Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (25 hodnotení)
Diskusia k článku: Motocykle s rotačným motorom
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: vyborny clanok, poucny a pokryva vsetko: od zaciatkov cez vyvoj az po financne podvody |
Hodnotenie: Super, vdaka! Rad citam tieto clanky. Som rad, ze sa najde niekto, kto ich si da tu namahu oboznamit nas s tymito vecami. |
Hodnotenie: Este chvilu potrva kym najdu material vhodny na trecie listy medzi spalovacimi komorami kedze nemaju byt cim mazane...jedine pracovnou zmesou.Spaliny, zivotnost, spotreba, toto ako tak vyriesila mazda a jej renesis ale furt to nie je ono. Tomuto motoru to nieje v dnesnej dobe asi sudene...clanok sa podaril. Zo spominanych bikov som poznal len jeden |
Hodnotenie: Dakujem za skvely clanok. Prvykrat som si tento motor vsimol na pretekoch do kopca na Babe, ked som zacul podivny zvuk tohto motora, ako by mal niekto uplne rozladeny volnobeh. Vtedy som sa dozvedel, o co ide a do toho zvuku sa zamiloval. Ked budem velky, kupim si Mazdu RX-8 (zasneny smajlik). Ak niekto chce, na stranke Mazdy sa nachadza krasny obrazok spalovacej komory, je hned prvy hore v pravo ( www.mazda.de/Showroom/RX-8/RX-8+Serienmodell... ) |
Hodnotenie: na koncepcii takehoto motora je fantasticke to, ze otacky klukoveho hriadela su trojnasobne vyssie oproti otackam piesta...t.j. aj pri pomerne malom objeme sa dosahuje vysoky vykon |
Hodnotenie: nadhera, mam rad technicke finesky. rad som si precital |
Hodnotenie: Pekne. |
Hodnotenie: Dík za pekný článok. |
Hodnotenie: Len doplnim ze od r.1905 sa na pretekoch na ostrove Man zabilo 220 pretekarov. Okruh ma 60,7 kilometra a od prveho rocnika sa nezmenil. |
mala oprava: |
Hodnotenie: Co sa tyka motorov po technickej stranke som amater ale citanie tvojho clanku sa rovnalo dobremu cestopisu. |
Hodnotenie: len taky detail..piest pohybom neopisuje elipsu...ale nieco ine... (zistim doplnim...) ale inakšie v pohode citanie... |
Hodnotenie: No konecne kvalitny clanok, mnam technika je moje oblubene.Aj nazorne obrazky si dal,to sa ceni. |
demo: ak si to este dobre spred desiatich rokov pamatam, tak u Wankela piest s klukou a tym kolieskom co spominas dokopy tvoria planetove sukolie, dakedy som to vedel aj schematicky nakreslit, ale teraz by som musel oprasit stare zosity |
Hodnotenie: Hezkyyy ceni sa taketo clanky cez zimu by tu mohli viac pribudat fakt kavlitny clanok |
Hodnotenie: Dobrý článok, čo dodať... Snáď už len Trevora Nationa na Nortone na T.T. a zvuk toho dela. |
kedisy daaavno som o tom cital, ale viem ze tam bol problem urcovania objemu motora pretoze..... bol tam nejaky problem...a zabudol som ako vlastne objem zistuju... a rx je vlasnte dvojvalec nie? inak doporucujem jeden torretovy filmik, vola sa to rotary reborn, cca hodinka filmu , porovnavanie jazdnych vlastnosti, v japonsku ich robia viac... vcelku fajn na zimny vecer, ale su to iba auta... |
Hodnotenie: Pekny clanocek... dobre citanie |
Tak planetove sukolie to nie je.. skusim pohladat nejake stare nacrtky, alebo to nakreslim sam.. Ten Wankel je totiz velmi prefikano rieseny.. a malokto kto nevidel rozobratu komoru si to vie predstavit... |
Hodnotenie: Super čitanie, niekedy som mal možnosť hrať sa s modelom wankelovhop motora ale nevedel som že sa niekde aj seriovo použival |
K pohybu piesta: vnutorne stacionarne ozubene koliesko je kruhove, vnutorna ozubena strana piesta je kruznica, takze tazisko piesta sa bude zakonite pohybovat po kruznici. Ako je vyrieseny prenos sily to zaujima aj mna. |
Hodnotenie: Tu to je pekne ukazane ako sa prenasa sila z piesta na hriadel Pozri obrázok |
Kiub: na tom obrazku je cosi divne, co je to modre? Lebo sa to toci 3x rychlejsie ako piest! Nechapem... |
Kiub dobry obrazok... a vidlicon...to modre to je prave ta "klukovka" od ktorej je pohany hriadel. Aby to bolo este zrejmejsie..na vnutornej plochu piesta je na spodnej polovici vnútorné ozubene koleso (to cervene) a na tom sa odvaluje piest. Na hornej , resp na blizsej polovici piesta je hladka plocha do ktorej je zasadený kruhový kotuc (to modre) a to je excentricky pripevnené na hriadel a ten sa uz pekne toci. Inaksie toto vynajst tak to musel mat pan Wankel vybornu predstavivost. |
desmo: asi sa nechapeme. To modre sa toci 3x rychlejsie ako piest, takze nemoze byt navarene na piest, ale medzi piestom a modrym musi byt prevod a ten tam zakresleny nie je. |
Vidicon mas pravdu neviem preco je to tak znazornene ,trosku som hladal na nete a vidim to tak ze sila sa prenasa cez vackovy hriadel tu su nejake obrazky Pozri obrázok |
Hodnotenie: Fajn citanie. Ten zvuk je naozaj zaujimavy |
to by zaujimalo aj mna , aka je spotreba pri tychto motoroch s porovnatelnym vykonom napriklad oproti radovemu 4valcu??? vie niekto ? |
Spotreba je v tom linku, co som udal uplne na zaciatku pre RX-8: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (07.12.2006 13:06) |
Hodnotenie: super-doteraz som o takom nepocul-zil som v domienke ze su naftove, benzinove a potom turbiny ale to je moto dost risk, vid Y2K |
Vidlicon..medzi modrou "vačkou" a piestom je v podstate prevod cez to ozubene koleso. Ten modry kruh pohana vystupnu hriadel. Pretoze je excentricky, tak posuva piest po kruhovej drahe. Lenže piest je na tomto excentri uloženie voľne (trecia kruhova plocha). Ale len ked to je rozobrate. Ten pohyb piesta po epitrochodie vlastne zabezpecuje pevne ozubene koleso. TAzko sa to vysvetluje slovom...vsak mne samemu to trvalo dost dlho a to som hladal obrazky ale ani z jedneho nie je jasne kde sa ten pohyb vlastne prenesie na vystupnu hriadel. Asi by pomohol nejakly model s videom Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (07.12.2006 18:55) |
Hodnotenie: Nadherny zvuk, mi pripada ako taka anglicka klasika, neviem preco... |
Tu je nakreslene to co pise demo: |