Pridané: 07.02.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Novinky - Predstavujeme]
Mv Agusta ešte v polovici januára vypustila krátke ochutnávkové video na niečo s názvom "Dragster" Teraz tu máme nový model Brutale 800 Dragster.
Najextrémnejšia a najagresívnejšia Brutale všetkých čias. Plyn dokorán. Motor na hranici otáčok. Preklzujúce sa zadné koleso sa neúnavne snaží získať trakciu, jazdec obklopený oblakom bieleho dymu a pískanie pneumatiky... MV Agusta Brutale 800 Dragster je toto všetko a oveľa, oveľa viac. Je to motorka osekaná na úplnú podstatu, čisté potešenie z jazdy. Emocionálna sloboda. Aspoň takto ju predstavujú chlapci z MV Agusty.
![]() |
Po predstavení Rivale 800 rozširuje MV Agusta svoju ponuku o nový model. Nová Brutale Dragster by mala odzrkadľovať agresívnejšiu verziu Brutalky s obľúbeným trojvalcovým motorom. Vysoký výkon, skvelé jazdné vlastnosti, nízka hmotnosť, skvelá ovládateľnosť a v neposlednom rade dizajn s prvkami prevzatými zo sveta dragsterov - motoriek špeciálne postavených, aby predviedli svoj výkon v priebehu pár sekúnd.
Srdcom Dragstera je trojvalcový motor. S výkonom na hranici možností v danej objemovej triede, maximálnou elasticitou, dobrým priebehom krútiaku v celom spektre otáčok, priaznivou spotrebou a v neposlednom rade kompaktnosťou. Celý motor váži len 52 kilogramov a jazdcovi dáva do pravačky 125 zdutých kobýl. Všetko pochopiteľne riadi elektronika: systém MVICS (Motor&Vehicle Integrated Control) a vstrekovanie ride-by-wire od Mikuni. Všetko je možné nastaviť samozrejme priamo cez prístrojovku alebo prepínačmi na riaditách. Jazdec má na výber 4 palivové mapy (Sport, Normal, Rain a vlastné nastavenie) Vo vlastnom nastavení si vie jazdec prispôsobiť: odozvu motora, obmedzovač otáčok, nábeh krútiaceho momentu, citlivosť plynu a brzdenie motora. Vo výbave pochopiteľne nechýba ani trakčná kontrola, nastaviteľná v 8 stupňov vrátane možnosti vypnutia.
Rám Dragstera vychádza z toho čo je v MV už standardom. Robustný a ľahký trubkový rám obopína motor. Podvozok je plne nastaviteľný vpredu upside-down vidlica Marzochi, vzadu centrálny tlmič Sachs upevnený na jednoramennej kyvke z hliníka. Pri brzdení jazdec diktuje svoje požiadavky strmeňom od Bremba. Vpredu to sú štvorpiestikové radiálky s 320mm kotúčmi a vzadu 220mm kotúč brzdí dvojpiestik.
Nová MV Agusta Brutale 800 Dragster bude dostupná s ABS v sérii v dvoch farebných prevedeniach: Biela a Matná metalická sivá. Cena by sa mala pohybovať na úrovni 13 4980€.
Zdroj: MV Agusta Press
Pridané: 07.02.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať