http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

[Testy a predstavenia - Test]

Ducati Multistrada minulý rok dostala nový motor 1260 kubíkov. Tohto roku sa tento motor dostal aj do verzie Enduro a my sme mali to šťastie že sme ju dostali aj na offroadových kolesách a mohli sme verziu Enduro vyskúšať aj v teréne. Aké to je jazdiť s veľkou motorkou s 30 L nádržou na vysokých zdvihoch aj v teréne. Bola to zábava a Ducati presvedčila že to zvláda ako na ceste tak aj mimo nej. Pozrite sa na to s nami.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Matula
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Adventure segment dnes hýbe svetom a úspešne do neho naskočila aj talianska Ducati. Najprv orientovaná na cesty Multa bola ako superbike prezlečený do turistického kabáta. No a neskôr sa taliani odvážili aj do terénu - nech sa páči predstavujeme Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019:

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8731 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8731 TAH hires

16.07.2019 13:03 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:16 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Čím sa Enduro líši od Multistrady:

Základná výbava verzie Enduro je poriadne plná. Kto by čakal že to bude odľahčená verzia postavená do terénu bude prekvapený, pretože v Ducati to postavili viac ako diaľkového adventure turistu so zvýšenou prejazdnosťou. Tú zabezpečujú vypletané kolesá, 19-tka vpredu, vyššie zdvihy a ochrana motora. Turista ocení 30 l nádrž, ale do terénu to nie je výhoda. Hlavne je motorka širšia a teda náchylnejšia na nejaké poškodenie pri páde - treba padáky. Rovnako frajerina sú smerovky v blastroch - vyzerá to pekne ale jazdec v teréne to neocení.

Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - našlapaná talianka na cesty aj necesty

Veľmi dobre je zvládnutý systém menu, ovláda sa z ľavej rukoväte a je veľmi intuitívny a prehľadný. Každý jazdný režim si môže majiteľ upraviť podľa seba a hlavne tie nastavenia zostávajú. Takže v režime Enduro som si hneď nastavil offroad ABS a vypnutú trakčnú a bolo to hneď veselšie. Bez toho je jazda v teréne príliš obmedzujúca a prístrojovka bliká ako vianočný stromček.

16.07.2019 12:36 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:36 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:37 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:38 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:38 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:39 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Čo sa týka podvozku ten je plne elektronicky nastaviteľný a to ako predpätie pružiny - teda záťaž: 1 jazdec, dvaja, + batožina tak aj charakteristika tlmenia. Zmeny v nastavení tlmenia sú hodne citeľné. Rovnako platí že si môžeš v každom jazdnom režime nastaviť podvozok podľa seba. Rovnako sa dá zvoliť aj palivová mapa a tiež reakcia na otočenie plynovej rukoväte. Režimy (Enduro, Urban, Touring, Sport) sa potom dajú prepínať dlhým stlačením tlačidla MODE na ľavej rukoväti.

16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 14:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:45 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Turistika:

Enduro vychádza zo zabehnutej Multistrady takže pokiaľ ide o turistiku bolo na čom stavať. Sedlo je širokánske, luxusné a pohodlné aj pre spolujazdca, mohutný predok zabezpečuje ochranu pred vetrom. Veľmi jednoducho a prakticky sa mení výška predného plexi. Žiadne točenie nejakým nastavovačom - stačí plexi chytiť, ktoroukoľvek rukou, potlačiť uvoľňovač a dvihnúť alebo spustiť. Jednoduché a praktické - to sa mi páči.

16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:43 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:43 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:44 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:44 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Väčšie kolesá a zdvihy umožnia Multe na turistike zablúdiť aj mimo asfalt alebo teda aspoň pohodlnejšiu jazdu po rozbitých cestách. Veľká nádrž zasa hltať dlhé presuny, ktoré spríjemní aj tempomat. Je fajn že v sérii je aj hlavný stojan, čo sa hodí aj pri údržbe reťaze. LED svetlá aj s prisvedcovaním do zákrut zas pomôžu pri jazde po západe slnka.

16.07.2019 14:16 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:16 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:54 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:09 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Motor na ceste poskytuje obrovskú výkonovú rezervu. L-kový dvojvalec má mohutný záťah už od spodných otáčok. Dá sa tak s ním jazdiť na pohodu aj na vyšších kvaltoch a stále nemá problém ani zrýchľovať pri predbiehaní. Samozrejme keď má jazdec chuť a pustí ten motor do horného pásmu otáčok, tak sa turista razom mení na superbike a motor sa rozpamätá z akého sveta prichádza.

16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:35 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:18 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:05 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:05 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Poďme do terénu:

Túto Multu sme dostali na pneumatikách Pirelli STR Rally a tak som sa veľmi tešil že s ňou pôjdem aj do terénu. Je to veľká a ťažká motorka, primerane k tomu aké má kolesá (19-tka) a pneumatiky to jazdí v teréne veľmi pekne. Dobre je navrhnutá poloha stupačiek, sedla a riaditok - sadne dobre do ruky pri jazde v stupačkách a dobre sa s ňou manipuluje a prenáša hmotnosť. je trochu širšia v oblasti kolien, ale je vidieť že sa dizajnéri snažili ju srpaviť tu čo najštíhlejšiu.

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8764 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8764 TAH hires

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8716 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8759 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8723 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  N4A2728 TAH hires

Nejaký čas som sa hral s nastavením aby som si našiel to svoje do terénu: podvozok trochu mäkší, palivovú mapu endurácku, ABS-ko iba na prednom kolese a trakčnú na minimum, alebo najlepšie úplne vypnúť. Takto nastavený som nemal problém s Multou vybehnúť aj na motokrosovú trať a poviem vám že sa tam vôbec nestratila. Či už prejazdy klopenými zákrutami, terénne vlny alebo dokonca skoky na lavici všetko zvládala so cťou. Podovozok aj v týchto podmienkach robil svoju prácu na výbornú. Je jasné že majiteľ toto asi robiť nebude, ale bežné prejazdy polňačkami zvláda suprovo a navyše je to aj mega zábava.

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8737 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8737 TAH hires

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Konkurencia

16.07.2019 13:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Konkurencia je pomerne široká, ale ja k Multe Enduro spomeniem hlavne tie offroad zamerané. Začnem KTM 1290 Super Adventure R. Rakúšania to s terénom ako jediný myslia fakt vážne a eRko jazdí na 21 / 18 palcovych kolách, má najvyššie zdvihy, je najľahšia a k tomu má pomerne slušnú vybavu , výkon ako Multa a nádrž nie zanedbateľnú 23 litrov.

Multa sa stavia aj proti etalónu triedy BMW R 1250 GS Adventure. Bavorák má najvyšší krútiak, vyššie zdvihy, rovnaké kolesá a aj 30l nádrž. Má kardan napriek tomu nie je nejako extremne ťažšia ako Multa Rovnako BMW má plno voliteľných prvkov výbavy a asistentov tak si ju môže majiteľ vyskladať ako chce.

16.07.2019 13:00 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:00 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Nakoniec spomeniem trojvalcového Triumph Tiger 1200 Explorer XCx Angličania dnes ponúkajú vysokú kvalitu a najmodernejšiu techniku. Elektrikou nabitý Tiger sa kľudne môže postaviť Multe čelom. Aj keď papierovo motoricky zaostáva v reále to nie je vôbec také výrazné. Trojvalec je netradičným zjavom v segmente.

16.07.2019 13:04 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:04 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Záver

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8723 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8723 TAH hires

Ducati Multistrada 1260 Enduro je stelesnenie zábavy na dvoch kolesách. Viac ako Enduro ju vnímam ako veľký Adventure koráb prispôsobený aj do ľahšieho terénu postavený okolo zábavného športového L-kového dvojvalca. Má plnohodnotnú elektro výbavu, luxusné prevedenie a jedinečný dizajn. Okrem pohodlného turistu má však v sebe aj druhú tvár a to je šoprtové srdce a výkon superbiku. Mne táto Multa príde oveľa viac univerzálnejšia a využitelnejšia ako jej na cestu zamerané sestry, na ceste mi tento rozmer kolies absolútne neprekáža a má rád aj tu možnosť vyblázniť sa rámci možností aj v teréne.

16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:36 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:44 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Plusy, mínusy

skvelý motor, plná el. výbava, prehľadná intuitívna farebná prístrojovka, športové jazdné vlastnosti, dobrá ergonómia pre jazdu v stupačkách široká stavba (veľká nádrž), smerovky v blastroch

Pozadie / Wallpaper:

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8731 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8755 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8764 TAH hires
16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:03 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8716 TAH hires

Video

Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - našlapaná talianka na cesty aj necesty

Video: Nová Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - Chorvátsko

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Matula
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť www.ducati.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Klim.

Foto:
 Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 KTM 1290 Super Adventure R 2018 BMW R 1250 GS Adventure 2019 Triumph Tiger 1200 Explorer XCx 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiKTMBMWTriumph
Model:Multistrada 1260 Enduro1290 Super Adventure RR 1250 GS AdventureTiger 1200 Explorer XCx
Rok:2019201820192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:L-kový dvojvalec DVT (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1262 ccm1301 ccm1254 ccm1215 ccm
Max. výkon:158.3 k (116.4 kW) / 9500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.141.4 k (104.0 kW) / 9350 ot.
Max. krútiaci moment:128 Nm / 7500 ot.140 Nm / 6750 ot.143 Nm / 6250 ot.122 Nm / 7600 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 113.1 : 112.5:111.0:1
Vŕtanie x Zdvih:106 x 71.5 mm108 x 71 mm102.5 x 76 mm85 x 71.4
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardankardan
Zdvih vpredu:185 mm220 mm210 mm190 mm
Zdvih vzadu:185 mm220 mm220 mm193 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm305 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70 R1990/90-21120/70-ZR19120/70 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:265 mm268 mm276 mm282 mm
Pneu vzadu:170/60 R17150/70-18170/60-ZR17170/60 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:225 kg217 kg248 kg
Hmotnosť s náplňami:254 kg268 kg
Výška sedla:870 mm890 mm890 mm835 mm
Rázvor:1530 mm1580 mm1504 mm1520 mm
Dĺžka:2190 mm2270 mm2230 mm
Šírka:1000 mm952 mm962 mm
Výška:1495 mm1470 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:30 l23 l30 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4 s
Spotreba paliva:5.6 l/100km4.75 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 308 kmcca 473 kmcca 288 km
Servisný interval:15 000km15 000km16 000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériinieza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:vypletané kolesáv sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.vypletané kolesápovozok WP, vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Touring pack (hliníkové bočné kufre, vyhrievané rukoväte, taška na riaidilá) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, čierny, hliníkový kryt vodného čerpadla, hliníkový kryt spojkovej nádržky a nádržky prednej brzdy) Urban pack (hliníkový zadný kufor, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryt vodného chladiča, kryt olejového chladiča, padací rám, kryt zadného brzdového kotúča, spodný kryt reťaze)

Cena 09/2019: 20 890 EUR
Cena 2/2017: 16 750 eurVariabilné časovanie ventilov ShiftCam

Pridané dňa: 17.09.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk