Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1951 až 1965 z cekového počtu: 4034.
07.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8045 [Novinky - Pozvánka]

Nebuď labuť a príď sa otestovať na Rally Budapešť - Bratislava!
Dva dni, stovky kilometrov a žiadna pomoc. Poď sa ukázať.
05.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5248 [Bleskovky - PR bleskovka]

FAMSA - motorkárske brašne so 40-ročnou tradíciou teraz aj na slovenskom trhu
Textilnú batožinu talianskej značky FAMSA poznajú motorkári na celom svete. Tí, ktorí ju už roky používajú a overili si jej kvalitu, chvália šetrný a zároveň pevný systém upevnenia na konkrétnom type motocykla, kvalitu spracovania a odolnosť brašien proti starnutiu.
04.03.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 13918 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi V7 Racer 2013 – kafe vo veľkom štýle
Keď vystriedate mnoho strojov, poženiete sa za výkonmi, technickými finesami a chirurgickou presnosťou. Keď si myslíte, že už ste toho vyskúšali dosť, nebodaj že už vás nič na vašom vzťahu k motorkám neprekvapí a popri tom všetkom možno až pozabudnete, prečo vlastne jazdíte – odvezte sa na Racerovi a on vám dušu zase upokojí.
04.03.2014 - cmcindians Čitatelia: 6684 [Novinky - Súťaž]

Miss Tanec Slnka 2014 - súťaž!
Hľadá sa Miss Tanec Slnka 2014!
03.03.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3860 [Bleskovky - Predstavujeme]

Ducati predstavila nový Diavel
Ducati oficiálne predstavila inovovaný model Ducati Diavel na výstave Geneva Motor Show.
03.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6561 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2013
Už šiesty rok sme vám - čitateľom - dali do rúk možnosť ohodnotiť našu prácu. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu motoride.sk sa vám najviac páčili a ktorým ste pridelili najviac hlasov, si môžete pozrieť v tomto súhrne.
01.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10089 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Výstava Motocykel 2014 - Inchebu obsadia silné motorky
V bratislavskej Inchebe bude od 13. do 16. marca najväčšia koncentrácia motoriek na Slovensku. Výstava MOTOCYKEL prinesie exkluzívnu prehliadku strojov najznámejších značiek.
25.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5795 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Film Tour de Morocco, Košice, 6. 3. 2014
Po premietaní v Žiline na filmfeste a v Poprade sme pripravili verejné premietanie v Košiciach. Stretneme sa v reštaurácii Lampáreň na hlavnej ulici, pozrieme filmík a posedíme a pokecáme. Všetci ste srdečne vítaný...
24.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28684 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka?
Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.
21.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4911 [Bleskovky - Novinky]

KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013
V septembri 2013 predstavila KTM spolu s Bosh-om prvý systém ABS, ktorý funguje aj v zákrutách a vo veľkých náklonoch označený skratkou MSC (Motorcycle stability control). Majitelia modelov 2013 však nemusia smútiť, KTM teraz ponúka inštaláciu systému aj na ich motocykle.
20.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11339 [Novinky - PR článok]

KTM 1190 Adventure R – Maxi dobrodruh v úprave Touratech
Príchod nového Adventure biku od KTM bol plný očakávaní. Aký bude nový model KTM 1190 Adventure R nahrádzajúci legendu KTM 990 Adventure? Dravý motocykel poskytujúci dostatok pohodlia, tak práve tieto slová v skratke popisujú novú KTM 1190 Adventure R.
19.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15081 [Bleskovky - PR bleskovka]

Oblečenie Harley Davidson - Už viac ako 100 ročné dedičstvo plné originálnosti
Keď v roku 1903 uzrel svetlo sveta prvý motocykel Harley-Davidson, zrodila sa spolu s ním aj nová subkultúra. Ako firma pokračovala v zdokonaľovaní motoriek, začala vyvíjať aj oblečenie pre jazdcov.
18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 40323 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda NC750X DCT 2014 – praktický crossover
Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.
17.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7995 [Bleskovky - PR bleskovka]

Predstavujeme: Termo tričko RETRO
Termo tričko RETRO je funkčné prádlo určené na nosenie počas celého roka. Má výborné termoregulačné vlastnosti , odvod potu a zvýšenú životnosť výrobku.
14.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8745 [Bleskovky - PR bleskovka]

Predstavujeme: Kompletné ošetrenie Vášho auta a motorky nanotechnológiou
Revolučná nanotechnológia NanoProm zmení váš pohľad na starostlivosť o lak, disky a čelné sklo. Ošetrený povrch nadobudne na dlhú dobu hydrofóbne a oleofóbne vlastnosti, zvýši sa nepriľnavosť nečistôt a povrch získa efekt ľahkého čistenia.
Predchádzajúce | 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!