Pridané: 24.10.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
[Bleskovky - Predstavujeme]
U nás menej známy bielorusky výrobca motocyklov Minsk ponúka zaujímavú alternatívu pre adventure cestovateľov, ktorí hľadajú nenáročný spoľahlivý stroj a nechcú pri tom minúť dvoj ročný priemerný príjem Slováka. Minulý rok dokonca tri stroje zvládli Brest-Dušanbe Rally, dlhú 10,000 km, čo by mala byť dostatočná záruka spoľahlivosti.
Firma, ktorá získala vybavenie a “know-how” od nemeckej fabriky DKW ako súčasť povojnových reparácií dodnes vyrába prevažne maloobjemové skútre, motocykle, ATV a snežné skútre. Jeden z jej najzaujímavejších modelov TRX 300i minulý rok prekonal náročnú rely, takže si zaslúži našu pozornosť.
Dizajnovo podarená motorka je určená hlavne na prekonávanie diaľok aj v náročnejšom teréne. Napriek názvu má motor objem 250ccm, vodou chladený jednovalcový štvortakt so vstrekovaním paliva a slušným (vzhľadom na objem) výkonom 26 koní pri 8000 ot. O dodávku paliva sa samozrejme stará vstrekovanie, prevodovka je 6 stupňová a určite poteší podvozok - vpredu USD vidla a vzadu nastaviteľný monoshock.
Výrobca udáva suchú váhu 155 kg, čiže manipulácia a jazda v ťažšom teréne by mala byt jednoduchšia. S vypletanými kolesami, troma kuframi (v základnej výbave spolu s padákmi) a 15 litrovou nádržou (s udávanou spotrebou 4l na 100km) by malo byť možné zdolávať slušné vzdialenosti. Dosiahnuť by mala rýchlosť 140 km/h a vyrába sa v šiestich farebných prevedeniach.
Minsk TRX 300i vypĺňa dieru na trhu, kde vládnu megalomanské adventure mašiny, ktoré sú veľké, ťažké a drahé. Pre nižších jazdcov, ženy a všetkých, ktorý majú hlbšie do vrecka, ale nechcú sa vzdať svojich cestovateľských snov je to príjemná alternatíva. U nás zastúpenie bohužiaľ nemá a teda sme sa nedostali k presnej cenovke, ale tá sa pohybuje okolo 4400 - 4800 amerických dolárov.
Pridané: 24.10.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať