Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8686 až 8700 z cekového počtu: 8737.
27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5589 [Šport - GP 125]

Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001
Juniorský jazdec tímu Telefonica Movistar Toni Elias sa stal novým lídrom šampionátu 125-tiek potom čo získal víťaztvo v poslednej zákrute pred Luciom Cecchinellom a Stevom Jenknerom.
23.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17580 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]

Dvojdňový sólo výlet na Oravu
Vždy keď sa naskytne nejaká príležitosť niekam vycestovať neváham a hneď osedlám svoju motorku. Tak tomu bolo aj teraz. Nešlo však o nijakú moto akciu, ale len o malú firemnú oslavu. Ako miesto sme zvolili mesto Tvrdošín na Orave.
Najskôr sa mi to zdalo dosť ďaleko (z Košíc) a uvažoval som nad tým, že pôjdem s ostatnými autom (z finančných dôvodov), ale nakoniec som sa rozhodol, že si to nenechám ujsť, však už sa blíži koniec sezóny...
14.08.2001 - Aurel Čitatelia: 17320 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

HONDA BIKE DAY Žilina - Letisko Dolný Hričov 12.08.2001
Tento víkend sa konala na letisku v Dolnom Hričove pri Žiline zaujímavá moto-akcia.
Pre Vás, ktorý ste sa jej nezúčastnili Vám prinášame zopár fotografií a postrehov.
08.08.2001 - Aurel Čitatelia: 26254 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NTV650 Revere
Už ste ma videli sedieť asi na všeličom, ale teraz vám konečne predstavím svoju vlastnú motorku.
Minulý rok (2000) som ju kúpil ako rozobratý vrak po havárii.
06.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13816 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Slanské vrchy sa určite oplatí navštíviť...
Tento môj výlet som nijak zvlášť neplánoval, vlastne pôvodne som išiel iba na Dargov, zahrať si s kamarátmi plážový volejbal. Bolo velmi pekné počasie a tak sme sa aj s priateľkou rozhodli, že sa skočíme pozrieť do Zámutova. O tejto zaujímavej dedinke už písal aj Feci a kedže ma to zaujalo a boli sme už dosť blízko tak nebolo nad čím uvažovat...
31.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25461 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Z400J 1982
Kawasaki to je kus histórie, Niektorí z Vás možno poznáte slávne modely Z tejto značky. Boli to hlavne Z1, Z900, Z1000 a ešte obrovská šesťvalcová Z1300. Z 400 J je zmenšeninou týchto modelov pre začínajúcich jazdcov...
30.07.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 51722 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350-634
Tak toto je moja mašina: Jawa 350-634, vyrobená v roku 1981, čiže je staršia ako ja. Je to stará známa technika - dvojtaktný dvojvalcový vzduchom chladený motor, štvorstupňová prevodovka, štartovanie pákou, elektrika 6V/75W.
30.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 108489 [Vaše stroje - Moja motorka]

Simson S70
Kto by nepoznal tento stroj ??? Vela motorkárov začínalo presne na ňom. Bola to raketa oproti 50-tkovým babetám a nejeden 15-ročný chalan po nej túžil...
22.07.2001 - feci Čitatelia: 7389 [Šport - GP 500]

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky
Na štarte bol prvý Biaggi, 2. Nakano, 3. Barros a 4. Checa. A. Criville neštartoval, zrejme dôvodom
boli jeho dve posledné pády.
22.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5571 [Šport - GP 250]

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 250-ky
Na štarte bol prvý Harada, potom Melandri, Katoh, McWilliams... Najlepšie odštartoval Katoh, za ním
bol Melandri.
22.07.2001 - feci Čitatelia: 5246 [Šport - GP 125]

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 125-ky
Počasie bolo prijateľné, zdalo sa, že nie je ani moc teplo alebo mokro, či chladno. Teda skoro perfektné
podmienky na dobrý pretek.
21.07.2001 - feci Čitatelia: 13924 [Testy a predstavenia - Test]

Posily v rade boxerov
Tradičnými môžeme označiť dizajn, pre ktorý sú charakteristické jednoduché, ale prítažlivé tvary
bez prehnaných módnych výstrelkov, takisto tradíciou na motocykloch BMW je podvozok
(Telelever a Paralever) a motor s protibežnými piestami, no a tradičná na vozidlách tejto bavorskej
značky je aj ich vysoká spofahlivosť, technická vyspelosť a prepracovanosť detailov.
21.07.2001 - feci Čitatelia: 10466 [Testy a predstavenia - Test]

Divoká nádhera - MV Agusta F4 Brutale
Rovnaký tím odborníkov z vývojového oddelenla Cagivy, stál aj pri zrode unikátneho stroja, ktorým
chce výrobca osloviť rovnako náročných zákaznikov, ale s trocha iným zameraním.
13.07.2001 - feci Čitatelia: 6083 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Výlet za krásami opálových baní
Takže názov je zrejme trocha záhadný, ale vysvetlím to zachvíľu.
Pred pár mesiacmi som navštívil malú dedinku vo vranovskom okrese
zvanú Zamutov (ináč folklórom veľmi bohatá oblasť).
12.07.2001 - feci Čitatelia: 6943 [Šport - GP 500]

Rossi vyhral Honde 150-ty závod v kráľovskej kubatúre
Tento taliansky mladík sa stal prvým jazdcom vôbec, ktorý dokázal vyhrať pretek, a pritom odštartovať
z horšieho ako piateho miesta.
Predchádzajúce | 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!