Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Včera sme v malebnom a hlavne slnečnom Turci mali možnosť vyskúšať túto dosť nezvyčajnú motorku. Áno, píšem motorku, pretože X-ADV má viacero čisto motocyklových prvkov, a motocyklový je aj ten najpodstatnejší - pocit z jazdy.
Text a foto: Peter Fischer
Na začiatok fakt len trošku teórie: X-ADV má základ v dobre známych modeloch radu NC. Tie majú nízky rúrkový rám a dosť ležiaci 750-kubíkový dvojvalec, ktorý pracuje v nezvyčajne nízkych otáčkach. Všetky NC majú aj štandardný motocyklový podvozok a 17-palcové kolesá.
Takmer všetko vyššie spomenuté platí aj pre X-ADV, ale niektoré súčasti idú ešte ďalej: kyvka je hliníková, predná vidlica obrátená a lepšie uchytená, strmene sú uchytené radiálne, kolesá zas vypletané a pritom bezdušové... Vzadu je síce len pätnástka, ale praktický prínos tohto zmenšenia bude oveľa vyšší než by bol prínos sedemnástky v teréne.
Po zopár kolečkách v malom kameňolome (dosť nezvyčajné miesto na zoznamovanie sa s motorkou), sa púšťam do prázdnych podvečerných zákrut kdesi južne od Martina. Slniečko sa už ťahá k horizontu, krajina je zaliata takým tým zlatistým a teplým svetlom, radosť sa pozerať okolo seba. Aha, našiel som dokonca aj rovinku, tak hneď si vyskúšame maximálku :) 160 tachometrových. Jasnačka, motoru chvíľu trvá kým celý stroj aj s jazdcom dostane do takýchto cifier, veď výkon je len niečo málo cez 40 kW. Podstatnejší je tu krútiaci moment, ktorý je pre bežné jazdenie oveľa dôležitejší. A ten má 68 Nm pri 4 750 otáčkach. Červené pole pritom začína na 6 400 otáčkach; tesne pod ním je výkonový vrchol.
Lenže otáčky ani netreba sledovať, pretože X-ADV má známu honďácku automatizovanú dvojspojkovú prevodovku. Už sme o nej písali nespočetne veľakrát, ale pre istotu: ide o takmer bežnú 6-stupňovú prevodovku, ktorá si však stupne prehadzuje sama, a to veľmi rýchlo a bez šklbania. Takýto stroj nemá spojkovú páčku ani radičku. Na výber je viacero automatických režimov, ale aj manuálny, v ktorom sa kvalty prehadzujú tlačidlami pri rukoväti. Je empiricky dokázané, že takéto manuálne radenie prestane každého skôr či neskôr baviť, a začne si slastne užívať výhody čistého automatu. Honda dokázala jeho prácu dotiahnuť do vysokej užívateľskej spokojnosti - napríklad najšportovejší režim preraďuje skutočne až pri červenom. X-ADV má dokonca všetky tieto automatické režimy posunuté do ešte vyšších otáčok, než ich majú modely NC.
Veľmi príjemne ma prekvapilo, že X-ADV neprodukuje hádam žiadne vibrácie. Po celý čas som sa na nej cítil tak, akoby ma ťahal nejaký vzdialený motor. Jasné, dvojvalec počuť (inak v originálnej ponuke je aj Akrapovič alebo Termignoni), ale vzhľadom na chýbajúce vibrácie by si človek mohol myslieť, že jeho zvuk ide z nejakého reproduktora. V zrkadlách je dokonalý výhľad, a vibrácie nebadať ani v nich. Riadidlá sú širokánske, klasické motorkárske a kónické, aj s plastovými chráničmi rúk. Rozsah od dorazu k dorazu je veľmi široký, a najlepšie je, že ani pri dorazoch riadidlám nezavadzajú jazdcove kolená.
Veľmi zaujímavá je prístrojovka. Je čisto digitálna a dosť veľká, aj dosť vysoko umiestnená. Má preto aj svoju vlastnú striešku, aby sa údaje ľahšie odčítali. Čo vidím hádam prvý raz v živote, že stále ukazuje aj dátum vrátane roka :) Môj kus ukazuje spotrebu 4,1 litra, pričom počítadlo nebolo nulované posledných 1 200 km. To je veľmi povzbudivé číslo!
Počas môjho túlania podvečerným Turcom som si na X-ADV stihol všimnúť aj veľa ďalších vecí. Tento zaujímavý model však budeme mať aj na plnohodnotný test, a tak si tieto poznatky dovtedy nechám pre seba. Len ľahko pripomeniem, že X-ADV má bezkľúčové ovládanie (stačí mať diaľkový ovládač vo vrecku), veľmi, ale skutočne veľmi dobrú ochranu pred vetrom, a to hlavne vďaka široko nastaviteľnému plexi.
Viac už ani slovo! Riadny test zverejníme pravdepodobne v júni.
Text a foto: Peter Fischer
Na akciu nás pozvala a motocykel zapožičala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..
Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať