[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Každý výrobca motoriek si vie zrátať 1+1 a investícia do triedy naháčov a polonaháčov sa v žiadnom prípade nejaví ako peniaze vyhodené do "luftu". Najmä v čase, keď sú najpredávanejšími strojmi a nekupujú si ich len "praví" motorkári, ale aj bežní civilisti na dochádzanie do práce alebo len tak pre potešenie a víkenové povozenie.
Segment týchto motocyklov sa rozrastá hlavne pre svoje využitie aj v bežnom živote. Výrobcovia to majú dokonale zmapované a svedčí o tom aj fakt, že na budúcu sezónu pribudne v tejto kategórii približne štrnásť nových strojov. Na začiatok pozrieme pod sukne KTM 990 SM T, Yamahám XJ6/Diversion, Kawasaki ER-6f/n, Suzuki Bandit 650/S a aj alternatíve pre mlaďasov - Honde CBF 125.
Na výstave Intermot v nemeckom Kolíne väčšina fanúšikov oranžových asi nebola veľmi nadšená tým, že rakúsky výrobca nepredstavil nič nové. Všetko sa naši západní susedia pokúsili napraviť na výstave EICMA v Miláne a myslím si, že celkom úspešne. Nejde o žiadne prevratné dychberúce technológie, ale o prepracovanie detailov starších modelov. Popri tom sa na svet dostal aj nový model 990 SM T, ktorý má korene v modeloch 990 SM a 950 SM R, ale svojou postavou je skôr predurčený na každodenné dochádzanie do práce a turistiku. To by však nebola KTM bez dravého potenciálu a skvelého podvozku, ktorým disponuje aj tento model, čiže víkendové blbnutie mu ako iným modelom nebude cudzie.
![]() |
![]() |
Keď berieme KTM ako jedného z popredných producentov motoriek kategórie supermoto, tak nám musí byť jasné, aké gény sa skrývajú pod povrchom stroja. Vývojári sľubujú výsledok v podobe cestovateľského supermota, s ktorým ťa zábava neomrzí ani na dlhších cestách. Stroj disponuje výkonom 114 koní pri 9-tich tisíckach a krútiacim momentom 97 Nm pri 7000 ot/min. Nové písmeno T pridané za skratkou SM znamená Travel. SM T 990 má prebratý rám z verzie Supermoto zo začiatku roka 2008, ale kvôli cestovateľským chúťkam bolo na ňom nutné prepracovať zopár detailov.
![]() |
Najvýraznejšou zmenou už na prvý pohľad oproti ostrým modelom SM je nová polokapotáž s integrovaným multifunkčným displejom. Jedným z cieľov vývojárskeho tímu bolo udržať hmotnosť stroja pod magickou hranicou 200 kilogramov. Dobrý základ predstavuje motor LC8, ktorý je so svojimi 58 kilami jedným z najľahších tisíckových dvojvalcov vo svojej triede. Ďalším prvkom z kategórie ľahšej váhy je chróm-molybdénový rám vážiaci 11 kilogramov.
![]() |
To, že so športom to Téčko myslí vážne, podporuje aj krátky rázvor osí kolies 1505 mm spolu s uhlom hlavy riadenia 64,6°. K tomu plne nastaviteľný podvozok od firmy WP a solídna beštia je na svete. Len pre porovnanie - ostrejší model 990 SM R má rázvor len o 5 milimetrov dlhší a to 1510 mm.
![]() |
Na nemeckých motoristických weboch boli už zverejnené aj ceny všetkých nových modelov. S cenou 12 395 € (373 411,77 Sk), ako je už u KTM zvykom, patrí model k vyššej cenovej kategórii. Pri hľadaní konkurentov som sa musel chvíľu zamyslieť, kam vlastne táto mašina patrí. Výkonovo slabšou možnosťou je Ducati Multistrada 1000 s archaickým \"vzducháčom\", ďalej tu máme väčšie cestovné stroje ako už staršia Suzuki V-Strom 1000, ťažší a radikálnejší Buell Ulysses XB12X. Trošku inou odnožou konkurencie sú dlhoonohé Taliansky - Moto Guzzi Stelvio 1200 a Moto Morini Granpasso. K nim sa s 19 palcovým predným kolesom radí aj BMW R 1200 GS na liatych diskoch a s menšou nádržou, aj keď väčšina ho považuje za typického cestovateľa. KTM sa však chcela odlíšiť a pri tom sa podľa všetkého riadila tým svojím - READY TO RACE. Preto z iného uhla pohľadu môžeme konkurenciu hľadať aj medzi motorkami, akými sú Yamaha FZ1 Fazer, Honda CBF 1000, Suzuki Bandit 1250 S. Úplne priamych konkurentov som však našiel dvoch trojvalcových - Triumph Tiger a Benelli TreK.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 990 SMT |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Supermoto |
Motor: | |
Typ motora: | Dvojválec, V 75° (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101 x 62,4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm |
Brzdy vpredu: | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 196 kg |
Výška sedla: | 855 mm |
Rázvor: | 1505 mm |
Svetlá výška: | 195 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Keď si robíš zálusk na kúpu novej šestky, tak výber nebudeš mať až taký ľahký. Prečo? Kawa, Suza a Yamaha predstavili dokopy tri modernizované modely a každý, ako je už zvykom, v dvoch verziách. Budúci rok si to v testoch úplných naháčov budú rozdávať ER-6n, Bandit 650 a znovuzrodené XJčko. Ich polokapotovaní bráškovia nesú označenie ER-6f, Bandit tradične pridáva Sko a Yamaha predstavila XJ6 Diversion. V cenovej kategórii okolo 200 litrov sa máme na čo tešiť.
Yamaha chce svojími modelmi osloviť všetky vekové skupiny jazdcov. Nové šesťstovkové duo ponúka rôzne vyspelým jazdcom rovnováhu medzi ľahkou kontrolovateľnosťou, rozumným výkonom s dobrou úžitkovou hodnotou.
![]() |
Nová Yamaha XJ6 Diversion |
XJéčka sú poháňané radovým štvorvalcom naladeným tak, aby bol plynulejší nárast krútiaceho momentu, čím konštruktéri dosiahli ľahšiu ovládateľnosť. Motor má základ v modelovej rade FZ a po menšom skrotení disponuje výkonom 78 koní pri 10000 ot/min a 59,7 Nm pri 8500 ot/min. S motorom z FZ6 má spoločné parametre vŕtania a zdvihu a aj vonkajší vzhľad je veľmi podobný. Väčšie zmeny sa udiali v hlave valca, kľukovej skrini, sacom a výfukovom systéme. Kvôli nižšiemu výkonu bola vyvinutá aj nová spojka a radenie.
![]() |
XJ6 v akcii |
Bikom na každý deň robia Yamahu jej nízke sedlo a jednoduchý rám z oceľových rúrok. Určite nebude patriť k najľahším kusom na trhu, ale tu sa nerozhoduje o každom grame ako pri jogurtoch. Dôležitejším faktorom je pohodovejšia geometria rámu. Tu sa v Yamahe zameriavali na čo najľahšiu ovládateľnosť pri stredných rýchlostiach. Pri mestskej semaforovej jazde typu stop-and-go má jazdec istotu, keď pri zastavení s ľahkosťou dočiahne na zem a nemusí rozmýšľať, ako sa dostane k najbližšiemu obrubníku, aby nezlopotal.
![]() |
Nastaviteľné riadidlá |
K pohodliu oboch modelov prispieva aj možnosť nastavenia riadidiel jednoduchým spôsobom otočením predstavcov. Čo sa týka "letových informácií", tieto údaje nám poskytuje prehľadná palubovka. Je osadená digitálnym tachometrom, analógovým otáčkomerom, denným počítadlom, celkovým počítadlom, ukazovateľom teploty chladiacej kvapaliny a paliva. K bezpečnostným prvkom dnes neodmysliteľne patrí systém ABS, ktorý je za príplatok u oboch verzií.
"Zelení" z krajiny vychádzajúceho slnka sú verní svojej koncepcii dvojvalca. Pri prvom pohľade na nové modely sa zdá, akoby ich prednú časť ani nerobili v jednej fabrike. Nahé eNko má oblejšie tvary a len veľmi málo sa líši od minuloročného modelu. Facelift sa dotkol hlavne "fejsu" (ang. face = tvár), ktorý je dynamickejšie tvarovaný. Zvyšok motorky prešiel menšími zmenami: prekopaná prístrojovka, upravené madlá pre spolujazdca, nové bočné kapotáže s integrovanými smerovkami, atď.
![]() |
Kawasaki ER-6n |
Na druhej strane stojí eFko, s hranami ostrými ako keby ju dizajnéri kreslili samurajským mečom. Základné črty sú jednoznačne spojené s menším nindžátkom ZX-6R, avšak nie sú až tak dizajnovo vyhranené. ER-6f pôsobí celkovým uhladenejším dojmom, aj keď pohľad naznačuje, že samuraj sa skrýva v každom Japoncovi.
![]() |
Kawasaki ER-6f |
Z paralelného dvojvalca s rozvodom DOHC tentoraz konštruktéri vysekali výkon 72 koní pri 8,500 otáčkach a krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 66 Nm pri 7 tisíckach. Cieľom takmer všetkých konštruktérov v tejto kubatúre je dosiahnuť lineárnejší priebeh výkonu a krútiaceho momentu, Kawa nie je výnimkou. Plynulý priebeh sľubuje už spod 4000 ot/min. Pre mladých jazdcov to znamená naberanie istoty v jazdení a pre menej zdatných jedincov pohodové vozenie.
Dojem umiernenej motorečky sa mení pri pridaní plynu. Otáčky by mali stúpať rýchlejšie ako sme boli zvyknutí pri staršom modeli. Tak ako Yamaha, aj Kawa si hľadá svoje miesto s eNkom na uliciach miest. Kvôli efektívnejšiemu chladeniu bolo nutné zvýšiť hrúbku chladiča.
Rám modernizovanej rady ER na prvý pohľad nevyzerá odlišne od minuloročného modelu, opak je pravdou. Stále zostáva výrazným poznávacím prvkom, ktorý sa tiahne od hlavy riadenia cez decentralizovaný tlmič až k zadnej kývačke. Zadná kyvná vidlica je zvarenec z D-profilovej rúrky namiesto doterajších klasických obdĺžnikových profilov. Nový tvar pomáha lepšej stabilite a držaniu stopy, čistejšie zvary sú krajšie aj na pohľad.
Pri vyvíjaní modelov 2009 sa Kawasaki nesústredila na prevratné technológie a objavy, ale konštruktéri sa zamerali na prepracovanie jednotlivých detailov. Najväčšie neduhy boli vibrácie spôsobené paralelným dvojvalcom, vylepšenia sa dočkalo aj odpruženie a na lepšiu ergonómiu sa môžu tešiť jazdci menšej postavy.
Oba modely dostali zaujímavo riešenú palubovku. Naháč o čosi menej radikálnu v podobe analógového otáčkomeru v kombinácii s LCD panleom, Efko sa pýši plne digitálnymi ukazovateľmi. Odvážnejší je aj celkový dizajn kapotovanej verzie, takže na digitál si budeme musieť postupne zvykať viac a viac.>
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | XJ6 Diversion | XJ6 | ER-6n | ER-6f |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 600 ccm | 600 ccm | 649 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot. | 72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot. | 72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 59.7 Nm / 8500 ot. | 59.7 Nm / 8500 ot. | 66 Nm / 7000 ot. | 66 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 12.2:1 | 11.3:1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 83 x 60 | ||
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | dvoj kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 ZR17M/C (69W) | 160/60 ZR17M/C (69W) | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 205 kg | 200 kg | 200 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 785 mm | 785 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1440 mm | 1440 mm | 1405 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2120 mm | 2120 mm | 2100 mm | 2100 mm |
Šírka: | 770 mm | 770 mm | 760 mm | 760 mm |
Výška: | 1085 mm | 1085 mm | 1100 mm | 1100 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm | 140 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 17.3 l | 17.3 l | 15.5 l | 15.5 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena k 01.09.2009 6950 € s DPH |
Suzuki ukázala nový rad Bandit 650 na milánskej show v oboch verziách - naháča a polokapotované eSko. Oba kusy prešli menšími dizajnovými zmenami a praktickými "update-mi". Prinášajú istú ostrosť a dynamický dizajn do strednej triedy bikov.
![]() |
klasika Bandit |
S novým nabrúseným štýlom pokračuje naked Bandit 650 po predchádzajúcich ikonách svojho radu s menším redizajnom tváre, ktorá sa veľmi podobá ďalšej novinke od Suzuki, ktorú si predstavíme nižšie - Gladius. Ďalšie dizajnové zmeny sa týkajú nových "späťákov" a prístrojovej dosky, štíhlejšia je aj zadná časť. Čierna povrchová úprava motora a prerobený tlmič výfuku však robia lúpežníka banditom a neberú mu nič z jeho pôvodného osvedčeného štýlu. Naopak, konštruktéri sa snažili k výbornej spoľahivosti pridať trošku čohosi máličko korenistého.
Komu vyhovuje drsnejší štýl naháčov, ale občas si rád zgustne aj na dlhšom výlete alebo už len z princípu potrebuje ochranu pred vetrom, určite sa poobzerá po modeli s označením 650 S. Ostrejšie tvary svetlometu a kapotáže nevyzerajú vôbec zle. Prvé testy povedia viac o jej účinnosti a výkone vstavaného multi-reflektoru. V nových tvaroch prednej časti sa našlo aj miesto na dve odkladacie miesta po stranách nádrže.
![]() |
ESko s polokapotážou |
Ďalšie neviditeľné zmeny sa prejavia až pri posadení sa na motorku a pri vytváraní si pohodlia. Jazdecká pozícia zostala podobná ako v minulosti, naviac sú teraz nastaviteľné páčky spojky a brzdy, ako aj sedlo a stupačky.
Motor má výkon 62,5 kW pri 10,500 otáčkach a krútiak 61,5 Nm tesne pod 9 tisíckami. S 218-timi kilami suchej hmotnosti Bandit nie je žiadny drobček, ale v rukáve má iné esá. Spoľahlivosť, univerzálnosť a super reputácia nepustia.
Viacerí sme asi skôr čakali ostrejšiu verziu ako Suzuki nakoniec predstavila ako potomka SVčka. Ostrých motoriek je na trhu až-až a z véčkového dvojvalca s objemom 650 kubíkov robiť závodný stroj nebude to pravé orechové. Preto sa niet čomu čudovať, že Suzuki si vyberá začiatočníkov, paničky a nás ostatných nepretekárov a postavila nám priateľskú mašinku na každý deň.
Motor vychádza z rady SV, uhol valcov je 90° a konštruktéri vymýšľajú rôzne prvky na zjednodušenie jazdy a pomoc pri prvých motorkárskych krokoch. Jedným z nich je aj ISC (Idle Speed Control) systém, ktorý je integrovaný do škrtiacej klapky. Napomáha stabilnému voľnobehu pri studených štartoch a redukuje množstvo emisií ihneď po naštartovaní.
Ďalšia novinka je nový materiál, ktorý nesie označenie SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material). Hlavný dôvod použitia je redukovanie trenia, zlepšenie prechodu tepla a trvácnosť.
![]() |
Suzuki SFV 650 Gladius |
Rám Gladiusu je úplne nový, navrhnutý tak, aby bol štíhly ako je možné v mieste kde sa spája nádrž so sedlom. Sedlo je vo výške 796 mm, navyše jeho kraje sú stiahnuté viac dopredu a dolu, čo bude viac vyhovovať začínajúcim jazdcom pri nastupovaní a pri státí, kde sa budú môcť oboma nohami oprieť o zem. Aj takýmito základnými prvkami sa zvyšuje sebavedomie a istota začiatočníkov.
Zadný centrál je nastaviteľný v siedmych krokoch a má zdvih 130 mm, vpredu sa nachádza tiež nastaviteľná teleskopická vidlica s priemerom 41 mm a zdvihom 125 mm.
Budíky sú kombináciou analógového otáčkomeru a LCD panelu. Okrem základných záležitostí zobrazuje LCD displej aj zaradený prevodový stupeň.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Suzuki |
Model: | SFV 650 Gladius | Bandit 650 SA | Bandit 650 |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | ||
Max. výkon: | 72.6 k (53.4 kW) / 8400 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6400 ot. | 61 Nm / 9000 ot. | 61 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 mm x 62.6 mm | ||
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | ||
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | ||
Pneu vzadu: | 160/60-ZR17 | ||
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 218 kg | 218 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 202 kg | ||
Výška sedla: | 785 mm | ||
Rázvor: | 1445 mm | ||
Dĺžka: | 2130 mm | ||
Šírka: | 760 mm | ||
Výška: | 1080 mm | ||
Objem nádrže: | 14.5 l |
V kubatúre bikov do 125 kubíkov Honda predstavila po staršom malom Varanovi ďalší polokapotovaný stroj. Veľký výber kvalitných motoriek žiaľ v tejto triede nie je, už vôbec nie polonaháčov. Predloha v podobe litrovej a šesťstovkovej verzie CBF je na svete už nejaký ten rok, zostávalo len vybrať ich najlepšie vlastnosti a poskytnúť ich 15-ročným mladíkom na motorkárske začiatky. Čím sa teda môže pochváliť menšia sestra obľúbeného radu CBF s osminkovým objemom?
Predajné čísla týkajúce sa malých motocyklov sú pre Hondu jednoznačné. Tieto motorky sú prístupnejšie ako väčšina "veľkých" strojov a aj napriek menšiemu výkonu dokážu uspokojiť dostatočne veľkú časť motorkárov, aby sa ich vývoj posúval. Písmeno F za označením CB znamená friendly. V konečnom dôsledku ide o fajn dizajn, akurátny výkon a parádna manévrovateľnosť najmä v meste. Toto sú základné vlastnosti aj malej osminky.
![]() |
Celkový dizajn je športovo ladený a každému je na prvý pohľad jasné, že je to Honda. V poslednej dobe je zaujímavé, ako sa motocykle vyvíjajú pre jednotlivé kontinenty. Najmenšia CBFka patrí jednoznačne do Európy, ale slušné predajné čísla musí Honda zaznamenať aj v Ázii, kde sú takéto motocykle veľmi obľúbené. Subtilná polokapotáž s tieňovaným štítom poskytuje akú-takú ochranu pred nepriazňou počasia a pri vyšších rýchlostiach. Vyvýšené riadidlá pripomínajú väčšie naháče a spolu s nižšie položeným sedlom by mohli poskytovať vzpriamenú komfortnú pozíciu, ideálnu na prepletanie sa mestom.
![]() |
Prístrojovka je jednoduchá, ale poskytuje základné údaje v podobe kontroliek, bohužiaľ miesto pre otáčkomer sa už nenašlo. Na druhej strane tu nájdeme praktický ukazovateľ paliva, čo je asi na mestskú premávku dôležitejšie.
![]() |
Mínusové body sa budú skôr obracať na výkon (8,3 kW), zákonom dovolených 15 koní na malý vodičák by potešilo. Na prepletanie mestskou džungľou a státie na každých druhých svetlách je to výkon dostačujúci, horšie to bude vo dvojici. Odhadovaný dojazd 600 kilákov na 13-litrovú nádrž je príliš optimistický, ale v tejto kategórii sú náklady na údržbu a prevádzku tlačené k minimu.
![]() |
Jednoduchý rám s teleskopickou vidlicou vyzerá byť postačujúci vzhľadom na určenie stroja. O krotenie malej šelmičky sa stará vpredu kotúčová a vzadu bubnová brzda. Mať tak 15, dobrých rodičov, ktorí ma zasponzorujú, tak viem na čo budem baliť v lete mladé čajky.
![]() |
V druhej časti článku sa môžeš tešiť na zvyšok modelov predstavených na oboch výstavách. Budeme sa zaoberať zvyšnou mierne radikálnejšou časťou štartového poľa v kategórii naháč: BMW K 1300 R, Buell 1125CR, Yamaha Vmax, Triumph Street Triple R, Ducati Monster 1100, Ducati Streetfighter, BMW F 800R, Moto Guzzi V7 Cafe Classic.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 125 |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 11.29 k (8.30 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.2 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 9,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 87 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-17M/C |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 128 kg |
Výška sedla: | 792 mm |
Rázvor: | 1270 mm |
Dĺžka: | 1955 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 173 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
Pridané dňa: 24.11.2008 Autor: Cacao