http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Detský cestný motocykel LUPO 50

[Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Redakcia motoride.sk podporuje rozvoj motošportu na Slovensku a preto Vám predstavujeme detský cestný motocykel LUPO 50, na ktorom to môžu klopiť na koleno už aj deti od 6 rokov...

Tento motocykel je vyrobený v súlade s platnými národnými technickými predpismi Slovenskej motocyklovej federácie (SMF) pre triedu 50 AUTOMATIK, podľa ktorej je vekové obmedzenie pre jazdcov od 6 do 12 rokov.

Členovia Motošportklubu FAN z Kľačian vyvinuli a vyrobili tento motocykel s cieľom zabezpečiť dostupnosť detského cestného motocykla pre najmladších záujemcov o tento motoristický šport. Neľahká situácia v cestných pretekoch motocyklov na Slovensku sa v posledných rokoch nezlepšuje, skôr naopak. Rapídne ubudlo na Slovensku jednak jazdcov a pretekov tiež.

Našťastie sa aj tento rok našli organizátori a usporiadatelia juniorských pretekov cestovných motocyklov v rámci spoločných majstrovstiev Slovenskej a Českej republiky. Preteky sa jazdia na motokárových dráhach v Dunajskej Strede na Slovensku a v Čechách napríklad vo Vysokom Mýte a v Písku.

Jedine trpezlivou prácou na príprave juniorov sa dá naozaj s dobrým výsledkom vychovávať vždy nová a nová generácia jazdcov bez ohľadu na motoristickú disciplínu. Dôkazom sú príklady z Čiech a Maďarska, ktorých jazdci reprezentujú svoje krajiny na Majstrovstvách sveta v cestných pretekoch motocyklov s veľmi dobrými výsledkami.

 Detský cestný motocykel LUPO 50
Detský cestný motocykel LUPO 50

Preto sa členovia MŠK FAN rozhodli pomôcť mladým začínajúcim jazdcom pri odpovedi na otázku, ktorú si položia ako prvú: "Kde to môžem kúpiť?"

Pri cestných motocykloch pre juniorov je situácia zložitejšia na rozdiel od juniorských nadšencov motokrosu, kde je ľahký prístup k pretekárskym strojom vo všetkých juniorských triedach vďaka množstvu výrobcov, ktorí sa ich výrobou zaoberajú. Doteraz väčšinou platilo, že cestovné motocykle pre juniorov sa kupovali od jazdcov, ktorí končili alebo prestupovali do vyššej triedy, alebo dostatočne remeselne a technicky zdatní ľudia okolo budúceho jazdca motocykel vyrobili.

Teraz je však možnosť kúpiť si motocykel, ktorý vyhovuje predpisom a je vyrobený pre preteky CPM v triede 50 AUTOMATIK. Motocykel nie je homologizovaný na prevádzku na cestných komunikáciách a môže sa prevádzkovať len na uzavretých okruhoch v rámci pretekov. Štandardne sa motocykel dodáva s kapotážou v bielej farbe. Na požiadanie je možné motocykel vybaviť prednou mechanickou kotúčovou brzdou a jeho cena je 38 500 Sk.

 Rossi, Biaggi, či Jaroslav Černý?
Rossi, Biaggi, či Jaroslav Černý?

Ak teda máte doma potomka, budúceho Valentina Rossiho alebo Katiu Poentsgenovú príďte sa na tieto motorky a samotné preteky pozrieť naživo. Najbližšie už 30.04.2005 vo Vysokom Mýte v Českej Republike. Kalendár týchto pretekov nájdete aj v našom kalendári. Tieto preteky sú označené ako JUNIOR.

Pokračovanie: Výrobca, Technické údaje a technické predpisy triedy 50 automatik

Výrobca

Motošportklub FAN
920 64 Kľačany 315
tel./fax: 033-7447659, mobil:0905655940
cerny88@stonline.sk, www.cerny88.sk
Trieda Automatik 50 (podľa predpisov SMF)
Značka LUPO 50

















TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor jednovalcový,2-taktný

Chladenie vzduchom
Objem 48,8 ccm
Vŕtanie 38 mm
Zdvih 43 mm

Výkon 2,5 kW pri 5500 1/min
Zapaľovanie elektronické
Spojka odstredivá v oleji
Prevodovka jednostupňová automatická

Rám z uzavretých profilov
Brzdy bubnové D=90 mm
Kolesá z ľahkej zliatiny 1,85 x 10"
Pneumatiky 3,00 x 10"

Pruženie vpredu- teleskopická vidlica, zdvih 80 mm
vzadu- centrálny teleskop s tlmičom, zdvih 70 mm
Dĺžka x šírka x výška 1510 x 450 x 870 mm
Štartovanie roztlačením

Mazanie zmesou oleja a benzínu 1:50 (zábeh 1:40)
Objem nádrže 2,8 l
Hmotnosť 42 kg

NT 01.86.05 TECHNICKÉ PREDPISY TRIEDY 50 AUTOMATIK

NT 01.86.05.1 Povinná výbava jazdca

Platí NT 01.86.02.1 s nasledovným znením:

NT 01.86.05.2 Všeobecné technické predpisy

Všetky motocykle musia byť vybavené základnými prvkami určujúcimi vonkajší vzhľad cestného pretekárskeho motocykla (viď obr.A), a to:

NT 01.86.05.2.1 Štartovné čísla

Platí ustanovenie N 021.19 športových poriadkov.

NT 01.86.05.2.2 Číselná tabuľka

Minimálne rozmery číselných tabuliek sú 200 x 150 mm. Farba tabuľky žltá, farba čísla čierna.

NT 01.86.05.3 Rám a podvozok

Voľnej konštrukcie proi dodržaní všetkých bezpečnostných prvkov podľa predpisu pre motocykle určené pre CPM, pri zachovaní nasledujúcich rozmerov:

Pre prevedenie kross povinná pôvodná továrenská konštrukcia podvozku s povolenou výmenou pružiacich a tlmiacich prvkov.

NT 01.86.05.4 Motor

Jednovalcový vzduchom chladený motor s jedno alebo dvojstupňovou automatickou prevodovkou a s funkčnou odstredivou spojkou. Zákaz použiť motory s plynulou reguláciou prevodov (variátor).
Maximálny zdvihový objem je 50 ccm s toleranciou +3%. Prevody musia zostať automatické vrátane spojky. Manuálne ovládaná spojka, pokiaľ nie je súčasťou štartovacieho mechanizmu, je zakázaná. Je zakázaný systém rozvodu sania ovládaný rotačným posúvačom a zákaz použiť ľubovoľný systém prívery výfuku, ktorý mení hornú hranu výfukového kanála vo valci. Výkon motora je obmedzený karburátorom s maximálnym priemerom difúzora 15 mm.

NT 01.86.05.5 Výfuk

Platí NT 01.86.02.5 s nasledovným znením:
Výfuky musia byť vybavené účinným tlmičom, ktorý zaručuje splnenie hlukového limitu 95 dB(A). Výfuky nesmú obsahovať zariadenie, ktoré by automaticky alebo manuálne ovládané menilo objem výfukového potrubia.

Pridané dňa: 25.04.2005 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk