http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

[Testy a predstavenia - Test]

Nie často sa stáva, že novinka má konzervatívnejší vzhľad než jej predchodca. Pri MSX125 sa tak však stalo, ale zároveň pribudli praktické a využiteľné vecičky. Poďme sa na ne pozrieť.

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Honda MSX125 Grom (2021)

Honda je s takýmito „minibajkami“ celosvetovo úspešná už od predstavenia modelu Monkey v roku 1963. V nedávnejšej histórii pribudli modely ako MSX alebo predtým päťdesiatka Zoomer, ktoré niektorí majitelia aj celkom značne upravovali. MSX sa v Európe dokonca prepracovala do top päťky najpredávanejších osminiek, ak teda neberieme do úvahy skútre. Predošlá generácia MSX125 mala podstatne hranatejšie a futuristickejšie tvary než novinka, ktorú dnes testujeme.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Honda MSX125 Grom (2021)

Okrem pridania mena Grom (pod ktorým bola MSX známa v USA alebo Japonsku už predtým) má nová MSX125 konečne aj ďalší prevodový stupeň, teda piaty, juchú! Na prístrojovke pribudol otáčkomer a ukazovateľ zaradeného stupňa. Výkon ani krúťak sa veľmi nemenili, ale vnútornosti motora sú trochu pomenené; jednovalcový vzducháčik je teraz pocitovo točivejší.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Aby človek, ktorý nikdy nevidel MSX125 na vlastné oči, mal aspoň trochu predstavu o aký malý motocykel ide, porovnajme si ho trebárs s CB125F:

MSX125 CB125F
Výkon 9,6 k pri 7 250 ot. 10,7 k pri 7 750 ot.
Počet stupňov 5 5
Hmotnosť 103 kg 117 kg
Rázvor 1200 mm 1285 mm
Výška sedla 761 mm 790 mm
Obutie 120/70-12 a 130/70-12 80/100-18 a 90/90-18
Dĺžka x šírka x výška 1760 x 720 x 1015 2020 x 784 x 1103
Cena 3 650 € 2 590 €

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

MSX125 Grom má teda riadidlá vo výške necelý jeden meter. Sedlo je pritom vo výške 761 mm, čo ani zďaleka nie je najmenej na trhu - asi mi neuveríš, ale existujú aj ľudia, ktorí nedočiahnu na zem ani z Groma :) Ale inak je celý stroj veľmi kompaktný, čo sa najviac hodí pri parkovaní. Zaberá menej miesta než malé skútre. Pichneš ho kamkoľvek. Čistá radosť.

Obe kolesá sú 12-palcové, čo by malo znamenať nepohodlie na rozbitých mestských cestách, lenže obutie je široké a vysoké. Rozdiel medzi oboma pneumatikami je len v šírke - vzadu 130, vpredu 120. Spolu s dobre naladeným odpružením je tak jazda aj po našich cestách celkom v pohode. A to aj so spolujazdcom. Ba čo viac, Grom nemá nič ani proti športovaniu. Len ho treba riadne držať pod krkom, a užiješ si aj nejakú Babu či Šturec. Dole kopcom ešte viac.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Pre Groma je však dokonalým životným prostredím mesto. Podvozok vychytá úplne všetko, nízka hmotnosť mu pritom pomáha a celková kompaktnosť stroja je v tvrdej mestskej džungli devíza číslo jeden. Trochu horšie je to za mestom, pretože pre tú kompaktnosť ťa niektorí vodiči prehliadnu. MSX125 Grom zaberá menšiu čelnú plochu než skútre, kde asi končí rozlišovacia schopnosť našich plechovkárov, takže o to viac sa musíš mať na pozore. A kým pri športovaní je kvaltovanie výhodou, v meste skôr nevýhodou; niekedy treba radiť príliš veľa, ale čo je podstatnejšie, pre manuálnu prevodovku MSX125 nespadá pod „auťácke“ béčkové vodičáky.

Video: Honda MSX125 Grom 2021 - malý veľký bojovník

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Technické parametre.

Foto:
 Honda MSX 125 Grom 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:MSX 125 Grom
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:9.79 k (7.20 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:10.5 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10 : 1
Vŕtanie x Zdvih:50,0 mm x 63,1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:120/70-12
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm
Pneu vzadu:130/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:103 kg
Výška sedla:761 mm
Rázvor:1200 mm
Dĺžka:1760 mm
Šírka:720 mm
Výška:1015 mm
Svetlá výška:180 mm
Objem nádrže:6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:94 km/h
Spotreba paliva:1.522 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 295 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:ľahko vymeniteľné panely kapotáže
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2021: 3 650 eur

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Honda MSX125 Grom (2021)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Minibajk alebo pitbike, také názvy som počul, keď ju ľudia vidia prvýkrát. Niektorí si dokonca myslia, že to je skúter, ale je to normálna motorka. Ja s mojou výškou 183 cm na nej sedím pohodlne a nemusím sa veľa hrbiť, síce vyzerám vtipne, ale to mi nevadí. Niekto by ma nazval osou na bonbóne, iný si predstaví Buda Spencera ako jazdil na jeho motorke vo filme Ak sa nahneváme budeme zlí. Každopádne malý Grom poteší okoloidúcich ľudí, niektorých som dokonca videl ako sa úprimne smiali za volantom a tešili, že vidia niečo také. Mne sa páči ako je navrhnutý dizajn a aj to, že má ledkové predné svetlo. Blinkre vyzerajú ako z Tatry, ale aspoň je vidieť, čo chcete spraviť, aj keď to je relatívny pojem, vysvetlím nižšie. Zvuk je po naštartovaní veľmi tichý a tým, že to je vzduchom chladené, tak vám pripomenie stroje staršieho dáta.

Rozhodol som sa, že vyskúšam Groma trošku inak ako všetci. Každý si ho vie predstaviť v meste, ale čo tak výlet? Presne, zobral som ho mimo mesta na okresky z Bratislavy cez Trnavu, Hlohovec do Nitry a naspäť. Štartujem doma, nechávam Groma zohriať, raz mi zdochol, kým som sa obliekal, ale to nie je vada, je to normálne vzhľadom na ten mini motor a vzduchové chladenie. Vyrážam z domu a prvé kilometre sa zohrávam s motorkou. Má ukazovateľ zaradenej rýchlosti, budík je prehľadný aj čo sa týka otáčok a dokonca máte aj biele LED svetielko, ktoré Vás upozorní na preradenie na vyššiu rýchlosť. Jeho cestovná rýchlosť je niečo málo cez 90 km/h. V prípade, že sa priblíži kopček, tak musím podradiť do 4ky a rýchlosť klesne k 80 km/h. Ale keď príde dole kopec, tak rýchlosť atakuje 110 km/h. Moja maximálka bola 112 km/h.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Honda MSX125 Grom (2021)

V jazde po okreskách sa Grom nestratí. Dokonca keď vidím nákladiak, tak podraďujem a pustím sa do predbiehania, musím si ale na to vziať viac času a keď sa úspešne zaradím pred nákladiak, tak sa teším ako malý chlapec. Od radosti som si mávol rukou, šofér nákladného auta sa musel rehotať čo za krpca ho strelilo. Treba pripomenúť maličkosť, že tým, že kolieska sú ozaj malé, tak nerovnosti vás vytrasú, ale nie je to nič, čo by ste nezvládli.

Vždy keď prídem do mesta alebo zápchy, tak nastúpia prednosti, v ktorých Grom vyniká. Všade sa zmestí, ľahučko sa prepletá pomedzi autá, ba občas mám pocit, že ju zdvihnem pod pazuchy a prehodím na druhú koľaj :) Za každým mestom, dedinou pekne zrýchľujem čo to dá a poviem vám, nie je to až tak zlé. Medzi autami sa nestratíte a dokonca sem-tam predbieham keď sa dá, ale je potrebné si to vypočítať a vedieť odhadnúť, inak sa vám manéver nepodarí dokončiť.

V Trnave tankujem plnú, pozriem na stojan a tam svieti číslo 6 €, začnem sa smiať, dlho som nejazdil za 6 €. Tá motorečka nič nežerie a napriek tomu, že jazdím mimo miest a dedín okolo 90 km/h, tak žerie pod 2 litre. Úsporné vozenie veru. Cesta mi trvala presne ako mi vypočítala navigácia vzhľadom na to, že jazdím predpisovo a nad limity sa veľa nedostanem.

V Hlohovci a Nitre bola hustejšia premávka, tam so ocenil hmotnosť a rozmery motorky. Je veľmi jednoduché manipulovať s Gromom a meniť smer. Radenie funguje bez problémov a na nájdenie neutrálu treba trošku citu, inak ho prekopnete. Je to malý motor a netreba sa k nemu chovať hrubo. Predná brzda má ABS a funguje výborne, zadok dokáže flekovať, čo je veľká zábava. Mať takú moto v 16tich, to by bola sranda.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Jedinou nevýhodou, ktorú musím spomenúť, je nerešpektovanie Groma na ceste. Párkrát sa mi stalo, že auto z vedľajšej cesty si ma buď nevšimlo, alebo aj keď si ma všimlo, tak mi vošlo do cesty. Dokonca jedna pani v Modre si ma všimla, vošla mi a ostala stáť v strede hlavnej cesty, ledva som to dobrzdil so zablokovaným zadným kolesom, ktoré pišťalo, pani mávla rukou a išla ďalej. Občas ma na okreske dobehlo auto a nevedelo či ma má predbehnúť, tak sa mi stalo, že ma nechtiac vytláčali z cesty, neviem aký bol na to dôvod, lebo ja som šiel pekne v strede pruhu ako plnohodnotný účastník cestnej premávky, ale asi rozmery vodičov mätú a majú pocit, že im zavadziate na ceste, toľká škoda. Jazdu som si napriek výberu mimo teritória miest užil.

Našťastie kolízie neprevažovali moje nadšenie, a tak mi ostal dojem z jazdy výborný. Predsa len nebude každý majiteľ Groma chodiť na výlety, ale skôr ju využije v meste, a tak niektoré situácie nebude zažívať. Musím vám povedať, že keď sa priblíži zápcha, tak nielenže viete ísť stredom, ale tam kde sú autá príliš blízko, tak viete prejsť popred auto a prehodiť sa buď napravo alebo naľavo. Veľa ľudí si povie, veď na mesto je skúter, ktorý je praktickejší a netreba radiť, ale mať možnosť v 16tich vybrať si medzi skútrom alebo Gromom, tak neváham ani chvíľku. Dnešná mládež sa môže z takýchto strojov tešiť, ale aj ľudia čo chcú byť v meste štýloví. Dokonca aj na výlet sa dá ísť a ja som si Groma nesmierne užil a pripomenul si začiatky motorkovania.

obratnosť, LED svetlo, displej rešpekt (nerešpektovanie), horší výhľad do spätných zrkadiel

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Konkurencia

Veľa konkurencie Grom nemá, bežné osminkové motorky pod tlakom skútrov doslova vymierajú. Honda ponúka aj Monkey, čo je veľmi podobný stroj, ibaže v retro vzhľade, alebo spomínanú CB125F. Tá je od Groma o 1 100 eur lacnejšia, kým Monkey naopak o dve stovky drahšia. Máme tu aj zvláštny retro model Super Cub, ktorý tiež nespadá pod béčkové vodičáky, ten má podobnú cenu ako Grom.

Tlak skútrov je naozaj veľký - sú za nižšiu cenu a sú oveľa praktickejšie. Samozrejme, nedokážu veľmi športovať a často im chýba aj štýl, ale mladí začínajúci jazdci idu najmä po cene. Najdostupnejšie modely, napríklad Honda Vision 110, majú až o 1 500 eur nižšiu cenu než Grom, a to je teda dosť veľký peniaz.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Záver

Cena nového MSX125 Grom je 3 650 eur. Už len tento samotný fakt naznačuje, že budúci majiteľ vie prečo si ide kúpiť práve Groma - pre jeho športovosť a výstrednosť. Grom mu naozaj poskytne veľa priestoru na úpravy, trebárs aj motorické, ktoré jeho dynamiku posunú ešte vyššie, ale najmä estetické, čím na seba pritiahne všetky oči. Zábava a estetika, presne o to na Grome ide. A robí to dobre!

Plusy, mínusy

obratnosť, kompaktnosť, podvozok, zábava cena

Video

Video: Honda MSX125 Grom 2021 - malý veľký bojovník

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Slovensko, Ltd. o. z..

Foto:
 Honda MSX 125 Grom 2021 Honda CB 125F 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:MSX 125 GromCB 125F
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:125 ccm124 ccm
Max. výkon:9.79 k (7.20 kW) / 7250 ot.10.88 k (8.00 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:10.5 Nm / 5500 ot.10.9 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10 : 110 : 1
Vŕtanie x Zdvih:50,0 mm x 63,1 mm50 × 63,1mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestikovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm240 mm
Pneu vpredu:120/70-1280 / 100 18M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm130 mm
Pneu vzadu:130/70-1290 / 90 18M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:103 kg117 kg
Výška sedla:761 mm790 mm
Rázvor:1200 mm1280 mm
Dĺžka:1760 mm2015 mm
Šírka:720 mm750 mm
Výška:1015 mm1100 mm
Svetlá výška:180 mm160 mm
Objem nádrže:6 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:94 km/h
Spotreba paliva:1.522 l/100km1.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 295 kmcca 550 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:ľahko vymeniteľné panely kapotáže
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2021: 3 650 eurCena 9/2021: 2 590 eur

Pridané dňa: 23.10.2021 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk