http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Keeway Speed 125

 Zdieľať

Pridané: 21.02.2008 Autor: japutko
[Vaše stroje - Moja motorka]

Alebo ako sa stať motorkárom...

Po dlhšom čaše som sa konečne odhodlal napísať pár slov o tejto čínskej 125. Už je na trhu takmer dva roky a čítal som o nej dosť z pohľadu výrobcov a predajcov, ale nenašiel som článok o “dlhodobom používateľovi”. Túto 125 som si zakúpil k svojim 16. narodeninám po tvrdej brigáde a samozrejme aj s pomocou členov rodiny. Ako tomu býva zvykom pri kúpe 125, dlho som sa rozhodoval, či kúpiť ojazdeného Japonca alebo nového Číňana. Našťastie, alebo bohužiaľ som sa rozhodol pre tú druhu možnosť. Či som urobil dobre, nie som si istý doteraz, ale na naučenie a premiestnenie sa z jedného miesta na druhé, myslím že som ani lepšiu kúpu spraviť nemohol.

Zažil som s ňou už 3 pády. Prvé dva obstali bez poškodenia stroja a jazdca, ale ten tretí bol už horší. To som chodil mesiac o barlách a motorka na tom tiež nebola oveľa lepšie. Našťastie však všetko dobre dopadlo a motorka je pripravená na sezónu. Ešte plánujem vymeniť čínske pneumatiky, ktoré síce vyzerajú aj po 10000 km ako nové, ale o ich funkčnosti by som radšej pomlčal. Na motorke som nalietal takmer 10 000 km v priebehu dvoch rokov. Chodil som s ňou takmer všade. Do školy, na zrazy, výlety a mnohé iné podujatia. Lásku svojho srdca som na ňu zatiaľ nezbalil, ale prestal som fajčiť, za čo vďačím vo veľkej miere nielen mojim rodičom, ale aj jej.

 Keeway Speed 125
Keeway Speed 125

Výkon motorky je 8 kW, čo nie je nič ohromujúce, ale čo viac môže chcieť 16-ročný chalan a ešte k tomu za 2 l benzínu na 100 km. Podľa technického preukazu je objem nádrže 12 l, no mne sa do nej podarilo natlačiť už aj niečo cez 16, na čo sa dalo v pohode spraviť aj 500 km. Priemerne ma vychádzal každý kilometer “single“ jazdy niečo cez korunu.

Maximálka závisí od mnohých faktorov. Papierovo sa pohybuje okolo 95 km/h, čo sa bez vetra oproti dalo dosiahnuť aj bez krčenia sa za budikmi. S vetrom za chrbtom a na dosť dlhej rovinke som z nej vytlačil niečo cez 110 km/h. Čeliť vetru v tvár však už bolo horšie. To som sa musel uspokojiť aj s 80 km/h. Vtedy iste ani spotreba nebola spomínané 2 l.

Poruchy: počas môjho 2-ročného užívania ich bolo dosť, ale väčšinou som si ich zapríčinil pádmi. Čo by som jej asi najviac vyčítal, sú brzdy, “kvalitné” uchytenie niektorých plastov a vypálenie prednej žiarovky každý mesiac a pol, zatiaľ z nevysvetliteľných príčin. Motorický problém som našťastie nemal, ale štvalo ma farbenie výfuku do bronzova už od 1500 km, a doteraz čakám čí sa neprepáli...

Pridané: 21.02.2008 Autor: japutko Zdieľať

http://motoride.sk