http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

HONDA CBR 900 RR Fireblade SC44

 Zdieľať

Pridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR
[Vaše stroje - Moja motorka]

Keď som rozmýšľal čo si kúpim, chcel som si niečo prečítať o RR-ke, pozrieť nejaké obrázky, ale bolo toho strašne málo (možno som nevedel kde hľadať). Tak som sa rozhodol napísať z odstupom času tento článok.

Najprv som mal RR, r.v.1995 typ SC33. Toto je už moja druhá RR-ka, r.v.2000/typ SC44 a o nej Vám v tomto článku niečo popíšem.

Farebné vyhotovenia pre rok 2000:

MOTOR:

Medzi rozhodujúce vylepšenia patrí nová kľuková skriňa, ktorá bola tak výrazne skrátená, že vzdialenosť medzi kľukovkou a uložením kyvnej vidlice sa zmenšila o 20 mm. Toto prinieslo hneď tri výhody: posunutie motora smerom dopredu (väčšia váha na prednom kolese), predĺženie kyvnej vidlice (stabilita v stope) Náhon je teda umiestnený bližšie ku kyvke (menšia reťazová vôľa). Aj vo vnútri motora je veľa zmien. Boli prepracované rozmery valcov tak, aby motor poskytoval vyšší výkon vo vysokých otáčkach (znížil sa zdvih, zväčšilo sa vŕtanie). Toto riešenie umožňuje aj nasadenie väčších ventilov (lepšie dýchanie), spontánnejšie reakcie.
Dôležitým faktorom pre zvýšenie výkonu je aj zvýšenie kompresného pomeru. Nedotknuté nezostali ani vačkové hriadele. Sú ľahšie o 20%. Inováciou prešli aj piesty (hliníkové kované, namiesto odlievaných).

V oblasti prípravy palivovej zmesi Honda upustila od karburátorov a nasadila počítačom riadené vstrekovanie paliva PGM-FI. O bezchybnú spoluprácu medzi nasávacím a výfukovým traktom sa stará elektricky ovládaný systém. Výfukové zvody sú vyrobené z ľahkého titanu, rúra je z ušľachtilej ocele a tlmič je hliníkový.
Zmeny neobišli ani prevodovku (bol znížený prevodový pomer o 5%). Výsledkom je ešte výraznejšie zrýchlenie.

RÁM A PODVOZOK:

Rám a podvozok sú úplne nové. Rám je ľahší a zároveň o 30% tuhší. Kyvka je uložená na motore, ale prostredníctvom odliatku integrovaná do kľukovej skrine (NSR500).
Predné koleso je tiež vedené v novej vidlici UPSIDE-DOWN, (43 mm,plne nastaviteľná), konečne je 17". Kolesá sú tiež nové (trojlúčové).

VÝBAVA:

Prístrojovka je z jedného kusu, plne elektronická. Analógový zostal už len otáčkomer. Dôležitým prvkom je imobilizér zabudovaný v spínacej skrinke (HISS). Systém elektronicky blokuje zapaľovanie, takže bez originálneho kľúča s čipom nie je možné motocykel naštartovať, ani skratovaním zapaľovania, alebo výmenou zapaľovacej skrinky.

Pridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR Zdieľať

http://motoride.sk