http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Moderný imagemaker - Honda CB650R 2021

[Testy a predstavenia - Test]

Len dve sezóny rezala zákruty tohto sveta šikovná Honda CB650R v "euroštvorkovej" verzii, a keď už ju museli upraviť na Euro5, pribalili aj zopár praktických vylepšení. Jediný štvorvalcový naháč v triede so stredným objemom, to je CB650R, mňam mňam!

Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer

04.04.2021 17:12 - Honda CB650R 2021
Honda CB650R 2021

Keď prižmúrime oči, CB650R v sebe nesie niečo z legendárneho Horneta. Ten bol o máličko výkonnejší, ale keď počas jazdy na CB650R privriem oči, nezistil by som, že nesedím na Hornete. Trochu predklonená pozícia, výborný zvuk, krásne točivý motor, čo viac si priať!

Určite je veľa motoriek vhodnejších na modernizáciu, ale CB650R ju dostala už po spomínaných dvoch rokoch svojej existencie. Ide skôr o praktické záležitosti:

04.04.2021 17:09 - Honda CB650R 2021
Honda CB650R 2021

Celý názov novej vidlice je Showa Separate Function Fork - Big Piston. Každý teleskop plní inú funkciu, vďaka čomu môže byť v jednom väčší piest (big piston), ktorý tlmí jemnejšie. Oproti predošlej generácii sa mi sériové nastavenie zdá byť o máličko tuhšie, ale to sa na CB650R hodí. Dá sa na ňom jazdiť naozaj športovo s patričnou a nijako neosekanou zvukovou kulisou. Kým všetky kusy na oficiálnych fotkách mali obuté Metzeler Roadtec 01, my sme schytali nový kus s krásnymi Dunlop Sportmax D214, juch! Už len to svedčí o zameraní.

Video: Honda CB650R 2021 - vyladený štvorvalcový naháč

Viem, opakujem sa, ale športovanie CB650R vždy išlo. Krásne vyrezáva zákruty, motor sa necháva vytáčať a aj počuť, radosť jazdiť. Pre nás, čo sme ešte stihli zažiť zlatú éru japonských štvorvalcov, je to balzam na dušu. Prejavom mi pripomína CBR600RR, ktorá sa dnes do Európy už nevozí.

04.04.2021 17:10 - Honda CB650R 2021

Pochváliť musím aj kvalitné spracovanie. CB650R sa skladá v Thajsku a na celom stroji sa nedá nájsť milimeter, ktorý by sem nejako nepasoval. Zadný chvost je teraz dokonca vystužený hliníkovými pásmi a je dizajnovo aj fabricky perfektne vychytaný.

Predošlej generácii sme vyčítali slabo čitateľnú prístrojovku. Keď som si v tlačových materiáloch prečítal, že v rámci inovácie bola upravená, potešil som sa, že určite sa to zlepší. Lenže... Naživo som hneď pochopil, že nič revolučné sa nedeje. Je príliš lesklá, odráža sa od nej svetlo a na slnku je stále málo zreteľná. Pribudol však indikátor preradenia vo vysokých otáčkach.

04.04.2021 15:58 - Honda CB650R 2021
04.04.2021 15:58 - Honda CB650R 2021
04.04.2021 17:11 - Honda CB650R 2021
04.04.2021 17:13 - Honda CB650R 2021

Pod sedlom spolujazdca je odteraz aj USB-C zásuvka. Je trochu neprakticky zahataná, ale keď si do nej vsunieš kábel a necháš ho pod sedlom, máš to poriešené. Na našej testovačke sme mali príplatkový kryt sedla, resp. náhradu za sedlo - buď máš kryt, a sedlo necháš doma, alebo naopak. A mali sme aj quickshifter, ktorý za každých okolností môžeme iba odporučiť.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

04.04.2021 17:12 - Honda CB650R 2021
Honda CB650R 2021

Konkurencia

CB650R je jediný štvorvalec vo svojej strednoobjemovej triede, a ešte k tomu aj s najvyšším výkonom, preto je superlatívna aj jeho cena. Je dokonca vyššia než pri úplnej novinke Triumph Trident 660, ktorá má nižšiu hmotnosť, palivové mapy a farebnú prístrojovku.

Ďalších rivalov v rybníku asi netreba veľmi predstavovať - Yamaha MT-07, Suzuki SV650 a Kawasaki Z650, všetky s cenou o 1 000 až 1 200 eur nižšou než CB650R, čo už je rozdiel, ktorý stojí za zváženie. Samozrejme, majú o 15 až 20 koní nižší výkon než Honda.

04.04.2021 16:01 - Honda CB650R 2021
Honda CB650R 2021

Záver

CB650R to má s cenou 7 790 eur neľahké, ale ako jediný štvorvalec vo svojej triede určite má čo ponúknuť. Koniec koncov, Honda má na tvorenie predajného objemu úplne iné modely. CB650R navyše patrí do honďáckej modelovej rodiny Neo Sports Café, ktorá má dosť vycibrený dizajn - a keby si CB650R doprial zopár menších úprav, napríklad pekný Akrapovič a detaily, bol by to naozaj kúsok, pri ktorom sa ľudia na parkovisku zastavia.

Plusy, mínusy

imidž, spracovanie, zvuk, športové schopnosti slabo čitateľná prístrojovka

04.04.2021 15:57 - Honda CB650R 2021
Honda CB650R 2021

Video

Video: Honda CB650R 2021 - vyladený štvorvalcový naháč

Video: Modelový rad Honda Neo Sports Café 2021

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB650R 2021:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5 l/100 km (metóda WMTC)
Objem nádrže z toho rezerva 15,5 l (3,5 l rez.)
Približný dojazd (po rezervu) 240 km
Cena motorky 7 790 eur

Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko.

Foto:
 Honda CB650R 2021 Yamaha MT-07 2021 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Triumph Trident 660 2021 Kawasaki Z650 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaSuzukiTriumphKawasaki
Model:CB650RMT-07SV650Trident 660Z650
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm689 ccm645 ccm660 ccm649 ccm
Max. výkon:91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 8000 ot.68 Nm / 6500 ot.64 Nm / 8100 ot.64 Nm / 6250 ot.64 Nm / 6700 ot.
Kompresný pomer:11,6 : 111.5 : 111.2:111.95:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 46 mm80 x 68.6 mm81.0 mm x 62.6 mm74.0 x 51.1 mm83 x 60
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm125 mm125 mm
Zdvih vzadu:127 mm130 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm282 mm290 mm310 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70-17M/C120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70 R17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm240 mm255 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55-17M/C180/55-17160/60ZR17M/C (69W)180/55 R17160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:202.5 kg182 kg198 kg189 kg187 kg
Výška sedla:810 mm805 mm790 mm805 mm790 mm
Rázvor:1450 mm1400 mm1445 mm1401 mm1410 mm
Dĺžka:2130 mm2085 mm2140 mm2020 mm2055 mm
Šírka:780 mm745 mm730 mm795 mm775 mm
Výška:1075 mm1090 mm1090 mm1089 mm1080 mm
Svetlá výška:150 mm140 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:15.5 l14 l14.5 l14 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km4.3 l/100km3.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 232 kmcca 244 kmcca 286 km
Servisný interval:12 00016000 km6000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériinie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaShowa USD a tlmičukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 4/2021: 7 790 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 7 550 eurCena 4/2021: 6 995 eur

Pridané dňa: 27.04.2021 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk