http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo

[Testy a predstavenia - Test]

Inžinieri vo Varese si prvý krát dali za úlohu postaviť naozajstný touring bike. Ciele teda neboli najnižšia hmotnosť, najvyšší výkon a agresívny prejav, ale naopak pohodlie, kapacita batožiny, hladký prejav motora, nižšia spotreba... Dá sa toto skĺbiť so športovým DNA značky?

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Video: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia

Presvedčiť na vlastnej koži som sa mohol pri predstavení finálneho modelu na Francúzskej riviére. Čakali na nás nové Veloce a naplánovaný výjazd v dĺžke viac ako 230 km v okolí mesta Nice.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Dizajn s prioritami naruby

Celkový dizajn stroja začal v dielňach vznikať inak, ako je tomu zvykom. Dizajnéri začali tentoraz zo zadu stroja a prioritou bola podsedlovka a kufre. Výsledkom je štíhla esteticky podarená podsedlová časť so zabudovanými držiakmi na kufre a držadlami spolujazdca.

Motorka pôsobí nesmierne štíhlym dojmom a nemení sa to ani po nahodení dvojice farebne zladených bočných kufrov. Napriek tomu, že oba majú rovnocenný objem 30 litrov a do oboch sa zmestí aj prilba celková šírka stroja vzadu nepresahuje šírku riadidiel.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Celkový štíhly vzhľad motorky pokračuje aj ďalej smerom dopredu, za čo vďačí aj trojvalcu s užšou stavbou. Nádrž je v priestore kolien úzka a napriek tomu poskytuje kapacitu až 22 litrov paliva. Predná časť Veloce nesie klasické dizajnové prvky značky a korešponduje so športovými modelmi značky. Nový je však svetlomet s kompletnou LED technológiou, vyššia kapotáž a predné výškovo nastaviteľné plexisklo.

Pod nádržou nájdeme pre značku typický trubkový priehradový rám, ktorý obopína srdce stroja, trojvalec pôvodom z modelu Brutale. Nový je výfukový systém s trojitou koncovkou, ktorá má teraz štvorcový tvar. Koncovka nielen super vyzerá a je kľúčovým dizajnovým prvkom stroja, ale nezasahuje nijako do kapacity kufrov a tiež odkrýva výhľad na letmo zavesené zadné koleso. O tom, že mysleli na turistov, svedčí aj možnosť upevnenia centrálneho stojana, ktorý turisticky zameraný bike naozaj potrebuje.

Kompletný video test priamo z Francúzska:

Všetko potrebné o Turismo Veloce sa dozvieš aj z tohto video, natočeného priamo vo Francúzsku:

Video: Videotest MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Elektronika? Všetko na čo pomyslíš:

Elektronika je dnes vec, ktorá sa rozvíja neskutočným tempom a robí veľké rozdiely vo výbave motocyklov. A práve cestovné endurá sú výkladnou skriňou najnovších technológií. V MV to dobre vedia a preto svoj luxusný tourer vybavili tým najnovším na čo si zmyslíte.

Motor riadi intergovaná elektronika MVICS 2.0 (Motor & Vehicle Integrated Control System) Úspešný trojvalec tak po prepracovaní inžiniermi získal 20% zvýšenie maximálneho krútiaku oproti športovým modelom a tiež jeho položenie o 2100 otáčok nižšie. To všetko aj vďaka novým vačkám, piestom, saniu aj výfukovému potrubiu a nanovo navrhnutým palivovým mapám s cieľom získať čo najplochšiu výkonovú krivku.

Jazdec má na výber z troch prednastavených palivových máp + má možnosť nastavenia vlastnej. Mapa Turismo je navrhnutá pre pohodlné jazdenie a obmedzuje výkon na 90 koní, Sport zvyšuje výkon na 110 koní pre ostrú jazdu kým mapa Rain znižuje výkon na 80 koní a zároveň nastavuje trakčnú kontrolu na najvyššiu úroveň.

Nastavenie mapy Custom pozostáva z nastavenia rôznych parametrov ako: nábeh krútiaku (2 stupne), nástup obmedzovača (Hard alebo Soft), citlivosť plynu (3 stupne), brzdná sila motora (2 stupne), odozva motora (2 stupne) a nastavenie trakčnej kontroly (8 stupňov) Toto všetko umožňuje nastaviť si mapu a odozvu motorky podľa požiadaviek jazdca.

Turismo Veloce prináša aj úplne novú prístrojovku – 5 palcový plne farebný TFT displej ktorá prehľadne a graficky zobrazuje všetky potrebné informácie. Ovládanie je možné priamo z riadidiel a Veloce je prvá MV so zabudovaným ukazovateľom stavu paliva. V prístrojovke je aj senzor svetla, ktorý automaticky prepína denné LED svietenie na stretávacie svetlo keď sa zotmie alebo pri vjazde do tunela a pod.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Okrem trakčnej kontroly nemôžeme zabudnúť na systém ABS (Bosh 9 Plus) ďalej systém zabraňujúci zdvihnutiu zadného kolesa pri prudkom brzdení RLM a systém rýchleho radenia bez spojky EAS 2.0, ktorý umožňuje radenie smerom hore aj dole. V sériovej výbave nechýba ani tempomat a imobilizér čo ocení každý turista.

Vo výbave nájdeme aj dve USB zásuvky (napríklad nabíjanie mobilu) a dve 12V zásuvky (pre jazdca aj spolujazdca – napríklad na vyhrievané oblečenie). Ďalej systém Bluetooth, ktorý je možné spárovať až s 9-timi zariadeniami a umožňuje tak ovládať telefón, spojiť jazdca so spolujazdcom, prehrávať hudbu, navigáciu a v neposledom rade zdieľať jazdu aj prostredníctvom vlastnej aplikácie. Model Lusso má totiž zabudovaný navyše aj GPS modul, ktorý zaznamenáva prejdené trasy a umožňuje ich prostredníctvom mobilnej aplikácie zdieľať s ostatným jazdcami.

Verzia Lusso (luxus) ide ešte ďalej a v sérii obsahuje semi-aktívny elektronický podvozok (MVCSC MV Agusta Chassis Stability Control - Skyhook algoritmus), vyhrievané rukoväte, centrálny stojan a spomínaný GPS modul.

Poďme do sedla:

Po sviežich raňajkách sa už nedočkavo stretávame pred hotelom a preberáme si kľúče od „svojej“ Veloce. Motor hneď po naštartovaní dáva jasne najavo svoj pôvod, krásny chrapľák dobre poznám. Športové korene sa nezaprú, po miernom pohladkaní plynu otáčky rýchlo letia hore a tak prvé rozbehy celej našej skupiny vyzerajú ako prvý rozbeh v motoškole – otáčky vysoké a jemná práca so spojkou. Vyrážame do mesta.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Hneď prvý dojem na Veloce je ako na oveľa menšom biku. MV Agusta nešla smerom „muscle“ dizajnu svojho turistu ako to robia niektoré iné značky, skôr naopak. Postavila kompaktnú štíhlu motorku s bezkonkurenčnou hmotnosťou a krátkym rázvorom. Toto všetko dáva Veleoce ovládateľnosť ako na mestskom naháči. Rovnaký je však aj relatívne malý reid čo prekáža pri manipulácii na mieste alebo otáčaní. Hydraulická spojka sa ovláda ľahko a prevodovka radí hladúčko. Tu však pomáha v sérii montovaný quickshifter. Keďže smerom hore radím bez spojky vždy tak si jeho prítomnosť až tak neuvedomujem (Samozrejme tento quickshifter umožňuje radiť pod plynom) Nové je však radenie bez spojky smerom dole čo, si vyžaduje trochu mojej pozornosti – prekonať rokmi nacvičené zvyky.

Premávkou ranného azúrového pobrežia sa predierame bez problémov, Veloce sa ovláda ľahúčko ako bicyklík. Nezaskočila nás ani kolóna kvôli prácam na ceste a aj motorky s bočnými kuframi sa hravo predrali dopredu. Výhľad v spätných zrkadlách mohol byť aj lepší. Dizajnéri mysleli aj na uloženie drobností v dvoch schránkach v prednej kapotáži. Vyrážame na sever do kopcov.

Zrodená pre športovú jazdu

Ako sa vymotávame z mesta a množstva dediniek dostávame postupne príležitosť okúsiť pravú tvár Veloce. Palivovú mapu Turismo prepínam na Sport. Z turisticky prívetivej motorky s hladkým nábehom výkonu a jemným ovládaním plynu sa razom stáva športovec, akého asi každý budúci majiteľ MV očakáva.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 - quickshift

S prvými zákrutami a voľnou cestou radím nižšie prevodové stupne a presúvam otáčkomer do hornej polovice spektra za sprievodu nádherného zvuku trojvalca z výfuku. S narastajúcimi otáčkami sa utlmené bublanie mení cez chrapľák až na rev tesne pred pásmom obmedzovača. Vtedy už jazdec vie, že je čas preradiť. Veloce sa mení na Brutalku. Motor má športové korene a otáčky pre ostrejšiu jazdu si vyslovene pýta. Povedať o ňom, že je slabý by nebolo v žiadnom prípade namieste, ale rozmaznaný turista zvyknutý jazdiť do 6000 otáčok by bol možno prekvapený. Ja vždy tvrdím že pre dobrú zábavu na dvoch kolesách je 100 koní tak akurát. Veloce ich má v mape Sport 110 a keď jej jazdec dopraje otáčky, tak letí vpred ako besná a s prehľadom ponaháňa aj 1200-vky.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Čím má totiž navrch je bezkonkurenčne nízka hmotnosť (191 kg suchá), kompaktné rozmery a krátky rázvor, čim sa stáva štukou v zákrutových úsekoch. Motorka sa skvele prehadzuje medzi zákrutami, čo ma prekvapuje o to via,c že vzadu je 190-tka guma. Nie všetky motorky s touto širokou pneu sú tak dobre ovládateľné. Športovému motoru sekundujú skvelé radiálne brzdy Brembo, ktoré istí vypínateľný systém ABS. MV brzdí tak dobre, že do série integrovali aj systém proti dvíhaniu zadného kolesa pri ostrom brzdení.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Skvelý je quickshit s radením bez spojky aj smerom dole. Hneď ako som si na neho zvykol, inak som už ani neradil a to aj pri ostrom brzdení a radení o dva dole pred zákrutou. Veloce má aj antihop spojku, takže sa netreba obávať ani zablokovania zadného kolesa. Podvozok je naladený komfortnejšie ako pri športových sestrách, ale stále aj pri vyšších zdvihoch dáva jazdcovi neskutočnú istotu v náklonoch. S každou ďalšou prejdenou zákrutou naberám dojem že sedlám športovú motorku a nie turistu. Toto je rozhodne sport-touring, ale slovko sport tu hraje prím.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Turistika, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Turistika

Turismo je turistika a Veloce je rýchlosť. Myslím že toto slovné spojenie dobre vystihuje celú motorku. Keď zvoľníme tempo, prepneme mapu Turismo a pozrieme sa na MV okom turistu oceníme motor a jeho hladký chod. Nie je zďaleka tak nervózny, ako jeho športové sestry. Aj reakcia na rukoväť plynu je prívetivá. Výrobca sľubuje aj oveľa lepšiu spotrebu, avšak tú som nemal možnosť na tomto výjazde odmerať. Veloce ale dostalo veľkú 22 l nádrž, čo je viac ako majú dnešné 1200-vky. Celý výjazd sme absolvovali bez tankovania a nádrž zďaleka nebola prázdna. Dojazd by mal podľa výrobcu hravo prevyšovať 300 km.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Pokiaľ ide o pohodlie, tu je trochu kompromis medzi športovým a vyslovene „gaučovým“. Perforované sedlo je príjemne prepracované, mäkké, ale posed trochu športovejší s viac pokrčenými kolenami. Nádrž je však v priestore kolien štíhla. Škoda je že sedlo nie je výškovo nastaviteľné. Napríklad ja by som si ho kľudne zdvihol, avšak jazdci nižšieho vzrastu sa sťažovali, že dosiahnu len na špičky. Sedlo spolujazdca som neskúšal, ale vizuálne je o hodne vyššie, čo môže byť trochu komplikácia pri nasadaní. Na druhej strane bude mať spolujazdec pravdepodobne nerušený výhľad vpred.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Predná kapotáž je navrhnutá dobre a poskytuje rozumnú ochranu pre náporom vetra. Jazdec v nej nájde aj dve drobné skrinky na drobnosti ako peňaženka či mobil. Vpredu sa nachádza aj 2x zásuvka USB. Výška plexi sa dá ľahko nastaviť aj za jazdy jednou rukou. Teda dá sa, ak nie je stroj vybavený navigáciou, ktorá je upevnená na hrazdičke za plexi a potom je trochu problém sa dostať k ovládaniu zdvíhania plexi. Plexi funguje dobre aj v spodnej polohe, v hornej polohe som ho mal na dlhších presunoch a napriek tomu že som mal prilbu so štítom nápor vetra som výrazne necítil. Nejaká tá muška si však našla cestu aj na plexi prilby.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Dobre čitateľná je TFT prístrojovka. Problémy som nepostrehol za žiadnych svetelných podmienok. Je aj dobre umiestnená a nevyžaduje sklopenie zraku z cesty. Prístrojovka má dva režimy - denný a nočný a prepína sa automaticky. Automaticky funguje aj prepíanie denného svietenia na stretávačky. Mimochodom denné svietenie nie len super vyzerá, ale je v premávke skvele viditeľné.

Turismo Veloce je vybavená aj pre MV doteraz vecou nevídanou a to je tempomat. Ovláda sa ľahko tlačidlom na pravej rukoväti. Ovládanie bolo intuitívne a vyskúšal som ho na diaľnici. S tempomatom prichádza aj funkcia obmedzovača rýchlosti, ktorú možno oceníte niekde ak nechcete prekročiť rýchlosť.

Pokiaľ sa pozrieme na možnosti upevnenia batožiny, tak tu sú v ponuke dva 30-litrové bočné kufre, ktoré sú tvarom aj farebne zladené s motorkou. Oba majú rovnaký objem a vojde sa do nich aj prilba. Nosič je integrovaný do podsedlovky. Kufre sú v oboch verziách ako príplatková výbava. Rovnako za príplatok by mal byť dostupný horný kufor, tankvak, komfortné turistické sedlo, vyhrievané rukoväte či navigácia Garmin zumo 390.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Verzia Lusso (Luxus) má oproti základnej v sérii naviac elektronický semiaktívny podvozok, integrovaný GPS senzor, vyhrievané rukoväte a hlavný stojan.

Každý turista ocení aj zmeny v motore ako hydraulický napínak rozvodovej reťaze, hydraulická spojka a podobne, vďaka čomu sa predĺžil servisný interval zo 6000 km na 15 000 km. Výmena sviečok a nastavenie ventilov dokonca až 30 000km. Batéria aj alternátor je výkonnejší (450 W namiesto 350W). Na motorke sú aj dve 12V zásuvky ako pre jazdca tak aj pre spolujazdca.

Otázna zostáva pre mňa spotreba. Brutalka ako agresívny športový naháč bola známa že dokázala pri športovej jazde cucnúť z nádrže. Veloce zo scivilizovaným motorom by na tom mala byť oveľa lepšie. S 22 litrovou nádržou sľubujú dojazd výrazne presahujúci 300km.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Konkurencia

Ak sa pozrieme na konkurenciu tak by som Veloce porovnal hlavne s európskou konkurenciou a luxusnejšími modelmi. Pohľad na tabuľku ukazuje prednosť MV hlavne na poli hmotnosti. Objemovo najbližšie je Tiger 800 XRx Veloce však vyniká výkonom aj výbavou. Od angličanov spomeniem ešte starší Tiger Sport ktorý je podobného zamerania ako Veloce avšak dnes už pokryvkáva vo výbave. Oba Triumphy však majú výrazne lepšiu cenu.

Od BMW spomeniem novinku S1000XR. Väčší motor dáva BMW výkon až 160 koní čo je rozdiel. BMW je ale ťažšie, drahšie a to si treba ešte niektoré doplnky priplatiť. Pre niekoho môže byť konkurent aj R1200GS.

Konkurentom z Talianska môže byť aj Ducati Multistrada 1200. Podobne ako BMW ponúka až 160 koní pri vyššej hmotnosti a porovnateľnú výbavu. Veloce je však v porovnaní s 1200-kami lacnejšie, avšak medzi 800+- kubíkovými cestovateľmi asi najdrahšia.

Veloce nájde veľa konkurentov aj v ponuke japonských výrobcov. Tam je už cenový rozdiel výrazne v prospech japoncov. Nájdete ich na konci článku v porovnávacej tabuľke.

Záver

Turismo Veloce – motorka pre človeka ktorý má v krvi športovú jazdu a tej sa nechce vzdať a zároveň chce aj trochu toho pohodlia a ochrany. Pravdepodobne to nebude najlepší turista na svete, na trhu nájdete motorky pohodlnejšie, motorky ktoré sú orientované viac na terén a podobne. MV Agusta je ale chuťovka a značka idúca vlastnou cestou a hlavne nie cestou masovej produkcie. Aktuálne sa vyrába menej ako 10 000 MV ročne. MV Agusta predpokladá že vďaka tomuto modelu sa dostane k tomuto číslu, ale nemá ambíciu produkovať viac kusov.

Plusy, mínusy

nízka hmotnosť, agilita, ovládateľnosť, motor, výrazný rozdiel medzi mapami, športový prejav, brzdy, skvelý quickshift, elektronická výbava, prehľadná TFT prístrojovka plexi štít nie je najvyšší, výhľad v spätných zrkadlách, športovejší posed, výškovo nenastaviteľné sedlo, zadné smerovky dole trochu mimo zorného poľa a tiež možno zraniteľné, smerovky v krytoch rúčok

Video

Video: Videotest MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Video: MV Agusta Turismo Veloce 800

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Názov motorky a ročník:

Servisný interval 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Spotreba počas testu nezmeraná
Objem nádrže 22 l
Cena motorky 15 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 14 690,- EUR
Cena verzie Lusso 16 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 16 690,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase neudané
Kufor topcase neudané
Nosič bočných kufrov v sérii
Bočné kufre neudané
Príplatok ABS v sérii
Vyhriavané rukoväte neudané
Turistické plexi neudané
Tankvak neudané
Padacie rámy neudané
Ochrana motora v sérii

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Video: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť MV Agusta Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim Badlands Pro, prilbe Touratech Aventuro od firmy Touratech SK.

Konkurencia z Európy:

Foto:
 MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 Triumph Tiger 800 XRx 2015 Triumph Tiger Sport 1050 2015 BMW S1000XR 2015 Ducati Multistrada 1200 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaTriumphTriumphBMWDucati
Model:Turismo Veloce 800Tiger 800 XRxTiger Sport 1050S1000XRMultistrada 1200
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)
Objem:798 ccm799 ccm1050 ccm999 ccm1198.4 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.79 Nm / 7850 ot.104 Nm / 4300 ot.112 Nm / 9250 ot.136 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 112.0:111.7:112.0:112,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm74 x 61.9 mm79 x 71.4mm80 x 49.7 mm106 x 67.9mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm180 mm140 mm150 mm170 mm
Zdvih vzadu:160 mm170 mm150 mm140 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm308 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17100/90-ZR19120/70 ZR 17120/70 ZR 17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:220 mm255 mm255 mm265 mm265 mm
Pneu vzadu:190/55-17150/70-ZR17180/55 ZR 17190/55 ZR 17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg188 kg209 kg
Hmotnosť s náplňami:216 kg235 kg228 kg232 kg
Výška sedla:870 mm810 mm830 mm840 mm825 mm
Rázvor:1420 mm1530 mm1540 mm1548 mm1530 mm
Dĺžka:2080 mm2215 mm2150 mm2183 mm2190 mm
Šírka:900 mm829 mm835 mm940 mm1000 mm
Výška:1350 mm1310 mm1495 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:22 l19 l20 l20 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h
Spotreba paliva:5.3 l/100km5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 283 kmcca 254 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknie
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0, BluetoothV sérii: centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky, nastaviteľný veterný štít, komfortné se
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cenaCena 02/2015 10 880,00 €Cena: 02/2013 11 440 EURCena 08/2015 15 200,00 €Cena 05/2015 16 490,00 €

Konkurencia z Japonska:

Foto:
 MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 Honda Crossrunner 2015 Kawasaki Versys 1000 2015 Yamaha Tracer 900 2015 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaHondaKawasakiYamahaSuzuki
Model:Turismo Veloce 800CrossrunnerVersys 1000Tracer 900V-Strom 1000 ABS
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm782 ccm1043 ccm847 ccm1037 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.75 Nm / 8500 ot.102 Nm / 7500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.103 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 111.8:110.3 :111.5 : 111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm72 x 48 mm77 x 56 mm78 x 59.1 mm100 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm145 mm150 mm137 mm
Zdvih vzadu:160 mm148 mm150 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm310 mm298 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-R17M/C120/70ZR17M/C120/70-17110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm256 mm250 mm245 mm260 mm
Pneu vzadu:190/55-17180/55-R17M/C180/55ZR17M/C180/55-17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg250 kg210 kg228 kg
Výška sedla:870 mm815 mm845 mm845 mm865 mm
Rázvor:1420 mm1475 mm1520 mm1440 mm1555 mm
Dĺžka:2080 mm2190 mm2240 mm2160 mm2285 mm
Šírka:900 mm870 mm895 mm950 mm865 mm
Výška:1360 mm1400 mm1345 mm1410 mm
Svetlá výška:140 mm165 mm150 mm135 mm165 mm
Objem nádrže:22 l20.8 l21 l18 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 kmcca 286 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériinienienie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
El. Podvozok:nienienie
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0, Bluetoothv sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlometplne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cenaCena 05/2015 11 900,00 €Cena 05/2015 11 495,00 €Cena 05/2015 9 990,00 €Cena 04/2014: 11990.-€

Turismo Veloce vs. Turismo Veloce Lusso:

Foto:
 MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaMV Agusta
Model:Turismo Veloce 800Turismo Veloce 800 Lusso
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:798 ccm798 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.83 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 113.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm79 x 54.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm160 mm
Zdvih vzadu:160 mm160 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55-17190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg192 kg
Výška sedla:870 mm870 mm
Rázvor:1420 mm1420 mm
Dĺžka:2080 mm2080 mm
Šírka:900 mm900 mm
Svetlá výška:140 mm140 mm
Objem nádrže:22 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h240 km/h
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sérii
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0, Bluetoothquickshift MV EAS 2.0, Bluetooth, GPS senzor, vyhrievané rukoväte, hlavný stojan
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cenaCena 05/2015 16 690,00 € - uvádzacia cena

Pridané dňa: 01.06.2015 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk