[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Tak. Hypergenerátor. Nielen adrenalínu, ale aj testosterónu. Aj iných telesných tekutín, ale... Poďme pekne po poriadku - je to najlepší naháč, na akom som sa kedy vozil. Nie nie nie! Je to jedna z najlepších motoriek, na akých som sa kedy vozil.
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer, Cacao
Ááále čo, Herghottko, pamätáš sa, ako si sväto-sväte tvrdil, že pre teba neexistuje žiadna legenda, že ku každej motorke pristupuješ rovnako? Že je ti jedno či si na malom skútri alebo veľkom krížniku? Nahahah, ale ťa to dobehlo, čo? Dobré ránko, ty obmedzenec! Takto som ho počul. Samého seba. Môj vlastný hlas sa mi tichučko vysmieval. Mal ľahkú ozvenu a znel akoby sa nadýchal hélia.
Skutočne som si myslel, že už ma nemá čo zaskočiť. Lenže vždy, keď som si zajazdil na novom Super Duke R, som si musel ku*va sadnúť a spýtať sa sám seba, že čo sa deje. Že či mi to už neklepoce na tú bradatú vlasatú hlavičku. Jazdil som na ňom aj v noci. Aj v horúčavách. Aj pri šestnástich stupňoch a daždi. Sedel som pri ňom na dvore a rozprával som sa s ním. Rozmýšľal som, že s ním zdrhnem preč. Iba na taký malý výletík po celej Európe - po všetkých okruhoch. Nie, neukradol by som ho, len by som ho vrátil až koncom sezóny. Veď by ma nemali ako nájsť; ani moja rodina by nevedela kde som. Odišiel by som bez rozlúčenia.
Teraz si asi myslíš, že aké hovadiny tu píše ten Herghottko, lenže ono je to všetko pravda, hahahah. Už minulý rok, keď sme testovali jeho predchodcu, som z neho mal zimomriavky ako na koncerte Davida Gilmoura. Môže byť niečo ešte lepšie? Na ja, absolut selbstverständlich herr Peter, pridáme ešte viac výkonu a elektroniky, doladíme detaily, pridáme trochu základnej výbavy, aby ani náhodou nebola menej než maximálna, und fertig :) Ausgezeichnet!
Takže tak. Super Duke R má odteraz plný LED svetlomet s výrazným denným svietením, máličko upravené bočné plasty a posed, revidované odpruženie, a k tomu všetkému kopec najmodernejšej elektroniky a príplatkových balíkov - TFT prístrojovku, náklonové asistenčné systémy (ABS, trakčná a aj motorová brzda), tempomat, podsvietené ovládače, bezkľúčové ovládanie, okruhový mód, rýchloradenie, prepákovanie, prepojenie s mobilom, eh, a takto by som mohol pokračovať ešte dlho. Lenže podstatná je jazda. Ak je motorka na pilu miču, tak aj hrubočizný katalóg doplnkov je ti nahovno.
Náš kúsok mal nad rámec série práve obojsmerný quickshifter, okruhový mód, bluetoothové prepojenie s mobilom a chutnučký Akrapovič. (Malý tichý bonz - dá sa z neho vybrať DB killer, cha!) Čiže už v takomto ľahko príplatkovom stave je tento Super Duke R 2017 výbavovo značne nabúchanejší než jeho predchodca vo verzii Special Edition, na ktorej sme sa jašili pred necelým rokom. Aha, a ešte niečo - komu by sa pôvodných 172 koní zdalo málo, tak tento rok je ich tu o štyri viac. Takmer 177. Na naháči :) Čo bude o tri, štyri, päť rokov?
Dobre dobre, dosť bolo omáčok. Cvak za jedna a smer Baba. Peťko, pokús sa neísť 170 po výpadovke, dobre? Jasné mami - jasné babka - jasné drahá (nehodiace sa škrtnite). Mal som to krásne rozbehnuté, bol to veľmi pekný deň, až kým mi neprišla jedna esemeska. Bolo v nej napísané: Zomrel Nicky Hayden. Nasledujúce pocity asi pozná každý z vás; proste som tak nejako zvesil plecia a skľudnil hormón. Na Babu som nakoniec šiel, ale až podvečer, v úplne pokojnom turistickom tempe. Takom nostalgickom. Hore som dal cigu, zamával Nickymu do neba, a vtom akoby som ho počul, úplne sa mi vynorilo to jeho uvoľnené vystupovanie, zdalo sa mi akoby povedal c'mon man, enjoy it, it's a great bike. Promise me you'll enjoy it tomorrow properly, ok? Že je to skvelá motorka a mám si ju zajtra naplno užiť. Ah, ok Nicky!
Vrátil som sa domov, pobozkal som všetky svoje deti a bol som flegmatický ako budha.
Na ďalší deň ráno som už mal vyresetované všetky systémy, rozhodil som deti do príslušných zariadení a šúúúp ho na Babu! Pekne obe strany a niekoľkokrát za sebou. Sjúpr Djúk ár tie zákrutky hltal ako pitbul hltá kuracie stehná, proste jednohubky na šupu, ani som nijako necítil, že idem hore kopcom. Quickshifter pri podraďovaní dáva jemnučké medziplyny, Akrapík po nich šťavnato bubloce a ja som z toho na totálku roztopený! Keď som minulý rok písal, že "neviem, či som sa niekedy vozil na naháči s lepším podvozkom," tak teraz to už teda určite viem. Nevozil. A to som medzičasom vyskúšal aj Monstra 1200 S a BMW S 1000 R (to však malo semiaktív, to je niečo iné). Asi by som mal navštíviť psychológa. Alebo psychiatra. Ten podvozok WP je milimetrovo presný; ak by som mal za zákrutou vysadnúť z motorky a na cestu nakresliť čiaru kade som šiel, neexistuje že by sa neprekrývala so skutočne prejdenou stopou.
Panuje tu neuveriteľná súhra a vyváženosť všetkého - od plynu, cez brzdu, ktorú keď stláčam, tak v ukazováku krásne cítim prácu piestika v pumpe, ako platničky tlačia na kotúče, ako sa predná guma zaťaží a predok si sadne, až po neopísateľne dokonalú odozvu od oboch koncov podvozka, ach, maminka, ani si neviem predstaviť aké by to bolo na slikoch (smajlík zasnene pozerajúci do neba). Celá motorka je taká akoby šľachovito-vyrysovaná, skutočne veľmi štíhla, pevná, kompaktná. Nedalo mi to a zmeral som šírku rámu medzi stupačkami. 32 centi. V dĺžke jedného pravítka leží motorisko s dvoma 650-kubíkovými hrncami (toľko je zhruba objem zaváraninového pohára, z ktorého ti v nedeľu babka nakladala broskyne ku kurčaťu) a 177 koňmi! Už minulý rok som spomínal, že keď som na stupačkách špičkami, tak päty sa dajú schovať natoľko za motor, že niekedy mám pocit, že sa tam môžu navzájom dotknúť.
Červené pole otáčkomera začína na zhruba 9 800, ale vytáčať tam jednotlivé kvalty v bežnej premávke sa celkom bezpečne rovná hnedým trenkám. Pri 130 km/h to na šestke točí rovné štyri tisícky, tak si asi vieš predstaviť, ako sa svet rozmaže pri ôsmich tisíckach. Inak na dve kilá sa dostaneš za necelých osem sekúnd. Aj keby si Dukea točil len do 5 000, stále dávaš dole väčšinu motoriek okolo seba. A ak sa máme rozprávať aj o minimálnych otáčkach, tak tie vďaka obrovskému krúťaku asi ani neexistujú - je to ľahký stroj, agregát sa pozviecha aj z voľnobežných točiek.
