[Testy a predstavenia - Test]
Rodina stredných retromoderných scramblerov je opäť o niečo širšia, a to o úplne čerstvú novinku z východu, CFMOTO 700CL-X Heritage. Heritage znamená dedičstvo, čo je na tomto modeli jediný odkaz smerom do minulosti - všetko ostatné vrátane motora je úplne nové.
Text, foto a video: Peter Fischer
Ok, možno ešte tá krásna nábojnicová koncovka je dosť retro, ale inak je CFMOTO 700CL-X Heritage dosť moderný stroj. Istý čas bolo jasné, že Číňania nedokážu splniť Euro 4 a 5, a tak produkcia z tejto časti sveta sa u nás veľmi neobjavovala, až niektorí európski výrobcovia presunuli časť výroby do Číny, čím miestne fabriky technologicky dosť pokročili, takže dnes tu máme motorky z ďalekého východu, ktoré elektronikou nezaostávajú za európskymi či japonskými. Konkrétne CFMOTO vyrába motorky pre KTM; alebo inými slovami CFMOTO je podľa nás prvý stroj z tejto časti sveta, ktorý je primárne stavaný s úplne inými východiskami a s iným biznis modelom než sme boli zvyknutí doteraz - nie na dostupnú masovú prepravu v nízkych kubatúrach, ale na štýlové potešenie. Za seba teda určite môžem povedať, že 700CL-X Heritage je panicky prvá motorka od netradičnej značky, na ktorej sa jazdí ako na tradičnej značke.
Vyššie spomenuté body už čo-to napovedia, zvyšok spraví prvý dojem zblízka. Akože 700CL-X má spracovanie veľmi, naozaj veľmi na úrovni! Nie je žiadnym tajomstvom, že z rovnakej linky ako CFMOTO schádzajú aj niektoré stroje KTM, takže zabezpečená je aj istá kvalitatívna úroveň spracovania. Napríklad nastaviteľné odpruženie Kayaba alebo lisované brúsené hliníkové panely na bokoch nádrže či pekná odlievaná kyvka, fíha! Prístrojovka má normálnu a logickú grafiku! Motor sa rád vytáča a nepôsobí akoby piesty vážili tri kilá... Super. Už len z jeho kartrov a dizajnového spracovania je vidieť, že tu ide o štýlový produkt.
Veď to, veď to... To je prvá vec, ktorá ti napadne, keď vidíš krásnu babu. Či vie uvariť aj niečo viac než len praženicu a čaj. CL-X nielenže dobre jazdí, ale dovolím si povedať, že je značne svižnejšia a obratnejšia než jej európski konkurenti. To som veru nečakal. Ok, Ducati a Triumph majú staršie motory a sú zámerne ladené viac do old-schoolu, ale CL-X je tuším aj športovejšia než Yamaha XSR700, ktorá primárne vychádza z naháča. Klobúk dole teda nielen pred dizajnérmi, ale aj inžiniermi, čo kreslili motor. Rád sa vytáča, nepozná hluché miesto, a má aj dobrý zvuk. Také kombo dnes neponúka len tak hocikto. A ešte za tú cenu!
Akože fakt, od 2 000 do 8 000 točiek ide dvojvalec ako raketka. Aký by asi bol v kompaktnom naháči? Jasné, rukoväť elektronického plynu žmýkam až na doraz, 70 koní dvojvalca kvíli, ale na prístrojovke našťastie nie je žiadny limiter, takže ma nič nevyrušuje; počúvam iba mechaniku motora a lauf. Inak tá nábojnicová koncovka! Dokelu, aj som zabudol, že niečo také krásne existuje! Prečo ju nemá viacero motoriek?
Dobre, dobre, pokoj. Vyzerá dobre, jazdí dobre, ale vydrží? Všetci vieme, že aj nové veci na Miletičke môžu vyzerať fajn, ale neprežijú prvé pranie alebo sa ľahko poškodia. Ku výdrži CL-X sa samozrejme vyjadriť neviem, pretože u nás je zatiaľ veľmi krátko, na showroomy prišla len toť v uplynulých týždňoch. Sám som zvedavý. Ale servisný interval je 9 000 km a CFMOTO dáva na CL-X záruku 5 rokov.
Jesennú Babu som otočil presne sedemkrát. Wau. Páči sa mi, ako sa CL-X ľahko vodí, ako tu nenachádzam žiadne animozity, na ktoré sme boli na čínskych motorkách zvyknutí. Fakt by to chcelo naháčovskú verziu na sedemnástkach (tu je vpredu osemnástka) s trošku predklonenejším posedom. Nemám čo vytknúť podvozku, ani motoru, a estetiku som už pochválil. Jediné, čo ma trochu monkovsky vyrušuje je poťah sedla. Lepšie povedané, je nám všetkým jasné kde sa dizajnér inšpiroval - a preto mohol trvať na tom, aby aj matný poťah sedla bol čo najpodobnejší zdroju inšpirácie. Ten jediný totiž prezrádza pôvod stroja. Na sedle sa sedí fajn, a to aj spolujazdcovi, aj keď držať sa môže iba za pásik - nezákerný krúťak ho však nevystraší - len na dotyk je trochu... Ako to opísať... Ten dotyk neposkytuje žiaden pôžitok. A to by mal.
Pod sedlom nenájdeme žiaden odkladací priestor, ale to nás na takomto type motorky nemusí vyrušovať. Inak všetko pod sedlom je zakryté gumovým krytom, také niečo vidím tiež po prvý raz. Je tu USB zásuvka, len nerozumiem prečo úplne vzadu. Kam si potom asi mám ten mobil dať? Výška sedla je potom 80 cm, čo je dosť nízko na to, aby z CL-X dočiahli na zem aj baby. Empiricky potvrdené. Len ma trochu prekvapuje, že k dispozícii nie je verzia A2.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | CFMOTO |
Model: | 700CL-X Heritage |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 693 ccm |
Max. výkon: | 70.7 k (52.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 64 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 184 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 196 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1435 mm |
Dĺžka: | 2107 mm |
Šírka: | 887 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | nie |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | nie |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | tlmiče KYB, 12V zásuvka |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 11/2021: 6 890 eur |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Primárnymi konkurentami 700CL-X Heritage sú jednoznačne Ducati Scrambler Icon a Triumph Street Twin. Ducati je tu široko-ďaleko jediný vzducháč, a ešte k tomu dvojventil, ktorý síce má podobné parametre ako CFMOTO, ale zo športového hľadiska sa porovnávať určite nemôžu. Triumph zas ponúka podstatne masívnejší krúťak. Obe európske značky majú v ponuke dlhočizné katalógy doplnkov a príslušenstva. Spomínané modely sú od CFMOTO drahšie o 2 200 až 2 700 eur.
Ak by sme si do podmienok filtra zadali retro, v podobných kubatúrach by nám to vyhodilo aj Yamahu XSR700, Suzuki SV650X a Kawasaki Z650RS. Všetky tieto stroje však vychádzajú z moderných naháčov a rolujú na športových 17-palcových kolesách. Cenovo sú s 700CL-X veľmi porovnateľné, Yamaha je drahšia iba o šesť stoviek, ale Kawasaki ako čerstvá novinka až o 1 100 eur.
Cena novinky CFMOTO 700CL-X Heritage je 6 890 eur. Má všetky predpoklady na to, aby bola úspešná - dobrý vzhľad, dobré vlastnosti, a dočiahnu z nej aj baby. V optike toho, čo máme my motorkári zafixované o strojoch z Číny, je to doslova až prelomová novinka. Držíme jej palce!
svižný a športový motor, spracovanie, detaily, cena | poťah sedla |
Servisný interval | 9000 km |
Spotreba | 4,3 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 13 l (2,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 250 km |
Cena motorky | 6 890 eur |
Text, foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Journeyman Slovakia / CZ.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | CFMOTO | Triumph | Ducati |
Model: | 700CL-X Heritage | Street Twin | Scrambler Icon |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Naháč | Klasika | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 693 ccm | 900 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 70.7 k (52.0 kW) / 8500 ot. | 65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 7000 ot. | 80 Nm / 3800 ot. | 67 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6:1 | 11:1 | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 64 | 84.6 x 80 mm | 88 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 150 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-18 | 100/90-18 | 110/80-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 255 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 150/70 R17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 184 kg | 198 kg | 173 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 196 kg | 189 kg | |
Výška sedla: | 800 mm | 760 mm | 798 mm |
Rázvor: | 1435 mm | 1415 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2107 mm | 2090 mm | 2100 mm |
Šírka: | 887 mm | 785 mm | 855 mm |
Výška: | 1114 mm | 1150 mm | |
Objem nádrže: | 13 l | 12 l | 13.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 198 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | nie | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | nie | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||
Iná výbava: | tlmiče KYB, 12V zásuvka | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 11/2021: 6 890 eur | Cena 11/2021: 9 150 eur | Cena 11/2021: 9 590 eur |
Pridané dňa: 08.12.2021 Autor: Herghott