http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Vyskúšali sme svižnú a priateľskú Ducati Monster 797 2017

[Testy a predstavenia - Test]

Bolo viac ako jasné, že Ducati skôr či neskôr použije inovovaný osemstovkový vzducháč zo Scramblera aj v nejakom inom modeli. A keďže je to motor nanajvýš kultivovaný a nezákerný, kde inde ho použiť, než v malom Monstri, odkiaľ pôvodne pochádza. Vitaj na tomto svete, Monster 797!

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Niekoho možno príchod tohto malého Monstra prekvapil - veď Ducati má aj moderného kvapalinou chladeného Monstra 821 - lenže ako už naznačil Scrambler, talianska značka sa začína prihovárať aj menej majetným zákazníkom. Cena Monstra 797 je jedna z najnižších aké kedy Ducati mala. Pozor, nehovoríme o nejakej rozpočtovke, hovoríme iba o nových časoch v bolonskej fabrike. Dovolím si trochu predbehnúť - tento Monster je pravdepodobne najpriateľskejšou Ducati, aká kedy bola vyrobená.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Opäť sa mi raz potvrdilo, že ak majú dva rôzne modely rovnaký motor, nie je to rovnaký motor. Pritom Monster a Scrambler ho majú úplne taký istý, rozumej aj s takmer navlas rovnakými výkonovými a krúťakovými krivkami. Lenže na Scrambleri človek tak nejako podvedome jazdí pomalšie, na pohodku. Monstrík je svižnejší, športovejší, zábavnejší. (Radšej ani nejdem spomínať jeho predchodcu 796, v ktorom pracovala pôvodná generácia tohto vzducháču: až príliš svojská, kostrbatá, taká typicky talianska, lepšie povedané typická pre starú Ducati - podobný kontrast je aj medzi Multistradami 2010/2013/2015.)

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Dnes je všetko inak. 797 má obojstrannú kyvku a v podstate je vhodná aj pre ženy. Tá kyvka ma prekvapila, pretože 796 ju mala krásnu jednostrannú. Lenže obojstrannú má aj 821, a menší brat by si predsa nemal toľko dovoľovať... Navyše tu ide naozaj o cenu. Našťastie, brzdové strmene sú krásne monoblokové a radiálne uchytené Brembá, predné svetlo je z najväčšieho Monstra vrátane LED svietenia, aj nádrž a rám sú nezameniteľne "monstrácke". S talianskou precíznosťou sa myslelo aj na detaily; pri logách nechýba nenápadná trikolóra, nápis Monster na sedle, zámok vyklápania nádrže... To všetko je oku lahodiace a fotogenické.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Najväčším poslom nových časov je jednoznačne motor. Na voľnobehu má na Ducati netypicky slabý zvuk, v našom prípade ešte pridusený sériovým výfukom (na Scrambleri mu pomáhali príplatkové Termixy). Aj po rozbehu som sa musel dvakrát pozrieť medzi nohy, že či naozaj sedím na Talianke - žiadne šklbanie, žiadne divoké reakcie na pohyby plynu, žiadne prepady v krivkách. Pri Scrambleri som to chválil, a tu, na širšie využiteľnejšom naháči, je to vítané dvojnásobne. Kultivovanosť pretrváva v celkom otáčkovom pásme; je to výborne namiešaná zmes - popri absencii talianskeho cukania jazdca nijako nevystraší ani priebeh výkonu či krúťaku. Koníkov je tu 75, a to nad 8 200 otáčkami, kam sa človek dostane naozaj iba pri športovaní. Krúťak, necelých 69 Nm, je k dispozícii pri 5 750 otáčkach, a to je zhruba hodnota, v ktorej sa Monster väčšinu času cíti najlepšie.

Video: Ducati Monster 797 2017

Áno, takých tých 5 - 7 tisíc Monstríku ide k pleti, vtedy je najsvižnejší. Svižnosť a obratnosť sú tu inak kategórie samé o sebe, pretože 797 je dosť kompaktný a úplne neporovnateľný s predchodcom. Podsedlový rám je odteraz čisto rúrkový, nie odlievaný ako mala 796, a je až anorekticky štíhly. Keď dáš dole sedlo a pozrieš si ho obnažený, je široký tak na dĺžku jednej chlapskej dlane. Aj akumulátor je tu pozdĺžne, nie priečne. Madlá pre spolujazdca sú schované pod sedlom, a sú nimi vlastne rúrky podsedlového rámu. Vojde sa sem akurát tak motolekárnička s dokladmi, nič iné. Potešiteľné je, že miesto tu má aj USB zásuvka, a že sedlo sa zhadzuje a nahadzuje veľmi ľahko.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ale aby som sa vrátil k tej svižnosti - okrem spomínanej štíhlosti k nej prispieva aj "zdravý" krúťak v stredných otáčkach a aj ochota a nezákernosť celej motorky v nízkych otáčkach. Sedí sa tu tak športovo taliansky, teda trochu predkloneno na rukách, čo si samo o sebe pýta športovejšiu dynamiku, a celá táto kombinácia robí z Monstra veľmi hybké vozidlo v meste alebo v zákrutách. A čím sú tie zákrutky utiahnutejšie, tým lepšie sa Monster aj jazdec budú cítiť. Hneď som si spomenul na prvé promo video, ktoré Ducati vypustila pri predstavení 797 - malo podtitul Let's have fun. Presne o tom 797 je. O zábave.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Aj prístrojovka je pekná, čisto digitálna, vzhľadovo po vzore väčších súrodencov. Displej sa bude čítať dobre aj na silnom slnku trebárs aj v Kalábrii, ale prekvapila ma jedna vec - neukazuje zaradený kvalt. Keďže Monster 797 je využiteľnejšia a s najväčšou pravdepodobnosťou to bude aj obľúbenejšia motorka než Scrambler, plus s ohľadom na to, že ide o "volavku" pre začiatočníkov, mala by takúto užitočnú informáciu ukazovať. Občas som tam chcel zaradiť sedmičku, prípadne som hľadal neutrál medzi trojkou a dvojkou. Chválim však zvýraznenie číslice na otáčkomeri v mieste, kde sa práve nachádza "ručička". Dosť to pomáha orientácii v políčku.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ani podvozku nemám čo vytknúť. Predok je síce nenastaviteľný, ale vidlica je obrátená, vzadu je zas nápadný polonastaviteľný tlmič s kontrastne žltou pružinou. Na ňom sa dá pohrať s predpätím (pomocou C-kľúča) a odskokom (skrutkovač). Oba konce sú dostatočne tuhé aj na športovanie, ale nijako nejdú vytriasť plomby ani na rozbitých cestách.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Napriek tomu je 797, ako som spomínal vyššie, určite najpriateľskejšou Ducati. Obe páčky sú nastaviteľné, výhľad v zrkadlách optimálny, brzdy nezákerné... ABS je dnes už povinnosťou, a v tomto prípade aj vrcholom akýchkoľvek systémov. 797 nemá trakčnú, nemá elektronický plyn, ani nič iné, ale nikomu ani nebudú chýbať, pretože tento motor ich nemá čím zaskočiť. Keď si nižšie pozrieš spomínané video, uvidíš v ňom cieľovú skupinu tohto modelu. Dosť napovie aj to, že je nakrúcané v Nemecku, nie je v ňom ani raz počuť zvuk motora, a je omnoho lifestylovejšie než ostatné oficiálne videá Ducati.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Nový malý Monstrík je pre mňa návratom ku klasike. Nemám nič proti vodníkom, ale oku lahodiaca klasika a jednoduchosť by nemala vymrieť. Ja Ducati len chválim, že malému Monstru vrátila jeho vzducháč a celkový klasický dizajn. Len moderné svetlo a niektoré detaily prezrádzajú, že je to motorka "spútaná" normou EURO4, vyrobená v roku 2017...

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Mne sa páčila jeho jednoduchosť, štíhlosť, prejav motora a celková hravosť. Na talianku až prekvapivo ľahko sadne hneď do rúk, a je prívetivá od prvého momentu. Myslím si, že veľmi dobre môže sadnúť aj nežnejšiemu pohlaviu. Výkon motora nezastraší, ale na druhej strane sa s ním dá veľmi dobre športovo vyblázniť.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

dizajn, návrat k vzducháču, agilita, hravosť, štíhla stavba, klasický vzhľad moderná prístrojovka nemá ukazovateľ zaradeného stupňa

Konkurencia

Mohlo by sa zdať, že Monster 797 má veľa konkurentov, ale stále treba mať na pamäti, že ide o takzvaný entry model, že má osemsto kubíkov a 75 koní, a napríklad že Ducati má aj Monster 821. Nemyslím si, že motorky ako Honda NC750S alebo Yamaha MT-07 sú priamymi súpermi 797. Po dlhej úvahe a hrbením sa nad tabuľkami som dospel k tomu, že konkurenti sú vlastne iba traja, a všetci európski: BMW F800R, Triumph Street Twin a Moto Guzzi V9. Prví dvaja sú rovnako ako Monster 797 ponúkaní aj v 35-kW verzii, čím sa o niečo rozširuje ich cieľová skupina.

BMW F800R je taký Monster na nemecký spôsob, teda s moderným radovým kvapalinou chladeným dvojvalcom, ktorý má takmer rovnaký objem ako 797, ibaže o 15 koní a 17 Nm viac, a to pocitovo v ešte plochších krivkách než má 797. Ponúka aj palivové mapy, ale aj trakčnú, aj keď iba za príplatok. Za ten môže majiteľ dostať aj elektronicky nastaviteľný podvozok. Bavorák má cenu rovných deväť tisícok, čiže od 797 je o päť kíl drahší. Triumph Street Twin je z iného súdka, aj keď je to tiež radový dvojvalcový vodník. Ponúka "iba" 55 koní, ale zato krúťak až 80 Nm, a to hneď za 3 000 otáčkami - tu sa pôjde oveľa viac na pohodu. Oproti 797 a F800R má aj trakčnú a aj palivové mapy, štýlovo je však ladený skôr na "vintage". Cenu má len o jednu nádrž vyššiu, teda o dvadsať eur. Posledný súper pochádza z rovnakej krajiny ako Ducati, a to z fabriky vzdialenej necelých 300 km od Bologne: Moto Guzzi V9, najskôr asi vo verzii Bobber. V ňom bije tiež tradičný old-schoolový pozdĺžne uložený vzduchový dvojvalec, ktorý síce má o 50 kubíkov viac, ale aj o 20 koní menej. Tu sa ide tiež tak kávičkovejšie, pretože vrchol krúťaku je už pri 3 000 otáčkach, celkovo 62 Nm. Aj V9 má trakčnú, ale necháva si za seba riadne priplatiť - je s riadnym náskokom najdrahšia zo všetkých spomínaných - stojí 10 299 eur (o niečo klasickejšia verzia Roamer má cenu 9 999 eur).

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Záver

Budem sa opakovať, ale zároveň to potrebujem zdôrazniť, že Ducati sa púšťa do vôd, kde by ju pred nejakými piatimi rokmi ešte vôbec nikto nečakal. Monster 797 je ešte viac friendly než Scrambler, láka do rodiny ďalších členov, ktorí keď sa trochu vyjazdia, presedlajú na väčšie a drahšie Monstre, prípadne ešte niečo viac. 797 je vhodná aj pre ženy a začiatočníkov, a to o to viac, že sa ponúka aj v 35-kW verzii.

Cena Monstra 797 je 8 490 eur, čo je jedna z najdostupnejších cien Ducati vôbec. Za ňu dostaneš nefalšovanú vstupenku do temperamentnej rodiny Ducati so všetkým, čo ku nej patrí - krásnym priehradovým rámom, peknými detailami, monoblokmi, alebo aj typickými pružinami na zvodoch. Privítajú ťa so širokým úsmevom a otvorenou náručou; rozhodnutie je na tebe.

Plusy, mínusy

modernosť, priateľskosť, cena chýbajúci ukazovateľ zaradenej rýchlosti, obojstranná kyvka

Video

Video: Ducati Monster 797 2017

Video: Ducati Monster 797 2017

Pozadie / Wallpaper:

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Monster 797 2017:

Servisný interval 12 000 km alebo 1 rok
Cena motorky 8 490 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Ladený výfuk (Termignoni) 1 020 eur
Tankvak 197,50 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 111,80 eur
Stupačka 13,80 eur
Spätné zrkadlo 64,80 eur
Smerovka 32,90 eur
Svetlomet 456 eur

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Ducati Monster 797 2017 BMW F 800 R 2017 Triumph Street Twin 2017 Moto Guzzi V9 Bobber 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiBMWTriumphMoto Guzzi
Model:Monster 797F 800 RStreet TwinV9 Bobber
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:802 ccm798 ccm900 ccm853 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot.89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot.55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot.55.0 k (40.4 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68.9 Nm / 5750 ot.86 Nm / 5800 ot.80 Nm / 3230 ot.62 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:11:112:110.55:110,5:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 66 mm82 x 75.6 mm84.6 x 80 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (2V)DOHC (4V)DOHCOHC (2V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardan
Zdvih vpredu:130 mm125 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm125 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, radiálne 4-piestikové strmene Brembodvojkotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17100/90-18100/90 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadicajednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:245 mm265 mm255 mm260 mm
Pneu vzadu:190/55-17180/55-ZR-17150/70 R17150/80 R16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg198 kg
Hmotnosť s náplňami:193 kg202 kg199 kg
Výška sedla:805 mm790 mm750 mm780 mm
Rázvor:1435 mm1526 mm1439 mm1465 mm
Dĺžka:2145 mm2090 mm
Šírka:860 mm785 mm
Výška:1235 mm1114 mm
Svetlá výška:150 mm
Objem nádrže:16.5 l15 l12 l15 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sérii
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 4/2017: 8 490 eurCena 10/2017: 9000 eurCena 8/2017: 8 510 eurCena 5/2017: 10 299 eur

Pridané dňa: 30.05.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk