Pridané: 13.02.2014 Autor: OravaTeam
[Vaše stroje - Moja úprava]
Ako sa mi podarilo odblokovať Hondu CBR 125
Pred dvoma rokmi som kúpil Hondu CBR 125R ročník 2007 pôvodnom z Nemecka. Bola v super stave, málo najazdených kilometrov, novší model už so vstrekovaním, laďák. Predchádzajúci majiteľ ma upozornil , že je obmedzená na 80 km/h.(Nemecká legislatíva dovoľuje s vodičákom A1 jazdiť len maximálkou 80km/h) Povedal som si: Som začiatočník, naučím sa na tom jazdiť ak mi to nebude stačiť, dám si to niekde v Honde odblokovať.
![]() |
S Cebrou som bol maximálne spokojný. Jednoduchá na ovládanie aj na údržbu. Po dlhšom čase mi však tá rýchlosť začala prekážať. Od kolegov som sa dozvedel ,že tieto stroje idú 120-130 po rovine bez vetra. Moja nejde ani 80 vo vákuu pri voľnom páde :)
Volal som do nemenovaného servisu Honda. Technik mi povedal, že to nie je možné, že asi som obmedzený ja. Zbytočne som vysvetľoval ,že mám v TP zapísaných 4,7kw namiesto plných 11 a rýchlosť 80km/h. Podobne som pochodil v ďalších dvoch servisoch. Načase zobrať vec do vlastných rúk. Prečítal som množstvo článkov na našich aj českých fórach. Buď mali ostatní rovnaký problém ako ja, alebo chceli ísť na otvorených strojoch tristovkou.
![]() |
Nemci sa však tejto problematike venovali detailnejšie a zistil som, že sú dve firmy, ktoré sa zaoberajú obmedzovaním.
ALPHATECHNIK – obmedzuje motorky dorazom na plyne a reštrikciou v saní.
TEV HESSEN – používa obmedzenú riadiacu jednotku a reštriktor v saní(medzi motorom a striekačkou) Toto je protokol o obmedzení v nemecku: www.honda.de/pdf/JC39_CBR125_07.pdf
Tieto diely sa mi podarili zohnať celkom lacno z havarovaných moto. Ušetril som dosť ,lebo len nová riadiaca jednotka by ma vyšla na 300€
K riadiacej jednotke sa dá dostať celkom rýchlo:
1. zhodíme sedadlo spolujasca + hlavné sedadlo
2. vyberieme kryt pod riadidlami (2 šróby v strede, 2 po krajoch)
3. vyšrobujeme dva šroby, ktoré držia nádrž - stačí ju len zdvihnúť a niečim podložiť
4. Riadiaca jednotka je pod gumenou ochranou – jednoducho vysunieme a vymeníme za novú
![]() |
S prírubou sa treba už trošku viac vyhrať, keďže je tam malý priestor na manipuláciu. Najskôr treba vybrať dva sťahovacie prúžky. Potom odporúčam vybrať dva šróby na zadnej strane airboxu, vďaka čomu môžeme posunúť airbox a striekačku o 2cm. To by malo stačiť na vybratie starej a vloženie novej.
![]() |
Po dokončení som neodolal a musel som sa previesť. Hneď od začiatku bol rozdiel jasný - oveľa sa zlepšila akcelerácia, nehovoriac že som šiel 135 pri 9000 otáčkach. (ešte by šla aj viac, ale nechcel som hazardovať na januárových cestách.)