http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Bordelár do mesta - Harley-Davidson Street 750 2015

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Exkluzívny prvý test nového Harley-a do mesta pre mladých. Model Street 750 dorazil minulý víkend ku všetkým európskym dealerom.

Jednoduchosť korunovaná azda tou najjednoduchšou farbou. Čierny kus železa. Čierny odpredu dozadu, zhora dole, avšak so zvýrazneným najdôležitejším prvkom celého motocykla, motorom. Na Harley-Davidson Street 750 ťažko vypichnúť nejaké dizajnové vychytávky. Vlastne je to aj dobre, že všetko splýva do jedného. Predsa len to je entry model a je to na ňom pri skúmaní detailov vidieť. Veď len sa pozrite na tú trúbu alebo zadnú kyvku, nuž, ako by som to tak slušne... ále kašľať na to, aj tak to splýva do jedného. Stačí spraviť krok od motorky a je to.

Páčia sa mi stroje ako Street 750, nie je na nich nič, čo by sa dalo ufiknúť, polámať, vlastne je to taký stroj, s ktorým by som sa nemaznal. Žiadne večné umývanie, žiadne leštenie. Sem-tam ovapkovať, prebehnúť handrou a je to. Nie, toto nebude ten kus amerického železa (vlastne je to kus indického železa), ktorý bude majiteľovou pýchou a miláčikom. Toto bude na každodennú jazdu, nič viac, nič menej.

Harley-Davidson Street 750 2015
Harley-Davidson Street 750 2015
Harley-Davidson Street 750 2015
Harley-Davidson Street 750 2015

A kto chce, upraví si Streeta ako chce. Len sa na to malé HáDéčko pozrite, privrite oči a špekulujte, čo a ako vylepšiť. Ja by som naň hodil kockaté pneumatiky, a tým by to skončilo. Prečo, o tom potom.

Vajčácky posed so živým V-éčkom pod riťou

Odtlačiť Streeta z parkoviska, hračka. Fakticky ako skúter, pocitovo ľahký strojek, parádny rejd, páni už tu tuším, že toto bude čistokrvná zábava. Prehodiť nohu ponad sedlo a poméééé. Ale nié, kým sa po otočení kľúčom slimáčim tempom prebehne ručička celým spektrom budíka tachometra, strácam nervy a stále ho štartujem nadrzo hneď po otočení kľúčom.

Pohľad na prístrojovku vybavím jednoducho. Jeden analógový budík a v ňom jeden digi displej (celkové km a dva tripy), a bežné výstražné kontrolky. Že nestačí? Streetu stačí!!! Že prečo? No lebo sa staráte len o jazdu a nie o nepodstatné hovadiny.

Harley-Davidson Street 750 2015

Posed alá stolička sa sprvu môže zdať nepríjemný, presnejšie iný, ale po sedle sa dobre pohybuje vpred a vzad, čo je veru fajn, pretože na tomto budete blbnúť. Tož štart motora odvodeného od toho z V-Roda a následne slušný krásny zvuk oživeného V-éčka. Na V-éčkach od každého výrobcu je veru čosi magické, ak by mal byť v motorkách iba jeden druh motora, nech je to V-éčko. Tie si tak krásne ševelia, bublajú, príjemne vibrujú, nuž a na Streete by som povedal, že až veľmi slabo. Mohlo by to drnčať a chrastiť o hodný kus viac, a tejto motorke by som to nemal za zlé.

Harley-Davidson Street 750 2015

Harley-Davidson namiesto skútra?

Wáj nat?! Street svoj názov nedostal len tak pre nič za nič. Vzpriamený posed je v meste ideál, rozhľad fajnový. Vzad až tak nie, pár centimetrov by tyčkám, na ktorých sú späťáky neuškodilo, ale dalo sa. Jednotku tam treba kopnúť, vlastne celkovo by som chod prevodovky opísal slovom Rammstien, teda Rammstein na dôchodku, až také tvrdé to nebolo.

Toľko „prakticity“ ako na skútri tu snáď nik nečaká. Odkladacie priestory atď. atď. atď. To nie, ale zato sa v meste presúvate na motorke, nie na približovadle. A taký ortodoxný „Harleják“ si skôr zadováži do mesta toto ako nejaký Jing-Bang-Wang 50 ccm. Nie každý sa totiž na život pozerá len prakticky, ale zase s takým H-D Electra Glide Ultra Classic by to na denné dochádzanie/prepletanie sa mestom fakt nebolo.

Vtedy šup na Streeta a jedém. Ovládanie ľahké ako pierko, chovanie motorky živé, prepletať sa medzi autami, úf, s prstom v nose. Ruksak na chrbát a letím si kam chcem, nezdržujem sa. Všetko je uspôsobené na jazdu štýlom stop & go. Spojka, brzdy, všetko mäkučké a s poriadnou rezervou na páčke.

Grázel v meste

Za toto má u mňa Street jednotku s hviezdičkou. Možno aj preto, že by som to pri pohľade na tú čiernu motorku nepovedal. Že jazda na nej bude fakt neskutočná zábava.

V prvom rade netreba podceniť motor. 750-tka má grády už od podlahy, maximálny počet Nm 59 je k dispozícii pri 4.000 ot./min. Street vždy krásne vystrelí vpred a kto si nedá pozor, sám sa s ním postaví na zadné. Točiť toto malé H-D „donezmysla“ nemá zmysel, radšej často radiť, vtedy to má šmrnc. Ale ak treba, dá sa podržať dlhšie aj v danom momente zaradený rýchlostný stupeň.

Celá motorka jazdca tak nejak sama navnadí na robenie blbostí. Vkuse som mal chuť gumovať s ňou pri státí na križovatke, nuž a vkuse som s ňou flekoval pri každom brzdení. Prijal by som ostrejšiu prednú brzdu, ale za nič na svete by som na tejto motorke nechcel ABS. A keby tam to ABS bolo, tak by som podradzoval ako pohan, aby som si zadné kolo stoj čo stoj zablokoval.

Harley-Davidson Street 750 2015

S tou mušou váhou (minimálne pocitovo) sa to totiž ovláda ako nejaká hračkárska motorka. Ani raz som sa nezľakol typom "ejha toto keď prestrelím, motorku neudržím". V prípade nebezpečenstva sú totiž obe nohy vždy na zemi, čo dodáva na istote. Otočka okolo kolena alá motokros, no čosi podobné sa dalo.

Sákriš, len keby tí zelení neboli všade rozlezení.

So Streetom mimo ulíc

So Streetom mimo mesta budete vyslovene vyhľadávať čo najkľukatejšie cesty. Akože dá sa to s ním pekne rozpeckovať aj na rovine, ale od tých 120 km/h to nie je žiadna zábava. Nápor vetra skrátka jazdca donúti po čase zvoľniť tempo, preto radšej šup sem, šup tam, vľavo, vpravo, od stúpačky po stúpačku.

Kokos a že to na tie stúpačky ide ľahko, tak to by mali písať aj v prospektoch. Sú nízko a sú širokánske, ale ten pocit lidi, ten pocit. To dáte na stúpačku aj vrámci vlastného jazdného pruhu.

Harley-Davidson Street 750 2015

V rýchlych zákrutách ma zase prekvapil podvozok. Nič extra to nie je,nie, nič extra som nečakal a nemám sa ani na čo sťažovať. Nebezpečne som sa necítil, kolesá boli vždy pevne na asfalte, aj keď sa celý Street trošku vlnil.

Hnal som sa do zákrut vždy nebojácne, avšak s rešpektom. Hlavne kvôli brzdám, vyslovene rýchlu jazdu nestíhali. Po prednej páčke skrátka bolo treba doslova skočiť všetkými piatimi prstami. Správanie brzdy je skrátka na kolónku mínusy, jedným dychom ale doplním, pre H-D Street 750 stačia.

Nuž dajme aj trošku praktického pohľadu na totálne nepraktickú zábavnú jazdu. Spotreba sa počas testu vyšplhala na hodnotu 4.3 litra na sto kilometrov. To je pri tom, čo som s H-D Street 750 vystrájal, až neuveriteľne slušné.

Kto chce kam, Streeta upraví si sám

Stále som mal chuť poslať H-D Street 750 aj mimo cestu, normálne orať pole, lietal by som s ním po poľňačkách, na chaty... Obul by som kockaté pneu a daváj robiť bordel, kde sa dá. Nechcem znova opisovať veci ako ľahkosť a všetko to, čo platí pre mesto. Skrátka kto chce kam, Streeta upraví si sám.

O turistike sa ani nemám snahu baviť. Všetko bude záležať od toho, ako si toto čierne HáDečko upraví ten ktorý mládenec. Lebo starý harcovník si osedlá iný Harley-Davidson. Každopádne H-D ponúka ku Street 750 mraky doplnkov, taká menšia knižôčka, kde nájdete hádam všetko od kolies, rôznych estetických doplnkov, padacích rámov, veterných štítov, cez opierky pre spolujazdca a doplnky pre turistiku.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Bohovsky jednoduchá a bohovsky zábavná motorka. To je v skratke to, o čom tento Street je. Už keď som ju videl, mal som dobrý pocit. Naživo neprekvapila, všetko bolo ako som čakal, až pokiaľ som sa neodviezol. Ten motor bol prekvapko. Na H-D dosť "vysoko otáčkový", a preto aj poriadne zábavný. Vyzerá dobre, aj keď je to vodník. Má taký mechanický zvuk (hvízdanie?), ktorý mi pripomína japonské Véčka ako z Transalpa.

Harley-Davidson Street 750 2015

Sadneš na to, rozbehneš sa a hneď si doma. Tu ide všetko ľahko, ťažisko je dole, dobre sa ovláda, úplne jednoducho a hračkársky. Do mesta to postavili naozaj dobre. Komu skúter do mesta príde príliš mainstreamový a páči sa mu tento štýl, nemal by zaváhať ani sekundu. Tak ako je, je na to pripravený. Veď do roboty ti stačí aj ruksak a v ňom notebook, nepotrebuješ 200 l odkladacích priestorov. A zrazu zistíš, že sa budeš každé ráno do práce tešiť. Možno nie na robotu, ale na cestu do nej určite.

znie to divne, ale je to malý a obratný Harley, imidž H-D nechýba, dá sa upravovať do nemoty spracovanie možno nie je úplne High-end, ale koho to trápi?, v spätných zrkadlách nič nevidieť, štartér točí aj pri vypnutom chcípaku

Konkurencia

Myslím si, že Harley-Davidson Street 750 aktuálne konkurenciu nemá. Pri cene 7.680 eurokorún totiž neviem, či sa v H-D pomýlili, alebo to myslia s dostupnosťou pre široké masy ozaj vážne. Plus je to H-D, čo pre niekoho neznamená nič a pre iného zase všetko. Vyslovene priameho konkurenta vlastne ani nemožno nájsť, buď to tu máme stroje s väčším motorom, alebo stroje viacmenej z inej kategórie.

Yamaha XV950 je samozrejme silnejšia a aj jej finálne spracovanie bude zrejme na vyššej úrovni než je tomu u H-D Street 750. Avšak pri pohľade na cenu... Každopádne konkurent od troch ladičiek sa zdá byť štýlom najpodobnejší H-D Street 750.

Zo 750-tok tu máme Hondu VT750 C2B, ktorá bude asi skôr na ležérnejšie jazdenie a Moto Guzzi V7 Stone s posedom približujúcim sa naháčom a patriaci skôr k retro bike-om. Obe sú však na pohľad jednoduché strojovne, výkonovo podobné H-D Street 750, avšak opäť cenovo niekde inde.

Snáď ešte spomeniem stroje ako Suzuki Intruder C800, Triumph Speedmaster či Kawasaki VN900 Custom. Všetko motorky s posedom s nohami viac vpredu, teda aj skôr na decentnejšiu jazdu, než na blbnutie v meste. Nuž a všetky výkonnejšie, avšak s cenovkou niekde inde než H-D Street 750.

Báj báj blek bastard

Ktokoľvek mladý vekom či duchom so srdiečkom bordelára túto motorku musí oceniť, musí ho zaujať a dajme tomu, mal by ju chcieť. Poslúži ako presúvadlo, ale pri tejto činnosti aj vyčarí úsmev na tvári. Od ucha k uchu sa potom daný úsmev rozšíri v momente, keď z hlavy vypustíte dušu slušňáka a začnete sa baviť motorkovaním.

Harley-Davidson Street 750 2015

Plusy, mínusy

plusy cena, spotreba, motor, fun factor, jednoduchosť mínusy Spracovanie niektorých detailov, brzdy,

Video

Video: Custom upravené biky na báze Harley-Davidson Street 750 a 500 2014

Pozadie / Wallpaper:

Harley-Davidson Street 750 2015
Harley-Davidson Street 750 2015
Harley-Davidson Street 750 2015
Harley-Davidson Street 750 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Harley-Davidson Street 750:

Spotreba 4.3 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 13.1 l (XX l rez.)
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh toľko koľko počuješ
Cena motorky 7.680,- EUR

Ceny príslušenstva ešte nie sú dostupné.

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Harley-Davidson Prešov. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Harley-Davidson Street 750 2014 Yamaha XV 950 2014 Honda VT 750 C2B 2014 Moto Guzzi V7 Stone 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonYamahaHondaMoto Guzzi
Model:Street 750XV 950VT 750 C2BV7 Stone
Rok:2014201420142014
Kategória:Chopper/CruiserKlasikaChopper/CruiserKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:749 ccm942 ccm745 ccm744 ccm
Max. výkon:52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot.45.6 k (33.5 kW) / 5500 ot.51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot.
Max. krútiaci moment:59 Nm / 4000 ot.79.5 Nm / 3000 ot.64 Nm / 3500 ot.58 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:11:19.0 : 19.6:1
Vŕtanie x Zdvih:85 x 66 mm85.0 x 83.0 mm79.0 x 76.0 mm80x74 mm
Palivový system:vstrekovanie Mikuni 38mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC
Chladenie:kvapalinouvzduchomkvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeňremeňkardankardan
Zdvih vpredu:135 mm130 mm
Zdvih vzadu:110 mm118 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm296 mm320 mm
Pneu vpredu:100/80-17100/90-19M/C 57H120/90-17M/C 64S110/90 18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovábubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:298 mm180 mm260 mm
Pneu vzadu:140/75-15150/80B16M/C 71H160/80-15M/C 74S130/80 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:206 kg
Hmotnosť s náplňami:222 kg247 kg251 kg179 kg
Výška sedla:709 mm690 mm650 mm805 mm
Rázvor:1534 mm1570 mm1640 mm
Dĺžka:2225 mm2290 mm2510 mm
Šírka:830 mm920 mm
Výška:1120 mm1125 mm
Svetlá výška:145 mm130 mm130.8 mm
Objem nádrže:13.1 l12 l14.6 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 228 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2014 7.680,-EURCena 9/2014 8.690,-EURCena 9/2014 7.890,-EURCena 07/2014: 8395 EUR
Foto:
 Harley-Davidson Street 750 2014 Suzuki Intruder C 800 2014 Triumph Speedmaster 2014 Kawasaki VN900 Custom 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonSuzukiTriumphKawasaki
Model:Street 750Intruder C 800SpeedmasterVN900 Custom
Rok:2014201420142014
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserKlasikaChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:749 ccm805 ccm865 ccm903 ccm
Max. výkon:62.6 k (46.0 kW) / 6800 ot.50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot.
Max. krútiaci moment:59 Nm / 4000 ot.74 Nm / 3300 ot.78 Nm / 3700 ot.
Kompresný pomer:11:19.4 : 19.2:19.5:1
Vŕtanie x Zdvih:85 x 66 mm83.0 x 74.4 mm90.0 x 68.0 mm88.0 x 74.2
Palivový system:vstrekovanie Mikuni 38mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHCDOHCSOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeňkardanreťazremeň
Zdvih vpredu:120 mm150 mm
Zdvih vzadu:96 mm103 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm
Pneu vpredu:100/80-17130/90-16 M/C 67H100/90-R 1980/90-21M/C 48H
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm270 mm
Pneu vzadu:140/75-15170/80-15 M/C 77H170/80-R 15180/70-15M/C 76H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:206 kg250 kg
Hmotnosť s náplňami:222 kg277 kg278 kg
Výška sedla:709 mm700 mm690 mm685 mm
Rázvor:1534 mm1655 mm1600 mm1645 mm
Dĺžka:2225 mm2500 mm2367 mm2405 mm
Šírka:955 mm825 mm895 mm
Výška:1110 mm1120 mm1120 mm
Svetlá výška:145 mm140 mm
Objem nádrže:13.1 l15.5 l19.3 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.3 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 228 kmcca 288 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2014 7.680,-EURCena 9/2014 7.990,-EURCena 09/2014: 8.350.- EURCena 9/2014 8.495,-EUR

Pridané dňa: 25.09.2014 Autor: zeON

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk