http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Vyskúšali sme revolučnú Kawasaki KX450 2019

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vo svete motokrosu sa inovuje a pre rok 2019 to Kawasaki nakopla naozaj významne. Priaznivci motokrosu sa dočkali elektrického štartéra, hydraulickej spojky či návratu ku klasickej vidlici. Ale to zďaleka nie je všetko.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Modelový rok KX 450 2019 je prekopaný doslova od podlahy. Pri motokrosových motorkách sa isté zmeny robia aj každý rok, ale nie vždy sú tak významné ako teraz. Pozrime sa stručne na všetky novinky KX450:

Video: Kawasaki KX 450 2019 - MX revolúcia v japonsku - motoride.sk

Nový motor a výfuk - Kawasaki KX450 2019
Nový motor a výfuk - Kawasaki KX450 2019

Elektrický štartér - Kawasaki KX450 2019
Hydraulická spojka - Kawasaki KX450 2019Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

A taký detail - možno si si všimol, že z názvu zmizlo písmeno F - nie, nie je to preklep. Od 2019 sa už bavíme o KX450. V minulosti F označovalo štvortakty (four stroke), no dnes už nie je nutné. Aby sme ešte dostali to "revolučný nadpis" do reálu, tak treba povedať, že iní (európski) výrobcovia mali také vecičky ako hydrauliku či štartér už skôr. Len Japonci tomuto tlaku odolávali - až dodnes.

Elektrický štartér a hydraulická spojka - Kawasaki KX450 2019
Elektrický štartér a hydraulická spojka - Kawasaki KX450 2019

Poďme na trať

Žiaľ, tu hneď musím napísať, že moje jazdenie na novinke nebolo veľmi dlhé. Stihol som len pár zoznamovacích kôl ako s motorkou tak aj s traťou v Spišskom Hrhove. Po mojej jazde mal ďalší test jazdec pád a zlomil tú jedinú vec, ktorú chlapci z TatraMoto nemali (pretože ešte sa ako náhradný diel do úplne novej motorky nedal objednať), a to spojkovú páčku. A tak nemám ani video z jazdy a tiež iba niekoľko jazdných fotiek. Napriek tomu sa s vami podelím aspoň o prvé moje dojmy a aj niektoré sprostredkované od ďalších test jazdcov.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

V prvom rade sme prelaďovali podvozok. Trať bola poriadne rozbitá a dávala zabrať nielen motorke, ale aj jazdcovi. Po prvých jazdách teda nasledovalo preklikanie do mäkšia, čo bol výrazný posun vpred. Tu predsa len sa osvedčila klasická vidlica s vinutými pružinami. Jazdec sedlajúci model 2017 so vzduchovou vidlicou si nemohol tú novú vidlicu vynachváliť. Je mu môžem len veriť, pretože som nemal možnosť priamo na trati porovnať.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Samozrejme, elektrický štartér, to je parádne pohodlíčko - aj keď mi nikdy nevadilo motorku nakopávať. Táto vec sa mi zdala už roky "nutnosťou" na endure, kde motor často skape v komplikovanom teréne a štartér vie ušetriť množstvo síl. Na motokrose pád často znamená ihneď stratu niekoľko priečok a potom nakopávať... To je už na Kawe minulosťou.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Spojka sa ovláda skvele a parádne ľahúčko. Jeden prst to zvládne určite celý pretek a to je rozhodne výhoda. Tieto vecičky si žiada aj ten fakt, že tieto motorky kupuje aj množstvo amatérov, nielen profíci. Práve amatérski jazdci tieto veci ocenia.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Celkové ovládanie KX-y bolo skvelé. Neskôr po jazde, keď som si pozrel aj technické údaje, sa mi nechcelo ani veriť že má takmer 110 kg. Naozaj to nebolo nejako cítiť. Štartér, baterka a vidlica niečo pridali, ale zároveň na iných komponentoch dokázala Kawa aj ušetriť, a tak rozdiel oproti predchodcovi je minimálny.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Motoricky nemám čo vyčítať. 2019-tka by mala mať lepší priebeh aj na spodku. Okrem toho je ale neuveriteľne hladná po otáčkach a po pridaní letí vpred. Pre jazdca, ktorý na to nie je zvyknutý, sa po pridaní snaží utrhnúť ruky, čo vie byť poriadne unavujúce. Jednoducho veľký MX už vyžaduje pilota a poriadny tréning.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Plusy, mínusy, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať, Servisný plán a technické parametre.

Záver

Európa žije viac enduro a Amerika zas motokrosom. Japonskí výrobcovia sa práve na motokros sústredia a nová Kawa je dôkazom, že počúvajú aj požiadavky zákazníkov. Kawasaki im dodala to, čo žiadali, a je tu nový stroj stojaci na vrchole ponuky japonského výrobcu. Ak sa ti zelená agresívna KX450 páči, môže byť tvoja za 7 800 eur vrátane DPH.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Plusy, mínusy

elektrický štartér, štíhla stavba, nastaviteľná ergonómia, hydraulika na spojke prístup k filtru s náradím, nemá už nakopávačku

Video

Video: Kawasaki KX 450 2019 - MX revolúcia v japonsku - motoride.sk

Video: Kawasaki KX450 2019 - Neporaziteľná v triede

Video: Kawasaki KX450 2019 - Technické video

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki KX450 2019:

Servisný interval 6 pretekov alebo 15 moto hodín (Pozri Servisný pĺan)
Cena motorky 7 800,- EUR vrátane DPH

Ceny vybraných ND:

vzduchový filter 38,49 EUR
sací ventil 98,62 EUR
výfukový ventil 105,84 EUR
kľuková hriadeľ 591,59 EUR
piest 180,73 EUR
piestne krúžky 48,39 EUR
predný brzdový kotúč 233,56 EUR
zadný brzdový kotúč 242,92 EUR
spojková páčka 32,04 EUR
brzdová páčka 38,10 EUR

Servisný plán Kawasaki KX450 2019:

Servisný plán 1. časť - Vyskúšali sme revolučnú Kawasaki KX450 2019
Servisný plán 1. časť - Vyskúšali sme revolučnú Kawasaki KX450 2019

Servisný plán 2. časť - Vyskúšali sme revolučnú Kawasaki KX450 2019
Servisný plán 2. časť - Vyskúšali sme revolučnú Kawasaki KX450 2019

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť TatraMoto.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení AXO a prilbe Aventuro od firmy Touratech.

Foto:
 Kawasaki KX 450 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:KX 450
Rok:2019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:449 ccm
Kompresný pomer:12,5:1
Vŕtanie x Zdvih:96.0 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanie 44 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:305 mm
Zdvih vzadu:307 mm
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:270 mm
Pneu vpredu:80/100-21 51M
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm
Pneu vzadu:120/80-19 63M
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:105.36 kg
Hmotnosť s náplňami:109.7 kg
Výška sedla:955 mm
Rázvor:1485 mm
Dĺžka:2185 mm
Šírka:830 mm
Výška:1275 mm
Svetlá výška:340 mm
Objem nádrže:6.2 l
Doplnková výbava:
Palivové mapy:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica 49mm, plne nastaviteľný podvozok, Launch Control Mode

Pridané dňa: 21.08.2018 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk