[Testy a predstavenia - Test]
Inžinieri vo Varese si prvý krát dali za úlohu postaviť naozajstný touring bike. Ciele teda neboli najnižšia hmotnosť, najvyšší výkon a agresívny prejav, ale naopak pohodlie, kapacita batožiny, hladký prejav motora, nižšia spotreba... Dá sa toto skĺbiť so športovým DNA značky?
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Video: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Presvedčiť na vlastnej koži som sa mohol pri predstavení finálneho modelu na Francúzskej riviére. Čakali na nás nové Veloce a naplánovaný výjazd v dĺžke viac ako 230 km v okolí mesta Nice.
Celkový dizajn stroja začal v dielňach vznikať inak, ako je tomu zvykom. Dizajnéri začali tentoraz zo zadu stroja a prioritou bola podsedlovka a kufre. Výsledkom je štíhla esteticky podarená podsedlová časť so zabudovanými držiakmi na kufre a držadlami spolujazdca.
Motorka pôsobí nesmierne štíhlym dojmom a nemení sa to ani po nahodení dvojice farebne zladených bočných kufrov. Napriek tomu, že oba majú rovnocenný objem 30 litrov a do oboch sa zmestí aj prilba celková šírka stroja vzadu nepresahuje šírku riadidiel.
Celkový štíhly vzhľad motorky pokračuje aj ďalej smerom dopredu, za čo vďačí aj trojvalcu s užšou stavbou. Nádrž je v priestore kolien úzka a napriek tomu poskytuje kapacitu až 22 litrov paliva. Predná časť Veloce nesie klasické dizajnové prvky značky a korešponduje so športovými modelmi značky. Nový je však svetlomet s kompletnou LED technológiou, vyššia kapotáž a predné výškovo nastaviteľné plexisklo.
Pod nádržou nájdeme pre značku typický trubkový priehradový rám, ktorý obopína srdce stroja, trojvalec pôvodom z modelu Brutale. Nový je výfukový systém s trojitou koncovkou, ktorá má teraz štvorcový tvar. Koncovka nielen super vyzerá a je kľúčovým dizajnovým prvkom stroja, ale nezasahuje nijako do kapacity kufrov a tiež odkrýva výhľad na letmo zavesené zadné koleso. O tom, že mysleli na turistov, svedčí aj možnosť upevnenia centrálneho stojana, ktorý turisticky zameraný bike naozaj potrebuje.
Všetko potrebné o Turismo Veloce sa dozvieš aj z tohto video, natočeného priamo vo Francúzsku:
Elektronika je dnes vec, ktorá sa rozvíja neskutočným tempom a robí veľké rozdiely vo výbave motocyklov. A práve cestovné endurá sú výkladnou skriňou najnovších technológií. V MV to dobre vedia a preto svoj luxusný tourer vybavili tým najnovším na čo si zmyslíte.
Motor riadi intergovaná elektronika MVICS 2.0 (Motor & Vehicle Integrated Control System) Úspešný trojvalec tak po prepracovaní inžiniermi získal 20% zvýšenie maximálneho krútiaku oproti športovým modelom a tiež jeho položenie o 2100 otáčok nižšie. To všetko aj vďaka novým vačkám, piestom, saniu aj výfukovému potrubiu a nanovo navrhnutým palivovým mapám s cieľom získať čo najplochšiu výkonovú krivku.
Jazdec má na výber z troch prednastavených palivových máp + má možnosť nastavenia vlastnej. Mapa Turismo je navrhnutá pre pohodlné jazdenie a obmedzuje výkon na 90 koní, Sport zvyšuje výkon na 110 koní pre ostrú jazdu kým mapa Rain znižuje výkon na 80 koní a zároveň nastavuje trakčnú kontrolu na najvyššiu úroveň.
Nastavenie mapy Custom pozostáva z nastavenia rôznych parametrov ako: nábeh krútiaku (2 stupne), nástup obmedzovača (Hard alebo Soft), citlivosť plynu (3 stupne), brzdná sila motora (2 stupne), odozva motora (2 stupne) a nastavenie trakčnej kontroly (8 stupňov) Toto všetko umožňuje nastaviť si mapu a odozvu motorky podľa požiadaviek jazdca.
Turismo Veloce prináša aj úplne novú prístrojovku – 5 palcový plne farebný TFT displej ktorá prehľadne a graficky zobrazuje všetky potrebné informácie. Ovládanie je možné priamo z riadidiel a Veloce je prvá MV so zabudovaným ukazovateľom stavu paliva. V prístrojovke je aj senzor svetla, ktorý automaticky prepína denné LED svietenie na stretávacie svetlo keď sa zotmie alebo pri vjazde do tunela a pod.
Okrem trakčnej kontroly nemôžeme zabudnúť na systém ABS (Bosh 9 Plus) ďalej systém zabraňujúci zdvihnutiu zadného kolesa pri prudkom brzdení RLM a systém rýchleho radenia bez spojky EAS 2.0, ktorý umožňuje radenie smerom hore aj dole. V sériovej výbave nechýba ani tempomat a imobilizér čo ocení každý turista.
Vo výbave nájdeme aj dve USB zásuvky (napríklad nabíjanie mobilu) a dve 12V zásuvky (pre jazdca aj spolujazdca – napríklad na vyhrievané oblečenie). Ďalej systém Bluetooth, ktorý je možné spárovať až s 9-timi zariadeniami a umožňuje tak ovládať telefón, spojiť jazdca so spolujazdcom, prehrávať hudbu, navigáciu a v neposledom rade zdieľať jazdu aj prostredníctvom vlastnej aplikácie. Model Lusso má totiž zabudovaný navyše aj GPS modul, ktorý zaznamenáva prejdené trasy a umožňuje ich prostredníctvom mobilnej aplikácie zdieľať s ostatným jazdcami.
Verzia Lusso (luxus) ide ešte ďalej a v sérii obsahuje semi-aktívny elektronický podvozok (MVCSC MV Agusta Chassis Stability Control - Skyhook algoritmus), vyhrievané rukoväte, centrálny stojan a spomínaný GPS modul.
Po sviežich raňajkách sa už nedočkavo stretávame pred hotelom a preberáme si kľúče od „svojej“ Veloce. Motor hneď po naštartovaní dáva jasne najavo svoj pôvod, krásny chrapľák dobre poznám. Športové korene sa nezaprú, po miernom pohladkaní plynu otáčky rýchlo letia hore a tak prvé rozbehy celej našej skupiny vyzerajú ako prvý rozbeh v motoškole – otáčky vysoké a jemná práca so spojkou. Vyrážame do mesta.
Hneď prvý dojem na Veloce je ako na oveľa menšom biku. MV Agusta nešla smerom „muscle“ dizajnu svojho turistu ako to robia niektoré iné značky, skôr naopak. Postavila kompaktnú štíhlu motorku s bezkonkurenčnou hmotnosťou a krátkym rázvorom. Toto všetko dáva Veleoce ovládateľnosť ako na mestskom naháči. Rovnaký je však aj relatívne malý reid čo prekáža pri manipulácii na mieste alebo otáčaní. Hydraulická spojka sa ovláda ľahko a prevodovka radí hladúčko. Tu však pomáha v sérii montovaný quickshifter. Keďže smerom hore radím bez spojky vždy tak si jeho prítomnosť až tak neuvedomujem (Samozrejme tento quickshifter umožňuje radiť pod plynom) Nové je však radenie bez spojky smerom dole čo, si vyžaduje trochu mojej pozornosti – prekonať rokmi nacvičené zvyky.
Premávkou ranného azúrového pobrežia sa predierame bez problémov, Veloce sa ovláda ľahúčko ako bicyklík. Nezaskočila nás ani kolóna kvôli prácam na ceste a aj motorky s bočnými kuframi sa hravo predrali dopredu. Výhľad v spätných zrkadlách mohol byť aj lepší. Dizajnéri mysleli aj na uloženie drobností v dvoch schránkach v prednej kapotáži. Vyrážame na sever do kopcov.
Ako sa vymotávame z mesta a množstva dediniek dostávame postupne príležitosť okúsiť pravú tvár Veloce. Palivovú mapu Turismo prepínam na Sport. Z turisticky prívetivej motorky s hladkým nábehom výkonu a jemným ovládaním plynu sa razom stáva športovec, akého asi každý budúci majiteľ MV očakáva.
S prvými zákrutami a voľnou cestou radím nižšie prevodové stupne a presúvam otáčkomer do hornej polovice spektra za sprievodu nádherného zvuku trojvalca z výfuku. S narastajúcimi otáčkami sa utlmené bublanie mení cez chrapľák až na rev tesne pred pásmom obmedzovača. Vtedy už jazdec vie, že je čas preradiť. Veloce sa mení na Brutalku. Motor má športové korene a otáčky pre ostrejšiu jazdu si vyslovene pýta. Povedať o ňom, že je slabý by nebolo v žiadnom prípade namieste, ale rozmaznaný turista zvyknutý jazdiť do 6000 otáčok by bol možno prekvapený. Ja vždy tvrdím že pre dobrú zábavu na dvoch kolesách je 100 koní tak akurát. Veloce ich má v mape Sport 110 a keď jej jazdec dopraje otáčky, tak letí vpred ako besná a s prehľadom ponaháňa aj 1200-vky.
Čím má totiž navrch je bezkonkurenčne nízka hmotnosť (191 kg suchá), kompaktné rozmery a krátky rázvor, čim sa stáva štukou v zákrutových úsekoch. Motorka sa skvele prehadzuje medzi zákrutami, čo ma prekvapuje o to via,c že vzadu je 190-tka guma. Nie všetky motorky s touto širokou pneu sú tak dobre ovládateľné. Športovému motoru sekundujú skvelé radiálne brzdy Brembo, ktoré istí vypínateľný systém ABS. MV brzdí tak dobre, že do série integrovali aj systém proti dvíhaniu zadného kolesa pri ostrom brzdení.
Skvelý je quickshit s radením bez spojky aj smerom dole. Hneď ako som si na neho zvykol, inak som už ani neradil a to aj pri ostrom brzdení a radení o dva dole pred zákrutou. Veloce má aj antihop spojku, takže sa netreba obávať ani zablokovania zadného kolesa. Podvozok je naladený komfortnejšie ako pri športových sestrách, ale stále aj pri vyšších zdvihoch dáva jazdcovi neskutočnú istotu v náklonoch. S každou ďalšou prejdenou zákrutou naberám dojem že sedlám športovú motorku a nie turistu. Toto je rozhodne sport-touring, ale slovko sport tu hraje prím.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Turistika, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Turismo je turistika a Veloce je rýchlosť. Myslím že toto slovné spojenie dobre vystihuje celú motorku. Keď zvoľníme tempo, prepneme mapu Turismo a pozrieme sa na MV okom turistu oceníme motor a jeho hladký chod. Nie je zďaleka tak nervózny, ako jeho športové sestry. Aj reakcia na rukoväť plynu je prívetivá. Výrobca sľubuje aj oveľa lepšiu spotrebu, avšak tú som nemal možnosť na tomto výjazde odmerať. Veloce ale dostalo veľkú 22 l nádrž, čo je viac ako majú dnešné 1200-vky. Celý výjazd sme absolvovali bez tankovania a nádrž zďaleka nebola prázdna. Dojazd by mal podľa výrobcu hravo prevyšovať 300 km.
Pokiaľ ide o pohodlie, tu je trochu kompromis medzi športovým a vyslovene „gaučovým“. Perforované sedlo je príjemne prepracované, mäkké, ale posed trochu športovejší s viac pokrčenými kolenami. Nádrž je však v priestore kolien štíhla. Škoda je že sedlo nie je výškovo nastaviteľné. Napríklad ja by som si ho kľudne zdvihol, avšak jazdci nižšieho vzrastu sa sťažovali, že dosiahnu len na špičky. Sedlo spolujazdca som neskúšal, ale vizuálne je o hodne vyššie, čo môže byť trochu komplikácia pri nasadaní. Na druhej strane bude mať spolujazdec pravdepodobne nerušený výhľad vpred.
Predná kapotáž je navrhnutá dobre a poskytuje rozumnú ochranu pre náporom vetra. Jazdec v nej nájde aj dve drobné skrinky na drobnosti ako peňaženka či mobil. Vpredu sa nachádza aj 2x zásuvka USB. Výška plexi sa dá ľahko nastaviť aj za jazdy jednou rukou. Teda dá sa, ak nie je stroj vybavený navigáciou, ktorá je upevnená na hrazdičke za plexi a potom je trochu problém sa dostať k ovládaniu zdvíhania plexi. Plexi funguje dobre aj v spodnej polohe, v hornej polohe som ho mal na dlhších presunoch a napriek tomu že som mal prilbu so štítom nápor vetra som výrazne necítil. Nejaká tá muška si však našla cestu aj na plexi prilby.
Dobre čitateľná je TFT prístrojovka. Problémy som nepostrehol za žiadnych svetelných podmienok. Je aj dobre umiestnená a nevyžaduje sklopenie zraku z cesty. Prístrojovka má dva režimy - denný a nočný a prepína sa automaticky. Automaticky funguje aj prepíanie denného svietenia na stretávačky. Mimochodom denné svietenie nie len super vyzerá, ale je v premávke skvele viditeľné.
Turismo Veloce je vybavená aj pre MV doteraz vecou nevídanou a to je tempomat. Ovláda sa ľahko tlačidlom na pravej rukoväti. Ovládanie bolo intuitívne a vyskúšal som ho na diaľnici. S tempomatom prichádza aj funkcia obmedzovača rýchlosti, ktorú možno oceníte niekde ak nechcete prekročiť rýchlosť.
Pokiaľ sa pozrieme na možnosti upevnenia batožiny, tak tu sú v ponuke dva 30-litrové bočné kufre, ktoré sú tvarom aj farebne zladené s motorkou. Oba majú rovnaký objem a vojde sa do nich aj prilba. Nosič je integrovaný do podsedlovky. Kufre sú v oboch verziách ako príplatková výbava. Rovnako za príplatok by mal byť dostupný horný kufor, tankvak, komfortné turistické sedlo, vyhrievané rukoväte či navigácia Garmin zumo 390.
Verzia Lusso (Luxus) má oproti základnej v sérii naviac elektronický semiaktívny podvozok, integrovaný GPS senzor, vyhrievané rukoväte a hlavný stojan.
Každý turista ocení aj zmeny v motore ako hydraulický napínak rozvodovej reťaze, hydraulická spojka a podobne, vďaka čomu sa predĺžil servisný interval zo 6000 km na 15 000 km. Výmena sviečok a nastavenie ventilov dokonca až 30 000km. Batéria aj alternátor je výkonnejší (450 W namiesto 350W). Na motorke sú aj dve 12V zásuvky ako pre jazdca tak aj pre spolujazdca.
Otázna zostáva pre mňa spotreba. Brutalka ako agresívny športový naháč bola známa že dokázala pri športovej jazde cucnúť z nádrže. Veloce zo scivilizovaným motorom by na tom mala byť oveľa lepšie. S 22 litrovou nádržou sľubujú dojazd výrazne presahujúci 300km.
Ak sa pozrieme na konkurenciu tak by som Veloce porovnal hlavne s európskou konkurenciou a luxusnejšími modelmi. Pohľad na tabuľku ukazuje prednosť MV hlavne na poli hmotnosti. Objemovo najbližšie je Tiger 800 XRx Veloce však vyniká výkonom aj výbavou. Od angličanov spomeniem ešte starší Tiger Sport ktorý je podobného zamerania ako Veloce avšak dnes už pokryvkáva vo výbave. Oba Triumphy však majú výrazne lepšiu cenu.
Od BMW spomeniem novinku S1000XR. Väčší motor dáva BMW výkon až 160 koní čo je rozdiel. BMW je ale ťažšie, drahšie a to si treba ešte niektoré doplnky priplatiť. Pre niekoho môže byť konkurent aj R1200GS.
Konkurentom z Talianska môže byť aj Ducati Multistrada 1200. Podobne ako BMW ponúka až 160 koní pri vyššej hmotnosti a porovnateľnú výbavu. Veloce je však v porovnaní s 1200-kami lacnejšie, avšak medzi 800+- kubíkovými cestovateľmi asi najdrahšia.
Veloce nájde veľa konkurentov aj v ponuke japonských výrobcov. Tam je už cenový rozdiel výrazne v prospech japoncov. Nájdete ich na konci článku v porovnávacej tabuľke.
Turismo Veloce – motorka pre človeka ktorý má v krvi športovú jazdu a tej sa nechce vzdať a zároveň chce aj trochu toho pohodlia a ochrany. Pravdepodobne to nebude najlepší turista na svete, na trhu nájdete motorky pohodlnejšie, motorky ktoré sú orientované viac na terén a podobne. MV Agusta je ale chuťovka a značka idúca vlastnou cestou a hlavne nie cestou masovej produkcie. Aktuálne sa vyrába menej ako 10 000 MV ročne. MV Agusta predpokladá že vďaka tomuto modelu sa dostane k tomuto číslu, ale nemá ambíciu produkovať viac kusov.
nízka hmotnosť, agilita, ovládateľnosť, motor, výrazný rozdiel medzi mapami, športový prejav, brzdy, skvelý quickshift, elektronická výbava, prehľadná TFT prístrojovka | plexi štít nie je najvyšší, výhľad v spätných zrkadlách, športovejší posed, výškovo nenastaviteľné sedlo, zadné smerovky dole trochu mimo zorného poľa a tiež možno zraniteľné, smerovky v krytoch rúčok |
Servisný interval | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Spotreba | počas testu nezmeraná |
Objem nádrže | 22 l |
Cena motorky | 15 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 14 690,- EUR |
Cena verzie Lusso | 16 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 16 690,- EUR |
Nosič kufra topcase | neudané |
Kufor topcase | neudané |
Nosič bočných kufrov | v sérii |
Bočné kufre | neudané |
Príplatok ABS | v sérii |
Vyhriavané rukoväte | neudané |
Turistické plexi | neudané |
Tankvak | neudané |
Padacie rámy | neudané |
Ochrana motora | v sérii |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Video: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť MV Agusta Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim Badlands Pro, prilbe Touratech Aventuro od firmy Touratech SK.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | MV Agusta | Triumph | Triumph | BMW | Ducati |
Model: | Turismo Veloce 800 | Tiger 800 XRx | Tiger Sport 1050 | S1000XR | Multistrada 1200 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) |
Objem: | 798 ccm | 799 ccm | 1050 ccm | 999 ccm | 1198.4 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 104 Nm / 4300 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 136 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 12.0:1 | 11.7:1 | 12.0:1 | 12,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 74 x 61.9 mm | 79 x 71.4mm | 80 x 49.7 mm | 106 x 67.9mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 180 mm | 140 mm | 150 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 170 mm | 150 mm | 140 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 308 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 100/90-ZR19 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 255 mm | 255 mm | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 150/70-ZR17 | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | 188 kg | 209 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 216 kg | 235 kg | 228 kg | 232 kg | |
Výška sedla: | 870 mm | 810 mm | 830 mm | 840 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1530 mm | 1540 mm | 1548 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2215 mm | 2150 mm | 2183 mm | 2190 mm |
Šírka: | 900 mm | 829 mm | 835 mm | 940 mm | 1000 mm |
Výška: | 1350 mm | 1310 mm | 1495 mm | ||
Svetlá výška: | 140 mm | ||||
Objem nádrže: | 22 l | 19 l | 20 l | 20 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | 5.9 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 283 km | cca 254 km | |||
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | za príplatok | nie | |||
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | V sérii: centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky, nastaviteľný veterný štít, komfortné se | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena | Cena 02/2015 10 880,00 € | Cena: 02/2013 11 440 EUR | Cena 08/2015 15 200,00 € | Cena 05/2015 16 490,00 € |
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | MV Agusta | Honda | Kawasaki | Yamaha | Suzuki |
Model: | Turismo Veloce 800 | Crossrunner | Versys 1000 | Tracer 900 | V-Strom 1000 ABS |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 782 ccm | 1043 ccm | 847 ccm | 1037 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 75 Nm / 8500 ot. | 102 Nm / 7500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 103 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 11.8:1 | 10.3 :1 | 11.5 : 1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 72 x 48 mm | 77 x 56 mm | 78 x 59.1 mm | 100 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 145 mm | 150 mm | 137 mm | |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 148 mm | 150 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 298 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-R17M/C | 120/70ZR17M/C | 120/70-17 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 256 mm | 250 mm | 245 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 180/55-R17M/C | 180/55ZR17M/C | 180/55-17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 250 kg | 210 kg | 228 kg | |
Výška sedla: | 870 mm | 815 mm | 845 mm | 845 mm | 865 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1475 mm | 1520 mm | 1440 mm | 1555 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2190 mm | 2240 mm | 2160 mm | 2285 mm |
Šírka: | 900 mm | 870 mm | 895 mm | 950 mm | 865 mm |
Výška: | 1360 mm | 1400 mm | 1345 mm | 1410 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 165 mm | 150 mm | 135 mm | 165 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 20.8 l | 21 l | 18 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.5 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 286 km | |||
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | nie | nie | nie | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | |
El. Podvozok: | nie | nie | nie | ||
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 05/2015 11 495,00 € | Cena 05/2015 9 990,00 € | Cena 04/2014: 11990.-€ |
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | MV Agusta | MV Agusta |
Model: | Turismo Veloce 800 | Turismo Veloce 800 Lusso |
Rok: | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovná | Cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 83 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 160 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 190/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | 192 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1420 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2080 mm |
Šírka: | 900 mm | 900 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | 240 km/h |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth, GPS senzor, vyhrievané rukoväte, hlavný stojan |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena | Cena 05/2015 16 690,00 € - uvádzacia cena |
Pridané dňa: 01.06.2015 Autor: Awia