http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Motocykle značky Yamaha mávame na test len o niečo častejšie než sa na Slovensku dostane nejaký podmastený politik do basy, a rozhodne to nie je tým, že by sa nám testovať nechcelo. Vďaka jednej dobrej duši sme však mohli po roku a pol opäť nasadnúť na tri ladičky, konkrétne na ďalší derivát modelu MT-07, turistickejšie zameraný Tracer 700.

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700 2017

Bez mučenia sa priznám, že na základnej MT-07 som sa doteraz pravdepodobne ako jediný človek v republike nevozil, takže je to pre mňa tenkrát poprvé aj s týmto moderným dvojvalcovým motorom. Počul som však iba ódy na jeho hutný záťah a ochotu vytáčať sa, niečo prezradia aj papierové údaje: pálenie po 270 stupňoch, takmer rovných 700 kubíkov, vŕtanie a zdvih 80 x 68,6 mm, parádne plochá krivka krúťaku... No poď moja, ideme na to!

Kto už bol pri MT-07 aspoň na dotyk, tak vie, že je to celkom malá motorka. A keďže tento Tracer z nej vychádza, tak tiež je celkom kompaktný. Turistickejšie ambície dokazujú najmä hlbočizné riadidlá na dlhých štokoch, vďaka ktorým je posed vzpriamenejší, potom aj vyššie plexi s polokapotážou, väčšia nádrž alebo iný uhol krku riadenia. Tracer z niektorých uhlov pripomína starého dobrého litrového Fazera. Po nasadnutí je však hneď cítiť, že tento stroj vychádza z menšieho brata - predná časť aj s prístrojovkou sú dosť dole, vlastne celý stroj je pomerne nízky, preto sa tu sedí viac "na" motorke než v nej.

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700 2017

Že komplimenty k motoru sú oprávnené, som pochopil hneď po rozbehu. Preplietli sme sa rozpáleným mestom až do kopcov, a že fúha, veď tento agregát ťahá úplne všade! Jazdec tu má k dispozícii rozsah plných 10 000 otáčok, a tak ako môže ísť šesťdesiatkou šestke, tak môže ísť športovo na rýchlo sa striedajúcich nízkych kvaltoch bez toho, že by mu motor dal najavo, že toto už nie. Veru, zákruty hltá Tracer 700 veľmi rád; ešte aj teraz, keď zavriem oči, úplne vidím a počujem ako si ich užíva: dvojka, trojka, brzda, dvojka, plný... Dvojvalec páli po 270, čiže je to akoby prezlečené véčko, a kondička mu rozhodne nechýba. Aj v prípade Tracera je krúťak rozhodujúcejší než kone - 68 Nm je pri 6 500 otáčkach, ale čo je dôležité, zhruba 60 Nm je pripravených už ľahko nad 4 000 otáčkami. Plných 75 koní potom motor dáva pri 9 000 otáčkach.

A keďže Tracer má rád aj zákruty aj otáčky, bolo by fajn, keby tejto kombinácii stíhal aj podvozok. Predná vidlica je nenastaviteľná a vzadu sa dá upraviť iba predpätie, čo v tejto triede vieme pochopiť. Horšie je, že aj pri takmer plnom predpätí je zadok mäkučký. Motorka tak pri ostrejšom zaobchádzaní v zákrutách pláva, a pri rýchlom preklápaní z jednej strany na druhú je v určitej miere neistá. Áno, gumy sme mali správne nahustené, kontrolovali sme ich krátko predtým na pumpe. Po celý čas som na motorke jazdil sólo s jedným malým ľahkým ruksakom. Viem si predstaviť, že keby som za seba posadil manželku a za ňu dal ešte plný kufor, predné svetlo bude osvetľovať akurát tak hviezdy na nebi. A to je pri turisticky zameranom stroji tak trochu škoda.

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700 2017

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700

Ale inak nie je veľmi čo Traceru vytýkať. Čisto teoreticky, ak by si na ňom jazdil sólo iba v meste a priľahlých zákrutách, a nevážiš pritom metrák, tak by si možno žiadne jeho negatíva nenašiel. Je to aj pekná motorka, popri starom Fazeri mi z každého uhla pripomína Rossiho. Fakt, Yamaha má takýto marketing mega vymakaný, človek normálne čaká, že spoza rohu vyjde Vale a spýta sa ho, ako sa mu na Traceri jazdí. Ani z klasickej praktickosti tejto motorke nič nechýba - má ukazovateľ kvaltu na prístrojovke a pod sedlo vopcháš štandardnú lekárničku a pár drobností, v zápchach nie je nervózna, výhľad v zrkadlách v pohode, čo viac si priať.

Rovno napíšem, že spotrebu sme nemerali a nestihli sme vyskúšať ani dlhšie diaľničné presuny. Je však známe, že model MT-07 s rovnakým motorom nemá veľký smäd, a preto sa nedá očakávať ani u Tracera.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Aj pre mňa to bola premiéra v sedle MT-07. Túto strednú kategóriu vcelku obľubujem, takže sa musím priznať, že som sa aj dosť tešil. Ako sa ukázalo, ak dvaja robia to isté, málokedy to je to isté. Yamaha vybalila v segmente asi najtočivejší motor, asi niekde na opačnej strane barikády ako má Honda NC750. Tracer 700 od prvého momentu dáva najavo, že má rád otáčky...

Dizajnovo mi pripomína Fazera z nedávnej minulosti, čo môže byť pre niekoho aj dobre, ale posed je vzpriamenejší ako na naháči. Predné plexi sa dá zdvihnúť, čo je dobre, ale spravíš tak len keď stojíš, pretože treba povoliť a dotiahnuť dve plastové matice. Našťastie nepotrebuješ náradie.

Tracer je pomerne kompaktná mašina, po svižnom rozbehu sa prejaví aj príjemnou ovládateľnosťou. Za to vďačí naozaj priaznivému údaju o hmotnosti - pod 200 kg plne natankovaný - to nie je zlé. Ideme hneď do zákrut, a tu sa Tracer cíti ako ryba vo vode. Ak má jazdec rád športovú jazdu, tak bude chrochtať blahom nad motorom a širokým pásmom zmysluplných otáčok. Brzdy nepoprú svoj pôvod zo superšportov Yamahy z rokov len nedávno minulých, takže tu sa nie je vôbec o čo obávať. Obe majú taký skôr plynulý nástup, nie ostrú hranu ako na superšporte, a na ich prácu dozerá systém ABS. Avšak tu chýba možnosť vypnutia, čo je trochu škoda - padlo by vhod pri občasnej jazde do ľahkého terénu či pri blbnutí aj na asfalte.

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700

Fajnovo obratná, fajnovo športová, ľahká a pohodlná motorka, čo zvládne aj dlhší výlet, aj vo dvojici. Vyzerá to ako dobrá voľba pre človeka, čo má rád športovejšiu jazdu.

motor sa nechá rád točiť, športový prejav, malá vrtká motorka, nízka hmotnosť ABS sa nedá vypnúť

Konkurencia

Ou, tak tu je to komplikované. Veľa výrobcov sa už vykašľalo na polokapotované verzie, robia rovno endurká s vyššími zdvihmi. Také zas však nemá Yamaha. Do výberu som teda zahrnul aj motoricky porovnateľné stroje od konkurencie, pre porovnanie aj základnú MT-07.

Tracer je v podstate zo všetkých najtočivejší, a má pravdepodobne aj najplochejšiu krivku krúťaku. Presným opakom sú modely radu NC750 od Hondy, ktoré dosahujú rovnaký krúťak ako Tracer, lenže už pri 4 750 otáčkach. Napriek vyššiemu objemu sú tieto stroje slabšie o 20 koní a majú len 6 500 využiteľných otáčok, ale nedá sa povedať, že by na nich bol človek automaticky pomalší. NC750S aj X majú praktický odkladací priestor na prilbu v mieste kde býva nádrž, majú plné LED svietenie a dajú sa objednať aj so šikovnou automatickou prevodovkou DCT. Oba sú zároveň pre posádku o niečo priestornejšie než Tracer, pričom sú však o 20 kíl ťažšie.

Priestornejší a pohodlnejší je aj Versys 650 od Kawasaki, a tiež je od Tracera ťažší. Komu by bol Versys veľký, môže vyskúšať zmenšeninu v podobe Z650, prípadne aj Suzuki SV650, jediné skutočné véčko v tejto triede. Pre zaujímavosť som do výberu dal aj schopnejšie enduro BMW F700GS, ktoré má ako jediné vpredu 19-palcové koleso.

Keď ku všetkému vyššie spomenutému pripočítaš to, že Tracer 700 je zo všetkých najdrahší (odhliadnuc od BMW, to je niekde inde), tak pre Yamahu to nevychádza nijako ružovo. Ok, rozprávame sa o rozdieloch okolo stovky éčiek, lenže Yamaha podľa mňa neponúka žiadny extra benefit, ktorým by zákazníkov jasne presvedčila; dokonca aj sedlo má v porovnateľnej výške ako endurá od konkurencie. Áno, je podobne športová ako naháče (ako jediná má 180 gumu vzadu), ale to sa ti zíde iba pri jazde sólo.

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700

Záver

Problém s cenou si medzičasom uvedomila aj Yamaha, pretože cenu Tracera niekoľkokrát znížila. Kým počiatočná bola dosť vysokých 8 390 eur (!!!), aktuálne je to 7 790 eur vrátane zadného kufra. Nie príliš veľké predaje na Slovensku však reálne potvrdzujú čo som písal vyššie, že jednoducho keď si človek porovná všetky katalógy a parametre, Tracer mu z toho pravdepodobne vyjde ako menej výhodná možnosť. Musí mu teda biť srdce pre Yamahu, alebo mu možno nechutia motorky na vyšších zdvihoch a chce niečo bezprostrednejšie. A pritom by stačilo málo, aby bol Tracer úspešnejší.

Plusy, mínusy

svižný a pružný motor, jednoduchá ovládateľnosť cena, príliš mäkký zadný tlmič, pre niekoho možno malosť stroja

Video: Yamaha Tracer 700 2016

Video: Yamaha Tracer 700 - 2016

Pozadie / Wallpaper:

Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700
Skutočne zábavný športový turista - Yamaha Tracer 700

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoshop Žubor. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR a Held, prilbách Suomy od spoločnosti Styx a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o., a čižmách TCX od spoločnosti Styx.

Foto:
 Yamaha Tracer 700 2017 Yamaha MT-07 2017 Honda NC 750 S 2017 Honda NC 750 X 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaHondaHonda
Model:Tracer 700MT-07NC 750 SNC 750 X
Rok:2017201720172017
Kategória:CestovnáNaháčNaháčCestovná
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:689 ccm689 ccm745 ccm745 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.68 Nm / 4750 ot.68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 111.5 : 110.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 68.6 mm80 x 68.6 mm77 x 80mm77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:137 mm137 mm120 mm153.5 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm120 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm282 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55-17160/60-17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:196 kg182 kg216 kg219 kg
Výška sedla:835 mm805 mm790 mm830 mm
Rázvor:1450 mm1400 mm1525 mm1540 mm
Dĺžka:2138 mm2085 mm2195 mm2210 mm
Šírka:806 mm745 mm780 mm840 mm
Výška:1270 mm1090 mm1130 mm1285 mm
Svetlá výška:140 mm140 mm140 mm165 mm
Objem nádrže:17 l14 l14.1 l14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.3 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 296 kmcca 302 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňaVoliteľná automatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Akciová cena 11/2017: 7 790 eur (vrátane zadného kufra)Akciová cena 11/2017: 6 190 eurCena 11/2017: 6 390 eur, verzia s DCT: 7 350 eurCena 11/2017: 6 790 eur
verzia s DCT: 7 590 eur
Foto:
 Yamaha Tracer 700 2017 BMW F 700 GS 2017 Kawasaki Z650 2017 Kawasaki Versys 650 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaBMWKawasakiKawasaki
Model:Tracer 700F 700 GSZ650Versys 650
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:CestovnáCestovné enduroNaháčCestovná
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:689 ccm798 ccm649 ccm649 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 6500 ot.77 Nm / 5300 ot.65.7 Nm / 6500 ot.64 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 112:110.8:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 68.6 mm82 mm x 75.6 mm83 x 6083 x 60 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:137 mm170 mm125 mm150 mm
Zdvih vzadu:130 mm170 mm130 mm145 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm300 mm300 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70-17110/80-R19 59 H120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm265 mm220 mm250 mm
Pneu vzadu:180/55-17140/80-R17 69 H160/60ZR17M/C (69W)160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg
Hmotnosť s náplňami:196 kg209 kg187 kg214 kg
Výška sedla:835 mm820 mm790 mm840 mm
Rázvor:1450 mm1562 mm1410 mm1415 mm
Dĺžka:2138 mm2280 mm2055 mm2165 mm
Šírka:806 mm880 mm775 mm840 mm
Výška:1270 mm1215 mm1080 mm1400 mm
Svetlá výška:140 mm130 mm170 mm
Objem nádrže:17 l16 l15 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:192 km/h
Spotreba paliva:4.3 l/100km4.5 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 296 kmcca 266 kmcca 308 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériinie
Trakčná kontrola:za príplatoknie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:nie
El. Podvozok:za príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Akciová cena 11/2017: 7 790 eur (vrátane zadného kufra)Cena 11/2017: 9 150 eurCena 11/2017: 6 695 eurCena 11/2017: 7 995 eur

Pridané dňa: 30.11.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk