdyz uz je po nich ) ale zazil sem dost podobnou vec osobne na Krymu kdyz na GSA zadni Showa mela cca 30tkm a byla po smrti Rano byla moto normalne vysoko poznas podle doslapu na spicky pres den uz sem dosahl celym chodidlem a vecer cistej copr nohy sem mel dost pokrceny v kolenach. I na fotkach co mam to je evidentni ze vecer byl zadek dole. Po odstaveni pres noc rano prekvapko moto zase vysoko. ( asi se Showa dobre vyspala ) a cely tyden to tak bylo rano zadek ok vecer na zemi stale dokola. Kdybych to nezazil tak tomu neuverim ze pruzina si pres noc " oddychla." Technicky je to blbost ale v reale to tak fungovalo. Pak sla jednotka samozrejme do popelnice po navratu


01.06.2017 17:46

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

"a nie dlzku pruziny ktora je namotana z nejakej dlzky drotu"
Maat skús mi prosím Ťa citovať kde ja píšem o DĹŽKE PRUŽINY.
Stále sme sa bavili o dlžke drótu. Ale kedže si začal používať vulgarizmi vyzerá, že si pochopil vzťah medzi stúpaním pružiny a dľžkou drótu.
A v čo dúfam? Naivne verím, že v osobnej komunikácii sa ludia oveľa ľahšie pochopia ako pri komunikácii cez písmenká.. Dokonca vačšinou je debata prínosnejšia ak má druhá strana iný názor, ale podložený argumentami a nie vulgarizmom.
Undefined
S Maatom sme sa do jeho posledného príspevku bavili o dľžke drótu. Ak budeme mať dve rovnako dlhé pružiny, tak platí, že čím dlhší je drót pružiny - hustejšie vinutie tak tým je pružina makšia lebo zaťaženie krutom sa rozkladá do vačšej dlžky drótu a naopak ak bude drót krátky zaťaženie krutom bude vysoké lebo bude pôsobiť značné napetie v malom množstve materiálu . No a s kombinovaním týchto dvoch pružín do jednej vznikla progresívna pružina.


01.06.2017 17:58

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Wing2: robil som si srandu.... Ale tvoja prihoda :-O muselo v tom byt aj nieco ine...nie ze sa pruzina vyspala a oddychla si.


01.06.2017 23:02

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac, ok, ospravedlnujem sa za vulgarizmy. Neboli cielene na teba ako osobu, je to len forma prejavu ako reakcia na tvoje argumenty.
Stale nerozumiem v com vidis ten rozpor. O dlzke pruziny nepises, ale logicky mi z tvojej vety vychadzalo ze myslis dlzku pruziny.
Ja neviem, ale ked ja zoberiem metrovy drot, tak z neho urobim pruzinu napr. s desiatimi zavitmi a stupanim 50mm, alebo 50timi zavitmi a stupanim 10mm, alebo urobim 30 zavitov so stupanim 20 a 30 zavitov so stupanim 10...alebo cokolvek ine.
Preco by som mal na ine stupanie potrebovat vzdy inu dlzku drotu?
Kde je ten do neba volajuci rozpor?

bacaono: ...Ano, myslim si ze tuhost bude rovnaka.
...Klaknu preto ze vplyvom dlhodobeho zatazovania doslo k plastickej deformacii, pruzina je kratsia.
A teraz ja: Co si predstavujes pod pojmom unava materialu, kedy k nemu dochadza a ako sa prejavuje unaveny material? Ako podla teba suvisi trvala deformacia pruzinoveho drotu so zmenou jeho pruznosti?


01.06.2017 23:23

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Wing2, myslim ze si urobil chybu, ked si sa zbavil pera ktore za noc stoporilo geeso, s tymi co ti za tyzden zmeknu robis co?


02.06.2017 8:48

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

Tak ted nevim, kde udelali soudruzi z Japonska chybu... servisny manual na strane 13-28 hovori "instalujte pruzinu hustejsim vinutim smerom dole"...

Pozri obrázok

Na mojom Varane menil predne pruziny uz predchadzajuci majitel, su to pruziny WP.. kazdych 15 tis som menil olej, daval som predpisany 10W.. nedavno po 60tis. som tlmice rozobral, vymenil puzdra, nakolko teflonova vrstva z nich uz bola prec a dal som olej 15W.. pocitovo velmi fajn (vacsinou jazda vo dvojici cca 160kg spolu + 3 kufre)

Zadny tlmic som menil vlani, bola to povodna Showa a bola uplne na sracky. Rozhodol som sa pre YSS (bo cervena pruzina k cervenej motorke :-D a nelutujem. Predpatie som nechal tak ako bolo nastavene z vyroby, trochu som sa pohral s utlmom a je to fajn. Samozrejme po vymene zadok isiel hore o dobre 3 cm.

Dôvod úpravy: oprava linku

Upravené 2 krát. Naposledy upravil sorentto (02.06.2017 8:56)


02.06.2017 9:51

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: MaAT: Miro tebe to naozaj treba vysvetľovať? >:-)
Na všetko ti odpovedať nebudem, lebo je to rozsah tak na maturitnú odpoveď. :-D
Ale aspoň základ, niečo zo starého zošita strojárskej technológie.
Únava materiálu je degradačný proces nevratných zmien vlastností a stavu
materiálu, vyvolaný jeho opakovaným mechanickým, tepelným alebo tepelno-mechanickým zaťažovaním za súčasného spolupôsobenia ďalších faktorov.
1. štádium súvisí so zmenami v celom objeme zaťažovaného kovu. Mení sa hustota a konfigurácia mriežkových porúch, a tým aj fyzikálne a mechanické vlastnosti. Najvýraznejšie sa tieto zmeny prejavujú na začiatku cyklického zaťažovania, s rastúcim počtom cyklov ich intenzita klesá a po určitom pocte cyklov sa už nemení.

Ak aj teoreticky zostane deformovaná pružina rovnako tuhá, v technickom celku pre ktorý bola navrhnutá (tlmič), bude aj tak nepoužiteľná, lebo skrátená už nebude mať potrebnú tuhosť v tom pracovnom rozsahu (zdvih tlmiča)pre ktorý bola navrhnutá.
Takže teoreticky môže byť rovnako tuhá, ale prakticky na vyhodenie. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (02.06.2017 10:00)


02.06.2017 10:10

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: sorentto: soudruzi neudelali chybu nikde.
Súvisí to s tými neodpruženými hmotami.
Vplyv neodpruženej hmoty pružiny na tvojom obrázku bude oproti originálu zanedbateľný.
Pozri obrázok

....na takejto pružine bude ale podstatne väčší.
Pozri obrázok


02.06.2017 10:37

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

v zasade suhlasim, ale aj tak to nevysvetluje, preco servisny manual dava zvlastnu pozornost na to, v akej pozicii umiestnit pruzinu do tlmica...


02.06.2017 10:37

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Idem si vycistit retaz, nastriekat a idem jazdit. Pruziny v moto nejake mam.... :-D :-D :-D


02.06.2017 10:47

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

Honda dava seriove pruziny hustym vinutim dolu kvuli moznemu hluku dosedani hustych zavitu na sebe obtezovanim jezdce hlukem ( orig vyjadreni tovarny ). A upozornuji na to neb maji v servisnim manualu vzdy stanovenu vysku tlumicoveho oleje a pocitaji s montazi origo pruziny hustym vinutim dolu. Kdyz ji das opacne bude ve vysledku nizka hladina.


02.06.2017 10:49

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

tak uz je zahada vyriesena- vdaka wing2 :-)))


02.06.2017 12:12

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Maat som rád, že to so mnou nevzdávaš :-D [dobre]
1,Áno o dľžke pružiny nepíšem, lebo som v tom, že sa bavíme o pružine z podvozku motorky kde jej dlžka je daná konštrukciou napr. teleskopu. Čiže ak potrebujem meter dlhú pružinu tak pri stúpaní S potrebujem menej drótu ako pri stúpaní 0,5S. Čiže pružina so stúpaním 0,5S má viacej drotu a bude makšia.
2,Ak sa budeme baviť o pružine všeobecne, tak ked zoberieš meter drótu a stočíš z neho pružinu so stúpaním S, tak tá pružina bude tvrdšia a cca 2x dlhšia ako pružina so stúpaním 0,5S

3,A ked už píšem všeobecne tak pridám výcuc zo vzorca na tuhosť pružiny, tak aby bolo vidno čím tuhosť stúpa a čím klesá.
Tuhosť pružiny = priemer drótu / priemer pružiny x počet funkčných závitov.
čiže čím viac závitov tým makšia pružina.

Takže ak sa zhodneme na 1,2,3 tak potom výrok :

,,,tuhost pruziny je zavisla len od dlzky, priemeru drotu a jeho ,materialovymi vlastnostami, je jedno ako husto/riedko, pravidelne/nepravidelne je namotana ...rozpor?

Je v rozpore.


