Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich.... Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...
Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
Pridané: 06.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Menšia Panigale, teda tá dvojvalcová, teraz akoby svojej veľkej sestre z oka vypadla. Zároveň dostala úplne nový motor, rovnako ako jej súrodenec Streetfighter V2. O remene tieto modely prišli už skôr, teraz zmizlo aj desmo.
pohotovostná hmotnosť, ibaže s prázdnou nádržou: 175 kg
monokokový rám
predná vidlica Öhlins NIX-30, zadný tlmič Öhlins
monoblokové strmene Brembo M50
pneu 120/70 a 200/55
6-osová Inertial Measurement Unit (6D IMU) pre náklonovú citlivosť: ABS, DTC, Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Power Launch a Ducati Pit Limiter (DPL); Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC)
5-palcová TFT prístrojovka vo formáte 16:9
Panigale V2
Rovnaké ako pri Panigale V2 S, okrem:
sedlo a stupačky pre spolujazdca
pohotovostná hmotnosť, ibaže s prázdnou nádržou: 179 kg
predná vidlica Showa Big Piston Fork (BPF), plne nastaviteľná, 43 mm
zadný tlmič Sachs, plne nastaviteľný
Ducati Power Launch a Ducati Pit Limiter (DPL) za príplatok
Ducati Panigale V2 S (2025)
Streetfighter V2 S
nový V2 motor, 890 cm3
120 koní pri 10 750 otáčkach, 93 Nm pri 8 250
pohotovostná hmotnosť, ibaže s prázdnou nádržou: 176 kg
monokokový rám
predná vidlica Öhlins NIX-30, zadný tlmič Öhlins
monoblokové strmene Brembo M50
pneu 120/70 a 200/55
6-osová Inertial Measurement Unit (6D IMU) pre náklonovú citlivosť: ABS, DTC, Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Power Launch a Ducati Pit Limiter (DPL); Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC)
5-palcová TFT prístrojovka vo formáte 16:9
Úplne nový motor V2
Bolo v podstate takmer jasné, že Ducati bude musieť výrazne modernizovať alebo rovno nahradiť dvojvalec Superquadro. Rozhodli sa ho nahradiť, a to nielen úplne novým motorom, ale najmä motorom, ktorý so sebou prináša viacero zaujímavostí. Okrem toho, že je dosť ľahký (54 kg - najľahší dvojvalec aký kedy Ducati vyrábala, a to vrátane starých vzducháčových dvojvalcov), nemá desmo a ani remene, a viacero konštrukčných riešení je dosť zaujímavých. 70 % krútiaku je k dispozícii už pri 3 000 otáčkach. Nový motor dostal aj variabilné časovanie ventilov. Už len dva podstatné údaje: 120 koní a 890 cm3.