Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na výstave EICMA v Miláne, japonská firma Kawasaki, odhalila novinku v podobe modelu Versys 1000. Ten vznikol „skombinovaním“ malého Versysa s upraveným motorom z modelu Z1000. Čo nám teda v dielňach Kawasaki namixovali?
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Nuž nejedná sa o žiaden rozpočtový bike. V Kawasaki postavili kvalitnú motorku na dobrom základe. Versys 1000 má byť totiž schopný konkurovať motorkám označovaným ako cestovné endurá. Kawa veľa terénnych vlastností nepobrala a sústredí sa skôr na tých, ktorí si dobre uvedomujú, že s takouto motorkou do terénu nepôjdu. Naproti tomu ponúka lepšie jazdné vlastnosti na ceste v kombinácii s pohodlím aké ponúkajú práve motorky zo spomínaného segmentu.
![]() |
Versys 1000 sa dizajnovo podobá na svojho menšieho brata. Má modifikovaný rám zložený z piatich častí okolo ktorého inžinieri z Kawasaki postavili všestranný bike. Jazdec si hovie vo veľkom sedadle o ktorom Kawasaki tvrdí, že je vhodné na 1000+ kilometrové jazdy. O turistických ambíciách hovorí aj 21 litrová nádrž. Tá by mala v zabezpečiť dojazd vyše 400 km, avšak priame údaje o spotrebe Kawasaki neudáva. K pohodliu určite prispeje aj nastaviteľný (bez použitia náradia) veterný štít v kombinácii so šikovne upravenými plastmi po bokoch motocykla. Kawasaki udáva pohotovostnú hmotnosť 239 kíl.
O odpruženie predného kolesa sa stará plne nastaviteľná obrátená vidlica s priemerom trubiek 43mm. Nastavuje sa iba pravá časť. Farebné prevedenie vonkajších trubiek vidlice je závislé od farby motocykla. Zlatá tu teda neznamená viac než strieborná. Zadný tlmič je umiestnený v horizontálnej polohe v dostatočnej vzdialenosti od výfuku. Jeho uložením sa mal ušetriť priestor a čiastočne sa malo ušetriť aj na váhe tlmiacej jednotky, ktorá je pri takomto uložení menšia. Zadný tlmič je taktiež nastaviteľný a umožňuje rýchlu premenu nastavenia podľa potreby jazda. Či už ide o sólo trip, výlet vo dvojici s batožinou alebo bez nej.
![]() |
Oba tlmiace komponenty majú zdvih 150 mm. Vďaka širokému spektru nastavenia tak umožňujú rezkú jazdu na kvalitnom asfaltovom povrchu, no zároveň umožnia Versysu zdolať v pohode aj horšie úseky cesty nevynímajúc ľahký off-road. O výrazne asfaltovom zameraní hovoria použité kolesá s priemerom 17 palcov.
O brzdenie sa starajú brzdy značky Tokico. Vpredu štvorpiestiky v kombinácii s 300 mm kotúčmi a vzadu jednopiestik s kotúčom o priemere 250 mm. K dispozícii je aj ABS, ktoré bude pri modely Versys 1000 montované štandardne. Kawasaki sa ďalej chváli, že ich ABS jednotka je najmenšia na svete.
V novom Versyse bude použitý modifikovaný motor z modelu Z1000 o objeme 1043 ccm. Kvapalinou chladený radový štvorvalec bude ladený viac do sily hlavne v pásme stredných otáčok. Maximálny výkon 86.8 kW dosiahne pri 9000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 102 Nm pri 7700 ot./min. Jazdec bude mať na výber dve výkonové mapy. Jedna bude využívať plný výkon motora a druhá zredukuje výkon na 75% maximálneho. Pri použití slabšej mapy má byť sila motora ľahšie odhadnuteľná čím sa zlepší kontrola nad motocyklom.
![]() |
Prevodovka bola upravená tak, aby bola vhodná do čo najväčšieho spektra situácii použitia biku. Od cestovania po diaľnici vo dvojici až po športové využitie na kľukatých cestách. V porovnaní s prevodovkou z modelu Z1000 je prvý a druhý stupeň kratší a ostatné ( tretí až šiesty) sú dlhšie. K dispozícii je aj trakčná kontrola nastaviteľná do troch stupňov.
![]() |
Kawasaki Versys 1000 bude k dispozícii vo farbách Pearl Stardust White (biela) a Metallic Magnesium Gray (sivá). Do predaja pôjde aj verzia Versys 1000 Grand Tourer osadená kuframi, chráničmi rúk a tankpadom.
![]() |
info & foto: press.kawasaki.eu
Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať