Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3736 až 3750 z cekového počtu: 5362.
17.01.2011 - dragonhunter Čitatelia: 38740 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR-Z 400 S - Keď sa povie Dual-sport.
Dlhší čas som rozmýšľal, či má vôbec zmysel písať tento článok vzhľadom na to, že na MR už bola 400-ková DR-Z rozoberaná – a to dokonca dva krát (raz S-ko, raz E-čko). Po vlastnoručne odjazdených 10 000 km som sa ale rozhodol, že predsa len je o čom. Takže začneme.
14.01.2011 - mpenm Čitatelia: 25727 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kde sa točil Winnetou - Chorvátsko 2010
V tomto roku som nemal v pláne žiadny konkrétny výjazd za poznaním na motorke, no nakoniec sa mi ponúkol akosi sám.
12.01.2011 - Varan Čitatelia: 8283 [Bleskovky - Novinky]

Rossiho Desmosedici GP11 odhalená
Prototyp Desmosedici GP11, ktorý bude v nastávajúcej sezóne riadiť Valentino Rossi, bol dnes oficiálne predstavený.
12.01.2011 - Mitja Čitatelia: 9198 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Sedem novembrových zastavení, ten najkrajší na záver
6. november + na teplomeri nečakane vysoko priaznivá situácia + vytýčené zaujímavosti + ručne nakreslený podrobný itinerár = sľubný motovýlet.
11.01.2011 - tigrik77 Čitatelia: 7179 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Jesenná jednodňovka
Poznáte to zima sa nezadržateľne blíži a chuť voziť sa je neukojiteľná. Dovolenka vyčerpaná a teplomer sa nekompromisne uberá smerom dolu. Už ostáva len výjazd na jeden deň.
11.01.2011 - humusak Čitatelia: 5634 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Video: Suzuki Freewind XF650 2010 - kráľ Šumavy
3. jubilejný internacionálny (vlastne len CZ + SK) zraz Freewindov v Netoliciach, rybník Podroušek 4.6.2010 bol. Nepochybne. Väčšinu si pamätám. Aspoň myslím že to bol on. Zraz.
10.01.2011 - FIlipDL650 Čitatelia: 23001 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TDR 125R - splnený malý veľký sen
Je zima.... motorka je zazimovaná a tak sa s vami idem podeliť o radosti a starosti s mojou novou kráskou. Jedná sa o Yamaha TDR 125R rok výroby 2001 v Tp 2007.
05.01.2011 - palio84 Čitatelia: 12396 [Vaše stroje - Moja motorka]

Crosstourer alebo Crossrunner?
Útlm Hondy ma minulý rok trochu zaskočil, predstavila sa dlho očakávaná VFRa 1200, s väčším alebo menším úspechom, to už nechám na Vás. Tento rok je to ale presne naopak a Honda predstavuje nový koncept super turistickej motorky a roadstera s plánom začatia výroby už budúci rok.
04.01.2011 - obrenovic Čitatelia: 11185 [Bleskovky - Novinky]

Klopenie na snehu? X-track Attrax
Hovoríme stále o motorkách na kolesách...
01.01.2011 - Beal Čitatelia: 6937 [Novinky - Čo nového v tlači]

MOTOhouse 1-2/2011
Na prelome roka sme si dovolili máličko uvoľnenejšií Motohouse. Vedľa klasických testov nájdete vnútri časopisu aj niekoľko materiálov, ktoré sú pojaté tak trochu s nadsádzkou. Navyše nejakú tú tipovačku, zoznam našich hriechov pod označením Best 2010 a dva kalendáre vo forme plagátu. Je toho dosť, takže - príjemnú zábavu ...
31.12.2010 - tigrik77 Čitatelia: 11145 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Smer: prvý motozraz
Konečne som mal svoju vlastnú motorku. Bolo to len ja a moja mašina. No človek je predsa tvor spoločenský. Ja som nebol výnimkou.
28.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7892 [Bleskovky - Predstavujeme]

Video: Chris Pfeiffer vs. dvojbob
Ľudská fantázia nemá žiadne hranice. Koho by už len napadlo vpustiť na ľadovú bobovú dráhu motorku?
23.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10368 [Bleskovky - Novinky]

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2011!
V predvečer vianočných sviatkov 2010 vám želá celá redakcia motoride.sk príjemné prežitie Vianoc a všetko dobré do roku 2011!
23.12.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6694 [Šport - Rally]

Dakar 2011: Slováci pripravení na Dakar
30.ročník prestížnej rely Dakar sa v Južnej Amerike uskutoční už tretíkrát v rade. Po dvoch ročníkoch v Južnej Amerike, Dakar v roku 2011 opäť pokračuje vo svojom skúmaní a objavovaní krás tohto kontinentu.
22.12.2010 - bedna Čitatelia: 11799 [Technika - Dobré Rady]

Ako zlegalizovať offroad/MX, enduro, country cross trať
Chcete trénovať legálne ?
Predchádzajúce | 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!