Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8671 až 8685 z cekového počtu: 8795.
08.04.2002 - feci Čitatelia: 7661 [Šport - MotoGP]
Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
Mokrá a veterná Suzuka privítala toto ráno nič netušiacih jazdcov, ktorý sa plný odhodlania
vydali aj napriek nečasu na okruh. Nikto zrejme ani vo sne nečakal, že do cieľa dôjde len málaktorý...
08.04.2002 - feci Čitatelia: 7400 [Šport - GP 250]
Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
Veľká cena Japonska sa jazdila za dosť ťažkých podmienok, keď mokrá trať značne sťažovala jazdcom
ovládateľnosť motocykla. Najlepšie odštartovali Matsudo, Sakai tretí de Puniet za ním Aoki,
Locatelli a šesticu uzatváral Battaini.
08.04.2002 - feci Čitatelia: 7985 [Šport - GP 125]
Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
V daždivom počasí si v piatkovej kvalifikácii vybojoval pole-position Manuel Poggiali. Rodák
zo San Marina predvádzal opatrnú a rýchlu jazdu, no ani tá mu nakoniec nestačila na nedeľné
pretky...
05.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8712 [Šport - MotoGP]
Ducati predstavila prototyp motocykla pre MotoGP
Ducati 1. apríla zverejnila prvé fotografie motocykla pre GP s motorom V4,
ktorý by mal hájiť talianske farby v tomto seriály.
04.04.2002 - bedo Čitatelia: 14186 [Vaše stroje - Moja motorka]
Honda VTR 1000 F FireStorm 1997
Športový motocykel v podobe výkonného vidlicového dvojvalca z japonska...
02.04.2002 - Hektor Čitatelia: 15277 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Horný Šariš - Pieniny
Tip na výlet v okolí Bardejova. Stará Ľubovňa, Ľubovniansky hrad,
Levoča, Spiš...
27.03.2002 - maco Čitatelia: 27625 [História]
SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup
Chcel by som všetkým čitateľom priblížiť ako vznikla modelová rada GS a GSX začiatkom 70-tych rokov, ktorá vlastne celkom ani nezanikla, pretože predstavením modelu GSX 1400 v roku 2001 trvá doteraz.
25.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17161 [Novinky - Oznam]
Motorkárska petícia !!! - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!
Už nejaký ten piatok platí v našom "slovenskom absurdistane" nový sadzobník pokút. Až sa mi vlasy postavili a všetky chlpy zježili, keď som si prečítal Editorial" v SMC a dozvedel sa, že za prekročenie 130-ky na diaľnici zaplatíš 7 000,- Sk a rok si nezajazdíš !!!
15.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9926 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Prototyp Gilera 850 Twin
Všetci fanúšikovia Hondy FireStorm sa majú na čo tešiť. Ohnivá búrka totiž dostane vážneho talianského konkurenta...
13.03.2002 - Hektor Čitatelia: 17026 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Liptov - Orava
Perfektný výlet v okolí Liptovského Mikuláša. Preveziete sa cez Západné Tatry - Roháče, na Oravu, popod Oravský Hrad až do Nízkych Tatier...
11.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9073 [Novinky]
Motocyklom roka 2002 v ČR sa stala Honda VFR 800
Včera večer prebehlo v priamom prenose TV Prima vyhlásenie ankety Motocykl roku 2002 v ČR.
10.03.2002 - Hektor Čitatelia: 16688 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Kysuce - Strážovské vrchy
Nádherný motovýlet v okolí Martina. Dá sa toho za jeden deň stihnúť viac ?
08.03.2002 - Hektor Čitatelia: 10834 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Gemer
Tip na výlet na východnom Slovensku.
03.03.2002 - Hektor Čitatelia: 51452 [Vaše stroje - Moja motorka]
Honda NX 650 Dominator
Jazdím na Honde NX 650 Dominator r.v. 1999. Je to vzduchom chladený jednovalec vhodný ako na cesty tak aj do terénu.
27.02.2002 - Zeno Čitatelia: 26072 [Vaše stroje - Moja motorka]
Honda XL 200 R - chudák teta, stará, malá
Komentár v zátvorkách vytvoril kamoš Fichťo, ktorý to celé prešiel spolu so mnou ale videl trochu inak.
Všetko sa to spáchalo v januári v čase najväčšej depresie spôsobenej absťákom, ktorý so mnou lomcoval. Varadero bolo v garáži a vonku návaly snehu nevyzerali, že by sa v dohľadnej dobe niečo zmenilo. Ako sa hovorí, že každý chlap myslí každých desať /aj dve sú malo/ minút na sex, tak ja som asi postihnutý /horšie/ inak.
Predchádzajúce | 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















