Anketa:
Africa Eco Race 2018 takmer v cieli veľká smola Martina Benku, Ján Zaťko 9-ty
ZdieľaťPridané: 14.01.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4192 [Šport - Rally]
Predposledná etapa 10. ročníka Africa eco Race je prakticky už uzavrela tohtoročné poradie v jednotlivých kategóriách. Zajtra je na programe už len záverečná dojazdová etapa Saint Louis - Dakar s dĺžkou 292km, kde je len 2km špeciál test a potom už len príchod do afrického Dakaru.
Seriál článkov - Africa Eco Race 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Eco Race 2018 | Nasledujúci
Ján Zaťko figuruje vo výsledkoch na 9.mieste, Martin Benko bohužiaľ pre poruchu motorky dnes nenastúpil na štart.
Zuzana Nováčková, Slovakia Rally team na FB dnes napísala: "Hlásime sa zo Senegalu zo Saint Louis. Včera nás bohužiaľ stretli technické problémy. Janči došiel do cieľa, ale Maťo priletel vrtuľníkom. Je v poriadku, nič mu nie je, ale motorka nejde. Balei truck s nefunkčnou motorkou neprišiel ani ráno, tak sme sa museli presunúť do ďalšieho bivaku, už do Senegalu a tu na ňu čakáme. Kvôli tomu sa dnes Maťo nemohol dnes postaviť na štart. Zajtra posledná etapa, tak snáď to zvládneme dať nejako do kopy. Držte palce!"
Video: AFRICA ECO RACE 2018 - 9. etapa
Video: AFRICA ECO RACE 2018 - 10. etapa
Do štvrtkovej 11.etapy Martin Benko figuroval za Cecim a Anjos Oliveirom na krásnom treťom mieste, bohužiaľ v 12.etape sklamala technika. Je to veľká smola.
Motocykle poradie pred záverečnou etapou:
1. CECI Paolo (ITA)
2. ANJOS OLIVEIRA Luis Miguel (POR)
3. OLIVEIRA Rui (POR)
4. JENSEN Felix (NOR)
5. BLACKBURN Jonathan (GBR)
6. RAFFERTY Nathan (USA)
7. SANCHEZ Julien (FRA)
8. RAHM Henrik (SWE)
9. ZAŤKO Ján (SVK)
10. PICCO Franco (ITA)
Pridané: 14.01.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Africa Eco Race 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Eco Race 2018 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Africa Eco Race 2020 a Martin Benko - haro007
- Africa Eco Race 2017 – Maťo Benko - haro007
- Africa Eco Race 2018 v cieli - Redakcia
- Africa Eco Race 2018 - haro007
- AFRICA ECORACE 2017: po 7. etape Benko štvrtý a Zaťko siedmy - Redakcia
- AFRICA ECO RACE 2015 – Ján Zaťko v cieli na 15. mieste! - Redakcia
- Africa Eco race 2016 sa skončila - Slováci boli úspešní - haro007
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo - haro007
- Africa Eco Race 2017 skončila – Benko 3. a Zaťko 4. celkovo! - haro007
- Africa Eco Race 2019 – Maťo Benko naživo - haro007
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!