Anketa:
Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne
ZdieľaťPridané: 20.03.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6324 [Novinky - Pozvánka]
Chcete otestovať novú BMW HP4 alebo S 1000 RR? Žiadny problém, pozývame vás na RR Dni Brno 2013...
![]() |
BMW Motorrad organizuje podujatie otvoreného vstupu na okruh v dňoch 22. až 23. mája 2013 v Brne. Okrem jazdenia na vlastnom motocykli si môžu účastníci otestovať novú BMW HP4 alebo S 1000 RR na okruhu, ktorý je známy z oboch sérií - Moto GP a taktiež Superbike.
![]() |
Účasť je podmienená registráciou a uhradením registračného poplatku do termínu uzávierky. Vstup na trať je možná jedine vo vhodnom jazdeckom oblečení. Organizátori odporúčajú integrálnu prilbu s dvojitým D-uztváraním, jednodielnu koženú kombinézu s chráničmi, kožené rukavice a vhodné čižmy, ale na vlastnú zodpovednosť je povolené použitie obyčajnej helmy, motocyklovej bundy a nohavíc s chráničmi.
Poplatok za účasť na podujatí je 149-160 EUR v závislosti od dátumu registrácie, dvojdňový účastnícky poplatok je 280-300 EUR. Tento poplatok zahŕňa 4x25 minút jazdenia na okruhu na vlastnom motocykli a tiež 1x25 minút okruhového jazdenia na BMW sportbike, jedlo a pitie na občerstvenie, ako aj časomiera (poplatok za prenájom transpondera sa platí zvlášť).
Účasť je otvorená pre všetky motocyklové značky. Záujemcovia sa môžu prihlásiť na tejto webovej stránke: bmw-motorrad.hu/rrdaysbrno2013eng/
Video z tejto akcie z minulého roka si môžete pozrieť tu:
Video: BMW RR DAYS BRNO 2012
Pridané: 20.03.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- BMW RR Days 2013 v Brne - BMW S1000RR vs. HP4 - mikulec
- Pozvánka na BMW RR Days - 10. a 11. mája 2017, Brno - Redakcia
- Pozvánka: Deň all-inclusive na Slovakiaringu za super cenu - ČSOB LEASING MOTO DAY 2016 - Redakcia
- Boli sme pri európskej premiére rakety BMW HP4 Race, vyskúšali sme S1000RR (+ detailná fotogaléria) - Herghott
- Pozvánka: Dni BMW Motorrad Slovensko 2016 a vyhodnotenie All Bikers Rally 2016 - Redakcia
- Nové BMW S 1000 RR 2019 z Masarykovho okruhu v Brne - Awia
- Test BMW S 1000 RR (2023) - Muli
- Pozvánka: Zahrievanie motorov na Kawasaki Track Day 2018 - Redakcia
- Pozvánka: Honda Fest 2019, Demänovská Dolina - Redakcia
- Pozvánka: MDŽ na Slovakia Ringu - 18. 5. 2013 - Online registrácia spustená - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!