Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1502 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26135
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15797)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10338)

Problém s radením - Suzuki Intruder VS800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblém s radením - Suzuki Intruder VS800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

26.08.2019 21:20

Problém s radením - Suzuki Intruder VS800

Ajven
 Čoprák 

Ikona

Zdravím ľudkovia... potreboval by som poradiť, resp. pomôcť ak by mal niekto skúsenosti s podobným problémom ako ja a to ... jazdím VS800-ku a pri radení mi to skáče občas pekne cez zuby... zle sa to počúva, zle sa to cíti v nohe. Problémom sa zaoberám už asi mesiac s prebdenými nocami v garáži a nie nie si dať s tým rady. Na fórach som sa dočítal už všeličo, jeden pán spomínal, že mu pomohla nakoniec výmena brzdovej kvapaliny v spojke. Tak som to skúsil, nemôžem povedať, že by to nepomohlo. Keď je studená, tak je to ešte v ,,poho'' , ale akonáhle sa motor začne zohrievať, začne to občas radiť cez zuby. Veľmi sa musím snažiť vychytať otáčky motra a rýchlosť motorky, dá sa to, ale ísť takto na dlšhí deň alebo dva je o nervy. Radí to ako tak dobre ozaj len v nízkych otáčkach, tým netvrdím, že to chcem preháňať nejako v otáčkach, nie som z tých, ale nie je možné, aby som motor aspoň trošku nemohol roztiahnuť, napr. v kopci a potom mu dať vyšší prevodový stupeň bez toho škrýpania :-( Pred výmenou kvapaliny to bolo najhoršie 1-2 , 2-3 bolo už lepšie 3-4 tiež a 4-5 bez problémov... teraz je 1-2 najlepšie 2-3 a 3-4 horšie a 4-5 ako kedy... Poznať, že spojka je tvrdšia, ale aj tak to nie je ono... alebo je??? má to tak byť? Niekde som už aj to čítal, že u Intrudera je to normálne... tak neviem, už som z toho ozaj ,,na prášky,, :-D Ešte dodám, že motorka má 7.500km, takže to nie je žiadny vyšľahanec. Chystám sa s ňou na dlhšiu túru, vše je ok, po servise, len toto mi láme hlavu. A najviac v servise mi povedia, že to je tak ok, že to sú traktorové prevodovky. No neviem...
Prosím Vás teda, ak by ste mali nejaké skúsenosti s týmto problémom, alebo mi vedeli nejako poradiť, bol by som vďačný. Ďakujem!


26.08.2019 21:43

Re: Problém s radením - Suzuki Intruder VS800

cruelbody
 Turista 

Re: Ajven: Cau..mozno je problem prave ten ze ma len 7.500 km alebo viac....??? Ako ...stale by som spozornel ci 20 rocna masina ma len tak malo...


26.08.2019 22:08

Re: Problém s radením - Suzuki Intruder VS800

Ajven
 Čoprák 

Ikona

Kilometre sú originál, zodpovedá tomu aj stav motorky a aj viem od koho bola motorka kupovaná...


26.08.2019 22:21

Re: Problém s radením - Suzuki Intruder VS800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Podla mna, si myslim, ale mozem sa mylit, ti nevypina dobre spojka.
Ak spojka ostava v zabere, potom to vie robit psie kusy.
Pokial je v poriadku sustava vidliciek, prevodovka, tak ostava len ta spojka.
Zvyknu to robit niektore oleje, ze skratka spojka nevypne, u suchej spojky to zas vie robit zle nastavenie, alebo opotrebenie taniera.

U mokrej spojky, to tiez vie u "traktoroveho" motora robit nedostatocne odpojenie spojky, ohlodane, alebo vytlacene jamky na bubne unasaca lamiel.
Ak su tie jamky dobre vytlacene, vytlcene do materialu, potom sa lamely po vytlaceni spojkoveho mechanizmu, neoddelia, ostanu unasane a tlacene na seba a stale sa prejavuje zaber.
Kontrola je v celku jednoducha, daj to na hlavny stojan, alebo ak nemas, podloz moto pod motorom vhodnou zbierkou starych kniziek, aby si mal zadne koleso v lufte.
Moto nastartuj, hod tam kvalt a skusaj pri vypnutej spojke, brzdit zadnou brzdou, zistis rychlo, ako dobre vypina ta spojka.

Inak pri rozborke bubna, prides rychlo na to otlacenie lamiel v unasacich drazkach.

Je to ale "normalny" prejav, ale da sa to odstranit vymenou unasacieho bubna.
Lamely obvykle mozes pouzit stare, lebo po 7.000 km su asi ako nove.

Hodne pomaha, odstranit hrany na lamelach aj na unasacom bubne, pomocou saberu, alebo ostreho noza, ale zvysuje sa tak vola narazajucich lamiel do bubna a skracuje sa tak zivotnost celeho mechanizmu.

Pokial sa jedna o spojku hydraulicku, nezaskodi ani skontrolovat a vycistit cely system, vymenit hadicu za pancierovu, vycistit piestik na rajdach, rovnako vycistit aj valec a piestik na mechanizme vypinania spojky.
Ono po 10 rokoch sa vie vykrystalizovat sajrajt z brzdovej kvapaliny a potom to vie zadierat a nevytlaci, resp. neotvori spojku uplne.


26.08.2019 22:23

Re: Problém s radením - Suzuki Intruder VS800

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Menil si olej? Skus iny. Ked preradis hore bez spojky, tiez to skripe? Mozno to len ozaj treba dostat do ruky/nohy a zaradit razantne a vcas, okamzite po ubrati plynu.


26.08.2019 22:46

Re: Problém s radením - Suzuki Intruder VS800

Ajven
 Čoprák 

Ikona

Menil som komplet všetky kvapaliny, sviečky + aj brzdy, nakoľko 20 rokov je 20 rokov. Mal som rozobratý aj spodný výtlačný valček. Steny valčeka boli už také, ako by som povedal, bola tam proste už skryštalizovaná tenká vrstva. Piest neprepúšťal, ale vyčistil som to aj napriek tomu.Je to klasický piest, ktorý vytláča pomocou vidličky spojku. Vidlička je posadená v takom asi 8-9mm sedielku v pieste. A práve tu ma ešte napadla jedna vec, niečo podobné už popísal Merlin00 a to, že to dobre nevytláča. A teraz skúsim čisto len teoreticky... viem, že niektoré podobné systémi mávali v tom sedielku guličku a napadlo ma, že keby som tam osadil nejakú guličku s malým priemerom, možno by to lepšie vytlačilo tú spojku. Neviem, čisto len teoreticky, možno je to blbosť. Ale tiež mi to príde tak, ako keby to tú spojku dobre nevytlačilo :-( Myslíte, že by tá výmena za pancierovú hadicu mohla tomu pomôcť?


27.08.2019 0:29

Re: Problém s radením - Suzuki Intruder VS800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ak je hadica stara a naduva sa, tak pomoze aj vymena hadice.
Lebo ak je v tej hadici strata objemu, spojku nemusi vytlacit dostatocne.
Hadice kupis aj u cinanov, zaprd peniaz.
banja na konci, maju podla potreby.
Problem na introsi je ten, ze to nieje hadica, ale "hadico trubka" tebe staci vymenit len tu hadicovu cast, ale problem je zo spojkou, na aftermarketovych hadiciach niesu uplne bezne.
Neviem ci nahodou nieje ta hadica lisovana na pevno ku tej trubke.
Ale da sa to vymenit cele za hadicu, treba len spravne zmerat dlzku celej trasy.

Ked budes nad tym badat, tak sa daju kupit fitingy aj klampovacie /sroubovacie/, nielen krimpovacie /lisovacie/..
www.aliexpress.com/item/32701014535.html...
Ku tomu metraz hadic a existuju aj klampovacie spojky na trubky.
U brzd by som bol asi opatrny, ale u spojky to nieje tragedia.
Ide aj o to, ze ked si aj kupis krimpovacie klieste, hadice a fitingy, si na zlomku ceny za origo kus trubkohadice, ktora stala uz pred rokmi cez 200USD
www.aliexpress.com/item/32957569006.html...

www.aliexpress.com/item/32957077654.html...

www.aliexpress.com/item/32957077654.html...
atd..



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.