02.06.2017 14:55

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Re: bacaono: z obrázku č.2 je zrejmé, prečo som sa rozhodol pre progresy od YSS namiesto H.P., pre progresívny návin... YSS ho má od začiatku skoro až po koniec pružín
škoda že som neodfotil položené vedľa seba origo lineár, YSS a H.P.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Skalaaa (02.06.2017 15:00)


06.06.2017 8:53

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

Bacaono, ved prave o to ide, konfiguracia mriezkovych poruch, presun vakancii ci dislokacii sposobuje plasticku deformaciu.
Pruzinova ocel ma mriezkove poruchy vysporiadane uz v procese vyroby, tahanim, valcovanim, zihani, popustanim. Samozrejme nie uplne, ale pocas pouzivania, pokial sa neprekracuju pevnostne medze, dochadza ku ich rekonfiguracii uz len minimalne.
Urcite nie tak, aby sa po tyzdni bezneho pouzivania pocitila celkova zmena tuhosti, alebo nastalo nejake enormne skratenie.

Aby tepelno mechanicke namahanie sposobilo zmenu tuhosti, museli by nastat zasadne zmeny vo vnutornej strukture materialu,
trebars prekrystalizacia vplyvom enormneho tepelneho zatazenia, alebo zmena tvaru zrn po prekroceni medzi pevnosti, krystalicky lom,... atd

tryskac: mas chybu v bode 2: -nebude tvrdsia. Pravdepodobne si aj tento zaver vycucal zo vzorca na tuhost pruziny.
To je konstrukcny vzorec, sedi s teoriou len ked ma pruzina homogenne zavity a ich tvar je dokonala kruznica. To ze tam je aj neuplny zavit a
v skutocnosti maju tvar elips sa s prehladom zanedbava. Ja som vychadzal z energetickych bilancii napati a zatazenie, v tom rozpor nemam.


15.06.2017 11:46

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

tak som sem ešte nakukol ...
MaAT nie je tam chyba všeobecná pružina z bodu 2 má pri stúpaní S cca dvojnásobnú nielen dlžku ale aj "pracovný zdvih" ako pružina so stúpaním 0,5S ktorá dosadne na závity pri asi polovičnej sile takže je makšia /a potom strašne tvrdá >:-) / lebo jej drót sa už nemá možnosť viac skrútiť.

Nemusíš mi písať o neúplných či nefunkčných krajných závitoch to majú všetky pružiny a ja som spomínal počet funkčných závitov. Rovnako to netreba komplikovať tým, že pružina nie sú kružnice, to pri takej primitívnosti ako pruženie podvozku nikto nebude riešiť. Ktohovie či sa to rieši pri ventilových pružinách, ktoré zažívajú iné čoromoro.

Moja prvá nesúhlasná reakcia sa týkala a týka tejto vety :
"Tuhost pruziny zavisi od celkovej dlzky drotu," súhlasím
", nie od toho ako husto je navinuty." nesúhlasím lebo hustotou stúpania ovplyvňuješ dĺžku drótu, kedže konštrukčná dĺžka pružiny musí byť rovnaká.
A pri tomto sa to asi zamotalo, kedy ktorý hovoril o dĺžke pružiny alebo drótu.


16.06.2017 14:50

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac:..nikde som netvrdil, ze pruziny musia mat rovnaku dlzku, ani to ze budu mat rovnaky pocet zavitov, ani nefunkcne koncove zavity som nespominal. Iba jeden neuplny zavit ako dosledok zvacseneho stupania pri rovnakej dlzke drotu.

..ked uz zovseobecnujes, tak si uvedom ze nie kazda pruzina musi byt tlacna..

..a ked uz nakukas, tak nakukni aj sem: www.physicsforums.com/threads/compression-spring-consta...

snad ti konecne svitne!


18.06.2017 0:14

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

MaAT, škoda zase odpoved viac menej mimo. Ak som ja s niečím v Tvojom príspevku nesúhlasil, tak som to citoval a napísal prečo nesúhlasím.
Takým spôsobom asi komunikovať nechceš alebo nevieš. /okrem jednej vety z 8:53/
A ked už budeme zovšeobecňovať, tak pružiny sú nie len progresívne ale aj degresívne ..
Žiaľ vyzerá, že sa minimálne v tejto diskusii "nepochopíme" , takže tu už môžeš kludne napísať, že kocka je guľatá /čo môže by aj pravda ;-) / a nechám to tak [ciel]


19.06.2017 17:31

Re: Varadero - repasovať, vymeniť alebo neriešiť podvozok ?

tryskac, z mojich prispevkov chapes len co chces a ako chces. Nasledne polemizujes so svojim vlastnym nazorom. Technicky vzate, hadas sa sam so sebou. Preto sa ti aj vsetky moje odpovede zdaju "viac menej mimo"


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.