http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

 Zdieľať

Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Včera sme v malebnom a hlavne slnečnom Turci mali možnosť vyskúšať túto dosť nezvyčajnú motorku. Áno, píšem motorku, pretože X-ADV má viacero čisto motocyklových prvkov, a motocyklový je aj ten najpodstatnejší - pocit z jazdy.

Text a foto: Peter Fischer

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Na začiatok fakt len trošku teórie: X-ADV má základ v dobre známych modeloch radu NC. Tie majú nízky rúrkový rám a dosť ležiaci 750-kubíkový dvojvalec, ktorý pracuje v nezvyčajne nízkych otáčkach. Všetky NC majú aj štandardný motocyklový podvozok a 17-palcové kolesá.

Takmer všetko vyššie spomenuté platí aj pre X-ADV, ale niektoré súčasti idú ešte ďalej: kyvka je hliníková, predná vidlica obrátená a lepšie uchytená, strmene sú uchytené radiálne, kolesá zas vypletané a pritom bezdušové... Vzadu je síce len pätnástka, ale praktický prínos tohto zmenšenia bude oveľa vyšší než by bol prínos sedemnástky v teréne.

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Po zopár kolečkách v malom kameňolome (dosť nezvyčajné miesto na zoznamovanie sa s motorkou), sa púšťam do prázdnych podvečerných zákrut kdesi južne od Martina. Slniečko sa už ťahá k horizontu, krajina je zaliata takým tým zlatistým a teplým svetlom, radosť sa pozerať okolo seba. Aha, našiel som dokonca aj rovinku, tak hneď si vyskúšame maximálku :) 160 tachometrových. Jasnačka, motoru chvíľu trvá kým celý stroj aj s jazdcom dostane do takýchto cifier, veď výkon je len niečo málo cez 40 kW. Podstatnejší je tu krútiaci moment, ktorý je pre bežné jazdenie oveľa dôležitejší. A ten má 68 Nm pri 4 750 otáčkach. Červené pole pritom začína na 6 400 otáčkach; tesne pod ním je výkonový vrchol.

Lenže otáčky ani netreba sledovať, pretože X-ADV má známu honďácku automatizovanú dvojspojkovú prevodovku. Už sme o nej písali nespočetne veľakrát, ale pre istotu: ide o takmer bežnú 6-stupňovú prevodovku, ktorá si však stupne prehadzuje sama, a to veľmi rýchlo a bez šklbania. Takýto stroj nemá spojkovú páčku ani radičku. Na výber je viacero automatických režimov, ale aj manuálny, v ktorom sa kvalty prehadzujú tlačidlami pri rukoväti. Je empiricky dokázané, že takéto manuálne radenie prestane každého skôr či neskôr baviť, a začne si slastne užívať výhody čistého automatu. Honda dokázala jeho prácu dotiahnuť do vysokej užívateľskej spokojnosti - napríklad najšportovejší režim preraďuje skutočne až pri červenom. X-ADV má dokonca všetky tieto automatické režimy posunuté do ešte vyšších otáčok, než ich majú modely NC.

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Veľmi príjemne ma prekvapilo, že X-ADV neprodukuje hádam žiadne vibrácie. Po celý čas som sa na nej cítil tak, akoby ma ťahal nejaký vzdialený motor. Jasné, dvojvalec počuť (inak v originálnej ponuke je aj Akrapovič alebo Termignoni), ale vzhľadom na chýbajúce vibrácie by si človek mohol myslieť, že jeho zvuk ide z nejakého reproduktora. V zrkadlách je dokonalý výhľad, a vibrácie nebadať ani v nich. Riadidlá sú širokánske, klasické motorkárske a kónické, aj s plastovými chráničmi rúk. Rozsah od dorazu k dorazu je veľmi široký, a najlepšie je, že ani pri dorazoch riadidlám nezavadzajú jazdcove kolená.

Veľmi zaujímavá je prístrojovka. Je čisto digitálna a dosť veľká, aj dosť vysoko umiestnená. Má preto aj svoju vlastnú striešku, aby sa údaje ľahšie odčítali. Čo vidím hádam prvý raz v živote, že stále ukazuje aj dátum vrátane roka :) Môj kus ukazuje spotrebu 4,1 litra, pričom počítadlo nebolo nulované posledných 1 200 km. To je veľmi povzbudivé číslo!

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Počas môjho túlania podvečerným Turcom som si na X-ADV stihol všimnúť aj veľa ďalších vecí. Tento zaujímavý model však budeme mať aj na plnohodnotný test, a tak si tieto poznatky dovtedy nechám pre seba. Len ľahko pripomeniem, že X-ADV má bezkľúčové ovládanie (stačí mať diaľkový ovládač vo vrecku), veľmi, ale skutočne veľmi dobrú ochranu pred vetrom, a to hlavne vďaka široko nastaviteľnému plexi.

Viac už ani slovo! Riadny test zverejníme pravdepodobne v júni.

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Text a foto: Peter Fischer

Na akciu nás pozvala a motocykel zapožičala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..

Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk