[Testy a predstavenia - Test]
Tááák a máme tu ďalší riadny tourer, opäť z americkej zeme, tentoraz však od mladej značky Victory. Ako sa nám jazdilo s ich Magnumom na našich cestách?
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Značku Victory zaregistroval hádam každý z vás, minimálne keď ju stretol na ceste alebo aspoň videl na obrázku. Vlastne všetky modely Victory zaujmú uhladeným dizajnom, takými "upratanejšími" a modernejšími krivkami než iné klasiky z tohto kontinentu. Najviditeľnejšie je to asi na modeli Vision Tour, ktorý má dizajn naozaj výstredný, celistvý a nadčasový. Victory je inak celkom mladá značka, má necelých dvadsať rokov, a bola založená americkou spoločnosťou Polaris ako odpoveď na čoraz modernejšie, sofistikovanejšie a úspešnejšie modely Harley-Davidson. Predpokladám, že Polaris netreba viac predstavovať, ide o veľkého producenta štvorkoliek a snežných vozidiel. Len nedávno, päť rokov dozadu, Polaris kúpil aj motocyklovú značku Indian.
Na statické oboznámenie sa s majestátnym Magnumom mám relatívne dosť času, lebo šéfko Awia čo? Šéfko Awia mešká :) A tak púšťam rádio, otváram kufre, skúmam detaily... Len nedávno som vyskúšal Electru Glide a Road Glide, na Gold Wingoch mám už čosi odlietané, tak viem porovnať. Dosť ma prekvapuje jednoduchosť celej prístrojovky, a teraz nenarážam na to, že by tam bolo prístrojov málo, ale skôr na jej akúsi prvoplánovosť či zastaralosť. Panel s kontrolkami vyzerá, a teraz úprimne, ako z čínskej motorky. Displej pod ním by bol možno v poriadku, nebyť toho trochu lacného fontu. Horšie je to s modro podsvieteným displejom rádia, ktorý ukazuje iba frekvenciu, nič iné. A to je škoda, pretože zvyšok motorky je pohodlne v kvalitatívnej norme, ktorá je štandardom v tejto prémiovej triede. Nehovoriac o tom, že prístrojovka je hádam hneď druhá vec, ktorú si ľudia všimnú pri obzeraní zaparkovanej motorky.
Náš testovaný kúsok je modelový rok ešte 2015 (novšie majú upravené lakovanie a malé dizajnové zmeny) a je dovybavený originálnymi tri-oval výfukmi a zvýšeným plexi. So sériovým sa vraj nedá normálne jazdiť :)
Ok, šéfko sa už dovalil, a tak po krátkej bojovej porade konečne odchádzame jazdiť a fotiť. Motor má inak pekný prejav a aj pekné vyzerá, tieto výfuky mu navyše dodávajú ešte väčší rešpekt. Najmä pri "gazovaní" riadne brumia, až tým plynom točím občas úplne zbytočne, len aby som si užil zvukovú kulisu. Aj podvozkovo je Magnum celkom v poriadku.
S týmto zvýšeným plexi sa jazdí pohodlne zhruba do 140 km/h. Potom už sú turbulenice okolo hlavy natoľko silné, že človek radšej spomalí. Možno by bolo lepšie úplne nizučké plexi, alebo potom zas aspoň raz tak veľké. Ale inak je to za riadidlami paráda - pohodlie bez kompromisov, dobrý posed, nohy na veľkých plošinách, do toho rádio a otáčajúci sa prekvapení ľudia... Sedlo je tu inak jasným dizajnovým prvkom, a to až do tej miery, že spolujazdcova časť je tvarovaná úplne opačne než je zvykom. Na turistických motorkách sú totiž zadné sedlá zvyčajne "lavórovitého" tvaru, tu je vypuklé. K tomu si predstav, že spolujazdec sa nemá o čo oprieť ani pohodlne chytiť (jediným držadlom je tu slučka, ktorá sa príležitostne vyberie spod suchého zipsu)...
Radenie mi inak veľmi pripomína H-D; dráhy majú hádam pol kilometra a kvalty tam skáču celkom kovovo. Tu je to však skôr zámerné, navyše s krútiakom 150 Nm ani nepotrebuješ toľko kvaltovať... Fakt, otáčky stačí držať hoci aj niekde jemne nad tisíckou, ideálne okolo dvoch. (Pri sériových výfukoch môžu byť tieto ideálne otáčky iné.) Motor má objem 1741 cm3 a hoci dobre schovaný chladič za predným kolesom vyzerá ako vodný, v skutočnosti je olejový. Rebrovanie na valcoch je mohutné, rebrá sú netypicky hrubé.Keď už som spomenul to rádio, jeho signál sa, ako takmer na každej motorke s rádiom, občas stráca. Ani kvalita reproduktorov nie je extra vysoká, pričom vzadu ani žiadne nie sú, a dokonca tu nie je ani ekvalizér, takže rozhlasový zážitok nebude nezabudnuteľný. Lepšou alternatívou je USB kľúč so svojimi MP3.
Z ďalšej výbavy treba spomenúť už samozrejmé ABS (brzdy inak chválim), tempomat a sériové bočné kufre. K nim nemáme žiadne výhrady - sú priestranné, ich veká sú zhora a vyklápajú sa do boku, pričom ich môžeš nechať buď stále odomknuté, čo je bežné kdekoľvek na západ od nás, alebo, keď prejdeš rakúsko-slovenské hranice, tak vždy vyťahovať kľúč zo zapaľovania a odomykať/zamykať. Žiadna prilba sa však do týchto kufrov nevojde. Aha, kľúč! Na tom mohli Američania tiež trochu popracovať, pretože to nie je žiadny výstavný kúsok, ktorý by si si ostentatívne položil na stôl v reštaurácii alebo kaviarni. Práve cieľová skupina tejto prémiovej triedy si na takýchto pózičkách dáva záležať.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Konečne sme sa dočkali možnosti vyskúšať aj ďalšiu značku, ktorá doteraz v našom repertoári chýbala. Victory znie veľmi dobre a sebavedome. Viem, H-D to nebude, ale zato to má dnes každý, dokonca aj v Indii, že :-) Takže Victory Magnum, pozrime sa na teba bližšie.
Páči sa mi celkový dizajn, ktorý je bagrovský ako sa patrí, ale s odvážne pretiahnutými líniami. Je to veľká a dlhá motorka. K tomu to veľké koleso vpredu (21 palcov), čo dodáva rešpekt podobne ako obrovská kapotáž. Do nej by sa hádam zmestilo aj viac ako jedno svetlo. Keď sme pritom, svetlo má LED techniku, takže paráda. Páči sa mi ako je schovaný olejový chladič. Motorka je celkovo premakaná s množstvom detailov. Motor je obrovský a krásny.
Jazdí to presne ako má - koráb ciest. Z výfukov ide silný a parádny zvuk, na zadnom kole ohromný krútiak. Keď je v pohybe, necítiť ani hmotnosť, jazdí veľmi mrštne. Aj keď na to nevyzerá, má rada i zákruty a ani platne - stupačky nelimitujú extrémne bočné náklony. Za jazdy je Magnum príjemným spoločníkom na dlhé cesty, potešia i veľmi dobre ovládateľné brzdy.
dizajn ktorý ide vlastnou cestou, perfektný motor, množstvo pekných detailov, brzdy, krásna alternatíva k H-D | asi len vzhľad prístrojovky |
Z konkurentov spomeniem iba toho jasného: Harley-Davidson. Rovesníci sú v tomto prípade Street Glide Special alebo Road Glide Special, tu záleží v podstate iba na dizajnových preferenciách. Oba H-D sú drahšie od 2 630 éčiek až po 4 190, čo sú dve - tri pekné dovolenky. Treba však diplomaticky pripomenúť, že oba Harleye majú farebnú dotykovú 6,5-palcovú obrazovku s nekonečným množstvom pekne a intuitívne zobrazovaných informácií (audio a tempomat sú tiež v štandarde), Road Glide navyše aj s navigáciou. Magnum však zaujme väčším motorom a väčším krútiakom (138 verzus 150), a napriek tomu suchou hmotnosťou nižšou o 12, resp. 24 kíl. Ťažké rozhodovanie, že? :)
Cena Magnumu je 22 990 eur. Za tú cenu dostaneš dobre jazdiacu motorku so silným motorom, ktorá ťa v nižších rýchlostiach pohodlne povozí trebárs aj po celej Európe, pričom počas celej cesty budeš na nej vzbudzovať pozornosť. Nemá opozeraný dizajn a rovnakú pravdepodobne cestou nestretneš. Spokojný budeš dovtedy, kým vedľa teba nezaparkuje nejaký konkurent s kvalitným infosystémom. To je totiž jediná vec, ktorá tejto motorke uberá na modernosti. Verím však, že v najbližších rokoch sa ho dočkáme.
motor, vzhľad | lacno vyzerajúce detaily, turbulencie pri vyšších rýchlostiach |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Klasik moto. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilbách Suomy od spoločnosti Styx.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Victory | Harley-Davidson | Harley-Davidson |
Model: | Magnum | Street Glide Special | Road Glide Special |
Rok: | 2016 | 2016 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Cestovná | Cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1731 ccm | 1690 ccm | 1690 ccm |
Max. krútiaci moment: | 138 Nm / 3500 ot. | 142 Nm / 3250 ot. | |
Kompresný pomer: | 9.4:1 | 9,7:1 | 9,7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101 x 108 mm | 98.4 mm x 111.1 mm | 98.4 mm x 111.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | ||
Chladenie: | vzduchom a olejom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 113 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70R21 M/C 62V | 130/60B19 61H | 130/60B19 61H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | ||
Pneu vzadu: | 180/60R16 M/C 80H | 180/65B16 81H | 180/65B16 81H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 356 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 367 kg | 372 kg | 385 kg |
Výška sedla: | 654 mm | 695 mm | 663 mm |
Rázvor: | 1670 mm | 1625 mm | 1625 mm |
Dĺžka: | 2657 mm | 2450 mm | 2428 mm |
Svetlá výška: | 134 mm | 135 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 22.7 l | 22.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 6.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 304 km | cca 257 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |
Trakčná kontrola: | nie | nie | |
Palivové mapy: | nie | nie | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | nie | |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | |
Iná výbava: | Audio systém s rádiom v sérii | bezkľúčové zapaľovanie, BoomBox (audio + GPS), bočné kufre | Audio systém Boom! |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 7/2016 22 990,-EUR | Cena 11/2015 od 25 620 EUR | Cena 9/2014 25.680,-EUR |
Pridané dňa: 19.09.2016 Autor: Herghott