Pridané: 08.09.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
[Novinky - Predstavujeme]
Už čoskoro sa do showroomov Kawasaki dostane úplne nová najmenšia Ninja 300. Nárast objemu a výkonu nie je zďaleka všetko čo v Kawasaki nadelili najnovšiemu modelu malého superšportu.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Azda najväčším lákadlom pre nového majiteľa, ktorý sa chystá kúpiť si motorku z tohto segmentu malých superšportov, bude u Kawasaki Ninja 300 práve motor. Motor je kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec s objemom 296 ccm. Radový dvojvalec ponúka plynulý a silný výkon v nízkych a stredných otáčkach a pôsobivé zrýchlenie vo vysokých otáčkach. Vďaka dlhšiemu zdvihu má nový motor objem až 296 cm3, čo prináša lepší točivý moment a vyšší výkon v celom spektre otáčok. Nové piesty, valce, hlavy valcov a výfuk majú taktiež svoj podiel na vylepšenom výkone. Nový valec z hliníkovej zliatiny sa vyznačuje skvelým rozptylom tepla a váži o 600 g menej než jeho predchodca. Použité je aj duálne vstrekovanie. Výkon motora tak dosahuje svoje maximum 29 kW pri 11 000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 27 Nm pri 10 000 ot./min.
![]() |
Rám je pevnejší a odolnejší. Motor v ňom je uchytený v nových silentblokoch aby nerušil jazdca svojimi vibráciami. Pevnosť rámu bola vyladená testovaním na okruhu, aby bol motocykel čo najstabilnejší. Predná vidlica bola taktiež vylepšená, no zadný tlmič Uni-Trak ostal rovnaký ako na predchádzajúcej Ninji 250. Zadná pneumatika však bude na tristovke širšia.
Brzdenie majú na starosti dvojpiestikové strmene, vpredu s kotúčom o priemere 290 mm a vzadu s 220 mm kotúčom. K dispozícii bude za príplatok aj ABSko.
![]() |
Samozrejme nesmie chýbať ani nový agresívnejší dizajn. Podobne ako jej súrodenci z radu Ninja, aj nová Ninja 300 sa vyznačuje charakteristickým dizajnom. Väčšina hmoty je sústredená vpredu, vzadu je len minimum. Dva nové agresívne predné svetlomety, veterný štít, kolesá a mnohé ďalšie prvky inšpirované vlajkovými modelmi radu Ninja spolu vytvárajú vzhľad drsného superšportu. Nový kryt umiestnený za ventilátorom odkláňa prúd horúceho vzduchu od jazdca a usmerňuje ho nadol, čím výrazne zvyšuje jazdcovo pohodlie najmä v hustej a pomalej premávke. Odklánanie vzduchu taktiež pomáha znižovať teplotu nádrže, rámu a ďalších častí v jazdcovej tesnej blízkosti. Všetko pekne dopĺňa športový vzhľad nového prístrojového panelu. Multifunkčný LCD displej ponúka tieto funkcie: ukazovateľ rýchlosti, hodiny, stav paliva, dva merače dennej vzdialenosti, ukazovateľ prejdenej vzdialenosti a indikátor ekonomickej jazdy. Biele LED podsvietenie zaručuje bezchybnú čitateľnosť prístrojov v noci.
![]() |
Info & foto: press.kawasaki.eu
Pridané: 08.09.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať