[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Exkluzívny prvý test nového Harley-a do mesta pre mladých. Model Street 750 dorazil minulý víkend ku všetkým európskym dealerom.
Jednoduchosť korunovaná azda tou najjednoduchšou farbou. Čierny kus železa. Čierny odpredu dozadu, zhora dole, avšak so zvýrazneným najdôležitejším prvkom celého motocykla, motorom. Na Harley-Davidson Street 750 ťažko vypichnúť nejaké dizajnové vychytávky. Vlastne je to aj dobre, že všetko splýva do jedného. Predsa len to je entry model a je to na ňom pri skúmaní detailov vidieť. Veď len sa pozrite na tú trúbu alebo zadnú kyvku, nuž, ako by som to tak slušne... ále kašľať na to, aj tak to splýva do jedného. Stačí spraviť krok od motorky a je to.
![]() |
Páčia sa mi stroje ako Street 750, nie je na nich nič, čo by sa dalo ufiknúť, polámať, vlastne je to taký stroj, s ktorým by som sa nemaznal. Žiadne večné umývanie, žiadne leštenie. Sem-tam ovapkovať, prebehnúť handrou a je to. Nie, toto nebude ten kus amerického železa (vlastne je to kus indického železa), ktorý bude majiteľovou pýchou a miláčikom. Toto bude na každodennú jazdu, nič viac, nič menej.
A kto chce, upraví si Streeta ako chce. Len sa na to malé HáDéčko pozrite, privrite oči a špekulujte, čo a ako vylepšiť. Ja by som naň hodil kockaté pneumatiky, a tým by to skončilo. Prečo, o tom potom.
Odtlačiť Streeta z parkoviska, hračka. Fakticky ako skúter, pocitovo ľahký strojek, parádny rejd, páni už tu tuším, že toto bude čistokrvná zábava. Prehodiť nohu ponad sedlo a poméééé. Ale nié, kým sa po otočení kľúčom slimáčim tempom prebehne ručička celým spektrom budíka tachometra, strácam nervy a stále ho štartujem nadrzo hneď po otočení kľúčom.
Pohľad na prístrojovku vybavím jednoducho. Jeden analógový budík a v ňom jeden digi displej (celkové km a dva tripy), a bežné výstražné kontrolky. Že nestačí? Streetu stačí!!! Že prečo? No lebo sa staráte len o jazdu a nie o nepodstatné hovadiny.
Posed alá stolička sa sprvu môže zdať nepríjemný, presnejšie iný, ale po sedle sa dobre pohybuje vpred a vzad, čo je veru fajn, pretože na tomto budete blbnúť. Tož štart motora odvodeného od toho z V-Roda a následne slušný krásny zvuk oživeného V-éčka. Na V-éčkach od každého výrobcu je veru čosi magické, ak by mal byť v motorkách iba jeden druh motora, nech je to V-éčko. Tie si tak krásne ševelia, bublajú, príjemne vibrujú, nuž a na Streete by som povedal, že až veľmi slabo. Mohlo by to drnčať a chrastiť o hodný kus viac, a tejto motorke by som to nemal za zlé.
Wáj nat?! Street svoj názov nedostal len tak pre nič za nič. Vzpriamený posed je v meste ideál, rozhľad fajnový. Vzad až tak nie, pár centimetrov by tyčkám, na ktorých sú späťáky neuškodilo, ale dalo sa. Jednotku tam treba kopnúť, vlastne celkovo by som chod prevodovky opísal slovom Rammstien, teda Rammstein na dôchodku, až také tvrdé to nebolo.
Toľko „prakticity“ ako na skútri tu snáď nik nečaká. Odkladacie priestory atď. atď. atď. To nie, ale zato sa v meste presúvate na motorke, nie na približovadle. A taký ortodoxný „Harleják“ si skôr zadováži do mesta toto ako nejaký Jing-Bang-Wang 50 ccm. Nie každý sa totiž na život pozerá len prakticky, ale zase s takým H-D Electra Glide Ultra Classic by to na denné dochádzanie/prepletanie sa mestom fakt nebolo.
Vtedy šup na Streeta a jedém. Ovládanie ľahké ako pierko, chovanie motorky živé, prepletať sa medzi autami, úf, s prstom v nose. Ruksak na chrbát a letím si kam chcem, nezdržujem sa. Všetko je uspôsobené na jazdu štýlom stop & go. Spojka, brzdy, všetko mäkučké a s poriadnou rezervou na páčke.
Za toto má u mňa Street jednotku s hviezdičkou. Možno aj preto, že by som to pri pohľade na tú čiernu motorku nepovedal. Že jazda na nej bude fakt neskutočná zábava.
V prvom rade netreba podceniť motor. 750-tka má grády už od podlahy, maximálny počet Nm 59 je k dispozícii pri 4.000 ot./min. Street vždy krásne vystrelí vpred a kto si nedá pozor, sám sa s ním postaví na zadné. Točiť toto malé H-D „donezmysla“ nemá zmysel, radšej často radiť, vtedy to má šmrnc. Ale ak treba, dá sa podržať dlhšie aj v danom momente zaradený rýchlostný stupeň.
Celá motorka jazdca tak nejak sama navnadí na robenie blbostí. Vkuse som mal chuť gumovať s ňou pri státí na križovatke, nuž a vkuse som s ňou flekoval pri každom brzdení. Prijal by som ostrejšiu prednú brzdu, ale za nič na svete by som na tejto motorke nechcel ABS. A keby tam to ABS bolo, tak by som podradzoval ako pohan, aby som si zadné kolo stoj čo stoj zablokoval.
S tou mušou váhou (minimálne pocitovo) sa to totiž ovláda ako nejaká hračkárska motorka. Ani raz som sa nezľakol typom "ejha toto keď prestrelím, motorku neudržím". V prípade nebezpečenstva sú totiž obe nohy vždy na zemi, čo dodáva na istote. Otočka okolo kolena alá motokros, no čosi podobné sa dalo.
Sákriš, len keby tí zelení neboli všade rozlezení.
So Streetom mimo mesta budete vyslovene vyhľadávať čo najkľukatejšie cesty. Akože dá sa to s ním pekne rozpeckovať aj na rovine, ale od tých 120 km/h to nie je žiadna zábava. Nápor vetra skrátka jazdca donúti po čase zvoľniť tempo, preto radšej šup sem, šup tam, vľavo, vpravo, od stúpačky po stúpačku.
Kokos a že to na tie stúpačky ide ľahko, tak to by mali písať aj v prospektoch. Sú nízko a sú širokánske, ale ten pocit lidi, ten pocit. To dáte na stúpačku aj vrámci vlastného jazdného pruhu.
V rýchlych zákrutách ma zase prekvapil podvozok. Nič extra to nie je,nie, nič extra som nečakal a nemám sa ani na čo sťažovať. Nebezpečne som sa necítil, kolesá boli vždy pevne na asfalte, aj keď sa celý Street trošku vlnil.
Hnal som sa do zákrut vždy nebojácne, avšak s rešpektom. Hlavne kvôli brzdám, vyslovene rýchlu jazdu nestíhali. Po prednej páčke skrátka bolo treba doslova skočiť všetkými piatimi prstami. Správanie brzdy je skrátka na kolónku mínusy, jedným dychom ale doplním, pre H-D Street 750 stačia.
Nuž dajme aj trošku praktického pohľadu na totálne nepraktickú zábavnú jazdu. Spotreba sa počas testu vyšplhala na hodnotu 4.3 litra na sto kilometrov. To je pri tom, čo som s H-D Street 750 vystrájal, až neuveriteľne slušné.
Stále som mal chuť poslať H-D Street 750 aj mimo cestu, normálne orať pole, lietal by som s ním po poľňačkách, na chaty... Obul by som kockaté pneu a daváj robiť bordel, kde sa dá. Nechcem znova opisovať veci ako ľahkosť a všetko to, čo platí pre mesto. Skrátka kto chce kam, Streeta upraví si sám.
O turistike sa ani nemám snahu baviť. Všetko bude záležať od toho, ako si toto čierne HáDečko upraví ten ktorý mládenec. Lebo starý harcovník si osedlá iný Harley-Davidson. Každopádne H-D ponúka ku Street 750 mraky doplnkov, taká menšia knižôčka, kde nájdete hádam všetko od kolies, rôznych estetických doplnkov, padacích rámov, veterných štítov, cez opierky pre spolujazdca a doplnky pre turistiku.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Bohovsky jednoduchá a bohovsky zábavná motorka. To je v skratke to, o čom tento Street je. Už keď som ju videl, mal som dobrý pocit. Naživo neprekvapila, všetko bolo ako som čakal, až pokiaľ som sa neodviezol. Ten motor bol prekvapko. Na H-D dosť "vysoko otáčkový", a preto aj poriadne zábavný. Vyzerá dobre, aj keď je to vodník. Má taký mechanický zvuk (hvízdanie?), ktorý mi pripomína japonské Véčka ako z Transalpa.
Sadneš na to, rozbehneš sa a hneď si doma. Tu ide všetko ľahko, ťažisko je dole, dobre sa ovláda, úplne jednoducho a hračkársky. Do mesta to postavili naozaj dobre. Komu skúter do mesta príde príliš mainstreamový a páči sa mu tento štýl, nemal by zaváhať ani sekundu. Tak ako je, je na to pripravený. Veď do roboty ti stačí aj ruksak a v ňom notebook, nepotrebuješ 200 l odkladacích priestorov. A zrazu zistíš, že sa budeš každé ráno do práce tešiť. Možno nie na robotu, ale na cestu do nej určite.
znie to divne, ale je to malý a obratný Harley, imidž H-D nechýba, dá sa upravovať do nemoty | spracovanie možno nie je úplne High-end, ale koho to trápi?, v spätných zrkadlách nič nevidieť, štartér točí aj pri vypnutom chcípaku |
Myslím si, že Harley-Davidson Street 750 aktuálne konkurenciu nemá. Pri cene 7.680 eurokorún totiž neviem, či sa v H-D pomýlili, alebo to myslia s dostupnosťou pre široké masy ozaj vážne. Plus je to H-D, čo pre niekoho neznamená nič a pre iného zase všetko. Vyslovene priameho konkurenta vlastne ani nemožno nájsť, buď to tu máme stroje s väčším motorom, alebo stroje viacmenej z inej kategórie.
Yamaha XV950 je samozrejme silnejšia a aj jej finálne spracovanie bude zrejme na vyššej úrovni než je tomu u H-D Street 750. Avšak pri pohľade na cenu... Každopádne konkurent od troch ladičiek sa zdá byť štýlom najpodobnejší H-D Street 750.
Zo 750-tok tu máme Hondu VT750 C2B, ktorá bude asi skôr na ležérnejšie jazdenie a Moto Guzzi V7 Stone s posedom približujúcim sa naháčom a patriaci skôr k retro bike-om. Obe sú však na pohľad jednoduché strojovne, výkonovo podobné H-D Street 750, avšak opäť cenovo niekde inde.
Snáď ešte spomeniem stroje ako Suzuki Intruder C800, Triumph Speedmaster či Kawasaki VN900 Custom. Všetko motorky s posedom s nohami viac vpredu, teda aj skôr na decentnejšiu jazdu, než na blbnutie v meste. Nuž a všetky výkonnejšie, avšak s cenovkou niekde inde než H-D Street 750.
Ktokoľvek mladý vekom či duchom so srdiečkom bordelára túto motorku musí oceniť, musí ho zaujať a dajme tomu, mal by ju chcieť. Poslúži ako presúvadlo, ale pri tejto činnosti aj vyčarí úsmev na tvári. Od ucha k uchu sa potom daný úsmev rozšíri v momente, keď z hlavy vypustíte dušu slušňáka a začnete sa baviť motorkovaním.
plusy cena, spotreba, motor, fun factor, jednoduchosť | mínusy Spracovanie niektorých detailov, brzdy, |
Spotreba | 4.3 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 13.1 l (XX l rez.) |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | toľko koľko počuješ |
Cena motorky | 7.680,- EUR |
Ceny príslušenstva ešte nie sú dostupné.
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Harley-Davidson Prešov. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Yamaha | Honda | Moto Guzzi |
Model: | Street 750 | XV 950 | VT 750 C2B | V7 Stone |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser | Klasika |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm | 942 ccm | 745 ccm | 744 ccm |
Max. výkon: | 52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot. | 45.6 k (33.5 kW) / 5500 ot. | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 59 Nm / 4000 ot. | 79.5 Nm / 3000 ot. | 64 Nm / 3500 ot. | 58 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 9.0 : 1 | 9.6:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 66 mm | 85.0 x 83.0 mm | 79.0 x 76.0 mm | 80x74 mm |
Palivový system: | vstrekovanie Mikuni 38mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC | ||
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 135 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 110 mm | 118 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 296 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 100/80-17 | 100/90-19M/C 57H | 120/90-17M/C 64S | 110/90 18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | 180 mm | 260 mm | |
Pneu vzadu: | 140/75-15 | 150/80B16M/C 71H | 160/80-15M/C 74S | 130/80 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 206 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 222 kg | 247 kg | 251 kg | 179 kg |
Výška sedla: | 709 mm | 690 mm | 650 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1534 mm | 1570 mm | 1640 mm | |
Dĺžka: | 2225 mm | 2290 mm | 2510 mm | |
Šírka: | 830 mm | 920 mm | ||
Výška: | 1120 mm | 1125 mm | ||
Svetlá výška: | 145 mm | 130 mm | 130.8 mm | |
Objem nádrže: | 13.1 l | 12 l | 14.6 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 228 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2014 7.680,-EUR | Cena 9/2014 8.690,-EUR | Cena 9/2014 7.890,-EUR | Cena 07/2014: 8395 EUR |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Suzuki | Triumph | Kawasaki |
Model: | Street 750 | Intruder C 800 | Speedmaster | VN900 Custom |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm | 805 ccm | 865 ccm | 903 ccm |
Max. výkon: | 62.6 k (46.0 kW) / 6800 ot. | 50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 59 Nm / 4000 ot. | 74 Nm / 3300 ot. | 78 Nm / 3700 ot. | |
Kompresný pomer: | 11:1 | 9.4 : 1 | 9.2:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 66 mm | 83.0 x 74.4 mm | 90.0 x 68.0 mm | 88.0 x 74.2 |
Palivový system: | vstrekovanie Mikuni 38mm | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | SOHC | DOHC | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | kardan | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 150 mm | ||
Zdvih vzadu: | 96 mm | 103 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | ||
Pneu vpredu: | 100/80-17 | 130/90-16 M/C 67H | 100/90-R 19 | 80/90-21M/C 48H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm | 270 mm | ||
Pneu vzadu: | 140/75-15 | 170/80-15 M/C 77H | 170/80-R 15 | 180/70-15M/C 76H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 206 kg | 250 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 222 kg | 277 kg | 278 kg | |
Výška sedla: | 709 mm | 700 mm | 690 mm | 685 mm |
Rázvor: | 1534 mm | 1655 mm | 1600 mm | 1645 mm |
Dĺžka: | 2225 mm | 2500 mm | 2367 mm | 2405 mm |
Šírka: | 955 mm | 825 mm | 895 mm | |
Výška: | 1110 mm | 1120 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 145 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 13.1 l | 15.5 l | 19.3 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 228 km | cca 288 km | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2014 7.680,-EUR | Cena 9/2014 7.990,-EUR | Cena 09/2014: 8.350.- EUR | Cena 9/2014 8.495,-EUR |
Pridané dňa: 25.09.2014 Autor: zeON