Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26119
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15789)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10330)

Suzuki DR 600, žiadna iskra - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki DR 600, žiadna iskra - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Elektrika.

06.01.2022 12:45

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

ikcipo
 Bahniak 

Ikona

Viem otestovať CDI aj stator.


03.01.2022 20:36

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

picaso
 Edvenčr 

Re: MaddoxX: treba obist spinac stojana. Bude stale zaklapnuty pre CDI. Riesi sa to na 990 bezne. Urobis slucku. Len treba najst kable :-@


03.01.2022 20:31

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

MaddoxX
 Edvenčr 

Re: krampus: Re: krampus:

Nemám tam spínač, mudim najst tie kabliky ktoré idu zo snímača stojana a prepojit ich zrejme, budem to riešiť v piatok až


03.01.2022 20:09

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Ak máš spínač na spojkovej páčke, tak ho prepoj, teda ako by si mal stále zmáčnutú spojku.


03.01.2022 19:29

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

MaddoxX
 Edvenčr 

No tak som to dnes zložil naštartoval, motorka chytila na šupu, motor ide krásne akurát sa deje presne to čo si písal janoval, pri zaradení rýchlosti zhasne.. Vedel by si mi dajako poradit čo s tym!? Ako obísť ten "stojan", keďže čidlo na stojane nemám lebo rám je zo staršieho typu dr, elektrina je z novšieho a teda bude niekde aj káblik od stojanu

Dôvod úpravy: chyba

Upravené 2 krát. Naposledy upravil MaddoxX (03.01.2022 19:31)


02.01.2022 16:41

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Co sa asi stane, ked zaradis rychlost a kontrolka neutralu zhasne?


02.01.2022 14:46

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

MaddoxX
 Edvenčr 

Snimac stojanu ale nemám, každopádne kabel som opravil zapojil a iskra je


01.01.2022 23:47

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak to chce neutral, tak bude chciet aj spinac na stojane.


01.01.2022 22:31

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

MaddoxX
 Edvenčr 

Zdravím vás, problém vyriešený, dnes som premeriaval všetky káble, kábel neutrálu bol preťatý, iskru už dáva, takže novšie cdi zjavne potrebuje signál, že je tam neutral aby povolilo indučke hodiť iskru, vďaka za rady


01.01.2022 19:14

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

Merlin00
 Veteránista 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=XDJEPjvbbs4

Este raz.
Statorove cievky, sa skladaju z 3 fazoveho skladaneho vinutia, ktore sluzi ako generator pre regulator a bateriove palubne napajanie.
Tieto cievky niesu pripojene nikde na kostru, nesmu mat ani zvod.
skratka tri vodice, obvykle zlte, maju konektor na regulator a nikam inam nevedu.
Opakujem, niesu ukostrone, nesmu mat zvod voci zemi.
Mimo to, je na statore medzi tymi cievkami jedna cievka, alebo rozlozene vinutie, ktore je na jednej strane ukostrene a na druhej ma vyvod.
Tato cievka sluzi na nabijanie CDI
Jedna otacka rotora, niekolko krat {posla poctu magnetov rotora} vytvori striedave napatie, vyssej hodnoty, okolo 100V, pri pomalom "kopnuti" voci kostre.
Tato cievka napaja cele CDI, bez tohoto napatia, ziadnu iskru neda, pretoze sa nema z coho nabijat CDI.
Tento proces funguje autonomne, bez pripojenej baterie, regulatora a vsetkeho okolo.

Na vonkajsom obvode rotora, su umiesnene "nejake cievky" obvykle jedna, niekedy dve.
Tieto cievky mozu, ale nemusia byt hallove sondy, obvykle u jednoduchych moto, (mopedov, krosiek, atp.) je to len cievka, ktora ma uzku strbinu v polovych nastavcoch, ktora da impulz, ked okolo tej cievky prebehne "hrb" alebo zub" na vonkajsej casti rotora.
Tato cievka dava riadiaci impulz, do G tyristora v CDI, ktory "vyprazdni" nabity kondenzator, do zapalovacej cievky, (do primaru) a tam potom vznikne vysoke napatie na sekundarnom vinuti a vo sviecke iskra.

Cely tento proces, by mal byt u tejto moto fukcny, bez baterie, bez palubneho napatia.

Dolezite je, aby..
Cievka ktora dava impulz pre CDI, mala spravne zapojene vyvody, inak impulz, pri nespravnej polarite, nemusi spustit iskru, alebo ju spusti neskoro.
Druha vec, blokovanie zapalovania, teda kill switch, bozny stojan, spinacia skrinka, alebo nedajboze alarm, nesmie blokovat zapalovanie.
Zapalovanie byva blokovane dvoma sposbmi.
Bud sa niekde ukostri, signal z cievky impulznej, alebo sa ukostruje, alebo skratuje napajanie CDI od cievky zberacej a takto sa blokuje a zastavuje aj motor.
aj nezaradeny neutral, blokuje, alebo moze blokovat zapalovanie ale..

U niektorych moto, blokovanie bocneho stojanu, alebo nezaradeneho neuralu, je eliminovane spinacom v spojke, ktora ak je stlacena, umoznuje nastartovanie aj na bocnom stojane, pri nezaradenom neutrali.

Popisovat ako sa to deje, asi zmysel nema, nieje tam ziaden pocitac, ani podobne somariny, je to spravene uplne pasivne, pomocou diodovej logiky a spinacov.





31.12.2021 16:52

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

dudo25
 Turista 

Na to aby mu hodilo iskru mu je uplne jedno ako mam mat ulozene magnety, hlavne nie v polici. A impulz pre iskru dostava z hallovho snimaca. Magnety s tym nemaju absoltne nic,pokial ich ma a samozrejme nema na tej polici,co som predtym pisal.


31.12.2021 13:00

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Rotor si vymenil? Lebo je dolezite ako su v nom poukladane magnety.


31.12.2021 12:26

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

MaddoxX
 Edvenčr 

Tak teraz som uplne v pomykove, elektriku skoro vobec neviem.. Káble som skúšal, prepipal, nevyzera byť nikde chyba.. Ano spinace sú 2 okolo ktorých beha rotor a vo vnútri na vynuti je cievka, ale keď na starom cdi dáva iskru tak by mala byt ok nie? Mám doma 4 statory, jeden je ko a na 3ch to iste, prepajanie a pinovanie a podobne veci neovladam takže to skusim rozchodiť na starom cdi

Viete mi ale niekto poradiť prípadne poskytnúť schému ako by som premeral a teda preveril či to 5 výstupové cdi je dobré?

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaddoxX (31.12.2021 12:28)


29.12.2021 14:39

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

A este jedna drobnost, nieje jedno, ako tie impulzne cievky zapojis, teda ako budu pripojene do tej CDI.
Je to z dovodu toho, aky bude mat tvar ipulz, prichadzajuci na Gate tyristora, ci bude prvy kladny nabezny, alebo zaporny.
Cievky mavali nejake farebne oznacenie a nebolo jedno, pri zamenach a nahradach, ako sa pripojila polarita tej cievky.
Pokial su tam dve cievky, tak ta ktora je zapalovacia a nie pre otackomer, sa musi experimentalne pripojit spravne.
Ak to tak nebude, iskru CDI sice da, ale v nie uplne spravnom case, lebo po prebehu toho vystupku na rotore sa objavi spravna polarita spustenia "gate" az o malu chvilku neskor, co robi asi 3 uhlove stupne a moto nebude chciet dobre tahat.

skuska spravnosti je, ked tam narubujes JTZ z babetty a skusis sa previezt, ze nieje jedno, ako je ta impulzova cievka zapojena.
Ak tie cievky prehodis, iskru sice davat bude, ale asi velmi neskoro, takze ani nenastartujes.


29.12.2021 13:56

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to uplne nova motorka.. :-)
Ja si uz toto moc nepamatam, ale ked sa v rannych 90tkach sem vozili vseliake frankensteiny, tento problem sa uz riesil.

Tie dve cievky a nechcem byt za blbeho..
ale tam u novsieho modelu, su cievky pre zapalovanie 3!
slovom tri kusy... vid popis nizssie.
a to je asi najdolezitejsie zistenie.
Ty musis pre novsie CDI spravne zapojit aj cievku nabijaciu, teda tu, ktora je na statore vnutri, ale je vysokonapatova a oddelena od nizkonapatovych 3 faz. pre regulator.
Bez toho napatia nabijacieho, okolo 100V na prazdno, ti CDI nema z coho vyrobit energiu, v kondenzatore a bez toho, ti neda po prichodzom impulze od vonkajsej cievky, iskru.
Inak tie dve ceivky tiez nieje jedno ako zapojis, teda ktora je v smere otacania prva a druha.
aby som ta vyviedol z omylu, u tej dvojcievkovej varianty, je druha cievka, viac menej len pre otackomer, ziadna komparacia, ani zaloha sa nekona.
DR600, po smrti CDI, sa dala rozchodit aj z babetovym tyristorom, alebo trazimom, podla toho, co bolo v garazi.

Takze tvojou ulohou, je spravne napinovat a to skutocne spravne, tu CDI na inom konektore a nemal by si si pomylit vstup pre nabijaciu cievku z vyssim napatim zo vstupom pre impulznu cievku, lebo potom v CDI pravdepodobne odide Gate tyristora.

P.S. skuska spravnosti je, ze motorka musi zit aj bez palubnej elektriky, sice nesvieti, neblika, ale CDI pracuje nezavisle na bateriovom okruhu.
Napajanie CDI je zabezpecene len z tej vysokonapatovej cievky v statore.

Cievku v statore najdes pomocou ohmmetra, jeden pol tej cievky je ukostreny a druhy ma odpor okolo 100 ohmov voci kostre.
Ziadna ina cievka v statore magnetta nieje ukostrena a myslim, ze ani tie impulzne niesu ukostrene, maju po dva vyvody.
a nieje jedno, ktoru cievku pripojis ako prvu a ako druhu.
Prva je ta, co bola prva na jednocievkovom magnette.


29.12.2021 12:36

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

dudo25
 Turista 

A este tak schema odtialto:
www.motorkari.cz/motokatalog/suzuki/suzuki-dr-600.html


29.12.2021 11:48

Re: Suzuki DR 600, žiadna iskra

dudo25
 Turista 

Uz len taka hovadia kill switch nemas zapnuty? Pripadne ak ho mas, skus ho vypinovat priamo z konektora CDI, mozno ma spinac KILL zvod a staremu CDI to vadit nemusi


29.12.2021 10:36

Suzuki DR 600, žiadna iskra

MaddoxX
 Edvenčr 

Dobrý deň prajem,

píšem, pretože si už neviem dať rady s mojou dr 600, takže kúpil som dr 600 v nie moc dobrom stave, takže komplet generalka od pieskovania, srriekania, generalky celého motora atď.. Na motorke bol tachometer s otáčkomerom, zapaľovanie 2spinacove ale cdi bolo z prvých modelov bez otackomera a teda aj elektrina bola home made prerobená..takže som zohnal kabeláž z dakar verzie na 5 výstupové cdi, mám dva 5 výstupové cdi vybrané s pojazdných motoriek, všetko je zapojené a žiadna iskra! Skúšal som vymeniť celý stator so spínačmi, taktiež indukčnú cievku, regler, oba cdi a nič, proste žiadna iskra.. Keď ale prepojím káblikmi výstupy(pretože nesedia konektory a teda vynechám určite káble) na to staré 4 výstupové cdi tak iskru dáva, už si fakt neviem dať rady, kde moze byť chyba, môžu byt oba novsie cdi vadné? Keď som ich vyberal cca 2 roky dozadu z funkčných moto ktoré jazdili? Cdi boli v skrini nepoužívané, žiadne pády nemali.. Prípadne vie mi biekto poradiť ako by som tie cdi premeral a zistil či sú vadné? Vďaka za odpovede

Více na: www.motorkari.cz/tema/?t=224229
Copyright © Motorkari.cz



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.