Možno ti napadlo, že prečo KTM v rámci inovácie nebuchla do Super Dukea semiaktívny podvozok, veď na verzii GT ho majú, stačilo by ho iba trošku poladiť... Odpoveď nepoznám, možno to bola otázka ceny alebo hmotnosti, a možno by to pri takto perfektne fungujúcom čisto mechanickom podvozku bol jednoducho krok späť. Pravda je, že v tejto kategórii má semiatívny podvozok iba spomínané BMW, aj to iba za príplatok. A BMW má za príplatok aj tempomat, ktorý na tejto KTM nájdeme paradoxne v sérii. Zapína sa jednoducho dvoma klikmi. Je to veľmi zaujímavý pocit valiť na naháči kilopade s tempomatom a nedržať sa riadidiel :)
Tak čo, zdrhnem, nezdrhnem? Teraz alebo nikdy! Cez Alpy a francúzsku riviéru až na koniec Pyrenejí. Žral by som len krvavé stejky a vyzreté syry. Možno by som si privyrábal ako g(cenzúra)o.
Ďalšou príplatkovou fičúrkou je okruhový mód. Stojí 343 eur a celá inštalácia spočíva v softvérovej aktivácii u dealera. V rámci neho sa dá nastavovať reakcia na plyn (môže z neho byť rýchlopal), dá sa vypnúť anti-wheelie alebo naopak zapnúť launch control. Okrem okruhového módu má jazdec na výber ďalšie tri, ktoré sú v štandarde: sport, street a rain. Každá z nich upravuje priebeh výkonu a krúťaku, aj nastavenia asistenčných systémov. Plne farebná TFT prístrojovka je inak pekne rozvrhnutá, podľa módu zobrazuje práve potrebné údaje, len tie sú navzájom málo kontrastné. Informácie v spodnom riadku sú niekedy akoby zliate do jedného kontinuálneho textu s číslicami, a ťažko sa rozlišuje čo je čo. Tu by pomohli kontrastnejšie farby alebo väčšie medzery. Prístrojovka má inak svetelný senzor a automaticky upravuje svoj jas podľa okolitého svetla. V tme sa prepne do módu s čiernym pozadím. Nič však nepomohla ťažkopádnemu listovaniu v menu. Prostredie je síce prerobené, ale štvorsmerný ovládač aj s nie veľmi logickým rozložením položiek zostal. Našťastie na takomto naháči nebudeš veci nastavovať tak často, aby ti to liezlo na nervy :)
Čoraz rozšírenejšou funkciou je bezkľúčové ovládanie. KTM išla ešte ďalej, keďže okrem takéhoto odomykania a štartovania upravila aj otváranie nádrže. Kľúč tak budeš potrebovať iba pri otváraní sedla, pod ktorým je miesto akurát tak na lekárničku, takže možno ho nebudeš potrebovať nikdy.
Panenko skákavá, pozri sa na tie premakané detaily! Všimni si ten precízne spracovaný sexi zadok, ktorý schováva zadné svetlo za úplne čiernym plastom. To letmo uchytené koleso alebo predný blatník... Nie, to skutočne nemohli kresliť tí istí ľudia, čo niekedy navrhli RC8 alebo SMT.
Dizajny nových káteemiek sú síce stále divoké a extravagantné, ale konečne majú aj hlavu a pätu, a konštruktéri pri nich majú voľnejšie ruky (LED technológie, lepšie materiály...) Za tento čin by ma pred nejakými desiatimi rokmi zavreli do blázninca: sedím pri svojej rakúskej (germánskej) motorke, čistím ju jemnou handričkou do posledného detailu a neviem sa vynadívať na toľkú krásu. Hahahah. Dnes už je to legálne. KTM má detaily a štýl na úrovni Talianov.
Bez ohľadu na všetko čo som napísal vyššie, môžem celkom presvedčene povedať, že Super Duke R nie je nevhodná motorka pre mierne pokročilých motorkárov či baby. Keby si nastavili miernejšiu mapu a priplatili za quickshifter, tak je to pre nich priam vhodná motorka - ľahučká, kompaktná, s rozprávkovým podvozkom, a najmä istotou, že všetok hardvér pod nimi je na špičkovej úrovni. Znie to čudne, ale Super Duke R má kultivovaný prejav motora. Žiadne trhanie ani kockatý benzín, iba proste uhladený svalovec.
Uf, neviem čo viac ešte napísať. Spotrebu som nepozeral a ani nemeral. Spárovať mobil s prístrojovkou som neskúšal. Komu by tieto infošky boli užitočné? Keby sa na tomto testosterónovom stroji previezli, prestali by ich zaujímať. Vozte sa. Milujte sa a vozte sa!
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Keby som ju mal jedným slovom opísať, tak to slovo znie beštia. Výzor tejto motorky je extravagantný a jazda na nej je šialená v dobrom slova zmysle.
Je niečo okolo piatej poobede a ja vyrážam ako inak smer Pezinská Baba. Vzhľadom na to, že je pondelok a počasie je krásne tak sa tam zopár motoriek krúti, ale akurát som vystihol moment kedy sa míňame vždy oproti, čo mi vyhovuje. Najprv zohrievam gumy a potom sa do toho opriem.
Hneď na úvod musím napísať, že prvé čo pozorujem na tejto motorke sú neskutočné brzdy a tak si dovolím brzdiť neskôr. KTM sa nádherne skláňa do zákrut ale vzhľadom na to, že ľudia cestujú z práce domov, tak ju v premávke nemôžem naplno využiť a tak volím cestu na Záhorie. Motorka má koncovku Akrapovič, a ten zvuk z neho je síce utlmený, no napriek tomu uchu lahodiaci, pri správnych otáčkach strieľa a bubloce, nádhera.
V Perneku sa pohybujem na treťom prevodovom stupni a motorka sa stále chystá vyraziť. Odbáčam smer Senica a za dedinou otváram plyn. KTM vyrazí dopredu tak, že mám pocit, že mi utrhne ruky, no ja sa držím ako kliešť. Ostávam až prekvapený z toho záťahu, keď do prvej zákruty nestihnem zaradiť ani šiesty prevodový stupeň. Idem si zajazdiť svoj obľúbený úsek Plavecký Mikuláš – Mikulášov, v mojej partii prezývaný strelnica. Je tam nádherná cesta s množstvom malých kopčekov, ktoré odľahčia predné koleso, a pri vyššej rýchlosti sa podarí odlepiť motorku celú od zeme. Mašina sa správa až neuveriteľne ľahko, prispôsobuje sa zákrutám akoby ju práve na ne vyrobili. Podvozok je tvrdý, ale našim cestám odpustí aj nerovnosti, nevytrasie z vás kosti. Tento úsek som si neskutočne užil a motorka so mnou.
Idem pekne cez Bielu horu do Smoleníc a vďaka štrku na ceste mám možnosť si vyskúšať aj trakčnú kontrolu, ktorá funguje v režime šport ako anjel strážny, a na našich rozbitých cestách sa mi pripomenie ešte niekoľkokrát. Jej nastavenie v režime šport je benevolentné, dovolí aj malé driftíky.
Prichádzam do Trstína s úsmevom na tvári, preto ako zvládla KTM posledné zákruty pred Trstínom. Idem smer Smolenice - Modra - Pezinok. Po ceste dobieham motorku a obaja sme nalepení na aute, zachovám sa ako správny motorkár a nechám ho predbiehať prvého. Vydávam sa za ním, a akonáhle je v pravom pruhu, otočím plynom a spravím ho. S touto motorkou si to môžete bez problémov dovoliť, veď údaj zrýchlenia 7,2 sekundy z 0 na 200 km/h vám napovie, kto je kráľom cesty. Vydá sa za mnou, ale asi netuší čo mám pod zadkom, za dedinou mu unikám z dohľadu za sprievodu krásnej zvukovej kulisy, ktorú vydáva dvojvalec a Akrapovič.
Cestou domov mi to nedá a pred Pezinkom opäť odbočím na Pezinskú Babu. Gumy sú mojou jazdou zohriate, premávka už ustala, a tak sa vydávam opäť hore. Prvá ostrá zákruta a slider pekne olízne povrch asfaltu. Vzhľadom na to, že som mal v tejto zákrute druhý prevodový stupeň, tak hneď ako za zákrutou ťahám za plyn, motorka sa dvíha na zadné, krása. No kto pozná Babu vie, že som ju musel dať hneď dole, lebo nasleduje ostrá pravá, a tak ju nechávam na dvojke a posielam motorku pekne priľahnúť k zemi. Konečne rovnejšia cesta a motorka ide opäť na zadné, wau, neuveriteľne hravý stroj. Takto to ide celou Babou až po vrch, keď hore prichádzam v poslednej zákrute na kolene, za zákrutou otváram plyn a motorka má tendenciu ísť opäť na zadné. Neuveriteľne hraví stroj. Na samotnom vrchu Baby sú všetky hlavy otočené na mne. Obzerajú motorku a ja viem, že je to práve ona, ktorá priťahuje ich pohľady. Naposledy sa mi to stalo s Kawasaki H2, že takto priťahovala pozornosť iných motorkárov, ale aj nemotorkárov.
Hore sa točím a idem znova dole, kým mám zohriate pneu. Vyrážam plný a na dvojke ide motorka hore, cítiť ako veľa sily má motor, s efektným zadným miznem z dohľadu zvedavých pohľadov. Motorka si ma získava svojou hravosťou a poddajnosťou. Otočím Babu ešte raz, aby som si môj zážitok z tejto motorky ešte umocnil.
V Pezinku zastavujem na pumpe a tankujem plnú, keďže som ju celú vyprázdnil. Motorka má 18-litrovú nádrž, a tak sa človek nemusí báť, že bude jazdiť od pumpy k pumpe. Prichádzam domov a predtým ako motorku odovzdám, umyjem ju trošku od mušiek. Potom si ju pekne nafotím z každej strany a každý detail, aby som mal na čo spomínať. Verte mi, že mám na čo.
Farebný TFT displej vám krásne vykresľuje všetky potrebné údaje, čo počas jazdy potrebujete vedieť. Otáčkomer, ktorý je umiestnený v hornej časti displeja zobrazuje otáčky čiernou farbou, ale v prípade priblíženia sa k červenému poľu otáčok sa zmení farba na červenú, čo vám dáva signál na preradenie na vyšší prevodový stupeň. Spracovanie celej motorky je na vysokej úrovni a precíznosť je cítiť z každého centimetra motorky. Rám je dvojfarebne lakovaný a tak vyniká na tomto konkrétnom kuse, čo jej dodáva šmrnc. Štartovanie ako aj celá manipulácia s moto je bezkľúčová a tak nie je potrebné kľúč vyberať z vrecka. Posed na motorke je príjemný a dovolím si povedať, že na nej zvládnete pocestovať aj omnoho dlhšie trasy ako cca 180 km ako som spravil ja. Svetlá sú full led a nedá mi nespomenúť, že si sama motorka prepína medzi denným svietením a stretávacími svetlami, takisto aj displej sa mení z bieleho na tmavý, keď sa blíži večer alebo šero.
Pri odovzdávaní zistím, že táto motorka má aj tempomat, ktorý som ani nevyskúšal, ale na mojej trase ani nebolo kde a pri rýchlostiach, ktoré predvádza na okresných cestách, som nemal šancu zapnúť ho. Určite je ale skvelým pomocníkom na diaľnici, ale je barbarstvo jazdiť s takouto mašinou po diaľniciach, no v prípade nutného presunu je to neoceniteľná vec. Spomeniem ešte tlmič riadenia, ktorý je šikovne skrytý a plní na našich cestách jednu z najdôležitejších funkcií, bez toho si túto motorku ani neviem predstaviť.
Keď som tankoval po jazde, vybral som najprv krvopotne kľuč z vrecka, ale akonáhle som otvoril poklop na nádrži, tak som zistil, že kľúč nie je potrebný. To platí aj pri zamykaní, keď stačí pri vytočenom prednom kolese podržať tlačidlo kľúčika a motorka riadidlá zamkne, takže som ho zas dal do vrecka a vybral som ho až pri odovzdávaní. Dôležitá informácia je o tom, či na jazdca fučí. Samozrejme že áno, ale sklon a tvar predného svetla usmerňuje vzduch smerom hore, a tak keď zaľahnete medzi späťáky, tak sa to dá vydržať. Do 160 km/h dokonca posed nie je nekomfortný, ale predsalen je to naháč, takže ochrana pred vetrom je slabá.
brzdy, motor, podvozok | cena, drahá príplatková výbava |
Človek, ktorý si musí lámať hlavu nad tým, že akú motorku si v tejto kategórii vybrať, je určite veľmi šťastný :) Na výber má zhruba z piatich strojov; okrem jedného majú všetky okolo litra a štyri valce. Veď pozri: Ducati Monster 1200, Aprilia Tuono V4 1100 RR, BMW S 1000 R, Yamaha MT-10, a rozhodne je vhodné nevyškrtnúť ani cestovnejšieho bratranca KTM 1290 SuperDuke GT 2017. Ešte pred niekoľkými mesiacmi by sme sem zahrnuli aj MV Agustu Brutale 1090, ale okolo jej verzie spĺňajúcej Euro4 je zatiaľ tajomné ticho.
Treba rovno priznať, že odhliadnuc od spomínaného gétečka je Super Duke R najdrahší z celej kategórie. Je tam však aj jedno veľké ALE, a to také, že za túto cenu je aj rovno najnabúchanejší. A najvýkonnejší. Treba povedať aj to, že je tiež najťažší, ale to je ospravedlniteľné najmä neuveriteľnou kompaktnosťou celého stroja. Z hľadiska pomeru ceny a výkonu je jasným víťazom Aprilia Tuono V4 1100 RR, ktorého štyri vidlicovo uložené valce dávajú vyše 175 koní, a v celkom slušnej základnej výbave stojí zhruba o dvojku menej než KTM. BMW a Yamaha majú radové štvorvalce s nižšími výkonmi a takpovediac superbajkovými charakteristikami. Najostrejším rivalom KTM je však každopádne Ducati Monster, ktorá má síce o 27 koní menej, ale ako jediná z konkurentov má TFT prístrojovku a tiež celkom slušnú základnú výbavu v cene o takmer rovné tri litríky nižšej. Nech to znie akokoľvek neuveriteľne, Monster je kultivovanejší a priateľskejší stroj než KTM, jeho motor vlastne iba tak brumí, alebo niekedy sa zdá, že až pradie.
Nuž a verzia GT je síce drahšia o 1 600 eur, ale v tejto cene je už semiaktívny podvozok a quickshifter, plus ochrana pred vetrom, predpríprava na bočné kufre a podobne. Ok, prístrojovka zostala analógová s obyčajným LCD displejom a výkon je o 4 kone nižší (brutálny deficit), ale... Jediným, kto v tejto triede ponúka príplatkový semiaktívny podvozok, je BMW.
Keďže čítaš tento článok, tak je jasné, že nakoniec som nezdrhol. Bol som s ním aj v Rakúsku, počul som to volanie diaľok, ale rodina vyhrala :)
Základná cena KTM Super Duke R je skromnučkých 16 190 eur. Cena nami testovanej verzie bola plus mínus 18 000 eur, a to v sebe ešte nemala tie najnadupanejšie veci. Ak by zahojený majiteľ chcel, vie sa dostať aj na cenu okolo 24 000 éčiek (mrkni ich vymakaný konfigurátor a utri slinu - čekuj napríklad titánový full Akrapovič Evolution systém, ktorý pridáva kone a uberá 10 kíl z hmotnosti). Za 24 litrov máš zhruba 1 200 plných nádrží do svojej motorky, 11 skútrov Honda Vision alebo jeden luxustourer BMW K 1600 GTL :)
Ale ok, buďme skromní a praktickí. Najprínosnejšou príplatkovou vecou je určite obojsmerný quickshifter, ktorý podstatne zmení jazdu. Stojí 392 éčiek a rozhodne ho odporúčam viac než čokoľvek iné. Čiže finálna cena by bola necelých 16 600 eur.
Áno, je to veľa, ale... Povoz sa na nej a pochopíš. Tá motorka si obháji každé jedno euro svojej ceny. Naštartuje v tvojom tele chémiu, o ktorej si ani netušil. Hypergenerátor adrenalínu a testosterónu.
neskutočný motor, chirurgicky presný podvozok, spracovanie, výbava, nezákernosť | má vôbec nejaké? |
Servisný interval | 15 000 km |
Otáčky motora pri 100 a 130 km/h | 3 000 ot. / 4 000 ot. |
Cena motorky | 16 190 eur |
Vyhrievané rukoväte | 195,78 eur |
Tankvak | 156,42 eur (18,2 litrový) |
Pre ďalšie položky pozri konfigurátor. |
Páčka brzdy | 76,17 eur |
Stupačka | 37,98 eur |
Spätné zrkadlo | 74,52 eur |
Smerovka | 37,32 eur |
Svetlomet | 949,08 eur |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer, Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | KTM | BMW | Aprilia | Ducati | Yamaha |
Model: | 1290 SuperDuke R | S1000R | Tuono V4 1100 RR | Monster 1200 | MT-10 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | dvojvalec do L (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1301 ccm | 999 ccm | 1077 ccm | 1198.4 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 176.8 k (130.0 kW) / 8870 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot. | 150.0 k (110.3 kW) / 9250 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 144 Nm / ot. | 114 Nm / 9250 ot. | 120 Nm / 9000 ot. | 126.2 Nm / 7750 ot. | 111 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 | 13:1 | 13 : 1 | 12.0 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm | 80 x 49.7 mm | 81 x 52.3 mm | 106 x 67.9 mm | 79.0 mm x 50.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 120 mm | 120 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 156 mm | 120 mm | 130 mm | 149 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 220 mm | 245 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 M/C (75W) | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 195 kg | 184 kg | 187 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 213 kg | 210 kg | ||
Výška sedla: | 835 mm | 814 mm | 825 mm | 795 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1482 mm | 1439 mm | 1445 mm | 1485 mm | 1400 mm |
Dĺžka: | 2057 mm | 2065 mm | 2095 mm | ||
Šírka: | 845 mm | 800 mm | 800 mm | ||
Výška: | 1090 mm | 1110 mm | |||
Svetlá výška: | 140 mm | 125 mm | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 18.5 l | 16.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.57 l/100km | 6.7 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 242 km | cca 195 km | cca 237 km | ||
Servisný interval: | 15 000 km | 15 000 | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii + Supermoto mód | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | nie | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, telemetria V4-MP | plne nastaviteľný podvozok | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 6/2017: 16 190 eur | Cena 6/2017: 13 400 eur | Cena 5/2016: 13 990 eur (čo najskôr aktualizujeme). | Cena 6/2017: 13 290 eur | Cena 6/2017: 13 790 eur |
Pridané dňa: 14.06.2017 Autor: Herghott