[Vaše stroje - Moja motorka]
Otec : Honda NT 700V.
Matka: Honda SW T 600 ABS.
Čo v iných testoch nebolo, postrehy, rady, odporúčania. Píšem to pre mikroskupinku, ktorú táto motorka oslovuje, alebo poškuľujú po automate.
Vždy som mal motorku a skúter, skrátka niečo do mesta a niečo za mesto. Moja výborná Honda NT 700V na každodenné jazdenie v dopravných zápchach nebola ta pravá, ale všetkým kľudným cestovateľom ju vrelo odporúčam. 600-vkový skúter bol v meste kráľom pohodlia a spontánnych štartov, ale nerovnosti a náklon si nerozumeli.
Doma sa stala zrada, manželka si kúpila skúter pre ženy. Ostalo mi len jedno miesto v garáži.
![]() |
Zrada |
Z veľkého skútra a každodenných jázd po meste mi bolo jasné, že manuálnu prevodovku nechcem a ABS chcem. Prikúpil som bicykel a vyskúšal 5 ročnú Yamahu FJR 1300AS s pár km. Bola skvelá. Nezhodli sme sa na cene. V K-Moto mi umožnili jazdu s Crosstourerom v automate. Super vec, ale nie pre tintítko ako som ja. Skoro 300 kg a ťažisko vysoko. Apriliu Mana som nechcel, na VFR1200 som sa krčiť tiež nechcel. Ostala jediná a s reťazou. NC 750X DCT. Kúpiť v lete 2014 automat nebolo jednoduché, zopár bláznivých jedincov predávali jazdenky o 100 € lacnejšie ako fungle a tie neboli. V septembri som sa dočkal novej mašiny.
![]() |
Neurazí, ani neočarí. |
![]() |
Všetko na dosah. |
Nepodstatné, možno nie práve najbezpečnejšie, ale je taká možnosť:
Honda NC 750X nie je žiadna krásavica, ale ja osobne mám rád, keď je technika prístupná masám. Dvojspojková prevodovka DCT je za príplatok 800 €, no a motorka priberie 10 kg. Servisná náročnosť DCT je minimálna, olej má spoločný s motorom akurát vymeníš jeden filter navyše každých 24.000 km. Daj si pozor pri kúpe padacích rámov, lebo motorka prv spadne na prevodovku ako na rám, aj originálny.
![]() |
Ľahko dostupné. |
Keď nasadne 176 cm človiečik, môže povedať jediné: “Vyrobené pre mňa.“ Posed nie cestovateľsky ležérny, ale aktívnejší približuje sa k motardovému. Štart je rýchly. Ak si predtým vypol motor a bola tam rýchlosť, stroj ju vyradí sám. Ak máš vyklopený bočák, rýchlosť stroj nezaradí. Samozrejme motorku so slabou baterkou neroztlačíš. Presnejšie roztlačíš, ale bude to len kondičný tréning. Asi 2 sekundy po štarte sa automat skontroluje a potom sa môžeš rozhodnúť. Čo chceš:
• D – rýchlosť od 0 po maximálku. O nič sa nestaráš. Stroj radí sám podľa toho ako otáčaš plynom, ak jemne, radí každých 11 km/h. Radí mimoriadne jemne. Nezvyčajné je mať 6tku pri 66 km/h. Kľudne nechá otáčky na 1800 – 2000!!! Ak prudko zvrtneš pravým zápästím do 1 sekundy máš podradené 2 x dole.
• S - rýchlosť od 0 po maximálku. O nič sa nestaráš. Radí však v 3/3 otáčok. Radenie je veľmi rýchle, žiadne cukanie a pád v zákrute nehrozí.
V obidvoch režimoch vieš kedykoľvek prednostne navoliť svoj kvalt a to okamžite tlačidlami
-/+ na ľavej strane.
• M – manuál, radíš ako chceš pokiaľ je to technicky možné. Ak tam zabudneš 2-jku a náhle spomalíš, zastavíš stroj zaradí 1tku. Samozrejme sa chráni proti pretočeniu preradením.
Popis radenia na bežnom motocykli by bol zdĺhavý a všetci ho poznáme. Vyžaduje súhru rúk a nohy, nie vždy sú zuby prevodovky spokojné s tvojím úkonom. Podľa mňa je jednoduchšie stlačiť tlačidlo s chodom 5 mm.
Riadidlá sú široké a v zrkadlách máš ukážkový prehľad. Súčasné NC750 u nás predávané majú štandardne ABS, ale bez CBS v ľudskej reči: nožná brzda brzdí LEN zadné koleso, staršie NC700 mali CBS a vpredu trojpiestik. ABS sa nedá vypnúť bežným spôsobom.
Keď ideš dole svahom po mokrej lúke, chceš aby ti pribrzdilo aj predné koleso, keď chceš brzdiť zadným kolesom? Na krížení električkovej trate s cestou a gumovým podložím si nepraješ duálne brzdy. A čo tak košické chuťovky, nahradiť vyrezaný asfalt vyliatím smoly. Za dažďa šmýkačka ako v zime! Ale je pravda, že na NT 700V som zo 100 km/h na 0 zastavil brzdením len zadnou brzdou na 50 m, samozrejme pribrzďoval aj jeden predný kotúč cez CBS a bolo to detsky jednoduché.
Zvyknúť si na tlačidlové radenie nie je také okamžité ako to publikujú moto redaktori. Mne sa mnohokrát stalo, že keď som ľavým palcom podradil pred križovatkou moja hlava to vyhodnotila ako „smerovkový úkon“ a smerovku som pri odbočovaní nezapol. Keby som mohol ovplyvniť software svojej motorky zmenil by som jediné a to nepustil ju pod 2200 otáčok.
![]() |
Zdroj DieselStation.com Nádrž je kovová |
Je brnkačka, rýchlosť je zaradená a motorka stojí, ruky sú voľné, nádrž je kdesi pod tvojím zadkom, ťažisko je nízko ako na skútri. Ak sa rozhodneš razantnejšie rozbehnúť, tak aj v mierumilovnom režime D stroj radí neskôr. Divil by si sa ako „dlho“ stojí 4 valcová šesťstovka s prekĺzajúcou spojkou na mieste a automat odlieta. Ale ona nám to o 4 sekundy vráti. Jednoducho na automate máš viac času dávať na seba pozor.
Je zábavná, ale iba na okreskách, prípadne menej kvalitnom asfalte. Zdvihy 154 mm a 150 mm dovolia pohodlnú a svižnú jazdu po poplátaných cestách, kde aj silné autá spomalia, ale kvôli hrboľom a jamám.
Buď slušný a nerob zo seba blbca, pozeraj do zrkadiel. Každé jedno auto nižšej strednej triedy nad 120 kW ťa hravo deklasuje. Na dobrom dvornom fóre www.nc700.sk získaš info, čo si máš prikúpiť podľa tvojej výšky, aby tento druh presunu bol znesiteľný. Ja mám vyšší štít, ale 4 cm nahor by som potreboval. Nebude z nej riadny cesťák do silnej nepohody a dažďa. V mojom prípade túto situáciu zachraňuje Gerbing a Gore Tex od Heldu.
![]() |
Zabudli na spolujazdca v daždi. |
Prvý nedostatok.
Už som zabudol, čo je to špliechajúca voda od predného kolesa. Rýchlosť 30km/h prejazd cez mláku v zákrute to môžeš rovno položiť nohy do mláky. Oprášil som svoje motočižmy. Za 30 eúr sa dá prikúpiť predĺženie blatníka. Vzadu sa dokonca neunúvali dať ani len podblatník. Spolujazdec v daždi na motorke bez kufrov bude musieť sedieť v indiánskom sede. Zadný Givi podblatník s krytom reťaze stojí 100 €.
Druhý nedostatok.
Tu páni inžinieri trochu zaspali. Priemerné svetlo sa nedá napraviť. Žiarovka klasická dvojvláknová. Chcelo by to dve paraboly. Nastavenie výšky svetla sa deje pomocou skrutkovača a dosť nemotorne. Vzadu máme klasickú dvojvláknovú žiarovku, ihneď som pridal diódové brzdové svetlo pod kufor. Shad ich má tri druhy. Honda síce núka prídavné svetlá /pasujú do padacieho rámu/, ale ani díleri mi nevedeli povedať aký majú odber a bunda Gerbing potrebuje 70W a rukoväte Oxford asi 50W. Alternátor je 420W, ale neviem, ani som nenašiel človeka, ktorý by mi vedel povedať koľko „Wattov“ treba na chod motocykla. Ako som už uviedol, vybiť baterku na automate sa neoplatí.
![]() |
Moje skúšobné letisko. |
Tretí nedostatok, ale len pri plnom zaťažení.
Keďže ja s kopou zbytočných veci zbalených na výlet vážim 90 – 95 kg považujem brzdný účinok za priemerný, určite to nebude žiadna sláva pri plnom zaťažení. Navyše na ťažšej 8 ročnej Honde NT 700V som dokázal zabrzdiť o 2 – 3 m skôr zo 100 km/h na 0. Na tej istej trati a takmer pri rovnakej teplote. Mne je jedno aký veľký je brzdový kotúč a koľko ich tam je, ak to funguje šialene dobre, ako napr. na skútri SW T 600. Ďalšie brzdové dosky budú mäkšie. Brzdová páčka sa dá nastaviť na rozdiel od NC700.
Ručná brzda má kontrolku na palubovke a je to dobrá vec napr. máš garáž na svahu, motorka je na bočáku dole svahom, motor beží, ohrieva rukoväte, bundu a ty sa „doobliekaš“.
Trapas menom Dunlop Trailmax D 609.
Verzie X obúvajú z výroby Dunlop Trailmax D 609. Zadaj túto pneu do Google a čítaj. Nájdeš desiatky rozhočených zákazníkov, ktorí do 2500km menili pneu. Neviem, či teraz primiešali trochu „tuhšiu“ zmes, ale moja vydrží asi 4000 km /z toho 2000 km v zimných mesiacoch/. Sám som na vlastné oči videl motorku s 1500 km a dezénom na limite opotrebovania.
Zase musím uznať, že som túto zimu nekupoval zimné pneu, lebo pneu sú mäkké a slušne držia na mokrom a chladnom asfalte.
Toto od renomovaného výrobcu nepovažujem za férové riešenie. Táto mizerná pneu sa nedá na trhu kúpiť, len vyfasovať na fungli.
![]() |
Ak máš veľkú prilbu, vyber náradie. |
Ako je všeobecne známe Hondy NC majú odkladací priestor na mieste, kde by si čakal nádrž. Objem je 21 litrov, keď to rozmením na drobné, vojde tam prilba Schuberth C3 veľkosť M, U – zámok, spodný diel nepremokov, náradie, doklady a to čo natrepeš do prilby. Mám radosť keď niekto premýšľa a chválim chlapa, čo to vymyslel, žena to určite nebola. Alebo poznáte tú milú fintu na BMW skútroch, veď keď parkuješ, môžeš vyklopiť dno kufra a zväčšiť ho až ku kolesu. Keď sme už pri BMW ich F 650CS malo nádrž pod zadkom jazdca a nekrytý odkladací priestor. Ale malo remeň, nie reťaz, závidím. Ak môžem radiť, pri pohľade zvrchu na bočné plasty, ktoré sa dajú ľahko demontovať. Nájdeš tam nevyužité dutiny 2 x 1 liter. Môžeš ich využiť na defekt sprej, lekárničku, náradie, alebo niečo, čo potrebuješ ozaj zriedkavo, len to priviaž!!!! Aby si nezablokoval otáčanie riadidiel do strán! Pred brzdovým svetlom máš 0,5 litra dutiny, ja tam mám žiarovky a núdzovú súpravu na opravu defektu.
Olej 10W30 a olejový filter meníš každých 12.000 km, filter spojky a vzduchový, sviečky, nastavenie ventilov každých 24.000 km. K ventilom je ľahký prístup po demontáži chladiča.
Nemecký test po 50.000 km absolvovala NC 700 r.v. 2012 doslova skvele, aj keď mala drobné nedostatky ako vedenie spojkového lanka, ktoré upravili. Tesnosť ½ „automobilového“ motora bolo skvelá.
Model s DCT nie je do terénu, vrcholné číslo je mokrá tráva v kempingu ako pre BMW X5.
Prehľadná, úzka moderná, osobne sa mi digitálny otáčkomer nepáči, ale v automate je to jedno. Má tri stupne podsvietenia a určite na nej chýba vonkajšia teplota a teplota motora!!! Kontrolka rezervy nie je, ale blikajúci posledný dielik palivomera upozorňuje na jazdu na rezervu. Ukazovateľ sa prepne na množstvo paliva spotrebovaného od upozornenia. Rezerva má 3,1 l. Pri 90 km/h na 110 km. Zobrazuje sa aj zaradený rýchlostný stupeň a mód D, S a bez označenia manuál. Samozrejme tripy a spotreby.
![]() |
DCT, ale na NC700. |
Mohlo by to byť horšie?
Mohlo, Harley Davidson Street 750 2014 má o 1,5 kW viac a o 9 Nm menej. Málo koní, málo žerie. 55 koní /40.5kW/ zo 750 cm3 neznie ako údaj z roku 2014. NC700 dokonca 35kW. V pružnosti 60 – 100 km/h a 100 – 140km/h nemecký Motorrad uvádza rozdiel medzi sestrami 0,2 sekundy. To je nič. NC 750 predlžili prevody, pridali ďalší vyvažovací hriadeľ, / plus 2kg/ . Rozdiel v zrýchlení z 0 – 100 km/h je údajne 0.6 sekundy. 5 a 5,6 sekundy. Taktiež suché z nosa. Pružnosť na 6tke je doslova na úrovni nasratého cyklistu! Práve tu je na mieste DCT, lebo to podradenie je rýchle a všetky tie údaje, ktoré som uviedol sú mätúce.
1. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 57 km/h v „M“ 66 km/h /po obmedzovač/.
2. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 90 km/h.
3. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 117 km/h, tu aj končí radosť z pohybu.
4. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 140 km/h.
5. Na ňom sa dosiahne maximálka 168 km/h. Internet je plný videí s max. cca 190 km/h, ale sú to bludy dole svahom či s vetrom.
Rýchlomer klame 6-7%. Ja neviem povedať nič o vibráciách motora, presedlal som z V2.
![]() |
Ochrana len pri zvalení moto, kto parkuje v meste vie... |
Zdroj www.motorrad-online.de |
Ale 60Nm a viac máme od 2100 otáčok po obmedzovač, to pri maximálnom krútiacom momente 68Nm nie je vôbec zlé!
Je nepodstatná pokiaľ si kúpil fungla, strata hodnoty bude vysoká a mini spotreba to nezachráni. 90% majiteľov má spotrebu v rozpätí 3,5 – 4 litra. Nemecký Motorrad uvádza spotrebu počas testu na 50.000km 4,0l. Ja mám na surovej moto v zime a v meste spotrebu 4,2 l , ale ozaj to nie je šetrná jazda. Ak by si vydržal motať sa do 100 km/h bolo by to pod 3 litre. Šiel som na Honde PCX 150 po diaľnici 100 km/h a spotreba bola 2,8 l/100km.
Na mojej: originál vyšší štít a padací rám, zadné brzdové svetlo LED Shad a kufor, držiak Givi, štuple RDmoto, rukoväte Oxford, 12V zásuvka, hlavný stojan, ktorý vyrába chlap za 55 €.
Ešte sa pohrávam s myšlienkou kúpiť prednú ľavú brzdovú páčku z Hondy Integry a brzdiť rukami. Myslím si, že väčšina ľudí na svete ma väčší cit v rukách ako v obutých topánkach. Technicky je to možné, chce to len voľných 260 €.
Ďalšie doplnky www.nc700.com sú ich desiatky, štíty, deflektory, padacie rámy. Rada NC 700 – 750 je veľmi rozšírená. Nepíšem o univerzálnych doplnkoch ako sú kufre. Originálne doplnky sú asi o 100% drahšie ako náhrady, ale v niektorých prípadoch je originál lepší napr. GIVI, Puig majú vyššie plexi, ale originál Honda je s hrazdou – výstužou. Rady užívateľov nájdeš na www.nc700.sk
Medzi Hondami s DCT prevodovkou je veľká diera, 40kW rady NC a 95 kW Crosstourera by mali niečím vyplniť. Honde Integre by pristal remeň namiesto reťaze, keď je o 900 € drahšia od NC 750X DCT.
Nie je to najlepšia motorka na svete, ešte si nezaslúži, aby som ju mal rád, ale nikto lepší automat na svete nevyrába. Len tá reťaz....
Pridané dňa: 01.01.2015 Autor: MajoKE