[Testy a predstavenia - Test]
Len dve sezóny rezala zákruty tohto sveta šikovná Honda CB650R v "euroštvorkovej" verzii, a keď už ju museli upraviť na Euro5, pribalili aj zopár praktických vylepšení. Jediný štvorvalcový naháč v triede so stredným objemom, to je CB650R, mňam mňam!
Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer
Keď prižmúrime oči, CB650R v sebe nesie niečo z legendárneho Horneta. Ten bol o máličko výkonnejší, ale keď počas jazdy na CB650R privriem oči, nezistil by som, že nesedím na Hornete. Trochu predklonená pozícia, výborný zvuk, krásne točivý motor, čo viac si priať!
Určite je veľa motoriek vhodnejších na modernizáciu, ale CB650R ju dostala už po spomínaných dvoch rokoch svojej existencie. Ide skôr o praktické záležitosti:
Celý názov novej vidlice je Showa Separate Function Fork - Big Piston. Každý teleskop plní inú funkciu, vďaka čomu môže byť v jednom väčší piest (big piston), ktorý tlmí jemnejšie. Oproti predošlej generácii sa mi sériové nastavenie zdá byť o máličko tuhšie, ale to sa na CB650R hodí. Dá sa na ňom jazdiť naozaj športovo s patričnou a nijako neosekanou zvukovou kulisou. Kým všetky kusy na oficiálnych fotkách mali obuté Metzeler Roadtec 01, my sme schytali nový kus s krásnymi Dunlop Sportmax D214, juch! Už len to svedčí o zameraní.
Viem, opakujem sa, ale športovanie CB650R vždy išlo. Krásne vyrezáva zákruty, motor sa necháva vytáčať a aj počuť, radosť jazdiť. Pre nás, čo sme ešte stihli zažiť zlatú éru japonských štvorvalcov, je to balzam na dušu. Prejavom mi pripomína CBR600RR, ktorá sa dnes do Európy už nevozí.
Pochváliť musím aj kvalitné spracovanie. CB650R sa skladá v Thajsku a na celom stroji sa nedá nájsť milimeter, ktorý by sem nejako nepasoval. Zadný chvost je teraz dokonca vystužený hliníkovými pásmi a je dizajnovo aj fabricky perfektne vychytaný.
Predošlej generácii sme vyčítali slabo čitateľnú prístrojovku. Keď som si v tlačových materiáloch prečítal, že v rámci inovácie bola upravená, potešil som sa, že určite sa to zlepší. Lenže... Naživo som hneď pochopil, že nič revolučné sa nedeje. Je príliš lesklá, odráža sa od nej svetlo a na slnku je stále málo zreteľná. Pribudol však indikátor preradenia vo vysokých otáčkach.
Pod sedlom spolujazdca je odteraz aj USB-C zásuvka. Je trochu neprakticky zahataná, ale keď si do nej vsunieš kábel a necháš ho pod sedlom, máš to poriešené. Na našej testovačke sme mali príplatkový kryt sedla, resp. náhradu za sedlo - buď máš kryt, a sedlo necháš doma, alebo naopak. A mali sme aj quickshifter, ktorý za každých okolností môžeme iba odporučiť.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
CB650R je jediný štvorvalec vo svojej strednoobjemovej triede, a ešte k tomu aj s najvyšším výkonom, preto je superlatívna aj jeho cena. Je dokonca vyššia než pri úplnej novinke Triumph Trident 660, ktorá má nižšiu hmotnosť, palivové mapy a farebnú prístrojovku.
Ďalších rivalov v rybníku asi netreba veľmi predstavovať - Yamaha MT-07, Suzuki SV650 a Kawasaki Z650, všetky s cenou o 1 000 až 1 200 eur nižšou než CB650R, čo už je rozdiel, ktorý stojí za zváženie. Samozrejme, majú o 15 až 20 koní nižší výkon než Honda.
CB650R to má s cenou 7 790 eur neľahké, ale ako jediný štvorvalec vo svojej triede určite má čo ponúknuť. Koniec koncov, Honda má na tvorenie predajného objemu úplne iné modely. CB650R navyše patrí do honďáckej modelovej rodiny Neo Sports Café, ktorá má dosť vycibrený dizajn - a keby si CB650R doprial zopár menších úprav, napríklad pekný Akrapovič a detaily, bol by to naozaj kúsok, pri ktorom sa ľudia na parkovisku zastavia.
imidž, spracovanie, zvuk, športové schopnosti | slabo čitateľná prístrojovka |
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5 l/100 km (metóda WMTC) |
Objem nádrže z toho rezerva | 15,5 l (3,5 l rez.) |
Približný dojazd (po rezervu) | 240 km |
Cena motorky | 7 790 eur |
Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() Pridaj obrázok |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Suzuki | Triumph | Kawasaki |
Model: | CB650R | MT-07 | SV650 | Trident 660 | Z650 |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 689 ccm | 645 ccm | 660 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot. | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8000 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 8100 ot. | 64 Nm / 6250 ot. | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 | 11.5 : 1 | 11.2:1 | 11.95:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 80 x 68.6 mm | 81.0 mm x 62.6 mm | 74.0 x 51.1 mm | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 125 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 127 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 282 mm | 290 mm | 310 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17M/C | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 255 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17M/C | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55 R17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 202.5 kg | 182 kg | 198 kg | 189 kg | 187 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 805 mm | 790 mm | 805 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1400 mm | 1445 mm | 1401 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2130 mm | 2085 mm | 2140 mm | 2020 mm | 2055 mm |
Šírka: | 780 mm | 745 mm | 730 mm | 795 mm | 775 mm |
Výška: | 1075 mm | 1090 mm | 1090 mm | 1089 mm | 1080 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 140 mm | 135 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 15.5 l | 14 l | 14.5 l | 14 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 4.3 l/100km | 3.8 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 232 km | cca 244 km | cca 286 km | ||
Servisný interval: | 12 000 | 16000 km | 6000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | Showa USD a tlmič | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 4/2021: 7 790 eur | Cena 4/2021: 6 590 eur | Cena 4/2021: 6 590 eur | Cena 4/2021: 7 550 eur | Cena 4/2021: 6 995 eur |
Pridané dňa: 27.04.2021 Autor: Herghott